Chystáte se povýšit některého z Vašich zaměstnanců? Existuje něco, na co určitě nesmíte zapomenout. A Performia Vám navíc může pomoci zmapovat konkrétně, zda má na to konkrétní člověk potenciál a co je třeba s ním projít, aby to zvládl. Přečtěte si náš tip, který je sice zaměřený na povýšení, ale bude se Vám hodit i při zaškolování obecně.


Jeden z našich klientů, který chtěl vytvořit střední management, si od nás nechal otestovat svého zaměstnance, o němž uvažoval jako o kandidátovi na manažerskou pozici. Z výsledků testů jsme zjistili, že zaměstnanci chyběly základní definice manažerských nástrojů. Nerozuměl základním pojmům.

Bez toho, aby se právě toto zvládlo, by nemělo smysl vzdělávat ho v řízení lidí, ukazovat mu věci v praxi, protože by je jednoduše neuměl použít.

Uvažujete také o povýšení Vašeho zaměstnance na manažera? Tady je náš tip!

  • Napište si seznam základní manažerských slov a manažerských nástrojů, se kterými bude běžně pracovat (například směrnice, manažerský program, disciplína, šéf atd.), a přidejte k nim jejich definice.
     
  • Sedněte si se svým kolegou a každé slovo i definici si s ním projděte a nechte ho, aby Vám řekl, jak tomu on sám rozuměl.

Bez základů stabilní dům nepostavíte!

Až si objasní základní definice manažerských pojmů, bude kolega připravený na načerpání dalších informací o tom, jak lidi vést. Bez tohoto kroku by jeho další vzdělávání v oblasti vedení lidí mohlo vyjít nazmar. Bez základů nepostavíte stabilní dům!

Test vůdcovských schopností Vám v tom určitě pomůže!

Zdroje fotografií: Thinkstock

U-test osobnostního potenciálu vám určitě pomůže
 

Slova či hlediska, které váš potencionální budoucí manažer špatně chápe a je potřeba mu je objasnit před tím, než danou funkci začne vykonávat, vám může pomoci odhalit náš U-test osobnostního potenciálu.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Václav a Barbora z VASKY: Mladá generace si často neuvědomuje, jak se má dobře


Oba už v teenagerovském věku lákal svět podnikání. On založil v osmnácti letech svou vlastní firmu na výrobu bot, která má dnes stamilionový roční obrat. Ona od svých devatenácti vyzkoušela nemálo různých prací a dnes je srdcem Vaškovy firmy. „Kéž bych byla v jejich věku tak uvědomělá jako oni,“ řekla jsem si po rozhovoru s nimi. O koho jde? O Václava Staňka, majitele obuvnické značky Vasky, a Barboru Čápkovou, jeho personalistku.

celý článek

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru


Jak by mělo personální oddělení komunikovat s vedoucími, když vybírá nové zaměstnance do jejich týmu? Máme pro vás 5 tipů.

celý článek

Víte, kdo brzdí vaši firmu?


Brzdič, skrytý nepřítel, had, travič studní – to všechno jsou výrazy (a zazněly i peprnější), které popisují člověka, který rozkládá firmu zevnitř. Bývá těžké ho objevit, protože se dokáže umně skrýt. Čím vyšší IQ má, tím lépe umí všechno kolem sebe zkomplikovat. Těžko se tak rozplétá klubko zmatených informací, které se po firmě šíří. Jak někoho takového rozpoznat a nesplést si ho s někým, kdo prostě jen občas nemá svůj den?

celý článek