Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům?

Přijali jste někdy do svého týmu člověka, který je osobnostně schopný, dokáže vycházet s lidmi, umí komunikovat o tom, co se děje? A stalo se Vám, že tento člověk pomáhá, ale ne vždy plní ve své práci to, co jste si na začátku stanovili? Nedodává produkty nebo podprodukty a i přesto, že jste správně ověřili jeho výkonnostní potenciál a reference, stále nedochází k naplnění očekávaného produktu?


Je dost možné, že si daný člověk uvědomuje, za co ho platíte. Nemusí si však být vědom toho, co nerealizování jeho produktů a podproduktů firmu stojí (váš čas, čas kolegů, zbytečné chyby atd.). Proto je třeba, aby to viděl. I prakticky.

Tady jsou naše tipy, jak tuto situaci zvládnout:

  • Nejdříve si na svého podřízeného vyhraďte čas, neplánujte v té době nic jiného. Buďte s časem přesní. Tím ukážete druhému, že to myslíte opravdu vážně.
     
  • Připravte si seznam věcí, které na něm oceňujete. Nepište to mechanicky, ale skutečně se podívejte, v čem osobu obdivujete. Na úvod doporučuji pochválit osobu za její historicky hezkou produkci a uvést, že o takovémto úspěchu bude řeč i dnes.
     
  • Zeptejte se ho, za co myslí, že ho platíte.
     
  • Když si toto ujasníte, podívejte se společně na jednotlivé produkty a podprodukty a ukažte, jaká je vaše představa toho, jak by to ideálně mělo vypadat. Porovnejte to s realitou. Zde oba najdete odchylky.
     
  • Ukažte mu, kolik zbytečného času stojí kolegy, když tyto odchylky nastávají. Pokud to jde, můžete to i vyčíslit v korunách.
     
  • Podívejte se na to, co potřebuje k tomu, aby mohl tyto věci dát do pořádku. Pomozte mu najít řešení.
     
  • A na závěr se zeptejte: „Do kdy jsi schopný tyto věci dát do pořádku?“ Stanovte si pevný termín dokončení.
     
  • Ukažte mu svou důvěru v jeho schopnosti a to, že na něj spoléháte. Dnešní den a Vaši poradu berte jako ukončenou.
Performia- Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům

Průběžně se můžete za člověkem zastavit a zeptat se ho, jak se mu daří. Stále mějte na mysli jeho dobré vlastnosti, to, co na něm oceňujete. Váš přístup bude hnacím pohonem k plně dokončené práci.

Vyzkoušejte to v praxi a uvidíte, jak se zvýší produkce a tak i spokojenost všech Vašich lidí.

Zdoe fotografií: Thinkstock

Neznáte ještě přesně osobnostní potenciál Vašeho podřízeného?
 

Pak určitě začněte U-testem osobnosti, abyste věděli, jak s Vaším člověkem
pracovat a jak k němu přistupovat!


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

Proč jsme tak fixovaní na první dojem?


Někteří personalisté mají tendenci klást velký důraz na první dojem, který z kandidáta mají. To ale někdy může být obrovská chyba. Neznamená to ale, že na prvním dojmu nikdy nezáleží, jen že se mnohdy přeceňuje. Nejen v HR. Proč to tak je a kdy si na to dát pozor? Tím se zabýval napsal Marten Runow, expert na budování produktivních týmů.

celý článek

Z PRAXE: Je produktivita opravdu tak důležitá?


Jak důležitá je produktivita pro významného výrobce obalů, profíka z oboru stavebního klempířství a výjimečnou reklamní agenturu? Proč a jak měří výsledky svých lidí a proč je podle nich právě sledování produktivity u lidí klíčové? Odpovědi jsme hledali u úspěšných českých firem, na které jsme náležitě pyšní.

celý článek

Co české firmy neví? Jak odhalit produktivitu při náboru


Při najímání nás některé specifické faktory kandidáta mohou ovlivnit a my se rozhodneme, že by do našeho týmu nezapadnul. Existují určité parametry, které u nového zaměstnance hledáme a které bychom potřebovaly. Může se ale stát, že nás ve výběru něco omezuje. A naše představy to nejsou.

celý článek

Největší bariéra při hledání zaměstnanců podle firem? Nedostatek kvalitních kandidátů


Jaké jsou největší bariéry při hledání nových zaměstnanců? A co firmy nejvíce odrazuje? Na to se zaměřili při průzkumu AMSP. Co české firmy nejvíce trápí?

celý článek