Z praxe vím, že nejdelší bývá rozhodovací fáze – úvahy a rozhovory na téma „personalista – ano či ne“? U jednoho z našich klientů trvalo 3 roky, než se majitel rozhodl pro obsazení této pozice. Co se během těchto tří let událo?


Majitel/ředitel firmy se sám staral o nábor na důležité pozice. Vedoucí pracovníci přijímali personál na méně důležité pozice ve svém týmu. Všichni řešili otázky, jak a kde vydat inzerát, jak zvládnout spousty životopisů a na pohovorech byli často nepříjemně překvapení tím, že životopis člověka vypadal mnohem lépe, než kandidát samotný. Atmosféra ve firmě se rozhodně nedala popsat jako „radost z práce“. Naopak, šéf byl nespokojený s prací svých lidí – měl pocit, že nedělají tolik, jak by bylo potřeba. A zaměstnanci se cítili přepracovaní a chyběla jim pochvala a odměna za jejich práci.

Zároveň vedoucí pracovali dnem a často i nocí a nestíhali komunikovat s lidmi, natož je řídit a pracovat na jejich rozvoji. To vedlo k odchodu několika zaměstnanců a nebylo ani výjimkou, že nově přijatý člověk po třech měsících zase odcházel. Nebyl totiž nikdo, kdo by se mu pořádně věnoval.

Performia- personalista ve firmě: ano či ne?

Co se stalo během pár měsíců poté, co byla pozice personalisty ve firmě obsazena?

Začalo se pracovat na systému a pravidlech firmy. Byly hotové aktuální popisy práce, jasná organizační struktura pro všechny a směrnice, které začaly pomáhat udržovat vysokou morálku týmu. Lidé začali chodit k personalistovi do kanceláře a ze začátku mluvili hlavně o své nespokojenost. To se ale překlopilo do fáze, kdy k němu hodí s novými nápady a návrhy.

Navíc, díky výraznější interní komunikaci a několika firemním akcím je dnes cítit větší sounáležitost s firmou, která je v číslech viditelná v nižší fluktuaci a jasně také ve tvářích zaměstnanců. Management firmy dostal podporu v tom, že nábor lidí, jejich zaškolení a vzdělávání dostalo řád.

Díky personalistovi budete mít více času na svou vlastní práci

Personalistka na sebe navázala řadu dalších provozních aktivit a i to způsobilo, že vedoucí pracovníci mají více času na práci se svými lidmi. Správná osoba na této pozici přinesla jednoznačně větší stabilitu firmy a následně podporu jejího rozvoje.

Po roce a půl začala personalistka pracovat také na interní akademii a práci s talenty, a proto už má teď k ruce asistentku, na kterou předala část své práce.

Ještě stále zvažujete, zda mít ve své firmě personalistu?

Performia-personalista ve firmě: ano či ne?


Zdroj fotografií: Pixabay

Nevíte si rady, jak vyškolit vašeho nového personalistu?
 

Nechte to na nás a přihlašte ho na některý z našich klíčových seminářů. 


O autorovi článku

Marta Machovská

Marta v Performii pracuje už od roku 2007 a pečuje o více než 80 firem v Brně a okolí. Pro své klienty je velmi důležitým pevným bodem a díky svým zkušenostem z různých oborů a velké ochotě pomáhat dokáže fundovaně pomoci a poradit. Aktuálně je na rodičovské dovolené, ale pořád tu pro své klienty minimálně na telefonu.

Proč vlastně testovat osobnost?


„Není testování osobnosti tak trochu divný?“ napadne každého, kdo někdy přemýšlel o tom, co je to vlastně osobnost a kde se bere. „Divný“ to není, ale jen ve chvíli, kdy měříte tím správným metrem a víte jak se na výsledek dívat.

celý článek

VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ: Skutečný klíč k úspěchu nebo nafouknutá bublina?


Jen málokdo by na otázku „Myslíte si, že má smysl vzdělávat se?“ odpověděl „Ne“. Ať už z vlastního přesvědčení, nebo prostě proto, že je vzdělávání obecně bráno jako pozitivní věc. Stejně jako cvičit nebo jíst ovoce.

celý článek

Martina Pěčková: Díky Performii jsme si začali uvědomovat důležitost produktivity


Stát se VIP licencovaným klientem Performia není jen tak. Klient musí nejdřívě projít intenzivním pětidenním seminářem, ze kterého jsou 3 dny věnovány jen vyhodnocování našeho U-testu. Ten pak může v rámci licence využívat v plném rozsahu. Ale nebojte se, nehodíme Vás po semináři jen tak do vody. Každý VIP klient má k ruce naší Lenku. Lenka je takový “přítel na telefonu“, který vždy rád poradí a nasměruje správným směrem. Ale dost už teorie, pojďte se podívat na dvourozhovor s naší čerstvou licencovanou klientkou paní Martinou Pěčkovou, personalistkou ze společnosti EURO NÁŘADÍ s.r.o. a Lenkou Komorousovou, podporou pro naše licencované klienty.

celý článek

Hana Slačálková: Sociální sítě nejsou inzertní portál, ale nové kolegy tu najdete


Hana Slačálková je trenérka, konzultantka, personalistka a specialistka na výběr zaměstnanců pro naše klienty v jedné osobě. Specialuzuje se ale také na personální marketing a sociální sítě, které jsou důležité pro příval nových a kvalitních lidí do firmy. Jaké je její pozorování ohledně toho, co dnes firmy na sociálních sítích nejvíce zanedbávají nebo co jim naopak nejvíce funguje?

celý článek