Na jakou důležitou ingredienci se při nástupu nových lidí do firmy (onboardingu*) velmi často zapomíná? Jak můžeme špatným zaškolováním ztratit nováčka hned po nástupu a kdo má zodpovědnost za jeho správné „nalodění“ na firemní palubu? Jaké jsou čtyři největší chyby, které firmy dělají při nástupu nových kolegů a jak se s nimi vypořádat?
O tom si Barbora Hartmannová povídala se svou kolegyní, trenérkou seminářů o náboru zaměstnanců a budování týmů a personalistkou Performia, Hanou Slačálkovou.
„Když pomáhám klientům s výběrovým řízením, tak se jich vždy ptám, kdy chtějí aby ten nováček nastoupil. Jejich oblíbená hláška je 'včera bylo pozdě'. Tak jim vždy říkám, když by čistě hypoteticky ten nováček nastoupil příští týden, podívejte se do svého kalendáře a řekněte mi, jestli máte čas se mu věnovat. No, a teď ten šéf otevře kalendář a zjistí, že jede na hory a že další týden bude mít ve firmě pět dní audit z Německa. Takže bude mít čas se nováčkovi věnovat až za tři týdny. A tohle je něco, co by mělo koordinovat personální oddělení s tím vedoucím.“
Chcete mít pohromadě zásadní pravidla, díky kterým si budete jistí, jak správně nalodit nováčka na firemní palubu?
Máme pro vás e-book Deset pravidel hladkého onboardingu, který napsala právě Hanka a nyní si ho můžete stáhnout zcela zdarma.
Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?
Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz
Chcete pravidelně dostávat tipy z oblasti najímání a budování týmu?
Máme pro vás Tipy a Triky, které zasíláme každých 14 dní.
Další články
O lidech: Jak být ideálním zaměstnancem
Co je zásadním faktorem, který z nás může udělat ideálního zaměstnance? Proč by člověk vůbec měl chtít být ideálním zaměstnancem a jak si takového zaměstnance představuje zaměstnavatel? Jak to nepokazit od samého začátku? Jak moc upřímný bych měl být ke svému nadřízenému? A co když sám vím, že mám nedostatky, které mě v práci brzdí, ale nevím, na kterém z nich začít pracovat dříve?
celý článekO lidech: Co dělat, když měním práci
Kdy je ten pravý čas říct zaměstnavateli, že uvažuji o odchodu? Jak správně současné zaměstnání opustit? Co mám dělat, když mám představu o pozici, kterou chci, ale ona se pořád neobjevuje? Proč je někdy dobré přihlásit se na novou pozici, i když některé požadavky z inzerátu nesplňuji? A jak správně přicházet v novém zaměstnání s náměty pro změnu, když chyby vidím už od prvního dne? Na tyto a další otázky se pokusila Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou v tomto díle podcastu odpovědět.
celý článekO lidech: Jak si vybrat partnera pro život
Tímto dílem jsme se tematicky snažili ukázat, co je pro vytvoření dobrého vztahu a nalezení „toho pravého“ tím nejdůležitějším, nebo odhalit, zda se protiklady opravdu přitahují a jestli je to vždycky dobře. I když se Lucie Spáčilová nepovažuje za experta na vztahy, z desetitisíců testů osobnostního potenciálu už rozhodně dokáže odhadnout, jak se k sobě lidé hodí a proč máme někdy s nalezením životního partnera takové trable.
celý článekO lidech: Jak z běžného zaměstnance udělat tahouna
Zajímalo vás někdy, jak ze svých lidí dostat více iniciativy, samostatnosti a ochoty jít za cíli, které si sami stanoví, protože prostě chtějí věci kolem sebe zlepšovat? Doufáte, že jednou nebudete muset některé své lidi pravidelně kontrolovat? Pokud máte ve firmě lidi, kteří už tam dávno být neměli, pak vás asi bude zajímat jiné téma. Máte-li ale na palubě lidi, kteří jsou vlastně ochotní pomáhat, snaží se a výsledky za nimi vidět jsou, pak své odpovědi na zmíněné otázky v tomto díle podcastu rozhodně najdete. O tom si s Lucií Spáčilovou povídala Barbora Hartmannová.
celý článek