Sociální sítě: Další zdroj potenciálních kandidátů

V dnešní době sociálních sítí je naivní si myslet, že klasická inzerce na pracovních portálech stačí. Dle průzkumu společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) je pro studenty hlavním zdrojem informací o pracovních příležitostech internet a sociální sítě. 89 procent respondentů má profil na Facebooku a 28 procent na profesní síti LinkedIn. Více než pětina studentů už prý navíc vůbec nečte tištěná média. Zkrátka pokud není firma na sociální síti, jakoby neexistovala.


Firemní stránky si na sociálních sítích můžete zpravidla zřídit zdarma, a bylo by škoda tohoto zdroje nevyužít k inzerci pracovních pozic. Vytvořte si základnu fanoušků či sledujících uživatelů, kterým můžete dát kdykoliv vědět, že hledáte nějakou posilu do vašeho týmu. Kdo jsou vaši fanoušci? V první řadě jsou to vaši klienti a zaměstnanci. Nikdy nevíte, kdo má ve svém okolí někoho šikovného, koho vy zrovna ve svém týmu potřebujete. Mimo to nepodceňujte sílu „lajkování“ a sdílení inzerovaných pozic na sociálních sítích! Těmito aktivitami se totiž vaše inzeráty dostávají nejen k vašim fanouškům, ale i jejich přátelům. A to už je dosah, který by bylo škoda ignorovat, zvláště pokud za to nemusíte platit.

Performia-sociální sítě

Využijte sociální sítě ve svůj prospěch – a zdarma
 

Jak jsem již zmínila, lze inzerovat na sociálních sítích zdarma. Využívejte k inzerci svou vlastní firemní stránku, a to nejen na Facebooku, ale i na LinkedInu, Twitteru či Google+. Určitě mějte na paměti, že sociální síť a komunikace na ní bývá více osobní. Přílišná formálnost a neosobnost se tu nesluší, a můžete očekávat, že se nesetkáte s takovým ohlasem. Zkuste se zaměřit na to, aby vaše inzeráty byly opravdu originální - ať už zněním, nebo grafickou úpravou. Inspirovat se můžete například u našeho klienta Účetnictví on-line a jejich inzerátu na programátora. Fantazii se meze nekladou. Čím zajímavější a vtipnější inzerát bude, tím spíše můžete počítat s větším dosahem, a zvýšíte tak pravděpodobnost, že se dostane ke člověku, kterého hledáte. Na závěr je dobré celou akci podpořit tím, že vaši zaměstnanci inzerované pozice „olajkují“ a „nasdílí“. Možná, že se právě mezi kontakty vašich zaměstnanců najde někdo schopný, kdo by se do vašeho týmu hodil.

Performia-inzerat

Podpořte inzerci placenou kampaní

Pokud máte zatím menší základnu fanoušků na vašich firemních stránkách nebo chcete oslovit větší skupinu osob, můžete si zaplatit reklamní kampaň nebo placenou inzerci na některých sociálních sítích.

V kampaních je možné zvolit cílovou skupinu, jaký dosah má kampaň mít a mnoho dalšího. Například pokud přidáte příspěvek na vaší facebookové firemní stránce, najdete pod ním v pravém dolním rohu modré tlačítko „Propagovat příspěvek“. Zde si pak vyberete zacílení, maximální rozpočet, jak dlouho kampaň bude trvat, a zvolíte způsob platby.

Podobným způsobem kampaně můžete tvořit i na LinkedIn, akorát zde pod příspěvkem využijete tlačítko „Sponzorovat kampaň“. V některých případech obdrží členové sociální sítě vaši nabídku práce také e-mailem (u LinkedIn). Například máte-li na svém profilu svou pozici „HR manažer“, přijde vám do e-mailu nabídka s vypsanými pozicemi z HR oblasti.

Pro placené kampaně, kdy hledáte nové kolegy/kolegyně do týmu, spíše než Facebook doporučuji využít LinkedIn. Je to z toho důvodu, že LinkedIn je „profesní“ sociální síť, kde lidé většinou hledají práci, nebo se oslovují s pracovními nabídkami či vzájemnou spoluprací. Můžete zde také sami osobně oslovit zajímavé kandidáty. Pokud narazíte na profil člověka, jehož potenciál se vám zdá zajímavý, můžete zažádat o spojení a do něj připsat svou nabídku práce. I když pro něj třeba vaše pozice nebude v tu chvíli zajímavá, nemůžeme vyloučit, že se vám v budoucnu neozve. Také se může stát, že někdo z jeho okolí se na vámi vypsanou pozici bude hodit.

Orientační ceny reklamních kampaní a inzerce na Facebooku a LinkedIn:

Cena - Odhad dosahu

110 Kč ...... 1300 - 3500 uživatelů
420 Kč ...... 4800 - 8300 uživatelů
630 Kč ...... 5700 - 8300 uživatelů

Minimání nabídka (platba) - Způsob propagace

9,50 € ...... 1000 zobrazení
2,20 ...... platba za kliknutí

(Zdroj: www.facebook.com a www.linkedin.com. Aktuální ceník vždy hledejte na těchto stránkách.)

Sociálních sítí je mnoho (i když se primárně vše točí kolem Facebooku a LinkedInu). Pokud hledáte nějaké odborníky s úzkou specializací, jistě budou mít své sítě, kde se sdružují. Zjistěte, které to jsou, a tam inzerujte. Pokud například hledáte obchodníky, můžete využít nově vzniklou sociální síť pro obchodníky
Business Animals.

Zdroje fotografií: Thinkstock

Chcete se do inzerování na sociálních sítích více pustit a nevíte úplně, kde začít?
Pomůžeme Vám v tom!
 

Přihlaste se na náš workshop SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů. Pomůžeme vám, aby i sociální sítě pomohly najít toho správného člena vašeho týmu!


DANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší


Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.

celý článek

Téměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO


Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízda na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny a inzerce nás navíc stála necelou pětistovku.

celý článek

OLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné


Z receptů ve starých kuchařských knihách vytvořili skvělé produkty a založili rodinnou konzervárnu Via Delicia v Zábřehu na Moravě. Oba jsou srdcaři, kteří svou práci milují. O to horší bylo období, kdy se museli rozloučit s neproduktivními zaměstnanci a s těmi, kdo firmu záměrně brzdili. Jak náročné to bylo a jak takovou situaci zvládnout? O tom jsem si povídala s manželi Oldřichem a Marcelou Bezchlebovými, ředitelem a ekonomkou rodinné firmy Via Delicia.

celý článek

6 věcí, které by měl manažer o svých lidech vědět


Když jste šéf a vedete lidi, máte dvě možnosti, jak k vedení přistoupit. Buď budete souhlasit s tím, že lidé jsou komplikovaní a vést je, že je těžká a nevděčná práce, nebo se rozhodnete lidem lépe porozumět, aby bylo společné fungování pro vás i pro ně snazší a třeba vám přinášelo i radost. Pokud jste se rozhodli pro druhou variantu, najdete tu pár základních věcí, které byste měli o svých lidech vědět, a zdroje, kde se můžete případně dozvědět ještě víc.

celý článek