I když pojem „interní PR“ může znít velmi honosně a pro někoho až neuchopitelně, je to něco, co se vyskytuje v každé firmě, ať už chceme nebo ne. Otázka je, na jaké je úrovni a co může způsobit kladného nebo negativního. Jak interní PR také souvisí s najímáním a proč je to právě v současnosti důležité? Pojďme se na to podívat.


Dovolte mi začít tento článek jedním krátkým příběhem. Setkala jsem se nedávno se zajímavým člověkem, velmi výkonným a v minulosti úspěšným, který byl ve fázi hledání nové pracovní výzvy.

Tento člověk reagoval na jednu z nabídek a to dokonce ve firmě majitele, kterého znám jako nadšence, který je sám odborníkem na to, co dělá. Ale to, co mi kandidát popisoval v souvislosti s jednáním o práci, mě velmi nemile překvapilo a utvrdilo v důležitosti interního PR.

Performi- ruce

Prvotní reakce majitele firmy, který chtěl obsadit pozici, byla fajn. Telefonicky se dohodli na termínu schůzky. Ale už na samotné schůzce to nebylo moc dobré. Prostory společnosti byly zahlcené věcmi – ne takovým tím běžným provozem, ale takovou tou nedbalostí a lhostejností, kterou vidí po čase už jen lidé z venku. Kandidátovi nikdo nenabídl nic k pití a jednání probíhalo dost chaoticky. Nicméně kandidátovi se daný projekt a práce líbila a tak pokročili dál.

Důvěra a zájem o kandidáta jsou nejdůležitější

Dostal úkol vypracovat jakousi strategii související s projektem, který měl na pozici zastřešit. Dal si s tím práci, protože jeho zájem byl vážný a vše poslal tak, jak se dohodli. Asi nejhorší bylo, že po zaslání tohoto úkolu nepřišla ze strany potenciálního zaměstnavatele žádná odpověď. Ne snad přímo stanovisko, ale ani oznámení o přijetí zprávy, nebo informace o následném kroku. Dokonce ani na opakované dotazy a telefonáty nebyla žádná odezva. Důvěra a následně zájem kandidáta o danou pozici rapidně poklesly. A nejen to. Několik dalších lidí se na otázku „jak to jde?“ směrovanou k tomuto kandidátovi dovědělo, která že to firma má zvláštní způsob jednání a také to, že pokud takto jedná i se svými zákazníky, pak to není bůhví co. A toto je ukázka špatné PR situace.

Možná, že tato firma dokáže dělat i skvělou práci pro své zákazníky, ale své PR vůči veřejnosti nemá dobré. Tím v dnešní době neskutečně a totálně ztrácí. Je potřeba si uvědomit, že dobré jméno se nebuduje tak, že si někde v novinách nebo na internetu zaplatíme reklamu, nebo rozešleme krásný leták o tom, kdo jsme a co děláme. Ani vyladěné webové stránky vše nezastoupí.

Performia interní PR

PR je běh na dlouhou trať, začněte už dnes

PR je dlouhodobá věc, která přímo souvisí s tím, jak se chováme denně k veškeré veřejnosti, zákazníkům, dodavatelům a třeba i ke kandidátům. Je to o tom, jak vypadá interiér i exteriér společnosti, jak se personál chová k návštěvám a také k sobě navzájem, jak vedení přistupuje ke slibům a jakou důležitost dokáže dát lidem ve svém okolí. Arogance a ignorování není rozhodně tou pravou cestou.

Proto pokud budeme mluvit o interním PR, je to základní rozhodnutí vedení, které je trvale prosazováno ke každému jednomu členu personálu, což následně prosakuje navenek, k veškerému typu veřejnosti. Pokud toto interní PR bude v pořádku, nepřijdete o zajímavé kandidáty, věrné zákazníky a další podporovatele, kteří vám mohou hodně pomoci.

Proto interní PR ignorujte jen na vlastní nebezpečí.

Zdroj fotografií: Thinkstock, Shutterstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak lépe rozvíjet interní PR a firemní kulturu?
 

Přijdťe na náš workshop Interní PR a firemní kultura.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Nábor lidí do výroby? Mission possible!


Vhodného kandidáta aby dnes člověk pohledal a u pozic ve výrobě to platí dvojnásob. Nedávno jsme pomáhali jedné naší klientce přenastavit náborový proces, a protože se nám tato strategie vydařila a vhodného zaměstnance jsme nakonec našli, rádi bychom se s vámi o celý proces a změny v něm podělili. Někdy se totiž může zdát, že najít vhodného člověka je doslova mission impossible neboli nemožná mise. My vám však chceme ukázat, jak z mission impossible pár kroky udělat mission possible. Zkrátka, že uspět je možné.

celý článek

ALENA JETELINOVÁ: Když chci, aby byli lidé produktivní, sama pro ně tu energii musím mít


Za půl roku práce se jí podařilo obsadit deset klíčových pozic. Nové kolegy získala třeba přes doporučení na LinkedInu, obsadila pozici řidiče, která byla volná několik měsíců, a o hledaných pozicích bylo díky ní slyšet třeba i v lokálních rozhlasech. To všechno se zanedbatelnými náklady na inzerci. Pokud chcete argumentovat, že to není možné, připravte se, že při čtení rozhovoru s velmi šikovnou, kreativní a zároveň skromnou personalistkou společnosti STAVOSPOL, s.r.o., Alenou Jetelinovou možná změníte názor.

celý článek

Jak dnes posilovat loajalitu zaměstnanců


Když už někoho do firmy seženeme, on projde zaškolením a vydrží první rok nebo dva, nechceme o něj přijít. Úkol je tedy jasný – posilovat loajalitu zaměstnanců. Jak ale na to v době, kdy jsme si zaměstnance rozmazlili a teď nevíme co s tím?

celý článek

6 znaků, které by měl mít moderní zaměstnavatel


Úspěch v náboru se skrývá hlavně ve vašem postoji a několika základních krocích z vaší strany. Pokud byste tedy rádi změnili postoj z „Nejsou lidi, s tím nic nenadělám.“ na „I kdyby lidi nebyli, my to nějak zvládneme.“, máme pro vás dávku inspirace.

celý článek