Pro jednoho z našich klientů jsme hledali finančního kontrolora/specialistu reportingu, který by ochotně jezdil na pravidelné pracovní cesty do Indie. Pro někoho může být toto povolání noční můra, ale já jsem nalezení tohoto „supermana“ vzala jako výzvu.


Vím, že vždy existují lidé, kteří mají rádi určitý druh práce (i když já osobně si mohu ťukat na čelo, jak tohle může vůbec někoho bavit). Zkrátka, jak se zpívá v písničce Známka punku od Visacího zámku, „každé zboží má svého kupce“. Je to jen o úhlu pohledu na danou problematiku. Proto jsem se rozhodla z prezentované nevýhody udělat přednost.


Podmínky: 

  • Náborová výzva: Nalézt finančního kontrolora/specialistu reportingu, co bude ochoten jezdit do Indie
  • Lokalita: Brno + spolupráce s celou Evropou, Blízkým východem a Indií
  • Nástupní mzda: 40 - 60 000 Kč dle seniority a zkušeností 
  • Důležitá kritérii na kandidáta: ekonomické vzdělání, anglický jazyk na komunikativní úrovni a ochota pravidelně cestovat do Indie (1xza 3 měsíce na dva týdny)

Náročné podmínky? Pro někoho největší lákadlo. 

Ptala jsem se klientky (přímé nadřízené budoucí posily), co je na této pozici nejtěžší, na co si lidé nejvíce stěžují. Odvětila, že je to pro ni velmi těžké říct, jelikož ta negativa jsou právě to, co ji osobně nejvíce baví. Cestování do zahraničí, spolupráce s kolegy v rámci celého světa v různých časových pásmech a s tím spojená obrovská různorodost. V ten moment jsem si řekla, že když to miluje ona, určitě existují další lidé, kteří budou mít podobný přístup. Jen je správně oslovit.

Vytvořila jsem inzerát, kde jsem velmi realisticky popsala pozici, pracovní prostředí a budoucí šéfovou. Vše bylo psáno tak, že daná náročnost profese je zároveň obrovskou předností. Vydala jsem inzerát na jobs.cz a práce.cz po dobu jednoho měsíce s aktualizací každý 3. den a čekala, co se bude dít. Taky, abych šla tomu „štěstíčku trochu naproti“, jsem aktivně oslovila 30 lidí na LinkedIn, kteří byli z Brna a okolí, a měli požadovanou praxi.

Vždy existují ti správní lidé, klíčem je správně je oslovit. 

Jaký byl výsledek?

Za měsíc se přihlásilo 43 kandidátů (34 z jobs.cz, 8 z práce.cz, 1 z aktivního oslovení na LinkedIn). Z toho 29 kandidátů splňovalo základní kritéria a podstoupilo telefonický nebo online pohovor. V rámci toho jsme prioritně ověřovali jejich úroveň produktivity (pracovitosti) a úroveň motivace (loajality), mzdovou představu a ochotu cestovat. 5 kandidátů jsem následně doporučila k osobnímu pohovoru s klientkou. Se 2 z nich se rozhodla pokračovat dále v jednání. Oba uchazeči prošli testováním osobnostního potenciálu a ověřily se reference u předešlých zaměstnavatelů.

No a jak to celé dopadlo?

S jedním z finálních uchazečů došlo k navázání spolupráce. Mimochodem to byl člověk, který se přihlásil přes jobs.cz. Mohla jsem si tedy v tomto případě ušetřit čas aktivním oslovováním přes LinkedIn. Hlavně ale, že to klaplo.

Na tomto konkrétním příkladu můžete vidět, že dobře napsaný inzerát má i u této specifičtější pozice stále své místo, a může být funkční. Pokud vás zajímá, jak byl přesně inzerát koncipován, zanechte nám svůj e-mail, a my vám ho rádi pro inspiraci zašleme.

Pravidelnou inspiraci zároveň získáte také z našich krátkých Tipů a triků z oblasti HR, které zasíláme jednou za 14 dní.

Text: Hana Slačálková

Zdroj fotografií: freepik.com

Stáhněte si znění inzerátu!

Po vyplnění formuláře vám přistane do e-mailu odkaz ke stažení inzerátu.  A každý druhý týden vám začnou chodit do e-mailu naše tipy a triky. Z těch se můžete kdykoli odhlásit.

 

O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku. Do každé práce se vrhá s nováčkovským nadšením, i když už je ostříleným profesionálem. Její agenda je široká, nejčastěji ale přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Její přednášky jsou opravdovým zážitkem – Hanka totiž do nich vkládá energii sobě vlastní a účastníci seminářů oceňují její upřímnost a otevřenost, se kterou s nimi jedná. Kromě přednášek a seminářů také pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty správné kolegy nebo nastavit fungující personální oddělení.

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek

Jak v lidech vzbudit chuť se rozvíjet


Máte ambice svou firmu rozvíjet? Pak vám je asi jasné, že bez toho, aby se rozvíjeli také lidé uvnitř ní, to nepůjde. Rozvoj je přirozený, pokud vychází z nějaké potřeby – to je v nás tak nějak odjakživa. Nezřídka se ale stává, že je ve firmě potřebný intenzivnější či rychlejší rozvoj jednotlivců nebo konkrétní skupiny. Když vám jde váš člověk naproti, a dokonce se na svůj posun těší, je to snadné, pokud se ale brání, nemáte velkou šanci.

celý článek

Z PRAXE: Ovlivňuje interní komunikace spokojenost zaměstnanců?


Interní komunikaci se v poslední době věnuje stále více pozornosti a je pravda, že díky ní můžete přímo ovlivnit firemní kulturu i to, jak se lidem u vás ve firmě pracuje. Navíc existují různé kanály pro interní komunikaci. Co funguje ve firmách našich klientů? Nechte se inspirovat.

celý článek

Předsudků je na českém pracovním trhu ještě velmi mnoho


Čísla z nejrůznějších průzkumů bohužel ukazují, že předsudky u nás stále přetrvávají. Na druhou stranu stále častěji pozorujeme, že se v tom firmy pomalu zlepšují. Ti, kdo už dnes předsudky nemají nebo je postupně bourají, mají a budou mít velký náskok. Mohou totiž pro sebe získat výjimečné a loajální zaměstnance, které jinde kvůli některému z předsudků nechtěli. Podívejte se na jednotlivá čísla a zamyslete se u každého nad tím, jak jej ovlivňujete zrovna vy.

celý článek