Vídáte u kolegy častý nepořádek v papírech a na jeho stole? Zapomíná na Vaše úkoly a musíte mu je často připomínat? Může to souviset s jeho nedostatečnou kapacitou pozornosti a nižší schopností soustředění. Nemusíte ho hned propouštět či měnit. Když víte, jak s ním pracovat, můžete jeho výkonnost zvýšit i s jeho „neduhem“.


Máme pro Vás proto několik jednoduchých tipů, jak s ním pracovat a jak ho řídit.

Doporučujeme Vám následující:

  • Dávat úkoly vždy písemně, nespoléhat se na to, že si je bude pamatovat.
  • Vyžadovat po něm, aby si úkoly někam zapisoval a nenosil je nikdy v hlavě.
  • Kontrolovat ho průběžně při dlouhodobějších úkolech a nespoléhat se na to, že na nich systematicky pracuje.
  • Určovat mu priority, protože mívá často pocit, že je všechno stejně důležité.
  • Dát mu systém, který mu bude úkoly a jejich termíny připomínat (v telefonu, počítači apod.)
  • Kontrolovat kvalitu jeho práce. Protože nemá vždy svou pozornost upřenou na detaily, může dělat chyby a něco přehlédnout.
  • Pomáhat mu s naplánování dlouhodobějších projektů. Plánování a organizování je jeho slabinou, jakýkoliv trénink v této oblasti pro něj bude velkým přínosem.
  • Pokud podává skvělé výkony a zaslouží si to, dát mu asistentku, která ho bude odbřemeňovat od administrativy a pomůže mu s organizováním.

Pokud chcete zjistit, zda i Vy máte v týmu právě tento typ zaměstnanců, otestujte ho naším
U-testem osobnosti. Je možné, že díky analýze silných a slabých stránek zjistíte, že menší nebo větší neefektivita pramení z něčeho zcela jiného. Když tomu porozumíte, můžete s tím pak mnohem lépe pracovat.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Nesmiřujte se s nedostatky svých zaměstnanců, porozumějte jim a eliminujte je!
 

Udělejte si ve svém týmu malý personální audit a získejte návod na to, jak se svými kolegy pracovat.
A když absolvujete naše klíčové semináře, naučíte se sami ve svých zaměstnancích
orientovat a lépe jim rozumět.


Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek