Najít supermana není problém. Máme důkazy!
Pro jednoho z našich klientů jsme hledali finančního kontrolora/specialistu reportingu, který by ochotně jezdil na pravidelné pracovní cesty do Indie. Pro někoho může být toto povolání noční můra, ale já jsem nalezení tohoto „supermana“ vzala jako výzvu.
Vím, že vždy existují lidé, kteří mají rádi určitý druh práce (i když já osobně si mohu ťukat na čelo, jak tohle může vůbec někoho bavit). Zkrátka, jak se zpívá v písničce Známka punku od Visacího zámku, „každé zboží má svého kupce“. Je to jen o úhlu pohledu na danou problematiku. Proto jsem se rozhodla z prezentované nevýhody udělat přednost.
Podmínky:
- Náborová výzva: Nalézt finančního kontrolora/specialistu reportingu, co bude ochoten jezdit do Indie
- Lokalita: Brno + spolupráce s celou Evropou, Blízkým východem a Indií
- Nástupní mzda: 40 - 60 000 Kč dle seniority a zkušeností
- Důležitá kritérii na kandidáta: ekonomické vzdělání, anglický jazyk na komunikativní úrovni a ochota pravidelně cestovat do Indie (1xza 3 měsíce na dva týdny)
Náročné podmínky? Pro někoho největší lákadlo.
Ptala jsem se klientky (přímé nadřízené budoucí posily), co je na této pozici nejtěžší, na co si lidé nejvíce stěžují. Odvětila, že je to pro ni velmi těžké říct, jelikož ta negativa jsou právě to, co ji osobně nejvíce baví. Cestování do zahraničí, spolupráce s kolegy v rámci celého světa v různých časových pásmech a s tím spojená obrovská různorodost. V ten moment jsem si řekla, že když to miluje ona, určitě existují další lidé, kteří budou mít podobný přístup. Jen je správně oslovit.
Vytvořila jsem inzerát, kde jsem velmi realisticky popsala pozici, pracovní prostředí a budoucí šéfovou. Vše bylo psáno tak, že daná náročnost profese je zároveň obrovskou předností. Vydala jsem inzerát na jobs.cz a práce.cz po dobu jednoho měsíce s aktualizací každý 3. den a čekala, co se bude dít. Taky, abych šla tomu „štěstíčku trochu naproti“, jsem aktivně oslovila 30 lidí na LinkedIn, kteří byli z Brna a okolí, a měli požadovanou praxi.
Jaký byl výsledek?
Za měsíc se přihlásilo 43 kandidátů (34 z jobs.cz, 8 z práce.cz, 1 z aktivního oslovení na LinkedIn). Z toho 29 kandidátů splňovalo základní kritéria a podstoupilo telefonický nebo online pohovor. V rámci toho jsme prioritně ověřovali jejich úroveň produktivity (pracovitosti) a úroveň motivace (loajality), mzdovou představu a ochotu cestovat. 5 kandidátů jsem následně doporučila k osobnímu pohovoru s klientkou. Se 2 z nich se rozhodla pokračovat dále v jednání. Oba uchazeči prošli testováním osobnostního potenciálu a ověřily se reference u předešlých zaměstnavatelů.
No a jak to celé dopadlo?
S jedním z finálních uchazečů došlo k navázání spolupráce. Mimochodem to byl člověk, který se přihlásil přes jobs.cz. Mohla jsem si tedy v tomto případě ušetřit čas aktivním oslovováním přes LinkedIn. Hlavně ale, že to klaplo.
Na tomto konkrétním příkladu můžete vidět, že dobře napsaný inzerát má i u této specifičtější pozice stále své místo, a může být funkční. Pokud vás zajímá, jak byl přesně inzerát koncipován, zanechte nám svůj e-mail, a my vám ho rádi pro inspiraci zašleme.
Pravidelnou inspiraci zároveň získáte také z našich krátkých Tipů a triků z oblasti HR, které zasíláme jednou za 14 dní.
Text: Hana Slačálková
Zdroj fotografií: freepik.com
Stáhněte si znění inzerátu!
Po vyplnění formuláře vám přistane do e-mailu odkaz ke stažení inzerátu. A každý druhý týden vám začnou chodit do e-mailu naše tipy a triky. Z těch se můžete kdykoli odhlásit.
Další články
DANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší
Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.
celý článekTéměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO
Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízda na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny a inzerce nás navíc stála necelou pětistovku.
celý článekOLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné
Z receptů ve starých kuchařských knihách vytvořili skvělé produkty a založili rodinnou konzervárnu Via Delicia v Zábřehu na Moravě. Oba jsou srdcaři, kteří svou práci milují. O to horší bylo období, kdy se museli rozloučit s neproduktivními zaměstnanci a s těmi, kdo firmu záměrně brzdili. Jak náročné to bylo a jak takovou situaci zvládnout? O tom jsem si povídala s manželi Oldřichem a Marcelou Bezchlebovými, ředitelem a ekonomkou rodinné firmy Via Delicia.
celý článek6 věcí, které by měl manažer o svých lidech vědět
Když jste šéf a vedete lidi, máte dvě možnosti, jak k vedení přistoupit. Buď budete souhlasit s tím, že lidé jsou komplikovaní a vést je, že je těžká a nevděčná práce, nebo se rozhodnete lidem lépe porozumět, aby bylo společné fungování pro vás i pro ně snazší a třeba vám přinášelo i radost. Pokud jste se rozhodli pro druhou variantu, najdete tu pár základních věcí, které byste měli o svých lidech vědět, a zdroje, kde se můžete případně dozvědět ještě víc.
celý článek