Motivační systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout

Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

Co je pro zaměstnance MOTIVUJÍCÍ:

Co je pro zaměstnance DEMOTIVUJÍCÍ: 

  • pochvala za dobré výsledky a úspěchy,
  • rychlé zvládnutí neprodukce a brzdičů,
  • odměňování závislé na osobních výsledcích,      
  • odměňování za iniciativu a nápady,
  • vedení se samo řídí tím, co vyžaduje,
  • zaměstnanec zná účel svého postu      a celé firmy,
  • pozornost šéfa v případě dobrých výsledků,
  • vedení se zajímá o jeho názory             a nápady.
  • ignorace nebo postoj „to je u něj standard“,
  • tolerování neprodukce nebo "brzdičů",
  • fixní plat, který osoba nemůže nijak ovlivnit,
  • odměna podle osobních sympatií nebo jen proto, že pracuje pro firmu dlouho,
  • vedení dělá věci jinak, než vyžaduje po ostatních,
  •  neví, proč má tvrdě pracovat; zdá se mu, že jen proto, aby majitel měl více peněz,
  • pozornost šéfa je věnovaná hlavně těm, kteří vytvářejí problémy,
  • vedení pokládá jeho nápady za "otravné"a zbytečně, odmítá je.

Ještě od nás nedostáváte každé dva týdny odborné tipy z oblasti budování týmu a výběru zaměstnanců?


Jak to vypadá po přijetí nového zaměstnance? 

  • Motivovaný člověk je příjemně překvapený, že práce není tak náročná, jak mu bylo řečeno.
  • Má jasný plán zaškolování a má na koho se obrátit.
  • Nemotivovaného nebo nízce motivovaného člověka čeká velké zklamání, protože mu bylo řečeno něco jiného, než ve skutečnosti je.
  • Bezprizorně se potuluje firmou a připadá si zbytečný.

Motivační systém by měl VŽDY ochraňovat a povzbuzovat ty produktivní a šikovné pracovníky ve vašem týmu, ne je znechucovat!

Zdroj fotografií: Thinkstock, Freepik

Víte, že motivace má 4 stupně?

Jak je u zaměstnance poznat už při jeho výběru zjistíte na našem klíčovém semináři 

Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Z PRAXE: Jak si české firmy poradily v situaci, kdy není kvalitních kandidátů nazbyt


I když se může zdát, že na trhu práce „nejsou lidi“, je možné s tím něco dělat. Jaké zvolit cesty, aby se vás výmluva, že „nejsou lidi“, už nemusela týkat? A jak najít kvalitního uchazeče právě ve chvíli, kdy ho hledáte? Na to jsme se zeptali našich nejúspěšnějších klientů.

celý článek

JANA JÁČOVÁ: Na náboru musíte pracovat trvale, jinak nefunguje


Zatímco jedni stále opakují, že „nejsou lidi“, jiní hledají cesty, jak je najít, ať už je doba jakákoli. K druhé skupince patří i Jana Jáčová, majitelka společnosti UOL Účetnictví. Zatímco si ostatní stěžují na nedostatek lidí, ona nabírá stovky brigádníků, točí videa na LinkedIn a TikTok a expanduje ve všech směrech.

celý článek

ANDREA BOHAČÍKOVÁ: Když chcete adaptovat rodiče po rodičovské do práce, musí na to být naladěný celý tým


Ačkoli je u nás stále situace s nedostatkem kvalitních uchazečů v některých oborech až kritická, je tu pořád jedna skupina, které se práce hledá těžce. Jsou to matky či otcové po rodičovské dovolené. O tom jsme si povídali s ředitelkou a zakladatelkou vzdělávací a networkingové platformy M.arter ANDREOU BOHAČÍKOVOU.

celý článek

Zaměření na cíl výrazně pomáhá zvládnout jakoukoli stresovou situaci, shoduje se Australan s Kostaričankou


Kostaričanku Evelissu Cubero a Australana Garetha Jekela spojuje nejen to, že oba založili pobočku Performie, ale také to, že oba kromě toho působí ještě v úplně jiném odvětví. Jaké zkušenosti si odnesli z budování firmy úplně „od píky“ a jak se dívají na posilování odolnosti zaměstnanců ze svých zeměpisně velmi odlišných pohledů?

celý článek