Motivační systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout

Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

Co je pro zaměstnance MOTIVUJÍCÍ:

Co je pro zaměstnance DEMOTIVUJÍCÍ: 

  • pochvala za dobré výsledky a úspěchy,
  • rychlé zvládnutí neprodukce a brzdičů,
  • odměňování závislé na osobních výsledcích,      
  • odměňování za iniciativu a nápady,
  • vedení se samo řídí tím, co vyžaduje,
  • zaměstnanec zná účel svého postu      a celé firmy,
  • pozornost šéfa v případě dobrých výsledků,
  • vedení se zajímá o jeho názory             a nápady.
  • ignorace nebo postoj „to je u něj standard“,
  • tolerování neprodukce nebo "brzdičů",
  • fixní plat, který osoba nemůže nijak ovlivnit,
  • odměna podle osobních sympatií nebo jen proto, že pracuje pro firmu dlouho,
  • vedení dělá věci jinak, než vyžaduje po ostatních,
  •  neví, proč má tvrdě pracovat; zdá se mu, že jen proto, aby majitel měl více peněz,
  • pozornost šéfa je věnovaná hlavně těm, kteří vytvářejí problémy,
  • vedení pokládá jeho nápady za "otravné"a zbytečně, odmítá je.

Ještě od nás nedostáváte každé dva týdny odborné tipy z oblasti budování týmu a výběru zaměstnanců?


Jak to vypadá po přijetí nového zaměstnance? 

  • Motivovaný člověk je příjemně překvapený, že práce není tak náročná, jak mu bylo řečeno.
  • Má jasný plán zaškolování a má na koho se obrátit.
  • Nemotivovaného nebo nízce motivovaného člověka čeká velké zklamání, protože mu bylo řečeno něco jiného, než ve skutečnosti je.
  • Bezprizorně se potuluje firmou a připadá si zbytečný.

Motivační systém by měl VŽDY ochraňovat a povzbuzovat ty produktivní a šikovné pracovníky ve vašem týmu, ne je znechucovat!

Zdroj fotografií: Thinkstock, Freepik

Víte, že motivace má 4 stupně?

Jak je u zaměstnance poznat už při jeho výběru zjistíte na našem klíčovém semináři 

Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Václav a Barbora z VASKY: Mladá generace si často neuvědomuje, jak se má dobře


Oba už v teenagerovském věku lákal svět podnikání. On založil v osmnácti letech svou vlastní firmu na výrobu bot, která má dnes stamilionový roční obrat. Ona od svých devatenácti vyzkoušela nemálo různých prací a dnes je srdcem Vaškovy firmy. „Kéž bych byla v jejich věku tak uvědomělá jako oni,“ řekla jsem si po rozhovoru s nimi. O koho jde? O Václava Staňka, majitele obuvnické značky Vasky, a Barboru Čápkovou, jeho personalistku.

celý článek

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru


Jak by mělo personální oddělení komunikovat s vedoucími, když vybírá nové zaměstnance do jejich týmu? Máme pro vás 5 tipů.

celý článek

Víte, kdo brzdí vaši firmu?


Brzdič, skrytý nepřítel, had, travič studní – to všechno jsou výrazy (a zazněly i peprnější), které popisují člověka, který rozkládá firmu zevnitř. Bývá těžké ho objevit, protože se dokáže umně skrýt. Čím vyšší IQ má, tím lépe umí všechno kolem sebe zkomplikovat. Těžko se tak rozplétá klubko zmatených informací, které se po firmě šíří. Jak někoho takového rozpoznat a nesplést si ho s někým, kdo prostě jen občas nemá svůj den?

celý článek