Motivační systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout

Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

Co je pro zaměstnance MOTIVUJÍCÍ:

Co je pro zaměstnance DEMOTIVUJÍCÍ: 

  • pochvala za dobré výsledky a úspěchy,
  • rychlé zvládnutí neprodukce a brzdičů,
  • odměňování závislé na osobních výsledcích,      
  • odměňování za iniciativu a nápady,
  • vedení se samo řídí tím, co vyžaduje,
  • zaměstnanec zná účel svého postu      a celé firmy,
  • pozornost šéfa v případě dobrých výsledků,
  • vedení se zajímá o jeho názory             a nápady.
  • ignorace nebo postoj „to je u něj standard“,
  • tolerování neprodukce nebo "brzdičů",
  • fixní plat, který osoba nemůže nijak ovlivnit,
  • odměna podle osobních sympatií nebo jen proto, že pracuje pro firmu dlouho,
  • vedení dělá věci jinak, než vyžaduje po ostatních,
  •  neví, proč má tvrdě pracovat; zdá se mu, že jen proto, aby majitel měl více peněz,
  • pozornost šéfa je věnovaná hlavně těm, kteří vytvářejí problémy,
  • vedení pokládá jeho nápady za "otravné"            a zbytečně, odmítá je.

Jak to vypadá po přijetí nového zaměstnance? 

  • Motivovaný člověk je příjemně překvapený, že práce není tak náročná, jak mu bylo řečeno.
  • Má jasný plán zaškolování a má na koho se obrátit.
  • Nemotivovaného nebo nízce motivovaného člověka čeká velkké zklamání, protože mu bylo řečeno něco jiného, než ve skutečnosti je.
  • Bezprizorně se potuluje firmou a připadá si zbytečný.

Motivační systém by měl VŽDY ochraňovat a povzbuzovat ty produktivní a šikovné pracovníky ve vašem týmu, ne je znechucovat!

Zdroj fotografií: Thinkstock, Freepik

Víte, že motivace má 4 stupně?

Jak je u zaměstnance poznat už při jeho výběru zjistíte na našem klíčovém semináři 

Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

3 důvody, proč přes všechny snahy nábor nových lidí nefunguje


Možná jste někdy byli v situaci, kdy jste se snažili všemožnými cestami získat do své společnosti kvalitní pracovníky. Inzerovali jste na všech možných i nemožných pracovních portálech, spolupracovali se školami, aktivně využívali sociálních sítí, ale dlouhodobě bez pořádného výsledku, tedy bez nového šikovného kolegy na palubě. Čím to může být? Mám pro vás tři možnosti.

celý článek

V ČÍSLECH: Jak se české firmy starají o psychické a fyzické zdraví lidí na home officu


Legislativa a bezpečnost práce je jeden rozměr, druhý je ten obyčejně lidský. Jak pečujeme o zdraví lidí na home officu a děláme toho opravdu dost? Přinášíme aktuální čísla a praktické tipy od reálných firem, které můžete ihned použít.

celý článek

Testování na covid a GDPR. Jak na to?


Není testování jako testování. Momentálně budeme mluvit o testování na koronavirus. To je povinné i pro firmy, které mají nad 10 zaměstnanců. Jak ale výsledky testů uchovat tak, aby nedošlo k porušení GDPR?

celý článek

Chcete znát budoucnost? Prozkoumejte minulost!


Představa, že dáme šanci někomu, jehož přínos byl doposud téměř mizivý, nebo dokonce mínusový, s tím, že právě u nás změní svůj postoj a produktivní začne být, je velmi romantická, ale také vysoce nepravděpodobná. Možná právě proto o takových příbězích natáčí Hollywood své filmy, protože jsou tak výjimečné. Pojďme opustit Hollywood a oblíbené happy endy“ a podívejme se na to, jak je to doopravdy a co si z toho můžeme vytěžit pro svůj tým.

celý článek