Z praxe vím, že nejdelší bývá rozhodovací fáze – úvahy a rozhovory na téma „personalista – ano či ne“? U jednoho z našich klientů trvalo 3 roky, než se majitel rozhodl pro obsazení této pozice. Co se během těchto tří let událo?


Majitel/ředitel firmy se sám staral o nábor na důležité pozice. Vedoucí pracovníci přijímali personál na méně důležité pozice ve svém týmu. Všichni řešili otázky, jak a kde vydat inzerát, jak zvládnout spousty životopisů a na pohovorech byli často nepříjemně překvapení tím, že životopis člověka vypadal mnohem lépe, než kandidát samotný. Atmosféra ve firmě se rozhodně nedala popsat jako „radost z práce“. Naopak, šéf byl nespokojený s prací svých lidí – měl pocit, že nedělají tolik, jak by bylo potřeba. A zaměstnanci se cítili přepracovaní a chyběla jim pochvala a odměna za jejich práci.

Zároveň vedoucí pracovali dnem a často i nocí a nestíhali komunikovat s lidmi, natož je řídit a pracovat na jejich rozvoji. To vedlo k odchodu několika zaměstnanců a nebylo ani výjimkou, že nově přijatý člověk po třech měsících zase odcházel. Nebyl totiž nikdo, kdo by se mu pořádně věnoval.

Performia- personalista ve firmě: ano či ne?

Co se stalo během pár měsíců poté, co byla pozice personalisty ve firmě obsazena?

Začalo se pracovat na systému a pravidlech firmy. Byly hotové aktuální popisy práce, jasná organizační struktura pro všechny a směrnice, které začaly pomáhat udržovat vysokou morálku týmu. Lidé začali chodit k personalistovi do kanceláře a ze začátku mluvili hlavně o své nespokojenost. To se ale překlopilo do fáze, kdy k němu hodí s novými nápady a návrhy.

Navíc, díky výraznější interní komunikaci a několika firemním akcím je dnes cítit větší sounáležitost s firmou, která je v číslech viditelná v nižší fluktuaci a jasně také ve tvářích zaměstnanců. Management firmy dostal podporu v tom, že nábor lidí, jejich zaškolení a vzdělávání dostalo řád.

Díky personalistovi budete mít více času na svou vlastní práci

Personalistka na sebe navázala řadu dalších provozních aktivit a i to způsobilo, že vedoucí pracovníci mají více času na práci se svými lidmi. Správná osoba na této pozici přinesla jednoznačně větší stabilitu firmy a následně podporu jejího rozvoje.

Po roce a půl začala personalistka pracovat také na interní akademii a práci s talenty, a proto už má teď k ruce asistentku, na kterou předala část své práce.

Ještě stále zvažujete, zda mít ve své firmě personalistu?

Performia-personalista ve firmě: ano či ne?


Zdroj fotografií: Pixabay

Nevíte si rady, jak vyškolit vašeho nového personalistu?
 

Nechte to na nás a přihlašte ho na některý z našich klíčových seminářů. 


O autorovi článku

Marta Machovská

Marta v Performii pracuje už od roku 2007 a pečuje o více než 80 firem v Brně a okolí. Pro své klienty je velmi důležitým pevným bodem a díky svým zkušenostem z různých oborů a velké ochotě pomáhat dokáže fundovaně pomoci a poradit. Aktuálně je na rodičovské dovolené, ale pořád tu pro své klienty minimálně na telefonu.

Vzít či nevzít? Aneb co s již vybraným kandidátem?


Přestože ještě před pár týdny jsme měli jasno ohledně budoucnosti, dnes je vše jinak a vy jste se možná dostali do situace, kdy nevíte, jestli nového zaměstnance přijmout. Musíte zvážit nové faktory a různé otázky, které dosud nebyly aktuální. Co s tím?

celý článek

Klepat se doma strachy, nebo se stát hrdinou? Jak to vidí jedna šéfka


Nechci šířit paniku, nechci nadávat na vládu a ani se nechci doma klepat strachy. Chci se k věcem postavit čelem a udělat to nejlepší pro co nejvíce lidí. Toto jsou tipy od jedné šéfky, která nerada poslouchá televizní zprávy, dělá to, co jí dává smysl, a nestahuje gatě ještě před brodem.

celý článek

Máte rozjeté "výběrko"? Pokračujte online


„Zrušili jsme pohovory, protože se s kandidáty vzhledem k situaci nemůžeme potkat,“ říká mi do telefonu klientka, když jsem se jí ptala, jak se jim nyní daří. Trochu mě to zaskočilo a nedovedla jsem si představit, že bych udělala to samé.

celý článek

Když naloďování nefunguje


Určitě to znáte. Máte konečně vybráno a kandidát se vám podpisem pracovní smlouvy dostává do fáze zaškolování (dnes často pojmenovávané jako onboarding – tedy jakési naloďování). Protože nováček si na sebe na začátku ještě úplně nevydělává, snažíte se tuto „dobu zaškolovací“ co nejvíce zkrátit. Postupně ale zjišťujete, že to na nováčka nějak nefunguje. Kde se stala chyba?

celý článek