Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům?

Přijali jste někdy do svého týmu člověka, který je osobnostně schopný, dokáže vycházet s lidmi, umí komunikovat o tom, co se děje? A stalo se Vám, že tento člověk pomáhá, ale ne vždy plní ve své práci to, co jste si na začátku stanovili? Nedodává produkty nebo podprodukty a i přesto, že jste správně ověřili jeho výkonnostní potenciál a reference, stále nedochází k naplnění očekávaného produktu?


Je dost možné, že si daný člověk uvědomuje, za co ho platíte. Nemusí si však být vědom toho, co nerealizování jeho produktů a podproduktů firmu stojí (váš čas, čas kolegů, zbytečné chyby atd.). Proto je třeba, aby to viděl. I prakticky.

Tady jsou naše tipy, jak tuto situaci zvládnout:

  • Nejdříve si na svého podřízeného vyhraďte čas, neplánujte v té době nic jiného. Buďte s časem přesní. Tím ukážete druhému, že to myslíte opravdu vážně.
     
  • Připravte si seznam věcí, které na něm oceňujete. Nepište to mechanicky, ale skutečně se podívejte, v čem osobu obdivujete. Na úvod doporučuji pochválit osobu za její historicky hezkou produkci a uvést, že o takovémto úspěchu bude řeč i dnes.
     
  • Zeptejte se ho, za co myslí, že ho platíte.
     
  • Když si toto ujasníte, podívejte se společně na jednotlivé produkty a podprodukty a ukažte, jaká je vaše představa toho, jak by to ideálně mělo vypadat. Porovnejte to s realitou. Zde oba najdete odchylky.
     
  • Ukažte mu, kolik zbytečného času stojí kolegy, když tyto odchylky nastávají. Pokud to jde, můžete to i vyčíslit v korunách.
     
  • Podívejte se na to, co potřebuje k tomu, aby mohl tyto věci dát do pořádku. Pomozte mu najít řešení.
     
  • A na závěr se zeptejte: „Do kdy jsi schopný tyto věci dát do pořádku?“ Stanovte si pevný termín dokončení.
     
  • Ukažte mu svou důvěru v jeho schopnosti a to, že na něj spoléháte. Dnešní den a Vaši poradu berte jako ukončenou.
Performia- Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům

Průběžně se můžete za člověkem zastavit a zeptat se ho, jak se mu daří. Stále mějte na mysli jeho dobré vlastnosti, to, co na něm oceňujete. Váš přístup bude hnacím pohonem k plně dokončené práci.

Vyzkoušejte to v praxi a uvidíte, jak se zvýší produkce a tak i spokojenost všech Vašich lidí.

Zdoe fotografií: Thinkstock

Neznáte ještě přesně osobnostní potenciál Vašeho podřízeného?
 

Pak určitě začněte U-testem osobnosti, abyste věděli, jak s Vaším člověkem
pracovat a jak k němu přistupovat!


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí


V době, kdy se čím dál výrazněji pracuje na tom, aby šikovní lidé z firmy neodcházeli, ještě mnohem více rezonuje téma testování osobnostního potenciálu. Schopnost porozumět lidem se rázem přesouvá na první koleje zájmu nejen českých firem. Protože jsme známí naším U-testem, který se na osobnost velmi podrobně dívá, rozhodli jsme se tuto rubriku věnovat právě jemu. A věřím, že ač je to trochu jednostranné, dozvíte se velmi zajímavé informace.

celý článek

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?


Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.

celý článek