I když pojem „interní PR“ může znít velmi honosně a pro někoho až neuchopitelně, je to něco, co se vyskytuje v každé firmě, ať už chceme nebo ne. Otázka je, na jaké je úrovni a co může způsobit kladného nebo negativního. Jak interní PR také souvisí s najímáním a proč je to právě v současnosti důležité? Pojďme se na to podívat.


Dovolte mi začít tento článek jedním krátkým příběhem. Setkala jsem se nedávno se zajímavým člověkem, velmi výkonným a v minulosti úspěšným, který byl ve fázi hledání nové pracovní výzvy.

Tento člověk reagoval na jednu z nabídek a to dokonce ve firmě majitele, kterého znám jako nadšence, který je sám odborníkem na to, co dělá. Ale to, co mi kandidát popisoval v souvislosti s jednáním o práci, mě velmi nemile překvapilo a utvrdilo v důležitosti interního PR.

Performi- ruce

Prvotní reakce majitele firmy, který chtěl obsadit pozici, byla fajn. Telefonicky se dohodli na termínu schůzky. Ale už na samotné schůzce to nebylo moc dobré. Prostory společnosti byly zahlcené věcmi – ne takovým tím běžným provozem, ale takovou tou nedbalostí a lhostejností, kterou vidí po čase už jen lidé z venku. Kandidátovi nikdo nenabídl nic k pití a jednání probíhalo dost chaoticky. Nicméně kandidátovi se daný projekt a práce líbila a tak pokročili dál.

Důvěra a zájem o kandidáta jsou nejdůležitější

Dostal úkol vypracovat jakousi strategii související s projektem, který měl na pozici zastřešit. Dal si s tím práci, protože jeho zájem byl vážný a vše poslal tak, jak se dohodli. Asi nejhorší bylo, že po zaslání tohoto úkolu nepřišla ze strany potenciálního zaměstnavatele žádná odpověď. Ne snad přímo stanovisko, ale ani oznámení o přijetí zprávy, nebo informace o následném kroku. Dokonce ani na opakované dotazy a telefonáty nebyla žádná odezva. Důvěra a následně zájem kandidáta o danou pozici rapidně poklesly. A nejen to. Několik dalších lidí se na otázku „jak to jde?“ směrovanou k tomuto kandidátovi dovědělo, která že to firma má zvláštní způsob jednání a také to, že pokud takto jedná i se svými zákazníky, pak to není bůhví co. A toto je ukázka špatné PR situace.

Možná, že tato firma dokáže dělat i skvělou práci pro své zákazníky, ale své PR vůči veřejnosti nemá dobré. Tím v dnešní době neskutečně a totálně ztrácí. Je potřeba si uvědomit, že dobré jméno se nebuduje tak, že si někde v novinách nebo na internetu zaplatíme reklamu, nebo rozešleme krásný leták o tom, kdo jsme a co děláme. Ani vyladěné webové stránky vše nezastoupí.

Performia interní PR

PR je běh na dlouhou trať, začněte už dnes

PR je dlouhodobá věc, která přímo souvisí s tím, jak se chováme denně k veškeré veřejnosti, zákazníkům, dodavatelům a třeba i ke kandidátům. Je to o tom, jak vypadá interiér i exteriér společnosti, jak se personál chová k návštěvám a také k sobě navzájem, jak vedení přistupuje ke slibům a jakou důležitost dokáže dát lidem ve svém okolí. Arogance a ignorování není rozhodně tou pravou cestou.

Proto pokud budeme mluvit o interním PR, je to základní rozhodnutí vedení, které je trvale prosazováno ke každému jednomu členu personálu, což následně prosakuje navenek, k veškerému typu veřejnosti. Pokud toto interní PR bude v pořádku, nepřijdete o zajímavé kandidáty, věrné zákazníky a další podporovatele, kteří vám mohou hodně pomoci.

Proto interní PR ignorujte jen na vlastní nebezpečí.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak lépe rozvíjet interní PR a firemní kulturu?
 

Přijdťe na náš workshop Interní PR a firemní kultura.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Najímání online? Jde to levou zadní


Jak na nábory v dnešní době? Slovy klasika „show must go on“. V jednom z předchozím článku jsem psala o tom, jak vést výběrová řízení v rámci vládních opatření, které omezují pohyb osob. Nyní se blíže podíváme přímo na online pohovory. Na co nezapomenout, aby vše proběhlo hladce a bylo to pro obě strany příjemné setkání.

celý článek

KAVALIERGLASS: Může firma s 1500 zaměstnanci udržet rodinnou atmosféru?


Před více než 180 lety na místě dění nebylo nic. Pouze prázdné louky a v dáli se kroutila řeka Sázava. Jak plynul čas, změnil se nejen pohled na okolí, ale také střed města Sázava. Kolem firmy KAVALIERGLASS vzniklo město a společnost se dostala do středu celého města a navázala na českou sklářskou tradici v Česku.

celý článek

Mileniálové a jim podobná „sebranka“


Dnes už je téměř nemožné, abyste alespoň jednou neslyšeli něco o generaci takzvaných mileniálů. Co to ale vlastně ve skutečnosti znamená, jak se liší od ostatních generací, jak se projevují na trhu práce a proč se o nich dnes tak moc mluví?

celý článek

Proč je důležité motivovat své zaměstnance? A jak to udělat správně?


Když chceme, aby nás život bavil, potřebujeme motivaci téměř ke každé naší činnosti. Pro někoho ale nemusí být snadné ji najít. Motivovat sám sebe může být mnohdy těžší než motivovat své okolí. Jak motivaci vlastně definovat? Co lidi demotivuje? A jak motivaci najít sám pro sebe? O to se s námi podělili tři úspěšní ředitelé českých firem.

celý článek