Z praxe vím, že nejdelší bývá rozhodovací fáze – úvahy a rozhovory na téma „personalista – ano či ne“? U jednoho z našich klientů trvalo 3 roky, než se majitel rozhodl pro obsazení této pozice. Co se během těchto tří let událo?


Majitel/ředitel firmy se sám staral o nábor na důležité pozice. Vedoucí pracovníci přijímali personál na méně důležité pozice ve svém týmu. Všichni řešili otázky, jak a kde vydat inzerát, jak zvládnout spousty životopisů a na pohovorech byli často nepříjemně překvapení tím, že životopis člověka vypadal mnohem lépe, než kandidát samotný. Atmosféra ve firmě se rozhodně nedala popsat jako „radost z práce“. Naopak, šéf byl nespokojený s prací svých lidí – měl pocit, že nedělají tolik, jak by bylo potřeba. A zaměstnanci se cítili přepracovaní a chyběla jim pochvala a odměna za jejich práci.

Zároveň vedoucí pracovali dnem a často i nocí a nestíhali komunikovat s lidmi, natož je řídit a pracovat na jejich rozvoji. To vedlo k odchodu několika zaměstnanců a nebylo ani výjimkou, že nově přijatý člověk po třech měsících zase odcházel. Nebyl totiž nikdo, kdo by se mu pořádně věnoval.

Performia- personalista ve firmě: ano či ne?

Co se stalo během pár měsíců poté, co byla pozice personalisty ve firmě obsazena?

Začalo se pracovat na systému a pravidlech firmy. Byly hotové aktuální popisy práce, jasná organizační struktura pro všechny a směrnice, které začaly pomáhat udržovat vysokou morálku týmu. Lidé začali chodit k personalistovi do kanceláře a ze začátku mluvili hlavně o své nespokojenost. To se ale překlopilo do fáze, kdy k němu hodí s novými nápady a návrhy.

Navíc, díky výraznější interní komunikaci a několika firemním akcím je dnes cítit větší sounáležitost s firmou, která je v číslech viditelná v nižší fluktuaci a jasně také ve tvářích zaměstnanců. Management firmy dostal podporu v tom, že nábor lidí, jejich zaškolení a vzdělávání dostalo řád.

Díky personalistovi budete mít více času na svou vlastní práci

Personalistka na sebe navázala řadu dalších provozních aktivit a i to způsobilo, že vedoucí pracovníci mají více času na práci se svými lidmi. Správná osoba na této pozici přinesla jednoznačně větší stabilitu firmy a následně podporu jejího rozvoje.

Po roce a půl začala personalistka pracovat také na interní akademii a práci s talenty, a proto už má teď k ruce asistentku, na kterou předala část své práce.

Ještě stále zvažujete, zda mít ve své firmě personalistu?

Performia-personalista ve firmě: ano či ne?


Zdroj fotografií: Pixabay

Nevíte si rady, jak vyškolit vašeho nového personalistu?
 

Nechte to na nás a přihlašte ho na některý z našich klíčových seminářů. 


O autorovi článku

Marta Machovská

Marta v Performii pracuje už od roku 2007 a pečuje o více než 80 firem v Brně a okolí. Pro své klienty je velmi důležitým pevným bodem a díky svým zkušenostem z různých oborů a velké ochotě pomáhat dokáže fundovaně pomoci a poradit.

Co lidi na jejich šéfech nejvíc štve a kdo za to může?


Nevyvážený work-life balance, neférové odměňování, špatná firemní kultura, nemožnost růstu, pocit nedoceněnosti, nesoulad s firemními hodnotami. To jsou nejčastější důvody k odchodu ze zaměstnání, které uvádějí zahraniční i české průzkumy. Jedna dlouholetá stálice mezi nimi ještě chybí – špatný šéf či vedení. Co ale ten „špatný šéf“ pro lidi vlastně znamená?

celý článek

Role šéfa je čím dál náročnější, ale řešení existuje


Všimli jste si v posledních letech toho, že když nějaký lídr něco vyhlásí či rozhodne, je velmi často spíše zpochybňován než následován? Lidé tráví čas diskusí, zda je jeho rozhodnutí správné, a často se přiklánějí k názorům amatérů či ke zdrojům, které jsou pro danou oblast nekompetentní. Čím to je? A vede z toho nějaká cesta ven?

celý článek

7 největších chyb v inzerci a jak je napravit


Pokud vám inzerce na volné pozice nefunguje, je nejspíš něco špatně. Ale také máte určitě možnost to nějak změnit a tím to zlepšit. Jaké největší chyby v inzerátech nejčastěji vídáme? A jak si s nimi poradit, abyste měli šanci přitáhnout ty pravé kolegy? K těm největším chybám jsme vám připravili i konkrétní příklady z praxe. Autory inzerátů záměrně neuvádíme, protože každý má šanci se zlepšit, že?

celý článek

Předsudky snižují šanci získat do týmu ty nejlepší


Matky po rodičovské budou pořád doma s nemocnými dětmi. Starší lidé nestíhají tempo mladého týmu. Člověk bez zkušeností v oboru nám toho moc nepřinese. Lidé těsně po škole k nám půjdou jen načerpat zkušenosti do dalších zaměstnání. Je vám to povědomé? A víte, že kvůli předsudkům pro sebe možná nezískáte ty nejlepší?

celý článek