Tři hlavní kritéria při najímání nových pracovníků

V přijímání nových zaměstnanců figurují tři velmi důležité faktory, ke kterým byste měli přihlížet předtím, než se definitivně rozhodnete přijmout nového člověka na palubu.


Záznam produkce

První a zdaleka nejdůležitější je záznam produkce. Pojem produkt je definován jako konečný výsledek záměrného úsilí o dokončení něčeho. To, že je věc skutečně dokončená, je jedním z klíčových rysů produktu.


Definice produktu

Aby byl produkt produktem, nemusí být hmotným předmětem. Produktem může být i dokončená služba. V dnešní společnosti mají lidé tendence vytvářet a dodávat více a více produktů, které jsou ve skutečnosti osobními nebo strojově dodanými službami. Mohou to být umytá okna, spravený chrup, výsledná porada nad vhodným a realizovatelným obchodním plánem, přístup k Internetu atd. Vše jsou to produkty ve smyslu, ve kterém tady slovo produkt používáme.


Zásadní pochopení produktů vaší společnosti

Může to znít tak jednoduše. Je zbytečné to připomínat. Ale pokud tento koncept produktu není zcela pochopen, tak se nestanete odborníkem v najímání pracovníků. Pochopit, co jsou skutečné produkty v různých oblastech vaší organizace, znamená produkovat nezbytně kvantitu a kvalitu, pokud chcete dosáhnout maximálních výhod systému najímání.
 

Zůstat u společnosti

Druhým nezbytným předpokladem, který by měl být stanoven, je jednání s osobou schopnou zůstat u firmy přiměřeně dlouho. Bohužel existuje mnoho lidí, kteří mění své pozice a firmy podle toho, odkud dostanou lepší finanční nabídku, nebo proto, že se vyskytly nečekané pracovní problémy, ale také proto, že zkrátka nejsou vytrvalí. Musíte přihlížet k několika faktorům, abyste poznali, zda je člověk schopen zůstat na delší období.

Jeden faktor se týká délky jeho působení u předchozího zaměstnavatele a dalším je jeho osobnost. Určité typy lidí jsou velmi odhodlané naučit se dobře dělat svou práci, aby pak pocítili spokojenost z toho, co dělají, a neměli tak ani malé nutkání ke změně jen pro pocit vzrušení. Jiné typy lidí jsou více impulsivní a častěji je jejich práce může nudit, proto neustále potřebují nové věci, nové výzvy, a pokud jsou trochu kreativní, bývá někdy obtížné udržet je na jednom místě.

Performia - jak najimat nové lidi

Funkce uvnitř skupiny

Třetím důležitým předpokladem je schopnost najímaného člověka pracovat ve skupině a umění porozumět ostatním lidem. Stává se (ačkoli velmi zřídka), že najdete člověka, který je docela produktivní, pokud pracuje sám za sebe, ale který má jisté problémy spolupracovat s ostatními, čímž narušuje produktivitu celé skupiny a stává se negativním, v jiném slova smyslu člověkem, kterého nechcete. Ve společnosti Performia tento faktor považujeme za zásadní.
 

Poznání lidské osobnosti

Pravdou je, že čím víc víte o osobnosti uchazeče (jak pozitivního, tak i negativního), tím snadněji za něj můžete převzít zodpovědnost a získat výhody plynoucí z jeho schopností. Teoreticky byste vy, jako manažer, měl mít tak mnoho informací o jedinci, že byste měl umět předpovídat potenciální negativní situace a předpokládat řešení pro obě strany. Jak pro jedince, tak pro celou skupinu. Ve skutečnosti by k takovým situacím nikdy nemělo dojít.


Nejhorší kombinace

Nejhorší kombinací těchto tří faktorů je samozřejmě člověk, který není ani výkonný, ani produktivní, který má problém spolupracovat s ostatními, který ale zůstává v práci léta a léta. Bohužel je to realita, proti které se vy, jako manažer, čas od času musíte postavit.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o najímání nových pracovníků?

Přijďte na naší přednášku, která se koná každý měsíc v Praze, Brně a dalších městech.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

3 důvody, proč přes všechny snahy nábor nových lidí nefunguje


Možná jste někdy byli v situaci, kdy jste se snažili všemožnými cestami získat do své společnosti kvalitní pracovníky. Inzerovali jste na všech možných i nemožných pracovních portálech, spolupracovali se školami, aktivně využívali sociálních sítí, ale dlouhodobě bez pořádného výsledku, tedy bez nového šikovného kolegy na palubě. Čím to může být? Mám pro vás tři možnosti.

celý článek

V ČÍSLECH: Jak se české firmy starají o psychické a fyzické zdraví lidí na home officu


Legislativa a bezpečnost práce je jeden rozměr, druhý je ten obyčejně lidský. Jak pečujeme o zdraví lidí na home officu a děláme toho opravdu dost? Přinášíme aktuální čísla a praktické tipy od reálných firem, které můžete ihned použít.

celý článek

Testování na covid a GDPR. Jak na to?


Není testování jako testování. Momentálně budeme mluvit o testování na koronavirus. To je povinné i pro firmy, které mají nad 10 zaměstnanců. Jak ale výsledky testů uchovat tak, aby nedošlo k porušení GDPR?

celý článek

Chcete znát budoucnost? Prozkoumejte minulost!


Představa, že dáme šanci někomu, jehož přínos byl doposud téměř mizivý, nebo dokonce mínusový, s tím, že právě u nás změní svůj postoj a produktivní začne být, je velmi romantická, ale také vysoce nepravděpodobná. Možná právě proto o takových příbězích natáčí Hollywood své filmy, protože jsou tak výjimečné. Pojďme opustit Hollywood a oblíbené happy endy“ a podívejme se na to, jak je to doopravdy a co si z toho můžeme vytěžit pro svůj tým.

celý článek