Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům?

Přijali jste někdy do svého týmu člověka, který je osobnostně schopný, dokáže vycházet s lidmi, umí komunikovat o tom, co se děje? A stalo se Vám, že tento člověk pomáhá, ale ne vždy plní ve své práci to, co jste si na začátku stanovili? Nedodává produkty nebo podprodukty a i přesto, že jste správně ověřili jeho výkonnostní potenciál a reference, stále nedochází k naplnění očekávaného produktu?


Je dost možné, že si daný člověk uvědomuje, za co ho platíte. Nemusí si však být vědom toho, co nerealizování jeho produktů a podproduktů firmu stojí (váš čas, čas kolegů, zbytečné chyby atd.). Proto je třeba, aby to viděl. I prakticky.

Tady jsou naše tipy, jak tuto situaci zvládnout:

  • Nejdříve si na svého podřízeného vyhraďte čas, neplánujte v té době nic jiného. Buďte s časem přesní. Tím ukážete druhému, že to myslíte opravdu vážně.
     
  • Připravte si seznam věcí, které na něm oceňujete. Nepište to mechanicky, ale skutečně se podívejte, v čem osobu obdivujete. Na úvod doporučuji pochválit osobu za její historicky hezkou produkci a uvést, že o takovémto úspěchu bude řeč i dnes.
     
  • Zeptejte se ho, za co myslí, že ho platíte.
     
  • Když si toto ujasníte, podívejte se společně na jednotlivé produkty a podprodukty a ukažte, jaká je vaše představa toho, jak by to ideálně mělo vypadat. Porovnejte to s realitou. Zde oba najdete odchylky.
     
  • Ukažte mu, kolik zbytečného času stojí kolegy, když tyto odchylky nastávají. Pokud to jde, můžete to i vyčíslit v korunách.
     
  • Podívejte se na to, co potřebuje k tomu, aby mohl tyto věci dát do pořádku. Pomozte mu najít řešení.
     
  • A na závěr se zeptejte: „Do kdy jsi schopný tyto věci dát do pořádku?“ Stanovte si pevný termín dokončení.
     
  • Ukažte mu svou důvěru v jeho schopnosti a to, že na něj spoléháte. Dnešní den a Vaši poradu berte jako ukončenou.
Performia- Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům

Průběžně se můžete za člověkem zastavit a zeptat se ho, jak se mu daří. Stále mějte na mysli jeho dobré vlastnosti, to, co na něm oceňujete. Váš přístup bude hnacím pohonem k plně dokončené práci.

Vyzkoušejte to v praxi a uvidíte, jak se zvýší produkce a tak i spokojenost všech Vašich lidí.

Zdoe fotografií: Thinkstock

Neznáte ještě přesně osobnostní potenciál Vašeho podřízeného?
 

Pak určitě začněte U-testem osobnosti, abyste věděli, jak s Vaším člověkem
pracovat a jak k němu přistupovat!


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek