SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?

Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


V dnešní době je pro potenciální zaměstnance naprosto klíčově vědět o firmě a lidech uvnitř ní co nejvíce informací. Chtějí dělat v příjemném prostředí s lidmi, kteří táhnou za jeden provaz. Proto stále častěji hledají svého potenciálního zaměstnavatele na sociálních sítích, chtějí tak nahlédnout „pod pokličku“ firmy, do které se chystají přihlásit.

A aby firma vypadala na sociálních sítích živě, je optimální dávat příspěvky o tom, co se v ní děje, na firemní stránku denně. U toho vás asi napadne, že to není v silách jednoho člověka, který má často na starosti i jiné věci, aby běhal po firmě a neustále někoho fotil či natáčel. Co ale s tím?

Zatáhněte do toho celou firmu

Do tvoření obsahu je jednoduše třeba zatáhnout celou firmu. Vést své lidi k tomu, že zachycovát dění ve firmě je žádoucí nejen pro zvýšení úspěšnosti náboru nových posil do jejich týmů. Nemusíte publikovat pouze výjimečné situace jako jsou narozeniny či pracovní výročí člena týmu nebo to, že máte teambuilding. Ukazovat můžete i týdenní poradu nebo třeba to, že váš kolega jen tak pro všechny upekl koláč z čerstvého ovoce. Díky takovým příspěvkům může Váš potenciální zaměstnanec nabýt dojmu, že to u vás žije a že možná právě vaše firma je místo, kde by chtěl pracovat právě pro tu atmosféru, kterou vaše stránka na sociálních sítích vyzařuje. ¨

Udělejte z toho zvyk

Ze začátku určitě bude třeba kolegy aktivně vybízet k tomu, aby fotky či videa pořizovali, a to je právě starost toho, kdo má sociální sítě na starosti. Slyší kolegu na poradě mluvit o tom, že jede na školení? Pak by ho hned měl poprosit, aby se na této akci vyfotil a poslal mu fotku. V dnešní době chytrých telefonů je to otázka několika vteřin.

Když toto nastavíte, uvidíte, že postupem času si na to vaši lidé zvyknout a vyzývání bude potřeba čím dál méně. Je to pouze o tom vytvořit u spolupracovníků nový zvyk.

U koho začít?

Na startovní čáře je dobré oslovit nejdříve ty lidi, kteří se sociálními sítěmi nemají problém a sami je aktivně užívají. Uvidíte, že další se velmi rychle přidají. Asi si říkáte, že se určitě najde pár jednotlivců, kteří to kategoricky odmítají (hlavně z osobního přesvědčení či odporu k sociálním sítím). Ty samozřejmě nepřemlouvejte a plně jejich stanovisko respektujte, mají nato právo.

Bez vedení to nejde

A ještě jedna důležitá věc. Aby zapojení celého týmu bylo úspěšné, určitě je třeba, aby se aktivně na tvoření obsahu podílelo vedení. Pokud jde šéf příkladem, ostatní jej následují. A to platí i u sociálních sítí, bez podpory vedení jdou tyto věci často velmi ztuha.
 

Sociální sítě mají obrovský potenciál výrazně pomáhat v hledání nových, kvalitních zaměstnanců. A to je to dle mého názoru ještě stále v začátcích. Vytvořte si náskok oproti konkurenci a vybudujte svou komunitu ještě dnes. Je to časová investice několika minut denně, která vás může neskutečně podpořit na cestě za vysněným skvělým týmem.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku. Do každé práce se vrhá s nováčkovským nadšením, i když už je ostříleným profesionálem. Její agenda je široká, nejčastěji ale přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Její přednášky jsou opravdovým zážitkem – Hanka totiž do nich vkládá energii sobě vlastní a účastníci seminářů oceňují její upřímnost a otevřenost, se kterou s nimi jedná. Kromě přednášek a seminářů také pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty správné kolegy nebo nastavit fungující personální oddělení.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek