Dáte na první dojem? Kolik dobrých kandidátů jste přehlédli

Výběr na základě dojmu může přinést do organizace dobře vypadajícího ničitele. Tato věc však může dopadnout i naopak. Může se stát, že na pohovor přijde skvělý pracovník, který neudělá dobrý dojem. Ohrnete nad ním nos a zavoláte raději dalšího kandidáta.


Nedejte na první dojem

Představte si, že hledáte velmi spolehlivé auto. Robustní, výkonné a bezpečné. Když ho vybíráte, vyběhne z džungle zablácené, omlácené auto s motorem běžícím na vysoké obrátky, na výfuku se nacházejí ještě zbytky bláta a vody, takže spod vozidla vycházejí oblaka páry. Kusy hnusného smradlavého bláta zůstaly pod blatníky. Na dveřích vidíte na plechu důlky, které tam zanechal útočící nosorožec.

Síla dobrého dojmu?

Od předváděného auta očekáváte, že bude umyté, bez jediného škrábance, s naleštěnými chromovými částmi a pneumatiky budou jako uhel, boční strany bílé. Výkonnost lidí ani aut se nedá vždy posuzovat podle toho, jak vypadá na první pohled. Nikdo by nemohl namítat, že kandidát by měl mít tolik rozumu, aby přišel na pohovor upravený a udělal dobrý dojem.

Problém moderní doby

Většina se bude snažit udělat dobrý dojem. Ale jestliže jste profesionálové, tak byste už měli vědět, že existuje určité procento velmi dobrých pracovníků, jejichž povahové rysy jim brání prezentovat se na úrovni, a už nepoužívat první dojem při výběru lidí.

V některých krajinách se rozvede více jak 50 % manželství? Víte proč? Protože toto je oblast, kde lidé nejvíce spoléhají na první dojem, „chemii“ a hormony. Problém moderní doby je povrchnost.


Výkonnost lidí ani aut se nedá vždy posuzovat podle toho, jak vypadá na první pohled.

Část výkonných lidí má problém s prezentací sama sebe

Představujeme dva tipy lidí, jež jsou produktivní, ale neumí se tolik prodat na pohovoru jako profesionální vychloubači.

Kandidáti bez povrchní masky

Mají pocit, že sebechvála je trapná, dokonce hříšná, ne nadarmo se označuje pýcha za jeden ze sedmi hlavních hříchů. Tento člověk směřuje většinu pozornosti na výkon, očekává, že když no někdo chce mít, musí jeho kvality odhalit. Nerad o sobě hovoří, nerad se chválí, když ho někdo pochválí, tak se zapře a bude v rozpacích.
 

Kandidáti bez smyslu pro dobrý dojem

Někteří lidé mají jen malý smysl pro dobrý dojem. Jsou roztržití, netrpěliví a nedbají na nepodstatné detaily, jako je dobré oblečení nebo sebejisté vystupování. Jestliže je něco důležité, tak na to dbají, ale určitě nejsou mistři detailu. Jeden z předpokladů vysokého výkonu je schopnost nekoukat na druhořadé věci. Jestliže chcete urazit cestu skrz Amazonii, potřebujete odstranit velké stromy a buldozerem prorazit průsek. Stačí zprvu úzká a hrbolatá cesta. Jestliže perfekcionisté budou vyměřovat laserem první kilometr cesty, aby u něj dosáhli odchylky nepřesahující jeden cm, tak ten výkonný člověk už mezitím urazí 100 kilometrů.

Performia- lidé v maskách

Text: Pavol Timko
Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět, jak napsat inzerát tak, aby se přihlásili
právě ti kandidáti, které hledáte?
 

Přijďte na naší odbornou přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli.


EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek

5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu


Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky.

celý článek