"Bordelář": Návod k použití
Vídáte u kolegy častý nepořádek v papírech a na jeho stole? Zapomíná na Vaše úkoly a musíte mu je často připomínat? Může to souviset s jeho nedostatečnou kapacitou pozornosti a nižší schopností soustředění. Nemusíte ho hned propouštět či měnit. Když víte, jak s ním pracovat, můžete jeho výkonnost zvýšit i s jeho „neduhem“.
Máme pro Vás proto několik jednoduchých tipů, jak s ním pracovat a jak ho řídit.
Doporučujeme Vám následující:
- Dávat úkoly vždy písemně, nespoléhat se na to, že si je bude pamatovat.
- Vyžadovat po něm, aby si úkoly někam zapisoval a nenosil je nikdy v hlavě.
- Kontrolovat ho průběžně při dlouhodobějších úkolech a nespoléhat se na to, že na nich systematicky pracuje.
- Určovat mu priority, protože mívá často pocit, že je všechno stejně důležité.
- Dát mu systém, který mu bude úkoly a jejich termíny připomínat (v telefonu, počítači apod.)
- Kontrolovat kvalitu jeho práce. Protože nemá vždy svou pozornost upřenou na detaily, může dělat chyby a něco přehlédnout.
- Pomáhat mu s naplánování dlouhodobějších projektů. Plánování a organizování je jeho slabinou, jakýkoliv trénink v této oblasti pro něj bude velkým přínosem.
- Pokud podává skvělé výkony a zaslouží si to, dát mu asistentku, která ho bude odbřemeňovat od administrativy a pomůže mu s organizováním.
Pokud chcete zjistit, zda i Vy máte v týmu právě tento typ zaměstnanců, otestujte ho naším
U-testem osobnosti. Je možné, že díky analýze silných a slabých stránek zjistíte, že menší nebo větší neefektivita pramení z něčeho zcela jiného. Když tomu porozumíte, můžete s tím pak mnohem lépe pracovat.
Zdroj fotografií: Thinkstock
Nesmiřujte se s nedostatky svých zaměstnanců, porozumějte jim a eliminujte je!
Udělejte si ve svém týmu malý personální audit a získejte návod na to, jak se svými kolegy pracovat.
A když absolvujete naše klíčové semináře, naučíte se sami ve svých zaměstnancích
orientovat a lépe jim rozumět.
Další články
KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem
Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.
celý článekZ PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti
Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?
celý článekJak ztratit kandidáta v deseti krocích
Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.
celý článek5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci
Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.
celý článek