Chystáte se povýšit některého z Vašich zaměstnanců? Existuje něco, na co určitě nesmíte zapomenout. A Performia Vám navíc může pomoci zmapovat konkrétně, zda má na to konkrétní člověk potenciál a co je třeba s ním projít, aby to zvládl. Přečtěte si náš tip, který je sice zaměřený na povýšení, ale bude se Vám hodit i při zaškolování obecně.


Jeden z našich klientů, který chtěl vytvořit střední management, si od nás nechal otestovat svého zaměstnance, o němž uvažoval jako o kandidátovi na manažerskou pozici. Z výsledků testů jsme zjistili, že zaměstnanci chyběly základní definice manažerských nástrojů. Nerozuměl základním pojmům.

Bez toho, aby se právě toto zvládlo, by nemělo smysl vzdělávat ho v řízení lidí, ukazovat mu věci v praxi, protože by je jednoduše neuměl použít.

Uvažujete také o povýšení Vašeho zaměstnance na manažera? Tady je náš tip!

  • Napište si seznam základní manažerských slov a manažerských nástrojů, se kterými bude běžně pracovat (například směrnice, manažerský program, disciplína, šéf atd.), a přidejte k nim jejich definice.
     
  • Sedněte si se svým kolegou a každé slovo i definici si s ním projděte a nechte ho, aby Vám řekl, jak tomu on sám rozuměl.

Bez základů stabilní dům nepostavíte!

Až si objasní základní definice manažerských pojmů, bude kolega připravený na načerpání dalších informací o tom, jak lidi vést. Bez tohoto kroku by jeho další vzdělávání v oblasti vedení lidí mohlo vyjít nazmar. Bez základů nepostavíte stabilní dům!

Test vůdcovských schopností Vám v tom určitě pomůže!

Zdroje fotografií: Thinkstock

U-test osobnostního potenciálu vám určitě pomůže
 

Slova či hlediska, které váš potencionální budoucí manažer špatně chápe a je potřeba mu je objasnit před tím, než danou funkci začne vykonávat, vám může pomoci odhalit náš U-test osobnostního potenciálu.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Z PRAXE: Proč a jak sestavují úspěšné firmy personální strategii


Tentokrát jsme naše klienty vyzpovídali ohledně toho, jak to mají ve firmách s personální strategií a co je na té strategii vlastně tak podstatného. Najdete v tom inspiraci i pro sebe?

celý článek

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek