Chystáte se povýšit některého z Vašich zaměstnanců? Existuje něco, na co určitě nesmíte zapomenout. A Performia Vám navíc může pomoci zmapovat konkrétně, zda má na to konkrétní člověk potenciál a co je třeba s ním projít, aby to zvládl. Přečtěte si náš tip, který je sice zaměřený na povýšení, ale bude se Vám hodit i při zaškolování obecně.


Jeden z našich klientů, který chtěl vytvořit střední management, si od nás nechal otestovat svého zaměstnance, o němž uvažoval jako o kandidátovi na manažerskou pozici. Z výsledků testů jsme zjistili, že zaměstnanci chyběly základní definice manažerských nástrojů. Nerozuměl základním pojmům.

Bez toho, aby se právě toto zvládlo, by nemělo smysl vzdělávat ho v řízení lidí, ukazovat mu věci v praxi, protože by je jednoduše neuměl použít.

Uvažujete také o povýšení Vašeho zaměstnance na manažera? Tady je náš tip!

  • Napište si seznam základní manažerských slov a manažerských nástrojů, se kterými bude běžně pracovat (například směrnice, manažerský program, disciplína, šéf atd.), a přidejte k nim jejich definice.
     
  • Sedněte si se svým kolegou a každé slovo i definici si s ním projděte a nechte ho, aby Vám řekl, jak tomu on sám rozuměl.

Bez základů stabilní dům nepostavíte!

Až si objasní základní definice manažerských pojmů, bude kolega připravený na načerpání dalších informací o tom, jak lidi vést. Bez tohoto kroku by jeho další vzdělávání v oblasti vedení lidí mohlo vyjít nazmar. Bez základů nepostavíte stabilní dům!

Test vůdcovských schopností Vám v tom určitě pomůže!

Zdroje fotografií: Thinkstock

U-test osobnostního potenciálu vám určitě pomůže
 

Slova či hlediska, které váš potencionální budoucí manažer špatně chápe a je potřeba mu je objasnit před tím, než danou funkci začne vykonávat, vám může pomoci odhalit náš U-test osobnostního potenciálu.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny


Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.

celý článek

JANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem


Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.

celý článek

Hledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů


Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.

celý článek

MÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy


Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.

celý článek