OVĚŘOVÁNÍ REFERENCÍ: 2 tipy, na co při tom nezapomenout
Ověřujete při výběrovém řízení reference na potenciální uchazeče? Pokud ne, určitě začněte. A pokud ano, přečtěte si kratičké shrnutí toho, na co se při tom zaměřit.
Při ověřování referencí se vyplatí být konkrétní!
Jsme známí tím, že prosazujeme ověřování referencí u bývalých zaměstnavatelů. Doporučujeme prověřit reference na konkrétního kandidáta u 2 až 3 (nebo i více) předchozích zaměstnavatelů, pokud vám to pomůže se rozhodnout o jeho přijetí.
Důležité jsou při ověřování referencí dvě věci:
- na co se ptáte
- a jak dobře umíte získat odpověď na otázku.
Na co se ptát při ověřování referencí?
Neplýtvejte čas otázkami typu "co byste mi o něm řekl?". Dostanete totiž obecnou a sociální odpověď, případně odpověď zkreslenou empatií nebo antipatií dotázaného vůči kandidátovi.
TIP pro vhodnou otázku: "Kdybyste obsazoval pozici odpovídající jeho kvalifikaci, přijal
byste ho znovu?"

Jak opravdu získat odpověď na otázku?
TIP k získání odpovědi na otázku: Každé delší zamyšlení před odpovědí berte jako indikátor toho, že má osoba v hlavě jinou odpověď, než kterou Vám dává. Proto to oslovte: "Trochu jste se zamyslel, co vás napadlo?".
Nezapomeňte udělat dotazování příjemné a osobě předem poděkujte za věnovaný čas. Určitě se zvýší její ochota odpovídat!
Dobré ověření referencí vám může ušetřit mnoho nepříjemných překvapení a pomůže vybrat toho pravého kandidáta!
Zdroje fotografií: Thinkstock
Chcete mít jistotu, že má kandidát, kterého si vyberete, opravdu dobré reference?
Ověříme reference za vás! Stačí vyplnit odpovědní formulář.
Další články
Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny
Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.
celý článekJANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem
Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.
celý článekHledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů
Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.
celý článekMÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy
Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.
celý článek