Z praxe vím, že nejdelší bývá rozhodovací fáze – úvahy a rozhovory na téma „personalista – ano či ne“? U jednoho z našich klientů trvalo 3 roky, než se majitel rozhodl pro obsazení této pozice. Co se během těchto tří let událo?


Majitel/ředitel firmy se sám staral o nábor na důležité pozice. Vedoucí pracovníci přijímali personál na méně důležité pozice ve svém týmu. Všichni řešili otázky, jak a kde vydat inzerát, jak zvládnout spousty životopisů a na pohovorech byli často nepříjemně překvapení tím, že životopis člověka vypadal mnohem lépe, než kandidát samotný. Atmosféra ve firmě se rozhodně nedala popsat jako „radost z práce“. Naopak, šéf byl nespokojený s prací svých lidí – měl pocit, že nedělají tolik, jak by bylo potřeba. A zaměstnanci se cítili přepracovaní a chyběla jim pochvala a odměna za jejich práci.

Zároveň vedoucí pracovali dnem a často i nocí a nestíhali komunikovat s lidmi, natož je řídit a pracovat na jejich rozvoji. To vedlo k odchodu několika zaměstnanců a nebylo ani výjimkou, že nově přijatý člověk po třech měsících zase odcházel. Nebyl totiž nikdo, kdo by se mu pořádně věnoval.

Performia- personalista ve firmě: ano či ne?

Co se stalo během pár měsíců poté, co byla pozice personalisty ve firmě obsazena?

Začalo se pracovat na systému a pravidlech firmy. Byly hotové aktuální popisy práce, jasná organizační struktura pro všechny a směrnice, které začaly pomáhat udržovat vysokou morálku týmu. Lidé začali chodit k personalistovi do kanceláře a ze začátku mluvili hlavně o své nespokojenost. To se ale překlopilo do fáze, kdy k němu hodí s novými nápady a návrhy.

Navíc, díky výraznější interní komunikaci a několika firemním akcím je dnes cítit větší sounáležitost s firmou, která je v číslech viditelná v nižší fluktuaci a jasně také ve tvářích zaměstnanců. Management firmy dostal podporu v tom, že nábor lidí, jejich zaškolení a vzdělávání dostalo řád.

Díky personalistovi budete mít více času na svou vlastní práci

Personalistka na sebe navázala řadu dalších provozních aktivit a i to způsobilo, že vedoucí pracovníci mají více času na práci se svými lidmi. Správná osoba na této pozici přinesla jednoznačně větší stabilitu firmy a následně podporu jejího rozvoje.

Po roce a půl začala personalistka pracovat také na interní akademii a práci s talenty, a proto už má teď k ruce asistentku, na kterou předala část své práce.

Ještě stále zvažujete, zda mít ve své firmě personalistu?

Performia-personalista ve firmě: ano či ne?


Zdroj fotografií: Pixabay

Nevíte si rady, jak vyškolit vašeho nového personalistu?
 

Nechte to na nás a přihlašte ho na některý z našich klíčových seminářů. 


O autorovi článku

Marta Machovská

Marta v Performii pracuje už od roku 2007 a pečuje o více než 80 firem v Brně a okolí. Pro své klienty je velmi důležitým pevným bodem a díky svým zkušenostem z různých oborů a velké ochotě pomáhat dokáže fundovaně pomoci a poradit.

Konec výmluv! Na co české firmy při náboru zapomínají


Situace na pracovním trhu se dnes jeví jako opravdu nesnadná a komplikovaná, zvlášť pro dlouhé zástu-py firem, které hledají nové, kvalitní zaměstnance. Když se výběr nedaří, je tedy nejsnazší říct, že je to kvůli přetlaku na pracovním trhu. Rozhodně to nezní jako špatný argument, ale je to opravdu jen o tom? Nebo můžeme ovlivnit mnohem více, než vůbec tušíme?

celý článek

LUCIE SPÁČILOVÁ: Krize otevřela manažerům oči


„Věděla jsem vždycky, že chci dělat něco s lidmi a pro lidi. Baví mě pomáhat firmám nabírat správné, nadšené lidi a vytvářet kulturu, v níž se lidé a týmy rozvíjejí, a práce jim dává smysl,“ řekla mi Lucie Spáčilová, ředitelka a zakladatelka společnosti Performia, která se specializuje na oblast personalistiky, vedení lidí a hodnocení zaměstnanců.

celý článek

Pravěké HR v moderní době nepřežije!


Už sedmnáct let pozorujeme účinnost, respektive neúčinnost tradičních metod výběru a hodnocení personálu. Metody vnímané jako základní, neodmyslitelné a obvyklé jsou ale z hlediska dnešních potřeb úplně nedostatečné a přinejmenším pokulhávající.

celý článek

ANDREA TKAČUKOVÁ: Zaměstnávání cizinců není tak složité, když víte, koho se zeptat


Uvažovali jste někdy o tom, že zaměstnáte cizince? A taky jste si v tu chvíli řekli: „Nemám ponětí, jak se to dělá.“? Pak jsme právě pro vás připravili tenhle rozhovor. Andrea Tkačuková je spoluzakladatelka a výkonná ředitelka agentury Foreigners, se kterou ročně pomáhá tisícům cizinců, aby u nás měli lehčí start. Co je na tom nejsložitější, odkud k nám proudí nejvíce cizinců a co je pro vás jako zaměstnavatele při zaměstnávání cizinců úplný základ?

celý článek