Vídáte u kolegy častý nepořádek v papírech a na jeho stole? Zapomíná na Vaše úkoly a musíte mu je často připomínat? Může to souviset s jeho nedostatečnou kapacitou pozornosti a nižší schopností soustředění. Nemusíte ho hned propouštět či měnit. Když víte, jak s ním pracovat, můžete jeho výkonnost zvýšit i s jeho „neduhem“.


Máme pro Vás proto několik jednoduchých tipů, jak s ním pracovat a jak ho řídit.

Doporučujeme Vám následující:

  • Dávat úkoly vždy písemně, nespoléhat se na to, že si je bude pamatovat.
  • Vyžadovat po něm, aby si úkoly někam zapisoval a nenosil je nikdy v hlavě.
  • Kontrolovat ho průběžně při dlouhodobějších úkolech a nespoléhat se na to, že na nich systematicky pracuje.
  • Určovat mu priority, protože mívá často pocit, že je všechno stejně důležité.
  • Dát mu systém, který mu bude úkoly a jejich termíny připomínat (v telefonu, počítači apod.)
  • Kontrolovat kvalitu jeho práce. Protože nemá vždy svou pozornost upřenou na detaily, může dělat chyby a něco přehlédnout.
  • Pomáhat mu s naplánování dlouhodobějších projektů. Plánování a organizování je jeho slabinou, jakýkoliv trénink v této oblasti pro něj bude velkým přínosem.
  • Pokud podává skvělé výkony a zaslouží si to, dát mu asistentku, která ho bude odbřemeňovat od administrativy a pomůže mu s organizováním.
 

Pokud chcete zjistit, zda i Vy máte v týmu právě tento typ zaměstnanců, otestujte ho naším
U-testem osobnosti. Je možné, že díky analýze silných a slabých stránek zjistíte, že menší nebo větší neefektivita pramení z něčeho zcela jiného. Když tomu porozumíte, můžete s tím pak mnohem lépe pracovat.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Nesmiřujte se s nedostatky svých zaměstnanců, porozumějte jim a eliminujte je!
 

Udělejte si ve svém týmu malý personální audit a získejte návod na to, jak se svými kolegy pracovat.
A když absolvujete naše klíčové semináře, naučíte se sami ve svých zaměstnancích
orientovat a lépe jim rozumět.