SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?

Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


V dnešní době je pro potenciální zaměstnance naprosto klíčově vědět o firmě a lidech uvnitř ní co nejvíce informací. Chtějí dělat v příjemném prostředí s lidmi, kteří táhnou za jeden provaz. Proto stále častěji hledají svého potenciálního zaměstnavatele na sociálních sítích, chtějí tak nahlédnout „pod pokličku“ firmy, do které se chystají přihlásit.

A aby firma vypadala na sociálních sítích živě, je optimální dávat příspěvky o tom, co se v ní děje, na firemní stránku denně. U toho vás asi napadne, že to není v silách jednoho člověka, který má často na starosti i jiné věci, aby běhal po firmě a neustále někoho fotil či natáčel. Co ale s tím?

Zatáhněte do toho celou firmu

Do tvoření obsahu je jednoduše třeba zatáhnout celou firmu. Vést své lidi k tomu, že zachycovát dění ve firmě je žádoucí nejen pro zvýšení úspěšnosti náboru nových posil do jejich týmů. Nemusíte publikovat pouze výjimečné situace jako jsou narozeniny či pracovní výročí člena týmu nebo to, že máte teambuilding. Ukazovat můžete i týdenní poradu nebo třeba to, že váš kolega jen tak pro všechny upekl koláč z čerstvého ovoce. Díky takovým příspěvkům může Váš potenciální zaměstnanec nabýt dojmu, že to u vás žije a že možná právě vaše firma je místo, kde by chtěl pracovat právě pro tu atmosféru, kterou vaše stránka na sociálních sítích vyzařuje. ¨

Udělejte z toho zvyk

Ze začátku určitě bude třeba kolegy aktivně vybízet k tomu, aby fotky či videa pořizovali, a to je právě starost toho, kdo má sociální sítě na starosti. Slyší kolegu na poradě mluvit o tom, že jede na školení? Pak by ho hned měl poprosit, aby se na této akci vyfotil a poslal mu fotku. V dnešní době chytrých telefonů je to otázka několika vteřin.

Když toto nastavíte, uvidíte, že postupem času si na to vaši lidé zvyknout a vyzývání bude potřeba čím dál méně. Je to pouze o tom vytvořit u spolupracovníků nový zvyk.

U koho začít?

Na startovní čáře je dobré oslovit nejdříve ty lidi, kteří se sociálními sítěmi nemají problém a sami je aktivně užívají. Uvidíte, že další se velmi rychle přidají. Asi si říkáte, že se určitě najde pár jednotlivců, kteří to kategoricky odmítají (hlavně z osobního přesvědčení či odporu k sociálním sítím). Ty samozřejmě nepřemlouvejte a plně jejich stanovisko respektujte, mají nato právo.

Bez vedení to nejde

A ještě jedna důležitá věc. Aby zapojení celého týmu bylo úspěšné, určitě je třeba, aby se aktivně na tvoření obsahu podílelo vedení. Pokud jde šéf příkladem, ostatní jej následují. A to platí i u sociálních sítí, bez podpory vedení jdou tyto věci často velmi ztuha.
 

Sociální sítě mají obrovský potenciál výrazně pomáhat v hledání nových, kvalitních zaměstnanců. A to je to dle mého názoru ještě stále v začátcích. Vytvořte si náskok oproti konkurenci a vybudujte svou komunitu ještě dnes. Je to časová investice několika minut denně, která vás může neskutečně podpořit na cestě za vysněným skvělým týmem.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu


Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky.

celý článek

Sociální sítě jako podpora interního PR?


Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?

celý článek

Čas hraje ve vedení firmy obrovskou roli, shoduje se šéf a personalistka


V práci se neuvěřitelně doplňují, vzájemně si šetří čas a mají podobný pohled na věc. On je ředitel, ona jeho asistentka a personalistka v jedné osobě. Oba si jsou vědomí, že právě jejich čas ovlivňuje to, zda a jak se firmě podaří dosáhnout vysněných cílů. Máme tu pro vás, tentokrát trochu netypicky, dvojrozhovor s Jaroslavem Vondřičkou a Eliškou Jiráskovou ze společnosti V Invest Development s.r.o.

celý článek

Slovník pojmů z oblasti HR


Protože chceme, abyste se v moderní „džungli“ pojmů neztratili, připravili jsme pro vás slovníček pojmů z oblasti personalistiky.

celý článek