SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?

Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


V dnešní době je pro potenciální zaměstnance naprosto klíčově vědět o firmě a lidech uvnitř ní co nejvíce informací. Chtějí dělat v příjemném prostředí s lidmi, kteří táhnou za jeden provaz. Proto stále častěji hledají svého potenciálního zaměstnavatele na sociálních sítích, chtějí tak nahlédnout „pod pokličku“ firmy, do které se chystají přihlásit.

A aby firma vypadala na sociálních sítích živě, je optimální dávat příspěvky o tom, co se v ní děje, na firemní stránku denně. U toho vás asi napadne, že to není v silách jednoho člověka, který má často na starosti i jiné věci, aby běhal po firmě a neustále někoho fotil či natáčel. Co ale s tím?

Zatáhněte do toho celou firmu

Do tvoření obsahu je jednoduše třeba zatáhnout celou firmu. Vést své lidi k tomu, že zachycovát dění ve firmě je žádoucí nejen pro zvýšení úspěšnosti náboru nových posil do jejich týmů. Nemusíte publikovat pouze výjimečné situace jako jsou narozeniny či pracovní výročí člena týmu nebo to, že máte teambuilding. Ukazovat můžete i týdenní poradu nebo třeba to, že váš kolega jen tak pro všechny upekl koláč z čerstvého ovoce. Díky takovým příspěvkům může Váš potenciální zaměstnanec nabýt dojmu, že to u vás žije a že možná právě vaše firma je místo, kde by chtěl pracovat právě pro tu atmosféru, kterou vaše stránka na sociálních sítích vyzařuje. ¨

Udělejte z toho zvyk

Ze začátku určitě bude třeba kolegy aktivně vybízet k tomu, aby fotky či videa pořizovali, a to je právě starost toho, kdo má sociální sítě na starosti. Slyší kolegu na poradě mluvit o tom, že jede na školení? Pak by ho hned měl poprosit, aby se na této akci vyfotil a poslal mu fotku. V dnešní době chytrých telefonů je to otázka několika vteřin.

Když toto nastavíte, uvidíte, že postupem času si na to vaši lidé zvyknout a vyzývání bude potřeba čím dál méně. Je to pouze o tom vytvořit u spolupracovníků nový zvyk.

U koho začít?

Na startovní čáře je dobré oslovit nejdříve ty lidi, kteří se sociálními sítěmi nemají problém a sami je aktivně užívají. Uvidíte, že další se velmi rychle přidají. Asi si říkáte, že se určitě najde pár jednotlivců, kteří to kategoricky odmítají (hlavně z osobního přesvědčení či odporu k sociálním sítím). Ty samozřejmě nepřemlouvejte a plně jejich stanovisko respektujte, mají nato právo.

Bez vedení to nejde

A ještě jedna důležitá věc. Aby zapojení celého týmu bylo úspěšné, určitě je třeba, aby se aktivně na tvoření obsahu podílelo vedení. Pokud jde šéf příkladem, ostatní jej následují. A to platí i u sociálních sítí, bez podpory vedení jdou tyto věci často velmi ztuha.
 

Sociální sítě mají obrovský potenciál výrazně pomáhat v hledání nových, kvalitních zaměstnanců. A to je to dle mého názoru ještě stále v začátcích. Vytvořte si náskok oproti konkurenci a vybudujte svou komunitu ještě dnes. Je to časová investice několika minut denně, která vás může neskutečně podpořit na cestě za vysněným skvělým týmem.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů vůbec nemaže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí.

MICHAELA DŽUPINOVÁ: Když přijdete do firmy, poznáte, jaká atmosféra tam panuje, a to je to, co přitahuje konkrétní typ lidí


Michaela Džupinová, ředitelka Realitní kanceláře Pubec, je jednou z velmi úspěšných žen, které jsou ale zároveň ohromně skromné. Nejen že se na pozici ředitelky firmy vypracovala z pozice recepční, ale je již od roku 2008 výraznou oporou celého týmu převážně makléřů, v němž panuje skvělá atmosféra.

celý článek

Negativní komentáře na sociálních sítích: Kde se berou a jak na ně?


Často se ve své praxi setkáváme s dotazem, jak reagovat na případné negativní odezvy na sociálních sítích. Když pak blíže zkoumáme firmy, ze kterých tyto otázky přichází, zjišťujeme, že i jejich vedení samo dost často cítí, že nálada v jejich firmě a firemní kultura nejsou na dobré úrovni. Tedy nezřídka také tuší, že pravděpodobnost negativních reakcí na sociálních sítích může být větší.

celý článek

Jana Poulíková: Lidé dnes hodně dají na doporučení, tak se to snažíme co nejvíce podporovat


Jana Poulíková přiskočila na palubu společnosti AHORN, která dnes nejen na českém trhu udává trendy v oblasti spaní, v listopadu 2007 a od té doby jí na pohovorech prošla rukami dlouhá řada lidí, z nichž velká část ve firmě pořád pracuje. Ač má obrovskou řadu zkušeností, bude se vám možná z rozhovoru zdát, že vše jde tak nějak samo. Nevěřte tomu a čtěte tipy a inspiraci také mezi řádky.

celý článek

Marketing a HR na sociálních sítích: Jak to jde dohromady?


V praxi se často setkáváme s tím, že firmy mají aktivní stránky na sociálních sítích, ale využívají je pouze ke klasickému marketingu, tedy k oslovování potenciálních zákazníků. Ve chvíli, kdy se společnost rozhodne, že tu začne budovat i HR marketing (personální marketing) a značku zaměstnavatele, vzniká nezřídka neochota marketingového oddělení s touto komunikací vůbec začít. Co s tím a jak z toho vytěžit na obou stranách maximum?

celý článek