Eva Belicová o tom, jak se stala trenérkou Performia

Eva Belicová je konzultantka a "čerstvá" trenérka společnosti Performia. V tomto rozhovoru jsme se jí zeptali na to, jak se k trénování dostala a co na tom bylo nejtěžší.


Evi řekni nám něco o tom, jak jsi se dostala k trénování?

Když jsem v Performii v roce 2014 začala pracovat, hodně jsem pomáhala na seminářích jako asistent. Pečovala jsem o klienty, pomáhala jim s trénováním, koučovala je. Atmosféra a emoce na našich seminářích mě moc bavily. Na semináři člověk vidí skutečně efekty, které naše práce přináší. No a jednou jsem si tak povídala s naši ředitelkou Luckou Spáčilovou o tom, jakým směrem bych se chtěla dál posouvat, a najednou ze mě vypadlo, že bych vlastně chtěla trénovat. No a slovo dalo slovo, absolvovala jsem několikaměsíční přípravu a pak do toho skočila.

Eva Belicová

Byl to vždycky Tvůj sen?

To ani ne. To bych neřekla. Když jsem ze začátku práce v Performii viděla trenéry, tak mi přišli „mega hustý" a vlastně by mě ani nenapadlo, že bych něco takového dokázala i já. Vždycky jsem ale táhla k motivaci lidí, věděla jsem, že dokážu druhé povzbudit, nakopnout, podržet a dát jim energii do další práce nebo i života. V trénování se mi to spojilo všechno dohromady.

Co Tě na trénování nejvíce baví?

To, že nám často přijde na seminář „smutný“ klient, který se trápí s lidmi kolem a často i sám se sebou. Po semináři vidím člověka, který je plný inspirace, energie a má chuť dělat věci opět naplno.  Ví, že na to má a dokáže to zvládnout. My mu dáme naše know-how a informace, které skutečně fungují, tím pádem on pak může dělat svoji práci mnohem – mnohem lépe.

Eva Belicová

Co na tom celém bylo nejtěžší a jak jsi to zvládla?

Pro mě určitě předstoupit před ty lidi a začít mluvit. Vždy jsem bývala velký trémista. Hlavně, když jsem měla mluvit před více lidmi. I teď jsem někdy před seminářem trochu nervózní. Ale prý to je OK. I někteří skvělí herci bojovali s trémou (to si často opakuji).

Zvládla jsem to díky semináři “Umění přednášet a prezentovat” od naší spřátelené společnosti Business success. Tam jsem si vyzkoušela, jaké to je stát před lidmi a něco prezentovat. A pak jsem se do toho vrhla rovnýma nohama.

Jaké máš momentálně další výzvy v pracovní sféře?

Hodně z cílů, které jsem měla jsem už dosáhla. Teď vidím jako důležité pracovat i sama na sobě. Svoje klienty směřuji k tomu, aby na sobě pracovali, tak jim také chci jít příkladem.  Čeká mě teda celoroční studium a práce na sobě.  

Také chci trochu více zasahovat do dění u svých klientů. Být víc s nimi a víc je podpořit ve společné práci.  

A co soukromé cíle?

V dubnu mě čeká můj první půlmaraton, tak se na to připravuji. Doufám, že to přežiju :).  Miluji cestovaní, poznávání nových zemí a nových lidí. Tento rok máme s přítelem naplánovaných hned několik poznávacích cest. Čeká nás Itálie, Rakousko, a snad i nějaká ta exotika.  

Zdroj fotografií: archiv Performia

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


O autorovi článku

Denisa Hrubešová

Denisa je osoba na svém místě. Rychlá, bystrá, kreativní a od svého začátku výrazně přispívá dobrému chodu marketingového oddělení. Má na starosti naše odborné přednášky, reference od klientů, sociální sítě Performia a mnoho dalšího. Setkáte se s ní v Praze, když přijdete na naši přednášku.

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech


Přibližně před dvěma lety jsme pomáhali ve společnosti Emco najít toho správného člověka na pozici finančního ředitele. To, že je produktivní, má dobrou motivaci a skvělý osobnostní potenciál tehdy ještě dovršil tím, že byl ochotný dělat telefonický pohovor o víkendu v sedm ráno. Mezi 180 kandidáty jsme vybrali Tomáše Trčku a sami sobě teď gratulujeme. Tento skromný profík je dnes totiž pro společnost Emco důležitým pevným bodem.

celý článek

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí


Někdy se u klientů setkávám s tím, že je pro ně těžké najít skutečně dobrého obchodníka. Jeho prací je „prodávat“ se a takto k tomu často přistupuje i při samotném pohovoru. Proto může být těžší rozklíčovat, zda dotyčný bude pro firmu přínosem a opravdu bude přinášet nové obchody.

celý článek

Nejdražší chyby při reorganizaci firmy


Současná situace donutila spoustu firem zamyslet se nad tím, zda lze dělat věci lépe a efektivněji v menším počtu zaměstnanců. Některé jsou třeba donuceny propouštět, aby se udržel chod společnosti. Vždy když přichází čas reorganizace či restrukturalizace, vyvstává otázka: Koho si v týmu nechat?

celý článek

KATEŘINA GRYGOVÁ: Zaměstnanci jsou jako moje děti. Snažím se zjistit, co by je naplňovalo


Pokud chcete mít úspěšnou firmu, musíte mít ty správné lidi. To Vám opakujeme pořád dokola. Poznat, kdo je jaký a kdo se hodí na jakou pozici, je ale často nelehký úkol. Výrazně Vám v tom může pomoci personální audit, díky kterému své lidi opravdu poznáte. Objevit potenciál svých zaměstnanců se rozhodla i Kateřina Grygová, jednatelka ve společnosti BENKO KLIMA s.r.o., která měla jasný cíl – zjistit, jak své zaměstnance dále posunout.

celý článek