Chystáte se povýšit některého z Vašich zaměstnanců? Existuje něco, na co určitě nesmíte zapomenout. A Performia Vám navíc může pomoci zmapovat konkrétně, zda má na to konkrétní člověk potenciál a co je třeba s ním projít, aby to zvládl. Přečtěte si náš tip, který je sice zaměřený na povýšení, ale bude se Vám hodit i při zaškolování obecně.


Jeden z našich klientů, který chtěl vytvořit střední management, si od nás nechal otestovat svého zaměstnance, o němž uvažoval jako o kandidátovi na manažerskou pozici. Z výsledků testů jsme zjistili, že zaměstnanci chyběly základní definice manažerských nástrojů. Nerozuměl základním pojmům.

Bez toho, aby se právě toto zvládlo, by nemělo smysl vzdělávat ho v řízení lidí, ukazovat mu věci v praxi, protože by je jednoduše neuměl použít.

Uvažujete také o povýšení Vašeho zaměstnance na manažera? Tady je náš tip!

  • Napište si seznam základní manažerských slov a manažerských nástrojů, se kterými bude běžně pracovat (například směrnice, manažerský program, disciplína, šéf atd.), a přidejte k nim jejich definice.
     
  • Sedněte si se svým kolegou a každé slovo i definici si s ním projděte a nechte ho, aby Vám řekl, jak tomu on sám rozuměl.

Bez základů stabilní dům nepostavíte!

Až si objasní základní definice manažerských pojmů, bude kolega připravený na načerpání dalších informací o tom, jak lidi vést. Bez tohoto kroku by jeho další vzdělávání v oblasti vedení lidí mohlo vyjít nazmar. Bez základů nepostavíte stabilní dům!

Test vůdcovských schopností Vám v tom určitě pomůže!

Zdroje fotografií: Thinkstock

U-test osobnostního potenciálu vám určitě pomůže
 

Slova či hlediska, které váš potencionální budoucí manažer špatně chápe a je potřeba mu je objasnit před tím, než danou funkci začne vykonávat, vám může pomoci odhalit náš U-test osobnostního potenciálu.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Personalistu ve firmě běžně máte. Ať už chcete, nebo ne


Ve společnosti není konkrétní osoba, která by měla na starosti nábor nových pracovníků, jejich efektivní zapracování a kontrolu nad kvalitou zaměstnanců. Nicméně každý šéf divize, oddělení nebo například mistr jím částečně je. Ve chvíli, kdy mu vzniká potřeba najít zaměstnance, nebo má pod kontrolou zapracování nováčka či řeší kvalifikaci jednotlivce, je vlastně personalistou. Otázkou je, zda je to opravdu efektivní, funkční a finančně výhodnější, než si dopřát ten „luxus“ a mít vlastního personalistu. Pojďme se na toto podívat blíže.

celý článek

Mårten Runow: Prodejci jsou mistři sebeprezentace


Podle zakladatele společnosti Performia Mårtena Runowa ze Švédska je obchodník jedna z nejtestovanějších kategorií či pozic v systému Performia vůbec. Proto jsme se ho zeptali na některé věci, které by mohli naše téma „prodejci“ doplnit. Tady je od něj několik bodů k tomu, co je u prodejců důležité sledovat, jak to mají ve Švédsku a čeho se při najímání obchodníků vyvarovat.

celý článek

Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?


Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb. Jak by správně měla vypadat prezentace firmy na sociálních sítích?

celý článek

Bez sociálních sítí už to v náboru nepůjde. Vážně!


Když se podíváme kolem sebe, je jasné, že sociální sítě hýbou světem. Můžeme to pozorovat v našem běžném životě, spousta aktivit a informací o dění kolem nás se odehrává právě tam. Ano, kvalita těchto informací je mnohdy diskutabilní, ale tak to chodí asi úplně ve všem (vše má své pro a proti). Co víme ale jistě, je, že sílu sociálních sítí nelze popřít – a to ani v oblasti výběru zaměstnanců.

celý článek