PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ

Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

Jednou z nich může být dobře napsaný inzerát, který je umístěný na správné místo. Mám tu pro vás jeden příklad přímo z praxe.

Hledá se cukrář/ka

Pražská restaurace Prosecco hledala šikovného člověka na pozici cukrář/ka. Šli cestou klasické inzerce, kdy na pracovním portále www.prace.cz a v několika facebookových skupinách, které sdružují lidi pracující v gastronomii, vydali inzerát v tomto znění:


Do mladého kolektivu italské restaurace hledáme novou posilu na pozici cukrář/ka. Výuční list není podmínkou, takže pokud je pečení tvůj koníček, ozvi se a mi tě vše naučíme.


Jaký byl výsledek? Přihlásilo se 8 lidí, z nichž na pohovor přišli pouze dva. Další tři se alespoň omluvili, zbylí tři se neozvali vůbec. Vybrán nebyl nikdo.

Po tomto neúspěšném kole jsme pro danou restauraci vytvořili inzerát dle našich metod a doporučení, které předáváme na našem dvoudenním semináři. Vypadal takto: 


Taky jseš ten blázen, kterého gastro prostě baví? 

Ahoj, jsem Věrka Hladká a pracuji jako šéfcukrářka v italské restauraci Prosecco na Proseku. Shoda názvů? Neřekla bych… Svou práci opravdu žereme a jsme i tak trochu perfekcionisti. Baví nás, když naši zákazníci zažívají úplný gastro porno.  Právě hledám do svého týmu novou šikovnou posilu na pozici

Cukrář/ka

Na co se u nás můžeš těšit?

  • pečení koláčů, bábovek a sušenek
  • přípravu teplých dezertů

Ale pozor! Nehledáme „stroj“, který to bude bezmyšlenkovitě sekat jako kdysi Baťa cvičky, ale někoho, kdo bude přicházet i s vlastními nápady.

Cukrařina je u nás opravdu různorodá… od restaurační až po catering. Super je, že to není furt to samé dokola. Ale nebudeme ti lhát, je to občas taky solidní makačka. Slíbit ti však můžeme jedno – nebudeš na to nikdy sám/sama! Máme totiž super kolektiv, který je zvyklý si pomáhat. Taky nejsme fandové házení nováčků „do vody“, takže se můžeš určitě těšit i na detailní zaškolení.

Když ti to půjde od ruky a uvidíme tvou chuť se posouvat, je zde možnost růstu a tvého dalšího rozvoje. Své dobré lidi školíme a podporujeme v tom, aby byli ještě lepší. O hladu tě taky během směny nenecháme a dobré finanční ohodnocení je samozřejmostí.

Vidíš to podobně jako já a tušíš, že by tě to bavilo? Tak pošli svůj životopis na e-mail … nebo volej na … Těším se na tebe.


Jak zafungovala změna inzerátu?

Změněný inzerát byl opět propagován v několika uzavřených či veřejných facebookových skupinách, které sdružují lidi pracující v gastronomii. Nebylo využito inzerce na www.prace.cz (takže se ušetřily jisté náklady).

A jaký byl výsledek? Přihlásilo se 28 lidí a na pohovor jich dorazilo 21. Z nich 12 lidí postoupilo do druhého kola, čímž je zkušební den, a z nich vybrali 3 finalisty. Jeden z nich následně nastoupil jako posila cukrářského týmu.  

Kandidáti byli během pohovoru dotazováni, proč na danou pozici reagovali. Často zmiňovali,  že se jim líbil text inzerátu. Někteří si mysleli, že ho psala sama šéfcukrářka. Když se dozvěděli, že to psala trénovaná a zkušená HR konzultantka, byli překvapeni a říkali, že takových "lidských" inzerátu by to chtělo více, protože z nich často mají pocit, že nemají péct, ale dělat matematické rovnice. Vybraná kandidátka prozradila, že se jí inzerát líbil, zvláště proto, že byl vtipný, jasný a nabitý energii.

Na tomto příkladu můžete vidět, že lidé skutečně jsou. Jen je třeba se nad sestavením inzerátu a jeho umístěním více zamyslet a být tvořiví. To je něco, s čím vám určitě může Performia pomoci. Určitě to bude vybočení ze zajetých kolejí, bude to stát nějakou námahu, ale výsledek bude stát za to! Těšíme se na Vás na našem klíčovém semináři Jak vytvořit a udržet skvělý tým

Zdroj obrázku: freepik

Chcete do týmu najímat jen opravdu produktivní zaměstnance?
Staňte se profesionálem na ověřování produktivity! 

Přijďte na náš klíčový seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Z PRAXE: Co způsobuje koncept PPM v českých firmách


Koncept PPM pokrývá mnoho oblastí, a když s ním začínáte, je téměř nemožné věnovat se všem najednou. Už teď ale známe české firmy, které koncept PPM zavedly, a právě v těch jsme se zeptali, jak jim v praxi funguje a jaké další kroky chystají.

celý článek

Kdo vás připraví o nejlepší kandidáty? Vaše vlastní předsudky!


Od té doby, co na většinu pozic nečekají za vraty firem zástupy kandidátů, jsou předsudky nevděčným luxusem. Některé jsou už tak zažité, že je lidé pokládají za platné zákonitosti, se kterými je prostě potřeba počítat. Například takový věk. Spousta lidí je opravdu přesvědčena, že mladý člověk má v sobě automaticky více pracovního entusiasmu nežli lidé starší. Vychází to ze zkušenosti, ze sociologického výzkumu nebo je to jen chybná domněnka? Pojďme se na to podívat blíže.

celý článek

Inzerce: Co přitáhne ty nejlepší uchazeče


Ačkoli se může zdát, že inzerát není ve výběrovém řízení tak důležitý prvek, je to možná právě naopak. Možná se nám ti nejšikovnější ani nepřihlásí, protože je inzerát nezaujme nebo v něm požadujeme něco, bez čeho bychom se možná klidně obešli. Abychom se na to podívali z jiné perspektivy, zeptali jsme se úspěšných uchazečů, kteří už dnes jsou velmi hodnotným článkem firmy, jak inzerci vnímají oni.

celý článek

Nábor lidí do výroby? Mission possible!


Vhodného kandidáta aby dnes člověk pohledal a u pozic ve výrobě to platí dvojnásob. Nedávno jsme pomáhali jedné naší klientce přenastavit náborový proces, a protože se nám tato strategie vydařila a vhodného zaměstnance jsme nakonec našli, rádi bychom se s vámi o celý proces a změny v něm podělili. Někdy se totiž může zdát, že najít vhodného člověka je doslova mission impossible neboli nemožná mise. My vám však chceme ukázat, jak z mission impossible pár kroky udělat mission possible. Zkrátka, že uspět je možné.

celý článek