Eva Belicová o tom, jak se stala trenérkou Performia

Eva Belicová je konzultantka a "čerstvá" trenérka společnosti Performia. V tomto rozhovoru jsme se jí zeptali na to, jak se k trénování dostala a co na tom bylo nejtěžší.


Evi řekni nám něco o tom, jak jsi se dostala k trénování?

Když jsem v Performii v roce 2014 začala pracovat, hodně jsem pomáhala na seminářích jako asistent. Pečovala jsem o klienty, pomáhala jim s trénováním, koučovala je. Atmosféra a emoce na našich seminářích mě moc bavily. Na semináři člověk vidí skutečně efekty, které naše práce přináší. No a jednou jsem si tak povídala s naši ředitelkou Luckou Spáčilovou o tom, jakým směrem bych se chtěla dál posouvat, a najednou ze mě vypadlo, že bych vlastně chtěla trénovat. No a slovo dalo slovo, absolvovala jsem několikaměsíční přípravu a pak do toho skočila.

Eva Belicová

Eva Belicová

Byl to vždycky Tvůj sen?

To ani ne. To bych neřekla. Když jsem ze začátku práce v Performii viděla trenéry, tak mi přišli „mega hustý" a vlastně by mě ani nenapadlo, že bych něco takového dokázala i já. Vždycky jsem ale táhla k motivaci lidí, věděla jsem, že dokážu druhé povzbudit, nakopnout, podržet a dát jim energii do další práce nebo i života. V trénování se mi to spojilo všechno dohromady.

Co Tě na trénování nejvíce baví?

To, že nám často přijde na seminář „smutný“ klient, který se trápí s lidmi kolem a často i sám se sebou. Po semináři vidím člověka, který je plný inspirace, energie a má chuť dělat věci opět naplno.  Ví, že na to má a dokáže to zvládnout. My mu dáme naše know-how a informace, které skutečně fungují, tím pádem on pak může dělat svoji práci mnohem – mnohem lépe.

Eva Belicová

Co na tom celém bylo nejtěžší a jak jsi to zvládla?

Pro mě určitě předstoupit před ty lidi a začít mluvit. Vždy jsem bývala velký trémista. Hlavně, když jsem měla mluvit před více lidmi. I teď jsem někdy před seminářem trochu nervózní. Ale prý to je OK. I někteří skvělí herci bojovali s trémou (to si často opakuji).

Zvládla jsem to díky semináři “Umění přednášet a prezentovat” od naší spřátelené společnosti Business success. Tam jsem si vyzkoušela, jaké to je stát před lidmi a něco prezentovat. A pak jsem se do toho vrhla rovnýma nohama.

Jaké máš momentálně další výzvy v pracovní sféře?

Hodně z cílů, které jsem měla jsem už dosáhla. Teď vidím jako důležité pracovat i sama na sobě. Svoje klienty směřuji k tomu, aby na sobě pracovali, tak jim také chci jít příkladem.  Čeká mě teda celoroční studium a práce na sobě.  

Také chci trochu více zasahovat do dění u svých klientů. Být víc s nimi a víc je podpořit ve společné práci.  

A co soukromé cíle?

V dubnu mě čeká můj první půlmaraton, tak se na to připravuji. Doufám, že to přežiju :).  Miluji cestovaní, poznávání nových zemí a nových lidí. Tento rok máme s přítelem naplánovaných hned několik poznávacích cest. Čeká nás Itálie, Rakousko, a snad i nějaká ta exotika.  

Zdroj fotografií: archiv Performia

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


O autorovi článku

Denisa Hrubešová

Denisa je osoba na svém místě. Rychlá, bystrá, kreativní a od svého začátku výrazně přispívá dobrému chodu marketingového oddělení. Má na starosti naše odborné přednášky, publikace, které Performia vydává, reference od klientů, sociální sítě Performia a mnoho dalšího. Setkáte se s ní v Praze, když přijdete na naši přednášku.

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek

5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu


Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky.

celý článek

Sociální sítě jako podpora interního PR?


Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?

celý článek