Jak vést lidi na dálku?

Jací lidé se na dálku dají vést, a jací naopak ne? Jaké dovednosti by měl mít manažer moderní doby, který vede lidi na dálku? Je možné, aby práce online v budoucnu v některých firmách kompletně nahradila běžné setkávání na pracovišti? Jak je možné v takovém prostředí udržet fungující tým? A jak dostat lidi zpět z home officu, když si na práci z dálky už zvykli?

O tom s Lucií Spáčilovou v dalším díle rozhovorů "O lidech" mluvila Barbora Hartmannová.



„Není mi moc reálne, proč lákat a přesvědčovat zaměstnance, aby se vrátili z home office zpátky do firmy. Nikdy by mě nenapadlo, že by s tím mohl mít někdo problém. Je prostě jen potřeba zavelet, že od určitého data jsme zase zpět v kanceláři. Znovu svým lidem ukázat, proč tady jsme a o co se snažíme. Ujasnit si cíle a strategii... a jedeme! Pokud by s tím měl někdo opravdu problém, tak pak je potřeba se zamyslet, zda tento člověk firmě opravdu přináší výsledky a jestli je schopen pracovat z domova a je dostatečně produktivní.“
Lucie Spáčilová

Jak funguje home office u vás ve firmě? Zkontrolujte si s námi, jestli jste nastavili všechno správně.

Připravili jsme desatero pravidel home office a také kontrolní list pro práci z domova.


Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Zjistěte, jak vytvořit a udržet skvělý tým.


Přihlaste se na náš klíčový seminář o budování týmu.


Ivana Drábková: Bezpečné prostředí ve firmě může někdy znamenat i vyhazov společníka


Ivana Drábková léta jako krizová manažerka pomáhala šéfům a personalistům vytvořit v jejich firmě bezpečné a produktivní prostředí. Dnes své zkušenosti, které byly někdy opravdu drsné, využívá ve společnosti Performia jako konzultantka pro firmy na Severní Moravě. Barbora Hartmannová si s ní povídala o tom, jaké nejtěžší situace ve firmách řešila, co je podle ní největší „Achillovou patou“ šéfů českých firem a jak s nimi vytváří spravedlivé prostředí pro práci, díky kterému si šéfové nenosí starosti se zaměstnanci domů.

celý článek

O lidech: Problémoví zaměstnanci: Kdy to stojí za námahu a kdy je čas se rozloučit?


Představte si člověka, který chvíli skvěle pracuje, ale pak má najednou období, kdy se mu nic nedaří, dělá chyby, zapomíná. Střídají se chvíle, kdy ho chválíte, a chvíle, kdy ho spíše křísíte. Čím to vlastně je a jak se takový člověk liší od někoho, komu stačí se jen dovzdělat? Jak poznat opravdu problémového zaměstnance?

celý článek

Martin Chrt: Jako nový šéf jsem prošel údolím smrti


Když Martin Chrt jako jednatel nastoupil do LB Cemix, ještě netušil, že ho čeká „procházka údolím smrti“, jak tuhle etapu sám s úsměvem popisuje. Od té doby vyměnil významnou část zaměstnanců a změnil velké množství procesů. Jak to dokázal ustát a co ho drželo nad vodou?

celý článek

O lidech: Kdo kolik bere? Jak se pozná férová mzda a jak si říct o zvýšení


Čeho se bojí firmy, které zakazují o mzdách mluvit? Proč stejná mzda na podobné pozici není fér a v čem ta férovost vlastně spočívá? Jak mají nastavené odměny ve firmách, které jsou dlouhodobě úspěšné? Proč dobré peníze někdy lidem jako odměna za dobrou práci nestačí? A jak by si sám zaměstnanec měl říct o zvýšení mzdy?

celý článek