Sociální sítě: Další zdroj potenciálních kandidátů

V dnešní době sociálních sítí je naivní si myslet, že klasická inzerce na pracovních portálech stačí. Dle průzkumu společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) je pro studenty hlavním zdrojem informací o pracovních příležitostech internet a sociální sítě. 89 procent respondentů má profil na Facebooku a 28 procent na profesní síti LinkedIn. Více než pětina studentů už prý navíc vůbec nečte tištěná média. Zkrátka pokud není firma na sociální síti, jakoby neexistovala.


Firemní stránky si na sociálních sítích můžete zpravidla zřídit zdarma, a bylo by škoda tohoto zdroje nevyužít k inzerci pracovních pozic. Vytvořte si základnu fanoušků či sledujících uživatelů, kterým můžete dát kdykoliv vědět, že hledáte nějakou posilu do vašeho týmu. Kdo jsou vaši fanoušci? V první řadě jsou to vaši klienti a zaměstnanci. Nikdy nevíte, kdo má ve svém okolí někoho šikovného, koho vy zrovna ve svém týmu potřebujete. Mimo to nepodceňujte sílu „lajkování“ a sdílení inzerovaných pozic na sociálních sítích! Těmito aktivitami se totiž vaše inzeráty dostávají nejen k vašim fanouškům, ale i jejich přátelům. A to už je dosah, který by bylo škoda ignorovat, zvláště pokud za to nemusíte platit.

Performia-sociální sítě

Využijte sociální sítě ve svůj prospěch – a zdarma
 

Jak jsem již zmínila, lze inzerovat na sociálních sítích zdarma. Využívejte k inzerci svou vlastní firemní stránku, a to nejen na Facebooku, ale i na LinkedInu, Twitteru či Google+. Určitě mějte na paměti, že sociální síť a komunikace na ní bývá více osobní. Přílišná formálnost a neosobnost se tu nesluší, a můžete očekávat, že se nesetkáte s takovým ohlasem. Zkuste se zaměřit na to, aby vaše inzeráty byly opravdu originální - ať už zněním, nebo grafickou úpravou. Inspirovat se můžete například u našeho klienta Účetnictví on-line a jejich inzerátu na programátora. Fantazii se meze nekladou. Čím zajímavější a vtipnější inzerát bude, tím spíše můžete počítat s větším dosahem, a zvýšíte tak pravděpodobnost, že se dostane ke člověku, kterého hledáte. Na závěr je dobré celou akci podpořit tím, že vaši zaměstnanci inzerované pozice „olajkují“ a „nasdílí“. Možná, že se právě mezi kontakty vašich zaměstnanců najde někdo schopný, kdo by se do vašeho týmu hodil.

Performia-inzerat

Podpořte inzerci placenou kampaní

Pokud máte zatím menší základnu fanoušků na vašich firemních stránkách nebo chcete oslovit větší skupinu osob, můžete si zaplatit reklamní kampaň nebo placenou inzerci na některých sociálních sítích.

V kampaních je možné zvolit cílovou skupinu, jaký dosah má kampaň mít a mnoho dalšího. Například pokud přidáte příspěvek na vaší facebookové firemní stránce, najdete pod ním v pravém dolním rohu modré tlačítko „Propagovat příspěvek“. Zde si pak vyberete zacílení, maximální rozpočet, jak dlouho kampaň bude trvat, a zvolíte způsob platby.

Podobným způsobem kampaně můžete tvořit i na LinkedIn, akorát zde pod příspěvkem využijete tlačítko „Sponzorovat kampaň“. V některých případech obdrží členové sociální sítě vaši nabídku práce také e-mailem (u LinkedIn). Například máte-li na svém profilu svou pozici „HR manažer“, přijde vám do e-mailu nabídka s vypsanými pozicemi z HR oblasti.

Pro placené kampaně, kdy hledáte nové kolegy/kolegyně do týmu, spíše než Facebook doporučuji využít LinkedIn. Je to z toho důvodu, že LinkedIn je „profesní“ sociální síť, kde lidé většinou hledají práci, nebo se oslovují s pracovními nabídkami či vzájemnou spoluprací. Můžete zde také sami osobně oslovit zajímavé kandidáty. Pokud narazíte na profil člověka, jehož potenciál se vám zdá zajímavý, můžete zažádat o spojení a do něj připsat svou nabídku práce. I když pro něj třeba vaše pozice nebude v tu chvíli zajímavá, nemůžeme vyloučit, že se vám v budoucnu neozve. Také se může stát, že někdo z jeho okolí se na vámi vypsanou pozici bude hodit.

Orientační ceny reklamních kampaní a inzerce na Facebooku a LinkedIn:

Cena - Odhad dosahu

110 Kč ...... 1300 - 3500 uživatelů
420 Kč ...... 4800 - 8300 uživatelů
630 Kč ...... 5700 - 8300 uživatelů

Minimání nabídka (platba) - Způsob propagace

9,50 € ...... 1000 zobrazení
2,20 ...... platba za kliknutí

(Zdroj: www.facebook.com a www.linkedin.com. Aktuální ceník vždy hledejte na těchto stránkách.)

Sociálních sítí je mnoho (i když se primárně vše točí kolem Facebooku a LinkedInu). Pokud hledáte nějaké odborníky s úzkou specializací, jistě budou mít své sítě, kde se sdružují. Zjistěte, které to jsou, a tam inzerujte. Pokud například hledáte obchodníky, můžete využít nově vzniklou sociální síť pro obchodníky
Business Animals.

Zdroje fotografií: Thinkstock

Chcete se do inzerování na sociálních sítích více pustit a nevíte úplně, kde začít?
Pomůžeme Vám v tom!
 

Přihlaste se na náš workshop SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů. Pomůžeme vám, aby i sociální sítě pomohly najít toho správného člena vašeho týmu!


Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek

Personalistka a šéf: Je důležité najít potenciál člověka a dále ho rozvíjet


Najít motivaci u svých lidí je základ úspěšného podnikání. Pokud zaměstnáváte zdravotně znevýhodněné osoby, může být hledání obtížnější. I přesto MYJÓMI družstvo invalidů, které se věnuje především ručním kompletačním a montážním pracím, zaměstnává bezmála čtyři stovky lidí s nějakým typem zdravotního znevýhodnění. Máme tu pro vás dvojrozhovor se spolumajitelem a současně předsedou představenstva MYJÓMI družstva invalidů Petrem Horkým a personalistkou společnosti Alenou Drábkovou.

celý článek

JAN COUFAL: Pokud firma nemůže fungovat bez vás, jste pro ni obrovským nebezpečím


Jestli se vám někdy zdálo, že jednoduchost je známkou slabosti, či dokonce neodbornosti, při rozhovoru s výkonným ředitelem společnosti CZECH PROMOTION group, s.r.o., by vás tohle zdání asi rychle přešlo. Jan Coufal je prototypem úspěšného, profesionálního a zároveň velmi lidského a skromného šéfa firmy, který vám velmi jasně a nekomplikovaně vysvětlí, že dělat chyby je to nejlepší pro váš růst.

celý článek