Chystáte se povýšit některého z Vašich zaměstnanců? Existuje něco, na co určitě nesmíte zapomenout. A Performia Vám navíc může pomoci zmapovat konkrétně, zda má na to konkrétní člověk potenciál a co je třeba s ním projít, aby to zvládl. Přečtěte si náš tip, který je sice zaměřený na povýšení, ale bude se Vám hodit i při zaškolování obecně.


Jeden z našich klientů, který chtěl vytvořit střední management, si od nás nechal otestovat svého zaměstnance, o němž uvažoval jako o kandidátovi na manažerskou pozici. Z výsledků testů jsme zjistili, že zaměstnanci chyběly základní definice manažerských nástrojů. Nerozuměl základním pojmům.

Bez toho, aby se právě toto zvládlo, by nemělo smysl vzdělávat ho v řízení lidí, ukazovat mu věci v praxi, protože by je jednoduše neuměl použít.

Uvažujete také o povýšení Vašeho zaměstnance na manažera? Tady je náš tip!

  • Napište si seznam základní manažerských slov a manažerských nástrojů, se kterými bude běžně pracovat (například směrnice, manažerský program, disciplína, šéf atd.), a přidejte k nim jejich definice.
     
  • Sedněte si se svým kolegou a každé slovo i definici si s ním projděte a nechte ho, aby Vám řekl, jak tomu on sám rozuměl.

Bez základů stabilní dům nepostavíte!

Až si objasní základní definice manažerských pojmů, bude kolega připravený na načerpání dalších informací o tom, jak lidi vést. Bez tohoto kroku by jeho další vzdělávání v oblasti vedení lidí mohlo vyjít nazmar. Bez základů nepostavíte stabilní dům!

Test vůdcovských schopností Vám v tom určitě pomůže!

Zdroje fotografií: Thinkstock

U-test osobnostního potenciálu vám určitě pomůže
 

Slova či hlediska, které váš potencionální budoucí manažer špatně chápe a je potřeba mu je objasnit před tím, než danou funkci začne vykonávat, vám může pomoci odhalit náš U-test osobnostního potenciálu.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek