Mluvte se svými zaměstnanci, nenechte kolovat drby
„Ahoj, mám se nic moc… Všichni jsme na home officu, vedení s námi nekomunikuje a porady jsou zrušené. Prostě chaos.“ Takovou odpověď jsem obdržela od své klientky na dotaz, jak se jí nyní v této nestandardní době daří. V ten moment, a na základě dalších podnětů ze strany klientů, jsem si uvědomila, že komunikace se v některých firmách dnes dost zanedbává.
Samozřejmě na jednu stranu chápu, že vedení se soustředí na jiné věci (např. jak udržet firmu nad vodou) a komunikace je pro ně momentálně nepodstatnou záležitostí. Na druhou stranu je zodpovědné za dobrou psychickou pohodu zaměstnanců na pracovišti (i v případě home officu). Určitě se shodneme na tom, že to pravé bohatství každé firmy se skrývá v lidech samotných. Rozpoložení pracovníků, ve větší či menší míře, ovlivňuje kvalitu vašeho produktu či služby. I ten nejlepší produkt může ztratit na atraktivitě, pokud se o jeho prodej stará kritický či vystrašený obchodník.
Proto by interní komunikace, zvláště v náročnějším období, měla nabírat na intenzitě. Můžeme tím naše lidi trochu uklidnit a zamezíme tak vytváření domněnek či šíření nepravdivých informací. Existuje takové manažerské pravidlo, že pokud zaměstnanci nemají informace od managementu, budou si vytvářet vlastní. A možná ze zkušenosti víte, že ty často bývají daleko od pravdy. Proto máte dvě možnosti – buď budou mít pravdivé informace od vedení, nebo dáte prostor jejich představivosti a lidem, kteří se zaměřují na šíření špatných či poplašných zpráv. Druhá varianta většinou členy týmu dosti znejistí a vyvolá v nich strach a pochybnosti. A shodneme se na tom, že toto nejsou emoce, které by lidi vybízely k větší produktivitě a kreativitě v jejich práci.

Doporučuji mluvit o cílech a plánech společnosti, mluvit s jednotlivými odděleními a týmy, a to nejlépe dennodenně. Ukazujte, že firma stále pokračuje ve své práci (i když možná někdy v omezeném režimu). Určitě je také na místě sdílet úspěchy (i ty dílčí).
Spousta lidí je nynější situací negativně ovlivněno, vnímají velké množství negativních zpráv z televize a sociálních sítí. Tyto informace rozhodně na náladě nepřidají a tento postoj můžeme zvrátit pouze tím, že ukazujeme naopak pozitivní věci. Proto vytvořte prostor pro společnou komunikaci a sdílejte dobré zprávy. V dnešní době plné moderních technologií je toto otázka několika málo kliknutí. Vedení by v tomto mělo jít příkladem a pravidelně zde přispívat. Uvidíte, že časem se začnou přidávat i ostatní.
Říká se, že firma je živá do té míry, do jaké komunikuje. Proto nenechte svou firmu vyhasnout a neuvádějte své lidi do strachu a nejistoty tím, že s nimi nemluvíte. Může to být otázka několika málo minut denně, které ale ve výsledku udělají zázrak.
Zdroj fotografií: Freepik.com
Chcete pravidelně dostávat podobné rady, které Vám pomohou v podnikání?
Přihlaste se k odběru našich TIPŮ A TRIKŮ
a získejte v oblasti výběru a vedení lidí větší jistotu.
Další články
Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny
Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.
celý článekJANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem
Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.
celý článekHledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů
Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.
celý článekMÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy
Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.
celý článek