Sociální sítě: Další zdroj potenciálních kandidátů

V dnešní době sociálních sítí je naivní si myslet, že klasická inzerce na pracovních portálech stačí. Dle průzkumu společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) je pro studenty hlavním zdrojem informací o pracovních příležitostech internet a sociální sítě. 89 procent respondentů má profil na Facebooku a 28 procent na profesní síti LinkedIn. Více než pětina studentů už prý navíc vůbec nečte tištěná média. Zkrátka pokud není firma na sociální síti, jakoby neexistovala.


Firemní stránky si na sociálních sítích můžete zpravidla zřídit zdarma, a bylo by škoda tohoto zdroje nevyužít k inzerci pracovních pozic. Vytvořte si základnu fanoušků či sledujících uživatelů, kterým můžete dát kdykoliv vědět, že hledáte nějakou posilu do vašeho týmu. Kdo jsou vaši fanoušci? V první řadě jsou to vaši klienti a zaměstnanci. Nikdy nevíte, kdo má ve svém okolí někoho šikovného, koho vy zrovna ve svém týmu potřebujete. Mimo to nepodceňujte sílu „lajkování“ a sdílení inzerovaných pozic na sociálních sítích! Těmito aktivitami se totiž vaše inzeráty dostávají nejen k vašim fanouškům, ale i jejich přátelům. A to už je dosah, který by bylo škoda ignorovat, zvláště pokud za to nemusíte platit.

Performia-sociální sítě

Využijte sociální sítě ve svůj prospěch – a zdarma
 

Jak jsem již zmínila, lze inzerovat na sociálních sítích zdarma. Využívejte k inzerci svou vlastní firemní stránku, a to nejen na Facebooku, ale i na LinkedInu, Twitteru či Google+. Určitě mějte na paměti, že sociální síť a komunikace na ní bývá více osobní. Přílišná formálnost a neosobnost se tu nesluší, a můžete očekávat, že se nesetkáte s takovým ohlasem. Zkuste se zaměřit na to, aby vaše inzeráty byly opravdu originální - ať už zněním, nebo grafickou úpravou. Inspirovat se můžete například u našeho klienta Účetnictví on-line a jejich inzerátu na programátora. Fantazii se meze nekladou. Čím zajímavější a vtipnější inzerát bude, tím spíše můžete počítat s větším dosahem, a zvýšíte tak pravděpodobnost, že se dostane ke člověku, kterého hledáte. Na závěr je dobré celou akci podpořit tím, že vaši zaměstnanci inzerované pozice „olajkují“ a „nasdílí“. Možná, že se právě mezi kontakty vašich zaměstnanců najde někdo schopný, kdo by se do vašeho týmu hodil.

Performia-inzerat

Podpořte inzerci placenou kampaní

Pokud máte zatím menší základnu fanoušků na vašich firemních stránkách nebo chcete oslovit větší skupinu osob, můžete si zaplatit reklamní kampaň nebo placenou inzerci na některých sociálních sítích.

V kampaních je možné zvolit cílovou skupinu, jaký dosah má kampaň mít a mnoho dalšího. Například pokud přidáte příspěvek na vaší facebookové firemní stránce, najdete pod ním v pravém dolním rohu modré tlačítko „Propagovat příspěvek“. Zde si pak vyberete zacílení, maximální rozpočet, jak dlouho kampaň bude trvat, a zvolíte způsob platby.

Podobným způsobem kampaně můžete tvořit i na LinkedIn, akorát zde pod příspěvkem využijete tlačítko „Sponzorovat kampaň“. V některých případech obdrží členové sociální sítě vaši nabídku práce také e-mailem (u LinkedIn). Například máte-li na svém profilu svou pozici „HR manažer“, přijde vám do e-mailu nabídka s vypsanými pozicemi z HR oblasti.

Pro placené kampaně, kdy hledáte nové kolegy/kolegyně do týmu, spíše než Facebook doporučuji využít LinkedIn. Je to z toho důvodu, že LinkedIn je „profesní“ sociální síť, kde lidé většinou hledají práci, nebo se oslovují s pracovními nabídkami či vzájemnou spoluprací. Můžete zde také sami osobně oslovit zajímavé kandidáty. Pokud narazíte na profil člověka, jehož potenciál se vám zdá zajímavý, můžete zažádat o spojení a do něj připsat svou nabídku práce. I když pro něj třeba vaše pozice nebude v tu chvíli zajímavá, nemůžeme vyloučit, že se vám v budoucnu neozve. Také se může stát, že někdo z jeho okolí se na vámi vypsanou pozici bude hodit.

Orientační ceny reklamních kampaní a inzerce na Facebooku a LinkedIn:

Cena - Odhad dosahu

110 Kč ...... 1300 - 3500 uživatelů
420 Kč ...... 4800 - 8300 uživatelů
630 Kč ...... 5700 - 8300 uživatelů

Minimání nabídka (platba) - Způsob propagace

9,50 € ...... 1000 zobrazení
2,20 ...... platba za kliknutí

(Zdroj: www.facebook.com a www.linkedin.com. Aktuální ceník vždy hledejte na těchto stránkách.)

Sociálních sítí je mnoho (i když se primárně vše točí kolem Facebooku a LinkedInu). Pokud hledáte nějaké odborníky s úzkou specializací, jistě budou mít své sítě, kde se sdružují. Zjistěte, které to jsou, a tam inzerujte. Pokud například hledáte obchodníky, můžete využít nově vzniklou sociální síť pro obchodníky
Business Animals.

Zdroje fotografií: Thinkstock

Chcete se do inzerování na sociálních sítích více pustit a nevíte úplně, kde začít?
Pomůžeme Vám v tom!
 

Přihlaste se na náš workshop SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů. Pomůžeme vám, aby i sociální sítě pomohly najít toho správného člena vašeho týmu!


KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek