Eva Belicová o tom, jak se stala trenérkou Performia

Eva Belicová je konzultantka a "čerstvá" trenérka společnosti Performia. V tomto rozhovoru jsme se jí zeptali na to, jak se k trénování dostala a co na tom bylo nejtěžší.


Evi řekni nám něco o tom, jak jsi se dostala k trénování?

Když jsem v Performii v roce 2014 začala pracovat, hodně jsem pomáhala na seminářích jako asistent. Pečovala jsem o klienty, pomáhala jim s trénováním, koučovala je. Atmosféra a emoce na našich seminářích mě moc bavily. Na semináři člověk vidí skutečně efekty, které naše práce přináší. No a jednou jsem si tak povídala s naši ředitelkou Luckou Spáčilovou o tom, jakým směrem bych se chtěla dál posouvat, a najednou ze mě vypadlo, že bych vlastně chtěla trénovat. No a slovo dalo slovo, absolvovala jsem několikaměsíční přípravu a pak do toho skočila.

Eva Belicová

Byl to vždycky Tvůj sen?

To ani ne. To bych neřekla. Když jsem ze začátku práce v Performii viděla trenéry, tak mi přišli „mega hustý" a vlastně by mě ani nenapadlo, že bych něco takového dokázala i já. Vždycky jsem ale táhla k motivaci lidí, věděla jsem, že dokážu druhé povzbudit, nakopnout, podržet a dát jim energii do další práce nebo i života. V trénování se mi to spojilo všechno dohromady.

Co Tě na trénování nejvíce baví?

To, že nám často přijde na seminář „smutný“ klient, který se trápí s lidmi kolem a často i sám se sebou. Po semináři vidím člověka, který je plný inspirace, energie a má chuť dělat věci opět naplno.  Ví, že na to má a dokáže to zvládnout. My mu dáme naše know-how a informace, které skutečně fungují, tím pádem on pak může dělat svoji práci mnohem – mnohem lépe.

Eva Belicová

Co na tom celém bylo nejtěžší a jak jsi to zvládla?

Pro mě určitě předstoupit před ty lidi a začít mluvit. Vždy jsem bývala velký trémista. Hlavně, když jsem měla mluvit před více lidmi. I teď jsem někdy před seminářem trochu nervózní. Ale prý to je OK. I někteří skvělí herci bojovali s trémou (to si často opakuji).

Zvládla jsem to díky semináři “Umění přednášet a prezentovat” od naší spřátelené společnosti Business success. Tam jsem si vyzkoušela, jaké to je stát před lidmi a něco prezentovat. A pak jsem se do toho vrhla rovnýma nohama.

Jaké máš momentálně další výzvy v pracovní sféře?

Hodně z cílů, které jsem měla jsem už dosáhla. Teď vidím jako důležité pracovat i sama na sobě. Svoje klienty směřuji k tomu, aby na sobě pracovali, tak jim také chci jít příkladem.  Čeká mě teda celoroční studium a práce na sobě.  

Také chci trochu více zasahovat do dění u svých klientů. Být víc s nimi a víc je podpořit ve společné práci.  

A co soukromé cíle?

V dubnu mě čeká můj první půlmaraton, tak se na to připravuji. Doufám, že to přežiju :).  Miluji cestovaní, poznávání nových zemí a nových lidí. Tento rok máme s přítelem naplánovaných hned několik poznávacích cest. Čeká nás Itálie, Rakousko, a snad i nějaká ta exotika.  

Zdroj fotografií: archiv Performia

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek