Vídáte u kolegy častý nepořádek v papírech a na jeho stole? Zapomíná na Vaše úkoly a musíte mu je často připomínat? Může to souviset s jeho nedostatečnou kapacitou pozornosti a nižší schopností soustředění. Nemusíte ho hned propouštět či měnit. Když víte, jak s ním pracovat, můžete jeho výkonnost zvýšit i s jeho „neduhem“.


Máme pro Vás proto několik jednoduchých tipů, jak s ním pracovat a jak ho řídit.

Doporučujeme Vám následující:

  • Dávat úkoly vždy písemně, nespoléhat se na to, že si je bude pamatovat.
  • Vyžadovat po něm, aby si úkoly někam zapisoval a nenosil je nikdy v hlavě.
  • Kontrolovat ho průběžně při dlouhodobějších úkolech a nespoléhat se na to, že na nich systematicky pracuje.
  • Určovat mu priority, protože mívá často pocit, že je všechno stejně důležité.
  • Dát mu systém, který mu bude úkoly a jejich termíny připomínat (v telefonu, počítači apod.)
  • Kontrolovat kvalitu jeho práce. Protože nemá vždy svou pozornost upřenou na detaily, může dělat chyby a něco přehlédnout.
  • Pomáhat mu s naplánování dlouhodobějších projektů. Plánování a organizování je jeho slabinou, jakýkoliv trénink v této oblasti pro něj bude velkým přínosem.
  • Pokud podává skvělé výkony a zaslouží si to, dát mu asistentku, která ho bude odbřemeňovat od administrativy a pomůže mu s organizováním.

Pokud chcete zjistit, zda i Vy máte v týmu právě tento typ zaměstnanců, otestujte ho naším
U-testem osobnosti. Je možné, že díky analýze silných a slabých stránek zjistíte, že menší nebo větší neefektivita pramení z něčeho zcela jiného. Když tomu porozumíte, můžete s tím pak mnohem lépe pracovat.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Nesmiřujte se s nedostatky svých zaměstnanců, porozumějte jim a eliminujte je!
 

Udělejte si ve svém týmu malý personální audit a získejte návod na to, jak se svými kolegy pracovat.
A když absolvujete naše klíčové semináře, naučíte se sami ve svých zaměstnancích
orientovat a lépe jim rozumět.


Proč pokračovat v najímání, když ostatní propouští?


Poslední dobou jsme ve společnosti svědky zajímavého jevu, který můžeme nazvat jako kolektivní chování. To je popisováno jako výrazně odlišné od chování jednotlivce, který se rozhoduje sám za sebe bez vlivu skupiny. Emoce, kterou se vyznačovalo a stále ještě v mnohých ohledech vyznačuje chování společnosti v posledních pár měsících, je strach.

celý článek

Dvě vlastnosti, které mají vliv na vaši sebedůvěru


Během posledních pár měsíců jsme měli možnost pozorovat různé reakce našeho okolí. Někteří lidé měli strach, byli jako opaření, někteří panikařili a dělali rozhodnutí, která s odstupem času byla přinejmenším zbytečná. Jiní se zase až moc „netrápili“ a propásli tím příležitosti a další zas svým přístupem příjemně překvapili a přispěli k lepšímu zvládnutí celé situace. Tohle celé souvisí mimo jiné i se sebedůvěrou. Na čem je taková sebedůvěra lidí postavená a proč ji Češi nemají moc velkou? Možná budete překvapeni.

celý článek

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech


Přibližně před dvěma lety jsme pomáhali ve společnosti Emco najít toho správného člověka na pozici finančního ředitele. To, že je produktivní, má dobrou motivaci a skvělý osobnostní potenciál tehdy ještě dovršil tím, že byl ochotný dělat telefonický pohovor o víkendu v sedm ráno. Mezi 180 kandidáty jsme vybrali Tomáše Trčku a sami sobě teď gratulujeme. Tento skromný profík je dnes totiž pro společnost Emco důležitým pevným bodem.

celý článek

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí


Někdy se u klientů setkávám s tím, že je pro ně těžké najít skutečně dobrého obchodníka. Jeho prací je „prodávat“ se a takto k tomu často přistupuje i při samotném pohovoru. Proto může být těžší rozklíčovat, zda dotyčný bude pro firmu přínosem a opravdu bude přinášet nové obchody.

celý článek