Jak vylepšit inzerát na pozici prodejce?

Inzerovat volné pozice není v dnešní době zrovna nejlevnější záležitost. Z našeho mezinárodního hlediska je dokonce inzerce v ČR několikanásobně dražší. Je tedy více než chytré zaměřit se na správnou formulaci inzerce, aby byla odezva co nejlepší a přihlásili se vám co nejlepší kandidáti.


Všimla jsem si zajímavé věci v oblasti inzerce na pozici prodejce nebo obchodníka. Někdy je odezva na inzerát velmi silná a klient se topí v žádostech. Jindy je žádostí velmi málo a není téměř z koho vybírat. Jaké faktory tedy hrají roli a co je potřeba zohlednit?

Nenechte nic náhodě a připravte se na získání těch nejlepších prodejců u nás!

V jakém případě máte velmi slušnou šanci, že vám na inzerát zareaguje dostatek kanididátů?

1. Snadno pochopitelný produkt firmy - například "luxusní kuchyně", "rodinné domy", "ojeté automobily", "tepelná čerpadla".

Důvod, proč je na takovýto inzerát větší odezva, je ten, že si čtenáři dokážou snadno představit to, co by měli prodávat. Naopak tam, kde je popis produktu složitý, je použito mnoho cizích slov nebo není snadné představit si přesně, o co půjde, je odezva zpravidla nízká.

2. Firma nebo značka, kterou firma propaguje, je veřejně známá - jako například "Sodexo", "Nikon", "Škoda", "Čedok"

Obecná známost značky zvyšuje Vaše šance, protože opět pomáhá zvýšit realitu kandidátů, hlavně, pokud ji vnímají jako úspěšnou. Úspěch zde funguje jako lepidlo. Pokud je vaše firma neznámá, nemusí to být zásadní problém, ale nemůžete využít tento "lepící" efekt.

3. Branže nebo produkt je momentálně populární a žádoucí - kupříkladu "google", "tablet", "dotované solární panely", "elektronické cigarety".

Popularita hraje také svou roli. Jestliže se sami zákazníci ptají po službách a produktech, pak je to pro obchodníka velmi dobrá zpráva, která láká. Když je trh přesycen nebo se popularita ještě nerozjela, popřípadě velmi poklesla, budete muset dát důraz někam jinam.

Performi- jak vylepsit inzerat na pozici prodejce

Nemůžete využít ani jeden z těchto tří aspektůa přesto
chcete více kandidátů?

Zde je náš tip:

Inzerát nepoužívejte pro kompletní vysvětlení produktu nebo služby, kterou poskytujete a kterou má prodejce prodávat. Ani jako detailní popis firmy. Povolená délka textu inzerátu je omezená a lidé zároveň neradi čtou dlouhé texty. Inzerát pojměte jako způsob, jak upoutat pozornost a vzbudit zájem. Pak přesměrujte kandidáty na vaše firemní webové stránky, kde v sekci "kariéra" můžete mnohem lépe popsat firmu, produkt nebo službu, o kterou se jedná. Výhodou je, že můžete připojit obrázky, fotografie, videa nebo reference vašich zákazníků, které zvýší důvěru a zájem kandidátů.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Potřebujete pomoc s vylepšením inzerátu?


Další tipy, jak zvýšit příliv kandidátů a také to, co by nemělo chybět na vašich stránkách v sekci "kariéra", vám rádi předáme na semináři 10 kroků k přijetí toho pravého prodejce.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek

Personalistka a šéf: Je důležité najít potenciál člověka a dále ho rozvíjet


Najít motivaci u svých lidí je základ úspěšného podnikání. Pokud zaměstnáváte zdravotně znevýhodněné osoby, může být hledání obtížnější. I přesto MYJÓMI družstvo invalidů, které se věnuje především ručním kompletačním a montážním pracím, zaměstnává bezmála čtyři stovky lidí s nějakým typem zdravotního znevýhodnění. Máme tu pro vás dvojrozhovor se spolumajitelem a současně předsedou představenstva MYJÓMI družstva invalidů Petrem Horkým a personalistkou společnosti Alenou Drábkovou.

celý článek

JAN COUFAL: Pokud firma nemůže fungovat bez vás, jste pro ni obrovským nebezpečím


Jestli se vám někdy zdálo, že jednoduchost je známkou slabosti, či dokonce neodbornosti, při rozhovoru s výkonným ředitelem společnosti CZECH PROMOTION group, s.r.o., by vás tohle zdání asi rychle přešlo. Jan Coufal je prototypem úspěšného, profesionálního a zároveň velmi lidského a skromného šéfa firmy, který vám velmi jasně a nekomplikovaně vysvětlí, že dělat chyby je to nejlepší pro váš růst.

celý článek