Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům?

Přijali jste někdy do svého týmu člověka, který je osobnostně schopný, dokáže vycházet s lidmi, umí komunikovat o tom, co se děje? A stalo se Vám, že tento člověk pomáhá, ale ne vždy plní ve své práci to, co jste si na začátku stanovili? Nedodává produkty nebo podprodukty a i přesto, že jste správně ověřili jeho výkonnostní potenciál a reference, stále nedochází k naplnění očekávaného produktu?


Je dost možné, že si daný člověk uvědomuje, za co ho platíte. Nemusí si však být vědom toho, co nerealizování jeho produktů a podproduktů firmu stojí (váš čas, čas kolegů, zbytečné chyby atd.). Proto je třeba, aby to viděl. I prakticky.

Tady jsou naše tipy, jak tuto situaci zvládnout:

  • Nejdříve si na svého podřízeného vyhraďte čas, neplánujte v té době nic jiného. Buďte s časem přesní. Tím ukážete druhému, že to myslíte opravdu vážně.
     
  • Připravte si seznam věcí, které na něm oceňujete. Nepište to mechanicky, ale skutečně se podívejte, v čem osobu obdivujete. Na úvod doporučuji pochválit osobu za její historicky hezkou produkci a uvést, že o takovémto úspěchu bude řeč i dnes.
     
  • Zeptejte se ho, za co myslí, že ho platíte.
     
  • Když si toto ujasníte, podívejte se společně na jednotlivé produkty a podprodukty a ukažte, jaká je vaše představa toho, jak by to ideálně mělo vypadat. Porovnejte to s realitou. Zde oba najdete odchylky.
     
  • Ukažte mu, kolik zbytečného času stojí kolegy, když tyto odchylky nastávají. Pokud to jde, můžete to i vyčíslit v korunách.
     
  • Podívejte se na to, co potřebuje k tomu, aby mohl tyto věci dát do pořádku. Pomozte mu najít řešení.
     
  • A na závěr se zeptejte: „Do kdy jsi schopný tyto věci dát do pořádku?“ Stanovte si pevný termín dokončení.
     
  • Ukažte mu svou důvěru v jeho schopnosti a to, že na něj spoléháte. Dnešní den a Vaši poradu berte jako ukončenou.
Performia- Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům

Průběžně se můžete za člověkem zastavit a zeptat se ho, jak se mu daří. Stále mějte na mysli jeho dobré vlastnosti, to, co na něm oceňujete. Váš přístup bude hnacím pohonem k plně dokončené práci.

Vyzkoušejte to v praxi a uvidíte, jak se zvýší produkce a tak i spokojenost všech Vašich lidí.

Zdoe fotografií: Thinkstock

Neznáte ještě přesně osobnostní potenciál Vašeho podřízeného?
 

Pak určitě začněte U-testem osobnosti, abyste věděli, jak s Vaším člověkem
pracovat a jak k němu přistupovat!


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

Z PRAXE: Co způsobuje koncept PPM v českých firmách


Koncept PPM pokrývá mnoho oblastí, a když s ním začínáte, je téměř nemožné věnovat se všem najednou. Už teď ale známe české firmy, které koncept PPM zavedly, a právě v těch jsme se zeptali, jak jim v praxi funguje a jaké další kroky chystají.

celý článek

Kdo vás připraví o nejlepší kandidáty? Vaše vlastní předsudky!


Od té doby, co na většinu pozic nečekají za vraty firem zástupy kandidátů, jsou předsudky nevděčným luxusem. Některé jsou už tak zažité, že je lidé pokládají za platné zákonitosti, se kterými je prostě potřeba počítat. Například takový věk. Spousta lidí je opravdu přesvědčena, že mladý člověk má v sobě automaticky více pracovního entusiasmu nežli lidé starší. Vychází to ze zkušenosti, ze sociologického výzkumu nebo je to jen chybná domněnka? Pojďme se na to podívat blíže.

celý článek

Inzerce: Co přitáhne ty nejlepší uchazeče


Ačkoli se může zdát, že inzerát není ve výběrovém řízení tak důležitý prvek, je to možná právě naopak. Možná se nám ti nejšikovnější ani nepřihlásí, protože je inzerát nezaujme nebo v něm požadujeme něco, bez čeho bychom se možná klidně obešli. Abychom se na to podívali z jiné perspektivy, zeptali jsme se úspěšných uchazečů, kteří už dnes jsou velmi hodnotným článkem firmy, jak inzerci vnímají oni.

celý článek

Nábor lidí do výroby? Mission possible!


Vhodného kandidáta aby dnes člověk pohledal a u pozic ve výrobě to platí dvojnásob. Nedávno jsme pomáhali jedné naší klientce přenastavit náborový proces, a protože se nám tato strategie vydařila a vhodného zaměstnance jsme nakonec našli, rádi bychom se s vámi o celý proces a změny v něm podělili. Někdy se totiž může zdát, že najít vhodného člověka je doslova mission impossible neboli nemožná mise. My vám však chceme ukázat, jak z mission impossible pár kroky udělat mission possible. Zkrátka, že uspět je možné.

celý článek