Motivační systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout

Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

Co je pro zaměstnance MOTIVUJÍCÍ:

Co je pro zaměstnance DEMOTIVUJÍCÍ: 

  • pochvala za dobré výsledky a úspěchy,
  • rychlé zvládnutí neprodukce a brzdičů,
  • odměňování závislé na osobních výsledcích,      
  • odměňování za iniciativu a nápady,
  • vedení se samo řídí tím, co vyžaduje,
  • zaměstnanec zná účel svého postu      a celé firmy,
  • pozornost šéfa v případě dobrých výsledků,
  • vedení se zajímá o jeho názory             a nápady.
  • ignorace nebo postoj „to je u něj standard“,
  • tolerování neprodukce nebo "brzdičů",
  • fixní plat, který osoba nemůže nijak ovlivnit,
  • odměna podle osobních sympatií nebo jen proto, že pracuje pro firmu dlouho,
  • vedení dělá věci jinak, než vyžaduje po ostatních,
  •  neví, proč má tvrdě pracovat; zdá se mu, že jen proto, aby majitel měl více peněz,
  • pozornost šéfa je věnovaná hlavně těm, kteří vytvářejí problémy,
  • vedení pokládá jeho nápady za "otravné"a zbytečně, odmítá je.

Ještě od nás nedostáváte každé dva týdny odborné tipy z oblasti budování týmu a výběru zaměstnanců?


Jak to vypadá po přijetí nového zaměstnance? 

  • Motivovaný člověk je příjemně překvapený, že práce není tak náročná, jak mu bylo řečeno.
  • Má jasný plán zaškolování a má na koho se obrátit.
  • Nemotivovaného nebo nízce motivovaného člověka čeká velké zklamání, protože mu bylo řečeno něco jiného, než ve skutečnosti je.
  • Bezprizorně se potuluje firmou a připadá si zbytečný.

Motivační systém by měl VŽDY ochraňovat a povzbuzovat ty produktivní a šikovné pracovníky ve vašem týmu, ne je znechucovat!

Zdroj fotografií: Thinkstock, Freepik

Víte, že motivace má 4 stupně?

Jak je u zaměstnance poznat už při jeho výběru zjistíte na našem klíčovém semináři 

Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek