Eva Belicová o tom, jak se stala trenérkou Performia

Eva Belicová je konzultantka a "čerstvá" trenérka společnosti Performia. V tomto rozhovoru jsme se jí zeptali na to, jak se k trénování dostala a co na tom bylo nejtěžší.


Evi řekni nám něco o tom, jak jsi se dostala k trénování?

Když jsem v Performii v roce 2014 začala pracovat, hodně jsem pomáhala na seminářích jako asistent. Pečovala jsem o klienty, pomáhala jim s trénováním, koučovala je. Atmosféra a emoce na našich seminářích mě moc bavily. Na semináři člověk vidí skutečně efekty, které naše práce přináší. No a jednou jsem si tak povídala s naši ředitelkou Luckou Spáčilovou o tom, jakým směrem bych se chtěla dál posouvat, a najednou ze mě vypadlo, že bych vlastně chtěla trénovat. No a slovo dalo slovo, absolvovala jsem několikaměsíční přípravu a pak do toho skočila.

Eva Belicová

Byl to vždycky Tvůj sen?

To ani ne. To bych neřekla. Když jsem ze začátku práce v Performii viděla trenéry, tak mi přišli „mega hustý" a vlastně by mě ani nenapadlo, že bych něco takového dokázala i já. Vždycky jsem ale táhla k motivaci lidí, věděla jsem, že dokážu druhé povzbudit, nakopnout, podržet a dát jim energii do další práce nebo i života. V trénování se mi to spojilo všechno dohromady.

Co Tě na trénování nejvíce baví?

To, že nám často přijde na seminář „smutný“ klient, který se trápí s lidmi kolem a často i sám se sebou. Po semináři vidím člověka, který je plný inspirace, energie a má chuť dělat věci opět naplno.  Ví, že na to má a dokáže to zvládnout. My mu dáme naše know-how a informace, které skutečně fungují, tím pádem on pak může dělat svoji práci mnohem – mnohem lépe.

Eva Belicová

Co na tom celém bylo nejtěžší a jak jsi to zvládla?

Pro mě určitě předstoupit před ty lidi a začít mluvit. Vždy jsem bývala velký trémista. Hlavně, když jsem měla mluvit před více lidmi. I teď jsem někdy před seminářem trochu nervózní. Ale prý to je OK. I někteří skvělí herci bojovali s trémou (to si často opakuji).

Zvládla jsem to díky semináři “Umění přednášet a prezentovat” od naší spřátelené společnosti Business success. Tam jsem si vyzkoušela, jaké to je stát před lidmi a něco prezentovat. A pak jsem se do toho vrhla rovnýma nohama.

Jaké máš momentálně další výzvy v pracovní sféře?

Hodně z cílů, které jsem měla jsem už dosáhla. Teď vidím jako důležité pracovat i sama na sobě. Svoje klienty směřuji k tomu, aby na sobě pracovali, tak jim také chci jít příkladem.  Čeká mě teda celoroční studium a práce na sobě.  

Také chci trochu více zasahovat do dění u svých klientů. Být víc s nimi a víc je podpořit ve společné práci.  

A co soukromé cíle?

V dubnu mě čeká můj první půlmaraton, tak se na to připravuji. Doufám, že to přežiju :).  Miluji cestovaní, poznávání nových zemí a nových lidí. Tento rok máme s přítelem naplánovaných hned několik poznávacích cest. Čeká nás Itálie, Rakousko, a snad i nějaká ta exotika.  

Zdroj fotografií: archiv Performia

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


Václav a Barbora z VASKY: Mladá generace si často neuvědomuje, jak se má dobře


Oba už v teenagerovském věku lákal svět podnikání. On založil v osmnácti letech svou vlastní firmu na výrobu bot, která má dnes stamilionový roční obrat. Ona od svých devatenácti vyzkoušela nemálo různých prací a dnes je srdcem Vaškovy firmy. „Kéž bych byla v jejich věku tak uvědomělá jako oni,“ řekla jsem si po rozhovoru s nimi. O koho jde? O Václava Staňka, majitele obuvnické značky Vasky, a Barboru Čápkovou, jeho personalistku.

celý článek

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru


Jak by mělo personální oddělení komunikovat s vedoucími, když vybírá nové zaměstnance do jejich týmu? Máme pro vás 5 tipů.

celý článek

Víte, kdo brzdí vaši firmu?


Brzdič, skrytý nepřítel, had, travič studní – to všechno jsou výrazy (a zazněly i peprnější), které popisují člověka, který rozkládá firmu zevnitř. Bývá těžké ho objevit, protože se dokáže umně skrýt. Čím vyšší IQ má, tím lépe umí všechno kolem sebe zkomplikovat. Těžko se tak rozplétá klubko zmatených informací, které se po firmě šíří. Jak někoho takového rozpoznat a nesplést si ho s někým, kdo prostě jen občas nemá svůj den?

celý článek