Kdo to vlastně je egoista? Jak u sebe sama poznám, jestli jsem egoista, nebo jen respektuji své vlastní cíle? Jak egoistovi ukázat, že je sobecký? Co je jeho úplným opakem a proč se tyhle protiklady nepřitahují? Je pravda, že dnešní doba sobectví spíše nahrává, a jaký je ten správný poměr sobectví a myšlení na druhé, který bychom měli mít?
O tom všem s Lucií Spáčilovou mluvila Barbora Hartmannová.
„Když má člověk nižší úroveň empatie, není schopný se dobře vcítit do pocitů druhé osoby, vnímá spíše své vlastní pocity. Pak se třeba stane, že mu něco připadá vtipné, zasměje se a nebere ohledy na druhé, kterým daná situace naopak vůbec vtipná nepřipadá. Říká vše bez rozmyslu, aniž by se zamyslel nad tím, zda někomu neublíží. Taky zde hraje roli syndrom nadřazenosti, který dokážeme vyčíst z našeho U-testu osobnosti.“
Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?
Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz
Chcete o sobě nebo svých lidech zjistit více?
Vyzkoušejte náš U-test osobnosti, který vám odhalí mnohé vlastnosti člověka.
Další články
O lidech: Co s unavenými zaměstnanci?
„Mám toho moc, potřebuju dovolenou!“ To je nejspíš věta, kterou většina z nás nejednou slyšela a asi i párkrát řekla. Je vždycky příčinou únavy práce? A vyřeší to pokaždé dovolená nebo odpočinek? Jaké jsou tři příčiny únavy z práce a jak díky tomu, že příčinu rozeznáte, můžete znovu nastartovat své lidi nebo sebe sami? O tom si Barbora Hartmannová povídala s Lucií Spáčilovou.
celý článekO lidech: Iva Schulzová - Úspěšná interní komunikace není jen o systému
Když se řekne interní komunikace, také hned přemýšlíte o propracovaném systému, jak si ve firmě předávat informace? Iva Schulzová, konzultantka a trenérka seminářů z Performie, vás v tomto díle podcastu přesvědčí o tom, že je to mnohem jednodušší a že znát pravou podstatu interní komunikace je to nejzásadnější. A mimo to vám odpoví třeba na otázky: Kdo je zodpovědný za interní komunikaci ve firmě? Jakých největších chyb se firmy v této oblasti dopouštějí? A jak poznám, že interní komunikace funguje?
celý článekO lidech: Rozmazlují moderní benefity zaměstnance?
Stále více slyšíme ze všech stran o benefitech, kterými se firmy častokrát až předhání, aby si udržely nebo našly zaměstnance. Jaká je vlastně původní myšlenka benefitů a proč by bylo fajn se k ní vrátit? Za jakých podmínek by v Česku mohl fungovat čtyřdenní pracovní týden? Jaká úskalí a pozitiva benefity přináší? A jak může běžná firma konkurovat v této oblasti těm, které nabízejí přehršel výhod pro zaměstnance?
celý článekO lidech: Může být šéf zároveň kámoš?
Je možné být v jednu chvíli šéfem a zároveň kamarádem a je to vůbec žádoucí? Co bych měl dělat, když mě povýší, a z kamaráda musím najednou být tím, kdo vyžaduje výsledky? Na co si dát pozor, když chci zaměstnat svého kamaráda? A co mám jako podřízený dělat, když cítím, že se přístup mého nadřízeného ke mně změnil a není už tak přátelský jako dřív?
celý článek