SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?
Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.
Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
V dnešní době je pro potenciální zaměstnance naprosto klíčově vědět o firmě a lidech uvnitř ní co nejvíce informací. Chtějí dělat v příjemném prostředí s lidmi, kteří táhnou za jeden provaz. Proto stále častěji hledají svého potenciálního zaměstnavatele na sociálních sítích, chtějí tak nahlédnout „pod pokličku“ firmy, do které se chystají přihlásit.
A aby firma vypadala na sociálních sítích živě, je optimální dávat příspěvky o tom, co se v ní děje, na firemní stránku denně. U toho vás asi napadne, že to není v silách jednoho člověka, který má často na starosti i jiné věci, aby běhal po firmě a neustále někoho fotil či natáčel. Co ale s tím?

Zatáhněte do toho celou firmu
Do tvoření obsahu je jednoduše třeba zatáhnout celou firmu. Vést své lidi k tomu, že zachycovát dění ve firmě je žádoucí nejen pro zvýšení úspěšnosti náboru nových posil do jejich týmů. Nemusíte publikovat pouze výjimečné situace jako jsou narozeniny či pracovní výročí člena týmu nebo to, že máte teambuilding. Ukazovat můžete i týdenní poradu nebo třeba to, že váš kolega jen tak pro všechny upekl koláč z čerstvého ovoce. Díky takovým příspěvkům může Váš potenciální zaměstnanec nabýt dojmu, že to u vás žije a že možná právě vaše firma je místo, kde by chtěl pracovat právě pro tu atmosféru, kterou vaše stránka na sociálních sítích vyzařuje. ¨
Udělejte z toho zvyk
Ze začátku určitě bude třeba kolegy aktivně vybízet k tomu, aby fotky či videa pořizovali, a to je právě starost toho, kdo má sociální sítě na starosti. Slyší kolegu na poradě mluvit o tom, že jede na školení? Pak by ho hned měl poprosit, aby se na této akci vyfotil a poslal mu fotku. V dnešní době chytrých telefonů je to otázka několika vteřin.
Když toto nastavíte, uvidíte, že postupem času si na to vaši lidé zvyknout a vyzývání bude potřeba čím dál méně. Je to pouze o tom vytvořit u spolupracovníků nový zvyk.
U koho začít?
Na startovní čáře je dobré oslovit nejdříve ty lidi, kteří se sociálními sítěmi nemají problém a sami je aktivně užívají. Uvidíte, že další se velmi rychle přidají. Asi si říkáte, že se určitě najde pár jednotlivců, kteří to kategoricky odmítají (hlavně z osobního přesvědčení či odporu k sociálním sítím). Ty samozřejmě nepřemlouvejte a plně jejich stanovisko respektujte, mají nato právo.
Bez vedení to nejde
A ještě jedna důležitá věc. Aby zapojení celého týmu bylo úspěšné, určitě je třeba, aby se aktivně na tvoření obsahu podílelo vedení. Pokud jde šéf příkladem, ostatní jej následují. A to platí i u sociálních sítí, bez podpory vedení jdou tyto věci často velmi ztuha.
Sociální sítě mají obrovský potenciál výrazně pomáhat v hledání nových, kvalitních zaměstnanců. A to je to dle mého názoru ještě stále v začátcích. Vytvořte si náskok oproti konkurenci a vybudujte svou komunitu ještě dnes. Je to časová investice několika minut denně, která vás může neskutečně podpořit na cestě za vysněným skvělým týmem.
Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?
Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů.
Další články
MARKÉTA SOUHRADOVÁ: I když jsme korporát, daří se nám neztrácet lidský přístup
Když se řekne „korporát“, nemálo z nás si kromě benefitů a dobrého zápisu do životopisu vybaví i nemožnost věci flexibilně měnit, hromadu procesů a směrnic nebo malý zájem o názory jednotlivce. Ale když se řekne Wienerberger s.r.o., napadne mě téměř přesný opak. Více jsem si o tom všem povídala s country HR manažerkou firmy s více než tisícovkou zaměstnanců Markétou Souhradovou. Jsem zvědavá, co si o korporátech budete po přečtení myslet vy.
celý článekALŽBĚTA TRUPAROVÁ: Pocitům při návratu domů z náročné mise se nic nevyrovná
Personální a finanční manažerka Lékařů bez hranic Alžběta Truparová má za sebou devět misí. Působila v různých zemích, od Mexika, Ukrajiny a Iráku až po Súdán nebo Jemen. Samotných lékařů či zdravotnických pozic je v organizaci, která poskytuje zdravotnickou a humanitární pomoc v konfliktních oblastech, po přírodních katastrofách a při epidemiích, asi jen polovina. Bez odborníků v oblasti lidských zdrojů, financí, zásobování a bez dalších technických profesí by se totiž projekty ve více než sedmdesáti zemích světa neobešly.
celý článekVERONIKA KALLAUSCHOVÁ: Když je někdo produktivní a chce, vše ho naučíme
Představte si firmu plnou techniků. Máte? A teď si představte drobnou mladou holčinu, která rozhoduje o jejich přijetí do firmy, zaškolování a progresu. Jestli se vám to aspoň trochu povedlo, pak máte obrázek společnosti Backbone s.r.o. a její personalistky Veroniky Kallauschové, která je sama živým důkazem toho, že zdání klame a předsudky je lepší raději hodit do koše.
celý článekZtracená generace nebo skrytý potenciál? Co s dětmi, které se nedostaly na střední
Nadcházející generace, která právě skončila základní školu, se ocitá v obtížné situaci. Mnoho z nich se totiž z důvodu nedostatku kapacit nedostalo na střední školy s maturitou, což jim odepře možnost získat tradiční vysokoškolské vzdělání. Na trhu práce se tak v budoucnu objeví značné množství mladých lidí, kteří nebudou disponovat vysokoškolskými tituly. Tento vývoj vyvolává otázku: Není na čase změnit náš pohled na důležitost dosaženého vzdělání?
celý článek