Jak vylepšit inzerát na pozici prodejce?

Inzerovat volné pozice není v dnešní době zrovna nejlevnější záležitost. Z našeho mezinárodního hlediska je dokonce inzerce v ČR několikanásobně dražší. Je tedy více než chytré zaměřit se na správnou formulaci inzerce, aby byla odezva co nejlepší a přihlásili se vám co nejlepší kandidáti.


Všimla jsem si zajímavé věci v oblasti inzerce na pozici prodejce nebo obchodníka. Někdy je odezva na inzerát velmi silná a klient se topí v žádostech. Jindy je žádostí velmi málo a není téměř z koho vybírat. Jaké faktory tedy hrají roli a co je potřeba zohlednit?

Nenechte nic náhodě a připravte se na získání těch nejlepších prodejců u nás!

V jakém případě máte velmi slušnou šanci, že vám na inzerát zareaguje dostatek kanididátů?

1. Snadno pochopitelný produkt firmy - například "luxusní kuchyně", "rodinné domy", "ojeté automobily", "tepelná čerpadla".

Důvod, proč je na takovýto inzerát větší odezva, je ten, že si čtenáři dokážou snadno představit to, co by měli prodávat. Naopak tam, kde je popis produktu složitý, je použito mnoho cizích slov nebo není snadné představit si přesně, o co půjde, je odezva zpravidla nízká.

2. Firma nebo značka, kterou firma propaguje, je veřejně známá - jako například "Sodexo", "Nikon", "Škoda", "Čedok"

Obecná známost značky zvyšuje Vaše šance, protože opět pomáhá zvýšit realitu kandidátů, hlavně, pokud ji vnímají jako úspěšnou. Úspěch zde funguje jako lepidlo. Pokud je vaše firma neznámá, nemusí to být zásadní problém, ale nemůžete využít tento "lepící" efekt.

3. Branže nebo produkt je momentálně populární a žádoucí - kupříkladu "google", "tablet", "dotované solární panely", "elektronické cigarety".

Popularita hraje také svou roli. Jestliže se sami zákazníci ptají po službách a produktech, pak je to pro obchodníka velmi dobrá zpráva, která láká. Když je trh přesycen nebo se popularita ještě nerozjela, popřípadě velmi poklesla, budete muset dát důraz někam jinam.

Performi- jak vylepsit inzerat na pozici prodejce

Nemůžete využít ani jeden z těchto tří aspektůa přesto
chcete více kandidátů?

Zde je náš tip:

Inzerát nepoužívejte pro kompletní vysvětlení produktu nebo služby, kterou poskytujete a kterou má prodejce prodávat. Ani jako detailní popis firmy. Povolená délka textu inzerátu je omezená a lidé zároveň neradi čtou dlouhé texty. Inzerát pojměte jako způsob, jak upoutat pozornost a vzbudit zájem. Pak přesměrujte kandidáty na vaše firemní webové stránky, kde v sekci "kariéra" můžete mnohem lépe popsat firmu, produkt nebo službu, o kterou se jedná. Výhodou je, že můžete připojit obrázky, fotografie, videa nebo reference vašich zákazníků, které zvýší důvěru a zájem kandidátů.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Potřebujete pomoc s vylepšením inzerátu?


Další tipy, jak zvýšit příliv kandidátů a také to, co by nemělo chybět na vašich stránkách v sekci "kariéra", vám rádi předáme na semináři 10 kroků k přijetí toho pravého prodejce.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Když se v náboru nedaří, většinou je to proto, že jste špatně začali, říká Ivar Bruvoll


Umíte si představit, že uděláte 2 500 výběrových řízení a v každém z nich jste maximálně soustředění na to, aby se vše povedlo a na konci jste měli produktivního a loajálního nováčka do týmu? V české Performii za sebou máme “výběrek” už také dlouhou řádku, ale určitě většinu neudělal jeden člověk. O kom je řeč? O šéfovi norské pobočky společnosti Performia Ivaru Bruvollovi, který začal pomáhat firmám v najímání přesně před třiceti lety. A protože má tolik zkušeností, byl pro pohled zvenčí ideálním kandidátem.

celý článek

Značka zaměstnavatele bez živých sociálních sítí? To je bláznovství!


Je možné, že jste si na našich stránkách už o „employer branding“ (budování značky zaměstnavatele) něco přečetli. Jak ale souvisí s náborem a přitahováním kvalitních zaměstnanců a proč je naprosto pošetilé nebýt v dnešní době aktivní na sociálních sítích? A na co si dát na sociálních sítích pozor a kde brát pořád inspiraci pro nové a nové příspěvky?

celý článek

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek