Motivační systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout

Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

Co je pro zaměstnance MOTIVUJÍCÍ:

Co je pro zaměstnance DEMOTIVUJÍCÍ: 

  • pochvala za dobré výsledky a úspěchy,
  • rychlé zvládnutí neprodukce a brzdičů,
  • odměňování závislé na osobních výsledcích,      
  • odměňování za iniciativu a nápady,
  • vedení se samo řídí tím, co vyžaduje,
  • zaměstnanec zná účel svého postu      a celé firmy,
  • pozornost šéfa v případě dobrých výsledků,
  • vedení se zajímá o jeho názory             a nápady.
  • ignorace nebo postoj „to je u něj standard“,
  • tolerování neprodukce nebo "brzdičů",
  • fixní plat, který osoba nemůže nijak ovlivnit,
  • odměna podle osobních sympatií nebo jen proto, že pracuje pro firmu dlouho,
  • vedení dělá věci jinak, než vyžaduje po ostatních,
  •  neví, proč má tvrdě pracovat; zdá se mu, že jen proto, aby majitel měl více peněz,
  • pozornost šéfa je věnovaná hlavně těm, kteří vytvářejí problémy,
  • vedení pokládá jeho nápady za "otravné"            a zbytečně, odmítá je.

Jak to vypadá po přijetí nového zaměstnance? 

  • Motivovaný člověk je příjemně překvapený, že práce není tak náročná, jak mu bylo řečeno.
  • Má jasný plán zaškolování a má na koho se obrátit.
  • Nemotivovaného nebo nízce motivovaného člověka čeká velkké zklamání, protože mu bylo řečeno něco jiného, než ve skutečnosti je.
  • Bezprizorně se potuluje firmou a připadá si zbytečný.

Motivační systém by měl VŽDY ochraňovat a povzbuzovat ty produktivní a šikovné pracovníky ve vašem týmu, ne je znechucovat!

Zdroj fotografií: Thinkstock, Freepik

Víte, že motivace má 4 stupně?

Jak je u zaměstnance poznat už při jeho výběru zjistíte na našem klíčovém semináři 

Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek