Najít supermana není problém. Máme důkazy!
Pro jednoho z našich klientů jsme hledali finančního kontrolora/specialistu reportingu, který by ochotně jezdil na pravidelné pracovní cesty do Indie. Pro někoho může být toto povolání noční můra, ale já jsem nalezení tohoto „supermana“ vzala jako výzvu.
Vím, že vždy existují lidé, kteří mají rádi určitý druh práce (i když já osobně si mohu ťukat na čelo, jak tohle může vůbec někoho bavit). Zkrátka, jak se zpívá v písničce Známka punku od Visacího zámku, „každé zboží má svého kupce“. Je to jen o úhlu pohledu na danou problematiku. Proto jsem se rozhodla z prezentované nevýhody udělat přednost.
Podmínky:
- Náborová výzva: Nalézt finančního kontrolora/specialistu reportingu, co bude ochoten jezdit do Indie
- Lokalita: Brno + spolupráce s celou Evropou, Blízkým východem a Indií
- Nástupní mzda: 40 - 60 000 Kč dle seniority a zkušeností
- Důležitá kritérii na kandidáta: ekonomické vzdělání, anglický jazyk na komunikativní úrovni a ochota pravidelně cestovat do Indie (1xza 3 měsíce na dva týdny)
Náročné podmínky? Pro někoho největší lákadlo.
Ptala jsem se klientky (přímé nadřízené budoucí posily), co je na této pozici nejtěžší, na co si lidé nejvíce stěžují. Odvětila, že je to pro ni velmi těžké říct, jelikož ta negativa jsou právě to, co ji osobně nejvíce baví. Cestování do zahraničí, spolupráce s kolegy v rámci celého světa v různých časových pásmech a s tím spojená obrovská různorodost. V ten moment jsem si řekla, že když to miluje ona, určitě existují další lidé, kteří budou mít podobný přístup. Jen je správně oslovit.
Vytvořila jsem inzerát, kde jsem velmi realisticky popsala pozici, pracovní prostředí a budoucí šéfovou. Vše bylo psáno tak, že daná náročnost profese je zároveň obrovskou předností. Vydala jsem inzerát na jobs.cz a práce.cz po dobu jednoho měsíce s aktualizací každý 3. den a čekala, co se bude dít. Taky, abych šla tomu „štěstíčku trochu naproti“, jsem aktivně oslovila 30 lidí na LinkedIn, kteří byli z Brna a okolí, a měli požadovanou praxi.

Vždy existují ti správní lidé, klíčem je správně je oslovit.
Jaký byl výsledek?
Za měsíc se přihlásilo 43 kandidátů (34 z jobs.cz, 8 z práce.cz, 1 z aktivního oslovení na LinkedIn). Z toho 29 kandidátů splňovalo základní kritéria a podstoupilo telefonický nebo online pohovor. V rámci toho jsme prioritně ověřovali jejich úroveň produktivity (pracovitosti) a úroveň motivace (loajality), mzdovou představu a ochotu cestovat. 5 kandidátů jsem následně doporučila k osobnímu pohovoru s klientkou. Se 2 z nich se rozhodla pokračovat dále v jednání. Oba uchazeči prošli testováním osobnostního potenciálu a ověřily se reference u předešlých zaměstnavatelů.
No a jak to celé dopadlo?
S jedním z finálních uchazečů došlo k navázání spolupráce. Mimochodem to byl člověk, který se přihlásil přes jobs.cz. Mohla jsem si tedy v tomto případě ušetřit čas aktivním oslovováním přes LinkedIn. Hlavně ale, že to klaplo.
Na tomto konkrétním příkladu můžete vidět, že dobře napsaný inzerát má i u této specifičtější pozice stále své místo, a může být funkční. Pokud vás zajímá, jak byl přesně inzerát koncipován, zanechte nám svůj e-mail, a my vám ho rádi pro inspiraci zašleme.
Pravidelnou inspiraci zároveň získáte také z našich krátkých Tipů a triků z oblasti HR, které zasíláme jednou za 14 dní.
Text: Hana Slačálková
Zdroj fotografií: freepik.com
Stáhněte si znění inzerátu!
Po vyplnění formuláře vám přistane do e-mailu odkaz ke stažení inzerátu. A každý druhý týden vám začnou chodit do e-mailu naše tipy a triky. Z těch se můžete kdykoli odhlásit.
Další články
Úsměv není všechno! Pokud chybí odvaha čelit problémům
Dobrá nálada, stálý úsměv na tváři a pravidelné vtípky určitě přispívají k příjemnému pracovnímu prostředí. Nikdy vám ale nezaručí, že před sebou máte člověka, který dokáže zvládnout těžké situace a neustále věci zlepšovat.
celý článekNejčastější překážky na cestě k objevení talentu
Není tak úplně jednoduché objevit svůj talent. To, v čem jsme opravdu dobří, co nám sedí a v čem můžeme dosahovat skvělých výsledků s relativně malou námahou. Když se nám to podaří, je to skvělé. Pak se totiž při tom, co děláme, i bavíme a máme z toho požitek. Jak s takovým objevováním pomoct ostatním a mít tak tým lidí, kteří jsou na správném místě?
celý článekPřehled klíčových změn v zákoníku práce: Na co se připravit v roce 2025
Rok 2025 přinese několik změn v zákoníku práce, které mají za cíl zjednodušit administrativní procesy a zvýšit flexibilitu pracovních vztahů. Díky Petře Kubáčové z Accace Legal s.r.o. jsme připravili článek, který přináší přehled nejvýznamnějších změn, které nás čekají od ledna 2025, a zejména navrhovaných úprav, které se (k 1.12.2024) stále nacházejí v legislativním procesu.
celý článekDANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší
Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.
celý článek