O lidech: Proč šéfové omlouvají své lidi, i když za to evidentně nestojí

Zažili jste někdy situaci, kdy váš kolega lhal, neplnil sliby, nebo si až příliš prodlužoval pauzy na oběd a jeho nadřízený s tím i přesto nic neudělal, a ještě ho omlouval? Barbora Hartmannová a Lucie Spáčilová v tomto díle podcastu mluvily o tom, proč se to vlastně děje a kam až omlouvání prohřešků může vést. Odpověděly i na to, jak by si měl šéf ověřit své špatné pocity ohledně některého z nadřízených a jak je možné, že poukázáním na problém můžeme člověku pomoct.

OCENĚNÍ: EP Firemní podcast roku 2024 – 2. místo v kategorii Dlouhodobý přínos



„Čím dříve problém odhalíme, tím dříve ho můžeme vyřešit. Odkládání a předstírání, že neexistuje opravdu dlouhodobě nepomáhá a může vyústit až ve velmi nepříjemnou situaci, kdy člověk musí odejít. Tomu se dá předejít tím, že to zjistíme v zárodku. My na to máme pomůcku jménem U-test: osobnostní dotazník, který tu „masku“ odhalí dřív. Zachytí vznikající problém ještě předtím, než se rozjede, a to se vždy vyplatí.“
Lucie Spáčilová

Chcete vědět o každém novém dílu podcastu?

Máte nějaký nápad na další téma? Napište přímo Báře na hartmannova@performia.cz

A nezapomeňte nás sledovat na sociálních sítích a v podcastových aplikacích!

Chcete vědět více o potenciálu vašich lidí?


Pak vás bude zajímat U-test osobnostního potenciálu.


O lidech: Produktivita není efektivita, i když si to mnozí myslí


„Množství práce, které vykonáme v určitém časovém období.“ Tak zní na internetu dohledatelné definice efektivity, ale bohužel i produktivity. Produktivita je přitom něco úplně jiného. Jaký je mezi těmito dvěma pojmy rozdíl a proč je pro každého šéfa, manažera i personalistu zásadní tomu rozdílu dobře rozumět? O tom si i skrze příklady z praxe povídala Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou.

celý článek

Karel Dytrych: Neustálé zefektivňování je krysí závod, bez něj se ale tým neobejde


Karel Dytrych odpovídal na otázky: Proč bychom se vlastně měli pořád zefektivňovat? Jak je možné, že i přesto, že máme spousty nástrojů, co nám šetří čas, stále nemáme čas na pravidelný sport, spánek nebo koníčky? Jak přesvědčit i zaryté milovníky rutiny, aby začali používat nový nástroj k práci? A co dává víc zabrat? Dvě firmy, nebo dvě děti?

celý článek

O lidech: 5 tipů, jak najmout dobré lidi, i když na to nemám budget ani čas


Co mám dělat, když zoufale potřebuji posilu do týmu, ale nemám ani čas se tomu věnovat, ani peníze na inzerci či externí firmu a ani si tak úplně nejsem jistý, jestli toho člověka dokážu zaplatit?

celý článek

Ivana Drábková: Bezpečné prostředí ve firmě může někdy znamenat i vyhazov společníka


Ivana Drábková léta jako krizová manažerka pomáhala šéfům a personalistům vytvořit v jejich firmě bezpečné a produktivní prostředí. Dnes své zkušenosti, které byly někdy opravdu drsné, využívá ve společnosti Performia jako konzultantka pro firmy na Severní Moravě. Barbora Hartmannová si s ní povídala o tom, jaké nejtěžší situace ve firmách řešila, co je podle ní největší „Achillovou patou“ šéfů českých firem a jak s nimi vytváří spravedlivé prostředí pro práci, díky kterému si šéfové nenosí starosti se zaměstnanci domů.

celý článek