PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ

Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

Jednou z nich může být dobře napsaný inzerát, který je umístěný na správné místo. Mám tu pro vás jeden příklad přímo z praxe.

Hledá se cukrář/ka

Pražská restaurace Prosecco hledala šikovného člověka na pozici cukrář/ka. Šli cestou klasické inzerce, kdy na pracovním portále www.prace.cz a v několika facebookových skupinách, které sdružují lidi pracující v gastronomii, vydali inzerát v tomto znění:


Do mladého kolektivu italské restaurace hledáme novou posilu na pozici cukrář/ka. Výuční list není podmínkou, takže pokud je pečení tvůj koníček, ozvi se a mi tě vše naučíme.


Jaký byl výsledek? Přihlásilo se 8 lidí, z nichž na pohovor přišli pouze dva. Další tři se alespoň omluvili, zbylí tři se neozvali vůbec. Vybrán nebyl nikdo.

Po tomto neúspěšném kole jsme pro danou restauraci vytvořili inzerát dle našich metod a doporučení, které předáváme na našem dvoudenním semináři. Vypadal takto: 


Taky jseš ten blázen, kterého gastro prostě baví? 

Ahoj, jsem Věrka Hladká a pracuji jako šéfcukrářka v italské restauraci Prosecco na Proseku. Shoda názvů? Neřekla bych… Svou práci opravdu žereme a jsme i tak trochu perfekcionisti. Baví nás, když naši zákazníci zažívají úplný gastro porno.  Právě hledám do svého týmu novou šikovnou posilu na pozici

Cukrář/ka

Na co se u nás můžeš těšit?

  • pečení koláčů, bábovek a sušenek
  • přípravu teplých dezertů

Ale pozor! Nehledáme „stroj“, který to bude bezmyšlenkovitě sekat jako kdysi Baťa cvičky, ale někoho, kdo bude přicházet i s vlastními nápady.

Cukrařina je u nás opravdu různorodá… od restaurační až po catering. Super je, že to není furt to samé dokola. Ale nebudeme ti lhát, je to občas taky solidní makačka. Slíbit ti však můžeme jedno – nebudeš na to nikdy sám/sama! Máme totiž super kolektiv, který je zvyklý si pomáhat. Taky nejsme fandové házení nováčků „do vody“, takže se můžeš určitě těšit i na detailní zaškolení.

Když ti to půjde od ruky a uvidíme tvou chuť se posouvat, je zde možnost růstu a tvého dalšího rozvoje. Své dobré lidi školíme a podporujeme v tom, aby byli ještě lepší. O hladu tě taky během směny nenecháme a dobré finanční ohodnocení je samozřejmostí.

Vidíš to podobně jako já a tušíš, že by tě to bavilo? Tak pošli svůj životopis na e-mail … nebo volej na … Těším se na tebe.


Jak zafungovala změna inzerátu?

Změněný inzerát byl opět propagován v několika uzavřených či veřejných facebookových skupinách, které sdružují lidi pracující v gastronomii. Nebylo využito inzerce na www.prace.cz (takže se ušetřily jisté náklady).

A jaký byl výsledek? Přihlásilo se 28 lidí a na pohovor jich dorazilo 21. Z nich 12 lidí postoupilo do druhého kola, čímž je zkušební den, a z nich vybrali 3 finalisty. Jeden z nich následně nastoupil jako posila cukrářského týmu.  

Kandidáti byli během pohovoru dotazováni, proč na danou pozici reagovali. Často zmiňovali,  že se jim líbil text inzerátu. Někteří si mysleli, že ho psala sama šéfcukrářka. Když se dozvěděli, že to psala trénovaná a zkušená HR konzultantka, byli překvapeni a říkali, že takových "lidských" inzerátu by to chtělo více, protože z nich často mají pocit, že nemají péct, ale dělat matematické rovnice. Vybraná kandidátka prozradila, že se jí inzerát líbil, zvláště proto, že byl vtipný, jasný a nabitý energii.

Na tomto příkladu můžete vidět, že lidé skutečně jsou. Jen je třeba se nad sestavením inzerátu a jeho umístěním více zamyslet a být tvořiví. To je něco, s čím vám určitě může Performia pomoci. Určitě to bude vybočení ze zajetých kolejí, bude to stát nějakou námahu, ale výsledek bude stát za to! Těšíme se na Vás na našem klíčovém semináři Jak vytvořit a udržet skvělý tým

Zdroj obrázku: freepik

Chcete do týmu najímat jen opravdu produktivní zaměstnance?
Staňte se profesionálem na ověřování produktivity! 

Přijďte na náš klíčový seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Před prvním seminářem jsem chtěla utéct domů, říká Hana Slačálková


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek

Personalistka a šéf: Je důležité najít potenciál člověka a dále ho rozvíjet


Najít motivaci u svých lidí je základ úspěšného podnikání. Pokud zaměstnáváte zdravotně znevýhodněné osoby, může být hledání obtížnější. I přesto MYJÓMI družstvo invalidů, které se věnuje především ručním kompletačním a montážním pracím, zaměstnává bezmála čtyři stovky lidí s nějakým typem zdravotního znevýhodnění. Máme tu pro vás dvojrozhovor se spolumajitelem a současně předsedou představenstva MYJÓMI družstva invalidů Petrem Horkým a personalistkou společnosti Alenou Drábkovou.

celý článek