INZERCE PRÁCE: Kam ji umístit, abyste měli tu správnou odezvu?

Situace na trhu práce je kritická – máme jednu z nejnižších hodnot nezaměstnanosti v historii České republiky. To nám jako personalistům a šéfům, kteří se zabývají náborem zaměstnanců, dělá velké vrásky. Inzerce práce na pracovních portálech už prostě nestačí. Kde tedy inzerovat, aby se to dostalo k těm správným lidem?


S tímto nám pomůže definice cílové skupiny. Cílová skupina je skupina osob, které něco spojuje (např. nějaké povolání) a díky tomu mají určité společné rysy. Samozřejmě každý člověk je jedinečný jako otisk prstu a má specifické zájmy. Naše zaměstnání nás však do jisté míry definuje a určuje okruh našich zájmů.

Abychom tedy mohli určit správné komunikační kanály, je třeba udělat podrobnou definici cílové skupiny pozice, kterou chceme obsazovat. Z těchto informací pak snadno získáme data, kde účinně propagovat inzerci. Zde je jeden příklad:

Hledám IT programátora. Mám vysledováno, že IT programátoři bývají většinou introverti, pohybují se městkou hromadnou dopravou se sluchátky na uších, čtou knihy v elektronické podobě, zajímají se o sci-fi, fantasy a komiksy, filmy a seriály sledují v originálním znění s titulky, když navštíví nějakou webovou stránku, dívají se na zdrojový kód této stránky (jak je tato stránka naprogramována), nakupují zásadně přes e-shopy, hrají počítačové hry a tak dále.

Peformia- inzerce práce

Jaké komunikační kanály můžeme tedy na základě těchto zjištění k inzerci práce využít? Například vizuálně poutavý inzerát (co takhle ho udělat v komiksovém stylu?) v dopravních prostředcích a na zastávkách s odkazem na vaši kariérní stránku. Inzerovat můžeme třeba také na e-shopech, které prodávají elektronické knihy, fantasy literaturu a komiksy. Do zdrojového kódu stránek, které jsme vytvořili, vložíme odkaz na náš inzerát. Nebo můžeme zvolit reklamu na webových portálech, které se zabývají počítačovými hrami.

Do dokonalosti to dotáhla jedna společnost, která hledá IT odborníky. Před časem měl premiéru americký seriál z prostředí počítačových hackerů. České titulky každého dílu měly na začátku reklamu na práci v IT u této společnosti. Dotyční se totiž spojili s lidmi, kteří tvoří tyto titulky a sponzorovali jejich překlad výměnou za inzerci jejich práce. Vzhledem k tomu, že seriál sledovala velká skupina lidí z IT, byl tento nápad perfektním zacílením na cílovou skupinu.

A takto můžeme definovat cílovou skupinu včetně účinných komunikačních kanálů na každou pozici ve firmě.

TIP: Nejste si jistí, jak začít a co danou profesi spojuje? Běžte za svými lidmi a udělejte si průzkum. Co je zajímá, co čtou, kde se pohybují apod. Ze získaných informací vám jistě vzejdou některé společné znaky.

POZOR! Neberte definici cílové skupiny jako nástroj ke škatulkování lidí. Určitě toto nepodporujeme. Je to jen podpůrný prostředek k tomu, abyste se dostali ke skupině lidí, kterou chcete oslovit s vaší nabídkou práce.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Cílovou skupinu si také můžete definovat za pomoci našeho trenéra!

Zarezervujte si místo na našem specializovaném workshopu
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů, kde navíc dostanete velice jednoduché a praktické návody, jak budovat personální marketing vaší firmy na sociálních sítích.


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Znát potenciál svých lidí? Nezbytné!


Možná více než kdy jindy firmy začínají zkoumat efektivitu jednotlivých členů týmu. Doba si žádá pracovat více a tvrději za stejné nebo dokonce menší peníze. Takto se firmy snaží udržet nad vodou v současné nestandardní situaci. Je to doba, která se více či méně dotkla všech a její dozvuky tu s námi ještě chvíli zřejmě budou.

celý článek

Uspěje manažer doby pohodové i v době krizové?


Současná doba mi připomíná klasický začátek amerického akčního filmu. Z naprosto standardní rutiny se najednou hlavní hrdinové ocitnou uprostřed katastrofy. A právě v této šílené době se přede všechny postaví někdo, kdo ostatní vede a díky komu je zachráněn celý svět. Nebo alespoň jeho část. Existuje vůbec takový hrdina v našem reálném světě?

celý článek

RADKA TESAŘÍKOVÁ: Dobrý nábor je trvalé vytváření kvalitního pracovního prostředí


Radka Tesaříková pracuje ve společnosti Karel Kaňák, s.r.o. už od roku 2017. Její přístup k zaměstnancům a náboru jako takovému velmi přesně koresponduje s tím, jak se firmě daří. V současné době patří k předním českým výrobcům výsekových strojů a lídrům v oblasti opracovávání materiálů. Jak do tak specifického oboru hledají zaměstnance a do jaké míry reputace firmy dokáže ovlivnit rozhodnutí uchazečů?

celý článek

Jaký vliv mají negativní emoce na výsledky firmy


Emoce v týmech zásadně ovlivňují nejen náladu, ale i samotný výkon vašich lidí. Určitě jste již měli možnost zpozorovat, že když je v týmu dobrá nálada, většinou je doprovázená vysokou produkcí a schopností řešit přicházející problémy s lehkostí a bez zaváhání. Naopak pokud jste zaznamenali v týmu špatnou náladu, většinou to šlo ruku v ruce s tím, že někteří lidé nebyli plně vytíženi a každý problém byl zbytečně dlouho "rozmazáván".

celý článek