Jak vylepšit inzerát na pozici prodejce?

Inzerovat volné pozice není v dnešní době zrovna nejlevnější záležitost. Z našeho mezinárodního hlediska je dokonce inzerce v ČR několikanásobně dražší. Je tedy více než chytré zaměřit se na správnou formulaci inzerce, aby byla odezva co nejlepší a přihlásili se vám co nejlepší kandidáti.


Všimla jsem si zajímavé věci v oblasti inzerce na pozici prodejce nebo obchodníka. Někdy je odezva na inzerát velmi silná a klient se topí v žádostech. Jindy je žádostí velmi málo a není téměř z koho vybírat. Jaké faktory tedy hrají roli a co je potřeba zohlednit?

Nenechte nic náhodě a připravte se na získání těch nejlepších prodejců u nás!

V jakém případě máte velmi slušnou šanci, že vám na inzerát zareaguje dostatek kanididátů?

1. Snadno pochopitelný produkt firmy - například "luxusní kuchyně", "rodinné domy", "ojeté automobily", "tepelná čerpadla".

Důvod, proč je na takovýto inzerát větší odezva, je ten, že si čtenáři dokážou snadno představit to, co by měli prodávat. Naopak tam, kde je popis produktu složitý, je použito mnoho cizích slov nebo není snadné představit si přesně, o co půjde, je odezva zpravidla nízká.

2. Firma nebo značka, kterou firma propaguje, je veřejně známá - jako například "Sodexo", "Nikon", "Škoda", "Čedok"

Obecná známost značky zvyšuje Vaše šance, protože opět pomáhá zvýšit realitu kandidátů, hlavně, pokud ji vnímají jako úspěšnou. Úspěch zde funguje jako lepidlo. Pokud je vaše firma neznámá, nemusí to být zásadní problém, ale nemůžete využít tento "lepící" efekt.

3. Branže nebo produkt je momentálně populární a žádoucí - kupříkladu "google", "tablet", "dotované solární panely", "elektronické cigarety".

Popularita hraje také svou roli. Jestliže se sami zákazníci ptají po službách a produktech, pak je to pro obchodníka velmi dobrá zpráva, která láká. Když je trh přesycen nebo se popularita ještě nerozjela, popřípadě velmi poklesla, budete muset dát důraz někam jinam.

Performi- jak vylepsit inzerat na pozici prodejce

Nemůžete využít ani jeden z těchto tří aspektůa přesto
chcete více kandidátů?

Zde je náš tip:

Inzerát nepoužívejte pro kompletní vysvětlení produktu nebo služby, kterou poskytujete a kterou má prodejce prodávat. Ani jako detailní popis firmy. Povolená délka textu inzerátu je omezená a lidé zároveň neradi čtou dlouhé texty. Inzerát pojměte jako způsob, jak upoutat pozornost a vzbudit zájem. Pak přesměrujte kandidáty na vaše firemní webové stránky, kde v sekci "kariéra" můžete mnohem lépe popsat firmu, produkt nebo službu, o kterou se jedná. Výhodou je, že můžete připojit obrázky, fotografie, videa nebo reference vašich zákazníků, které zvýší důvěru a zájem kandidátů.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Potřebujete pomoc s vylepšením inzerátu?


Další tipy, jak zvýšit příliv kandidátů a také to, co by nemělo chybět na vašich stránkách v sekci "kariéra", vám rádi předáme na semináři 10 kroků k přijetí toho pravého prodejce.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek

5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu


Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky.

celý článek