Znáte to? Najmete nového zaměstnance a po nějaké době zjistíte, že jeho výsledky nejsou takové, jaké by měly být. A místo toho posloucháte spíše řeči. To podle průzkumu Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR) trápí více než polovinu českých firem.


Jak často říkáme, i malá skupina dokáže udělat zázraky, pokud je složená z opravdu produktivních lidí. Mnohdy se může stát, že je produktivita chápaná pouze jako taková efektivita výkonu, kterou je možné ovlivňovat nastavením procesů nebo doučit pomocí pouček. Jedná se ale o něco mnohem zásadnějšího.

Průzkum AMSP ČR, který zpracovala společnost Ipsos

Na pohovorech často slyšíme, jak je kandidát zvyklý pracovat, jak mu nevadí přesčasy a umí opravdu tvrdě „makat“. Většina lidí ale neví, že se dá produktivita měřit a že si tak jejich tvrzení můžete snadno ověřit.


Více si o produktivitě můžete přečíst v našem časopise DOBRODRUŽSTVÍ PERSONALISTIKY


Tuto skutečnost často řešíme i na našem semináři, kde klientům objasňujeme, jak prověřit produktivitu kandidáta a jak ji pomocí pár otázek zjistit. Nejedná se přitom o velké vypočítávání tabulek a grafů, ale o pár vět, které vám dokážou utříbit váš názor. Produktivita je jedním z klíčových faktorů, na které bychom se měli zaměřit. Je totiž vysoce nepravděpodobné, že by člověk, který za sebou nemá žádné reálné výsledky, právě u vás začal produkovat jako o život.

„Produktivita nevychází z postavení, pravomocí ani vzdělání. Je to osobní přístup a postoj každého jednotlivce.“
Lucie Spáčilová, výkonná ředitelka ve společnosti Performia, spol. s r.o.

Pětina zaměstnanců je problémová

Jak se z průzkumu ukázalo, problém je daleko hlubší. Firmy často neví, jak nábor začít. Z dotázaných 7 % uvedlo, že je pro ně obtížné zformulovat náborové inzeráty a další 4 % neví, na co se u náboru zaměřit.

Pokud personalista nebo člověk, který se u vás věnuje najímání lidí, neví, jak nábor začít a jak ho vést, je dost možné, že ve firmě nemáte ty nejlepší zaměstnance. A zároveň pokud personalistovi pořádně nevysvětlíme, koho na obsazovanou potřebujeme, a nedáme mu nástroje, pomocí kterých by tyto lidi do firmy přivedl, není to právě jednoduchý úkol.

Co (ne)může způsobit nedostatečně proškolený personalista, se můžete dočíst v našem článku.

Průzkum AMSP ČR, který zpracovala společnost Ipsos

Může se pak snadno stát, že vám do firmy nepřijme produktivní zaměstnance, ale proklouznou vám takzvaní potížisté. Z průzkumu AMSP ČR dále vyplývá, že firmy až 20 % svých zaměstnanců považují za problémové.

V Performii se tak řídíme heslem: „Tým je jen tak silný, jak je silný jeho nejslabší článek.“

Pokud vás zajímá celé znění průzkumu AMSP, na kterém jsme se podíleli, můžete si ho přečíst zde.

Zdroj fotografie: freepik.com

Chcete i vy mít tým plný produktivních lidí? 


Přihlaste se na náš seminář. 


Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny


Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.

celý článek

JANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem


Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.

celý článek

Hledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů


Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.

celý článek

MÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy


Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.

celý článek