I když pojem „interní PR“ může znít velmi honosně a pro někoho až neuchopitelně, je to něco, co se vyskytuje v každé firmě, ať už chceme nebo ne. Otázka je, na jaké je úrovni a co může způsobit kladného nebo negativního. Jak interní PR také souvisí s najímáním a proč je to právě v současnosti důležité? Pojďme se na to podívat.


Dovolte mi začít tento článek jedním krátkým příběhem. Setkala jsem se nedávno se zajímavým člověkem, velmi výkonným a v minulosti úspěšným, který byl ve fázi hledání nové pracovní výzvy.

Tento člověk reagoval na jednu z nabídek a to dokonce ve firmě majitele, kterého znám jako nadšence, který je sám odborníkem na to, co dělá. Ale to, co mi kandidát popisoval v souvislosti s jednáním o práci, mě velmi nemile překvapilo a utvrdilo v důležitosti interního PR.

Performi- ruce

Prvotní reakce majitele firmy, který chtěl obsadit pozici, byla fajn. Telefonicky se dohodli na termínu schůzky. Ale už na samotné schůzce to nebylo moc dobré. Prostory společnosti byly zahlcené věcmi – ne takovým tím běžným provozem, ale takovou tou nedbalostí a lhostejností, kterou vidí po čase už jen lidé z venku. Kandidátovi nikdo nenabídl nic k pití a jednání probíhalo dost chaoticky. Nicméně kandidátovi se daný projekt a práce líbila a tak pokročili dál.

Důvěra a zájem o kandidáta jsou nejdůležitější

Dostal úkol vypracovat jakousi strategii související s projektem, který měl na pozici zastřešit. Dal si s tím práci, protože jeho zájem byl vážný a vše poslal tak, jak se dohodli. Asi nejhorší bylo, že po zaslání tohoto úkolu nepřišla ze strany potenciálního zaměstnavatele žádná odpověď. Ne snad přímo stanovisko, ale ani oznámení o přijetí zprávy, nebo informace o následném kroku. Dokonce ani na opakované dotazy a telefonáty nebyla žádná odezva. Důvěra a následně zájem kandidáta o danou pozici rapidně poklesly. A nejen to. Několik dalších lidí se na otázku „jak to jde?“ směrovanou k tomuto kandidátovi dovědělo, která že to firma má zvláštní způsob jednání a také to, že pokud takto jedná i se svými zákazníky, pak to není bůhví co. A toto je ukázka špatné PR situace.

Možná, že tato firma dokáže dělat i skvělou práci pro své zákazníky, ale své PR vůči veřejnosti nemá dobré. Tím v dnešní době neskutečně a totálně ztrácí. Je potřeba si uvědomit, že dobré jméno se nebuduje tak, že si někde v novinách nebo na internetu zaplatíme reklamu, nebo rozešleme krásný leták o tom, kdo jsme a co děláme. Ani vyladěné webové stránky vše nezastoupí.

Performia interní PR

PR je běh na dlouhou trať, začněte už dnes

PR je dlouhodobá věc, která přímo souvisí s tím, jak se chováme denně k veškeré veřejnosti, zákazníkům, dodavatelům a třeba i ke kandidátům. Je to o tom, jak vypadá interiér i exteriér společnosti, jak se personál chová k návštěvám a také k sobě navzájem, jak vedení přistupuje ke slibům a jakou důležitost dokáže dát lidem ve svém okolí. Arogance a ignorování není rozhodně tou pravou cestou.

Proto pokud budeme mluvit o interním PR, je to základní rozhodnutí vedení, které je trvale prosazováno ke každému jednomu členu personálu, což následně prosakuje navenek, k veškerému typu veřejnosti. Pokud toto interní PR bude v pořádku, nepřijdete o zajímavé kandidáty, věrné zákazníky a další podporovatele, kteří vám mohou hodně pomoci.

Proto interní PR ignorujte jen na vlastní nebezpečí.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak lépe rozvíjet interní PR a firemní kulturu?
 

Přijdťe na náš workshop Interní PR a firemní kultura.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Když se v náboru nedaří, většinou je to proto, že jste špatně začali


Umíte si představit, že uděláte 2 500 výběrových řízení a v každém z nich jste maximálně soustředění na to, aby se vše povedlo a na konci jste měli produktivního a loajálního nováčka do týmu? V české Performii za sebou máme “výběrek” už také dlouhou řádku, ale určitě většinu neudělal jeden člověk. O kom je řeč? O šéfovi norské pobočky společnosti Performia Ivaru Bruvollovi, který začal pomáhat firmám v najímání přesně před třiceti lety. A protože má tolik zkušeností, byl pro pohled zvenčí ideálním kandidátem.

celý článek

Značka zaměstnavatele bez živých sociálních sítí? To je bláznovství!


Je možné, že jste si na našich stránkách už o „employer branding“ (budování značky zaměstnavatele) něco přečetli. Jak ale souvisí s náborem a přitahováním kvalitních zaměstnanců a proč je naprosto pošetilé nebýt v dnešní době aktivní na sociálních sítích? A na co si dát na sociálních sítích pozor a kde brát pořád inspiraci pro nové a nové příspěvky?

celý článek

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek