SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?

Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


V dnešní době je pro potenciální zaměstnance naprosto klíčově vědět o firmě a lidech uvnitř ní co nejvíce informací. Chtějí dělat v příjemném prostředí s lidmi, kteří táhnou za jeden provaz. Proto stále častěji hledají svého potenciálního zaměstnavatele na sociálních sítích, chtějí tak nahlédnout „pod pokličku“ firmy, do které se chystají přihlásit.

A aby firma vypadala na sociálních sítích živě, je optimální dávat příspěvky o tom, co se v ní děje, na firemní stránku denně. U toho vás asi napadne, že to není v silách jednoho člověka, který má často na starosti i jiné věci, aby běhal po firmě a neustále někoho fotil či natáčel. Co ale s tím?

Zatáhněte do toho celou firmu

Do tvoření obsahu je jednoduše třeba zatáhnout celou firmu. Vést své lidi k tomu, že zachycovát dění ve firmě je žádoucí nejen pro zvýšení úspěšnosti náboru nových posil do jejich týmů. Nemusíte publikovat pouze výjimečné situace jako jsou narozeniny či pracovní výročí člena týmu nebo to, že máte teambuilding. Ukazovat můžete i týdenní poradu nebo třeba to, že váš kolega jen tak pro všechny upekl koláč z čerstvého ovoce. Díky takovým příspěvkům může Váš potenciální zaměstnanec nabýt dojmu, že to u vás žije a že možná právě vaše firma je místo, kde by chtěl pracovat právě pro tu atmosféru, kterou vaše stránka na sociálních sítích vyzařuje. ¨

Udělejte z toho zvyk

Ze začátku určitě bude třeba kolegy aktivně vybízet k tomu, aby fotky či videa pořizovali, a to je právě starost toho, kdo má sociální sítě na starosti. Slyší kolegu na poradě mluvit o tom, že jede na školení? Pak by ho hned měl poprosit, aby se na této akci vyfotil a poslal mu fotku. V dnešní době chytrých telefonů je to otázka několika vteřin.

Když toto nastavíte, uvidíte, že postupem času si na to vaši lidé zvyknout a vyzývání bude potřeba čím dál méně. Je to pouze o tom vytvořit u spolupracovníků nový zvyk.

U koho začít?

Na startovní čáře je dobré oslovit nejdříve ty lidi, kteří se sociálními sítěmi nemají problém a sami je aktivně užívají. Uvidíte, že další se velmi rychle přidají. Asi si říkáte, že se určitě najde pár jednotlivců, kteří to kategoricky odmítají (hlavně z osobního přesvědčení či odporu k sociálním sítím). Ty samozřejmě nepřemlouvejte a plně jejich stanovisko respektujte, mají nato právo.

Bez vedení to nejde

A ještě jedna důležitá věc. Aby zapojení celého týmu bylo úspěšné, určitě je třeba, aby se aktivně na tvoření obsahu podílelo vedení. Pokud jde šéf příkladem, ostatní jej následují. A to platí i u sociálních sítí, bez podpory vedení jdou tyto věci často velmi ztuha.
 

Sociální sítě mají obrovský potenciál výrazně pomáhat v hledání nových, kvalitních zaměstnanců. A to je to dle mého názoru ještě stále v začátcích. Vytvořte si náskok oproti konkurenci a vybudujte svou komunitu ještě dnes. Je to časová investice několika minut denně, která vás může neskutečně podpořit na cestě za vysněným skvělým týmem.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Nábor lidí do výroby? Mission possible!


Vhodného kandidáta aby dnes člověk pohledal a u pozic ve výrobě to platí dvojnásob. Nedávno jsme pomáhali jedné naší klientce přenastavit náborový proces, a protože se nám tato strategie vydařila a vhodného zaměstnance jsme nakonec našli, rádi bychom se s vámi o celý proces a změny v něm podělili. Někdy se totiž může zdát, že najít vhodného člověka je doslova mission impossible neboli nemožná mise. My vám však chceme ukázat, jak z mission impossible pár kroky udělat mission possible. Zkrátka, že uspět je možné.

celý článek

ALENA JETELINOVÁ: Když chci, aby byli lidé produktivní, sama pro ně tu energii musím mít


Za půl roku práce se jí podařilo obsadit deset klíčových pozic. Nové kolegy získala třeba přes doporučení na LinkedInu, obsadila pozici řidiče, která byla volná několik měsíců, a o hledaných pozicích bylo díky ní slyšet třeba i v lokálních rozhlasech. To všechno se zanedbatelnými náklady na inzerci. Pokud chcete argumentovat, že to není možné, připravte se, že při čtení rozhovoru s velmi šikovnou, kreativní a zároveň skromnou personalistkou společnosti STAVOSPOL, s.r.o., Alenou Jetelinovou možná změníte názor.

celý článek

Jak dnes posilovat loajalitu zaměstnanců


Když už někoho do firmy seženeme, on projde zaškolením a vydrží první rok nebo dva, nechceme o něj přijít. Úkol je tedy jasný – posilovat loajalitu zaměstnanců. Jak ale na to v době, kdy jsme si zaměstnance rozmazlili a teď nevíme co s tím?

celý článek

6 znaků, které by měl mít moderní zaměstnavatel


Úspěch v náboru se skrývá hlavně ve vašem postoji a několika základních krocích z vaší strany. Pokud byste tedy rádi změnili postoj z „Nejsou lidi, s tím nic nenadělám.“ na „I kdyby lidi nebyli, my to nějak zvládneme.“, máme pro vás dávku inspirace.

celý článek