Jak vylepšit inzerát na pozici prodejce?

Inzerovat volné pozice není v dnešní době zrovna nejlevnější záležitost. Z našeho mezinárodního hlediska je dokonce inzerce v ČR několikanásobně dražší. Je tedy více než chytré zaměřit se na správnou formulaci inzerce, aby byla odezva co nejlepší a přihlásili se vám co nejlepší kandidáti.


Všimla jsem si zajímavé věci v oblasti inzerce na pozici prodejce nebo obchodníka. Někdy je odezva na inzerát velmi silná a klient se topí v žádostech. Jindy je žádostí velmi málo a není téměř z koho vybírat. Jaké faktory tedy hrají roli a co je potřeba zohlednit?

Nenechte nic náhodě a připravte se na získání těch nejlepších prodejců u nás!

V jakém případě máte velmi slušnou šanci, že vám na inzerát zareaguje dostatek kanididátů?

1. Snadno pochopitelný produkt firmy - například "luxusní kuchyně", "rodinné domy", "ojeté automobily", "tepelná čerpadla".

Důvod, proč je na takovýto inzerát větší odezva, je ten, že si čtenáři dokážou snadno představit to, co by měli prodávat. Naopak tam, kde je popis produktu složitý, je použito mnoho cizích slov nebo není snadné představit si přesně, o co půjde, je odezva zpravidla nízká.

2. Firma nebo značka, kterou firma propaguje, je veřejně známá - jako například "Sodexo", "Nikon", "Škoda", "Čedok"

Obecná známost značky zvyšuje Vaše šance, protože opět pomáhá zvýšit realitu kandidátů, hlavně, pokud ji vnímají jako úspěšnou. Úspěch zde funguje jako lepidlo. Pokud je vaše firma neznámá, nemusí to být zásadní problém, ale nemůžete využít tento "lepící" efekt.

3. Branže nebo produkt je momentálně populární a žádoucí - kupříkladu "google", "tablet", "dotované solární panely", "elektronické cigarety".

Popularita hraje také svou roli. Jestliže se sami zákazníci ptají po službách a produktech, pak je to pro obchodníka velmi dobrá zpráva, která láká. Když je trh přesycen nebo se popularita ještě nerozjela, popřípadě velmi poklesla, budete muset dát důraz někam jinam.

Performi- jak vylepsit inzerat na pozici prodejce

Nemůžete využít ani jeden z těchto tří aspektůa přesto
chcete více kandidátů?

Zde je náš tip:

Inzerát nepoužívejte pro kompletní vysvětlení produktu nebo služby, kterou poskytujete a kterou má prodejce prodávat. Ani jako detailní popis firmy. Povolená délka textu inzerátu je omezená a lidé zároveň neradi čtou dlouhé texty. Inzerát pojměte jako způsob, jak upoutat pozornost a vzbudit zájem. Pak přesměrujte kandidáty na vaše firemní webové stránky, kde v sekci "kariéra" můžete mnohem lépe popsat firmu, produkt nebo službu, o kterou se jedná. Výhodou je, že můžete připojit obrázky, fotografie, videa nebo reference vašich zákazníků, které zvýší důvěru a zájem kandidátů.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Potřebujete pomoc s vylepšením inzerátu?


Další tipy, jak zvýšit příliv kandidátů a také to, co by nemělo chybět na vašich stránkách v sekci "kariéra", vám rádi předáme na semináři 10 kroků k přijetí toho pravého prodejce.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

ALENA JETELINOVÁ: Když chci, aby byli lidé produktivní, sama pro ně tu energii musím mít


Za půl roku práce se jí podařilo obsadit deset klíčových pozic. Nové kolegy získala třeba přes doporučení na LinkedInu, obsadila pozici řidiče, která byla volná několik měsíců, a o hledaných pozicích bylo díky ní slyšet třeba i v lokálních rozhlasech. To všechno se zanedbatelnými náklady na inzerci. Pokud chcete argumentovat, že to není možné, připravte se, že při čtení rozhovoru s velmi šikovnou, kreativní a zároveň skromnou personalistkou společnosti STAVOSPOL, s.r.o., Alenou Jetelinovou možná změníte názor.

celý článek

Jak dnes posilovat loajalitu zaměstnanců


Když už někoho do firmy seženeme, on projde zaškolením a vydrží první rok nebo dva, nechceme o něj přijít. Úkol je tedy jasný – posilovat loajalitu zaměstnanců. Jak ale na to v době, kdy jsme si zaměstnance rozmazlili a teď nevíme co s tím?

celý článek

6 znaků, které by měl mít moderní zaměstnavatel


Úspěch v náboru se skrývá hlavně ve vašem postoji a několika základních krocích z vaší strany. Pokud byste tedy rádi změnili postoj z „Nejsou lidi, s tím nic nenadělám.“ na „I kdyby lidi nebyli, my to nějak zvládneme.“, máme pro vás dávku inspirace.

celý článek

Z PRAXE: Jak může změna inzerce vylepšit nábor?


„Požadujeme/nabízíme“ už v inzerátech na obsazované pozice dávno patří do starého železa, dá-li se to tak říct. Inzerce může vypadat úplně jinak a při jejím šíření jsou nejúspěšnější ti, kdo neztrácejí kreativitu. Podívali jsme se na to s těmi, kdo před nějakou dobou svůj přístup k inzerování volných pozic ve firmě změnili. Co jim to přineslo a co je podle nich to nejzásadnější? To se dozvíte v jejich odpovědích na následující otázky.

celý článek