I když pojem „interní PR“ může znít velmi honosně a pro někoho až neuchopitelně, je to něco, co se vyskytuje v každé firmě, ať už chceme nebo ne. Otázka je, na jaké je úrovni a co může způsobit kladného nebo negativního. Jak interní PR také souvisí s najímáním a proč je to právě v současnosti důležité? Pojďme se na to podívat.


Dovolte mi začít tento článek jedním krátkým příběhem. Setkala jsem se nedávno se zajímavým člověkem, velmi výkonným a v minulosti úspěšným, který byl ve fázi hledání nové pracovní výzvy.

Tento člověk reagoval na jednu z nabídek a to dokonce ve firmě majitele, kterého znám jako nadšence, který je sám odborníkem na to, co dělá. Ale to, co mi kandidát popisoval v souvislosti s jednáním o práci, mě velmi nemile překvapilo a utvrdilo v důležitosti interního PR.

Performi- ruce

Prvotní reakce majitele firmy, který chtěl obsadit pozici, byla fajn. Telefonicky se dohodli na termínu schůzky. Ale už na samotné schůzce to nebylo moc dobré. Prostory společnosti byly zahlcené věcmi – ne takovým tím běžným provozem, ale takovou tou nedbalostí a lhostejností, kterou vidí po čase už jen lidé z venku. Kandidátovi nikdo nenabídl nic k pití a jednání probíhalo dost chaoticky. Nicméně kandidátovi se daný projekt a práce líbila a tak pokročili dál.

Důvěra a zájem o kandidáta jsou nejdůležitější

Dostal úkol vypracovat jakousi strategii související s projektem, který měl na pozici zastřešit. Dal si s tím práci, protože jeho zájem byl vážný a vše poslal tak, jak se dohodli. Asi nejhorší bylo, že po zaslání tohoto úkolu nepřišla ze strany potenciálního zaměstnavatele žádná odpověď. Ne snad přímo stanovisko, ale ani oznámení o přijetí zprávy, nebo informace o následném kroku. Dokonce ani na opakované dotazy a telefonáty nebyla žádná odezva. Důvěra a následně zájem kandidáta o danou pozici rapidně poklesly. A nejen to. Několik dalších lidí se na otázku „jak to jde?“ směrovanou k tomuto kandidátovi dovědělo, která že to firma má zvláštní způsob jednání a také to, že pokud takto jedná i se svými zákazníky, pak to není bůhví co. A toto je ukázka špatné PR situace.

Možná, že tato firma dokáže dělat i skvělou práci pro své zákazníky, ale své PR vůči veřejnosti nemá dobré. Tím v dnešní době neskutečně a totálně ztrácí. Je potřeba si uvědomit, že dobré jméno se nebuduje tak, že si někde v novinách nebo na internetu zaplatíme reklamu, nebo rozešleme krásný leták o tom, kdo jsme a co děláme. Ani vyladěné webové stránky vše nezastoupí.

Performia interní PR

PR je běh na dlouhou trať, začněte už dnes

PR je dlouhodobá věc, která přímo souvisí s tím, jak se chováme denně k veškeré veřejnosti, zákazníkům, dodavatelům a třeba i ke kandidátům. Je to o tom, jak vypadá interiér i exteriér společnosti, jak se personál chová k návštěvám a také k sobě navzájem, jak vedení přistupuje ke slibům a jakou důležitost dokáže dát lidem ve svém okolí. Arogance a ignorování není rozhodně tou pravou cestou.

Proto pokud budeme mluvit o interním PR, je to základní rozhodnutí vedení, které je trvale prosazováno ke každému jednomu členu personálu, což následně prosakuje navenek, k veškerému typu veřejnosti. Pokud toto interní PR bude v pořádku, nepřijdete o zajímavé kandidáty, věrné zákazníky a další podporovatele, kteří vám mohou hodně pomoci.

Proto interní PR ignorujte jen na vlastní nebezpečí.

Zdroj fotografií: Thinkstock, Shutterstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak lépe rozvíjet interní PR a firemní kulturu?
 

Přijdťe na náš workshop Interní PR a firemní kultura.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny


Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.

celý článek

JANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem


Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.

celý článek

Hledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů


Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.

celý článek

MÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy


Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.

celý článek