Motivační systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout

Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

Co je pro zaměstnance
MOTIVUJÍCÍ  
 

Co je pro zaměstnance
DEMOTIVUJÍCÍ

 pochvala za dobré výsledky a úspěchy
 

ignorace nebo postoj „to je u něj standard“

 rychlé zvládnutí neprodukce a brzdičů

 tolerování neprodukce nebo "brzdičů"

 odměňování závislé na osobních výsledcích      

 fixní plat, který osoba nemůže nijak ovlivnit

 odměňování za iniciativu a nápady

odměna podle osobních sympatií nebo jen proto, že pracuje pro firmu dlouho

 vedení se samo řídí tím, co vyžaduje

 vedení dělá věci jinak, než vyžaduje po ostatních

 zaměstnanec zná účel svého postu a celé firmy

 neví, proč má tvrdě pracovat; zdá se mu, že jen proto, aby majitel měl více peněz

 pozornost šéfa v případě dobrých výsledků

pozornost šéfa je věnovaná hlavně těm, kteří vytvářejí problémy

 vedení se zajímá o jeho názory a nápady

 vedení pokládá jeho nápady za "otravné" a zbytečně, odmítá je

Jak to vypadá po přijetí nového zaměstnance?

Motivovaný člověk je příjemně překvapený, že práce není tak náročná, jak mu bylo řečeno. Nemotivovaného nebo nízce motivovaného člověka čeká velkké zklamání, protože mu bylo řečeno něco jiného, než ve skutečnosti je.
 Má jasný plán zaškolování a má na koho se obrátit.  Bezprizorně se potuluje firmou a připadá si zbytečný.

Motivační systém by měl VŽDY ochraňovat a povzbuzovat ty produktivní a šikovné pracovníky ve vašem týmu, ne je znechucovat!

Zdroj fotografií: Thinkstock

Víte, že motivace má 4 stupně?

Jak je u zaměstnance poznat už při jeho výběru zjistíte na našem klíčovém semináři Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Z PRAXE: Proč a jak sestavují úspěšné firmy personální strategii


Tentokrát jsme naše klienty vyzpovídali ohledně toho, jak to mají ve firmách s personální strategií a co je na té strategii vlastně tak podstatného. Najdete v tom inspiraci i pro sebe?

celý článek

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek