Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Ať už u vás vládne dobrá nálada, práce lidi baví a v neposlední řadě jim navíc dává smysl, nebo naopak vaši lidé řeší žabomyší války, chodí do práce s nechutí a v podstatě ani neví, proč tam jsou, tématu interní PR se nevyhnete. A jedním ze základních nástrojů pro posílení interního PR je opravdový zájem o zaměstnance (myšleno jednotlivce). Člověk je tvor, který vyžaduje pozornost, ať už jakoukoli. Hlavně stojíme o pozornost pozitivní, kdy nás třeba někdo pochválí nebo se prostě zajímá čistě o nás.

Již v minulých článcích o sociálních sítích jsme se bavili o tom, že je dobré prezentovat na sociálních sítích nejen produkty a volné pozice, ale celou firmu včetně jejího běžného dění. A to je spojené i s prezentací jednotlivců a potažmo celých týmů. Patří sem třeba příběhy úspěšných zaměstnanců, kteří se u vás vypracovali na vyšší pozice nebo se stali většími odborníky.

Rozhovor s Lenkou Komorousovou, která u nás pracuje už více než 10 let, je pro ni určitě odměnou.

Takový druh prezentace je pozitivní zpětnou vazbou pro vaše lidi, protože nejen všichni vaši sledující, ale také ostatní spolupracovníci vidí, že si jich skutečně vážíte a oceňujete jejich dobrou práci. Asi nemusím říkat, že to celkově zvyšuje jejich loajalitu a pro některé to může být až pocit zadostiučinění za jejich píli a ochotu přispívat týmu, jehož jsou součástí.

Kromě ocenění dobré práce jednotlivců touto cestou se také zvyšuje informovanost v týmech o tom, co kdo dělá a má na starosti. Nezřídka se stává, že třeba marketingové oddělení nemá představu o tom, co dělá personální oddělní a naopak. Tato neinformovanost pak může vést k domněnkám, že ten druhý nic nedělá, a to pak může samozřejmě vytvářet nepřátelské prostředí a narušovat interní PR.

Proto zajistěte, aby vaši lidé sledovali firemní sociální sítě a propagujte tam práci jednotlivců i celých oddělení. K vašim zaměstnancům se tak dostane více informací o tom, jak to u vás funguje a s tím se přímo úměrně zvýší i celkové vzájemné porozumění.

Přeji vám, ať vám to dobře funguje

PS: Možná vás napadlo, že ne každý je se chce takto prezentovat na sociální sítích. Určitě je to něco, co bychom u lidí měli akceptovat a do ničeho je nenutit, věřím však, že pár jednotlivců přes počáteční ostych ochotno bude. Začněte s nimi a uvidíte, že se postupně začnou přidávat i ostatní – vždyť kdo by nechtěl pozitivní pozornost a obdiv ostatních.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Vzít či nevzít? Aneb co s již vybraným kandidátem?


Přestože ještě před pár týdny jsme měli jasno ohledně budoucnosti, dnes je vše jinak a vy jste se možná dostali do situace, kdy nevíte, jestli nového zaměstnance přijmout. Musíte zvážit nové faktory a různé otázky, které dosud nebyly aktuální. Co s tím?

celý článek

Klepat se doma strachy, nebo se stát hrdinou? Jak to vidí jedna šéfka


Nechci šířit paniku, nechci nadávat na vládu a ani se nechci doma klepat strachy. Chci se k věcem postavit čelem a udělat to nejlepší pro co nejvíce lidí. Toto jsou tipy od jedné šéfky, která nerada poslouchá televizní zprávy, dělá to, co jí dává smysl, a nestahuje gatě ještě před brodem.

celý článek

Máte rozjeté "výběrko"? Pokračujte online


„Zrušili jsme pohovory, protože se s kandidáty vzhledem k situaci nemůžeme potkat,“ říká mi do telefonu klientka, když jsem se jí ptala, jak se jim nyní daří. Trochu mě to zaskočilo a nedovedla jsem si představit, že bych udělala to samé.

celý článek

Když naloďování nefunguje


Určitě to znáte. Máte konečně vybráno a kandidát se vám podpisem pracovní smlouvy dostává do fáze zaškolování (dnes často pojmenovávané jako onboarding – tedy jakési naloďování). Protože nováček si na sebe na začátku ještě úplně nevydělává, snažíte se tuto „dobu zaškolovací“ co nejvíce zkrátit. Postupně ale zjišťujete, že to na nováčka nějak nefunguje. Kde se stala chyba?

celý článek