Zažili jste někdy situaci, kdy váš kolega lhal, neplnil sliby, nebo si až příliš prodlužoval pauzy na oběd a jeho nadřízený s tím i přesto nic neudělal, a ještě ho omlouval? Barbora Hartmannová a Lucie Spáčilová v tomto díle podcastu mluvily o tom, proč se to vlastně děje a kam až omlouvání prohřešků může vést. Odpověděly i na to, jak by si měl šéf ověřit své špatné pocity ohledně některého z nadřízených a jak je možné, že poukázáním na problém můžeme člověku pomoct.
OCENĚNÍ: EP Firemní podcast roku 2024 – 2. místo v kategorii Dlouhodobý přínos
„Čím dříve problém odhalíme, tím dříve ho můžeme vyřešit. Odkládání a předstírání, že neexistuje opravdu dlouhodobě nepomáhá a může vyústit až ve velmi nepříjemnou situaci, kdy člověk musí odejít. Tomu se dá předejít tím, že to zjistíme v zárodku. My na to máme pomůcku jménem U-test: osobnostní dotazník, který tu „masku“ odhalí dřív. Zachytí vznikající problém ještě předtím, než se rozjede, a to se vždy vyplatí.“
Chcete vědět o každém novém dílu podcastu?
Máte nějaký nápad na další téma? Napište přímo Báře na hartmannova@performia.cz
A nezapomeňte nás sledovat na sociálních sítích a v podcastových aplikacích!
Chcete vědět více o potenciálu vašich lidí?
Pak vás bude zajímat U-test osobnostního potenciálu.
Další články
O lidech: Nástup nováčka bez ověřených referencí? Sebevražda!
Reference během výběrového řízení ověřuje pouhých 5 % zaměstnavatelů. Dobře ověřené reference ale mohou výrazně pomoci v rozhodování, zda uchazeče přijmout, ale i v momentech, kdy se vám na kandidátovi něco nezdá. Smíme vůbec reference ověřovat? Na co bychom se při nich měli ptát? Jak zjistit, že si druhá strana něco nepřibarvuje a jak se na závěr rozhodnout?
celý článekO lidech: Zaměstnanci na odchodu. Proč je nechat jít co nejdřív
„Odchází? Tak hlavně ať je pryč co nejdřív.“ To byste asi jako reakci na odchod zaměstnance nečekali, že? Právě rychlost odchodu může ale v mnoha případech mít zásadní význam pro nerušený chod firmy a dobré fungování celého týmu. Kdy a proč je právě rychlost odchodu zaměstnance zásadní a jaké jsou 3 největší omyly, které při odchodu zaměstnanců firmy dělají?
celý článekO lidech: 4 nejčastější výmluvy, proč si lidé neplní sny, a jak se s nimi vypořádat
Každý z nás to zažil. Máme nějaký sen, něco bychom si přáli, ale stále jsme se do toho nebyli schopni pustit. Velmi často pro to máme nějaký důvod. A ten důvod je někdy spíše výmluva. Touto epizodou vám Barbora Hartmannová a Lucie Spáčilová chtějí hlavně dodat odvahu podívat se na to, jestli si nějakou z těch výmluv sami nepěstujete, a případně se s ní v novém roce nějak poprat.
celý článekSilvestrovský speciál s Hankou Slačálkovou - Největší přešlapy kandidátů, personalistů a šéfů
Znáte krátká videa s názvem NebuďHRrr, ve kterých Hanka Slačálková vtipnou formou ukazuje ty nejbizarnější situace spojené s výběrem zaměstnanců a životem ve firmě, které se opravdu staly? Pro silvestrovský speciál vybraly spolu s Barborou Hartmannovou ty nejoblíbenější a podívaly se na témata, kterých se týkají. Těšit se můžete na 3 věty, které od personalisty nechcete nikdy slyšet, na pomluvy u kafíčka a co s nimi a na různé absurdní výmluvy kandidátů i zaměstnanců.
celý článek