"Bordelář": Návod k použití
Vídáte u kolegy častý nepořádek v papírech a na jeho stole? Zapomíná na Vaše úkoly a musíte mu je často připomínat? Může to souviset s jeho nedostatečnou kapacitou pozornosti a nižší schopností soustředění. Nemusíte ho hned propouštět či měnit. Když víte, jak s ním pracovat, můžete jeho výkonnost zvýšit i s jeho „neduhem“.
Máme pro Vás proto několik jednoduchých tipů, jak s ním pracovat a jak ho řídit.
Doporučujeme Vám následující:
- Dávat úkoly vždy písemně, nespoléhat se na to, že si je bude pamatovat.
- Vyžadovat po něm, aby si úkoly někam zapisoval a nenosil je nikdy v hlavě.
- Kontrolovat ho průběžně při dlouhodobějších úkolech a nespoléhat se na to, že na nich systematicky pracuje.
- Určovat mu priority, protože mívá často pocit, že je všechno stejně důležité.
- Dát mu systém, který mu bude úkoly a jejich termíny připomínat (v telefonu, počítači apod.)
- Kontrolovat kvalitu jeho práce. Protože nemá vždy svou pozornost upřenou na detaily, může dělat chyby a něco přehlédnout.
- Pomáhat mu s naplánování dlouhodobějších projektů. Plánování a organizování je jeho slabinou, jakýkoliv trénink v této oblasti pro něj bude velkým přínosem.
- Pokud podává skvělé výkony a zaslouží si to, dát mu asistentku, která ho bude odbřemeňovat od administrativy a pomůže mu s organizováním.

Pokud chcete zjistit, zda i Vy máte v týmu právě tento typ zaměstnanců, otestujte ho naším
U-testem osobnosti. Je možné, že díky analýze silných a slabých stránek zjistíte, že menší nebo větší neefektivita pramení z něčeho zcela jiného. Když tomu porozumíte, můžete s tím pak mnohem lépe pracovat.
Zdroj fotografií: Thinkstock
Nesmiřujte se s nedostatky svých zaměstnanců, porozumějte jim a eliminujte je!
Udělejte si ve svém týmu malý personální audit a získejte návod na to, jak se svými kolegy pracovat.
A když absolvujete naše klíčové semináře, naučíte se sami ve svých zaměstnancích
orientovat a lépe jim rozumět.
Další články
Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny
Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.
celý článekJANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem
Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.
celý článekHledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů
Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.
celý článekMÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy
Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.
celý článek