Sociální sítě jako podpora interního PR?
Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?
Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Ať už u vás vládne dobrá nálada, práce lidi baví a v neposlední řadě jim navíc dává smysl, nebo naopak vaši lidé řeší žabomyší války, chodí do práce s nechutí a v podstatě ani neví, proč tam jsou, tématu interní PR se nevyhnete. A jedním ze základních nástrojů pro posílení interního PR je opravdový zájem o zaměstnance (myšleno jednotlivce). Člověk je tvor, který vyžaduje pozornost, ať už jakoukoli. Hlavně stojíme o pozornost pozitivní, kdy nás třeba někdo pochválí nebo se prostě zajímá čistě o nás.
Již v minulých článcích o sociálních sítích jsme se bavili o tom, že je dobré prezentovat na sociálních sítích nejen produkty a volné pozice, ale celou firmu včetně jejího běžného dění. A to je spojené i s prezentací jednotlivců a potažmo celých týmů. Patří sem třeba příběhy úspěšných zaměstnanců, kteří se u vás vypracovali na vyšší pozice nebo se stali většími odborníky.

Takový druh prezentace je pozitivní zpětnou vazbou pro vaše lidi, protože nejen všichni vaši sledující, ale také ostatní spolupracovníci vidí, že si jich skutečně vážíte a oceňujete jejich dobrou práci. Asi nemusím říkat, že to celkově zvyšuje jejich loajalitu a pro některé to může být až pocit zadostiučinění za jejich píli a ochotu přispívat týmu, jehož jsou součástí.
Kromě ocenění dobré práce jednotlivců touto cestou se také zvyšuje informovanost v týmech o tom, co kdo dělá a má na starosti. Nezřídka se stává, že třeba marketingové oddělení nemá představu o tom, co dělá personální oddělní a naopak. Tato neinformovanost pak může vést k domněnkám, že ten druhý nic nedělá, a to pak může samozřejmě vytvářet nepřátelské prostředí a narušovat interní PR.
Proto zajistěte, aby vaši lidé sledovali firemní sociální sítě a propagujte tam práci jednotlivců i celých oddělení. K vašim zaměstnancům se tak dostane více informací o tom, jak to u vás funguje a s tím se přímo úměrně zvýší i celkové vzájemné porozumění.
Přeji vám, ať vám to dobře funguje
PS: Možná vás napadlo, že ne každý je se chce takto prezentovat na sociální sítích. Určitě je to něco, co bychom u lidí měli akceptovat a do ničeho je nenutit, věřím však, že pár jednotlivců přes počáteční ostych ochotno bude. Začněte s nimi a uvidíte, že se postupně začnou přidávat i ostatní – vždyť kdo by nechtěl pozitivní pozornost a obdiv ostatních.
Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?
Přijďte na náš workshop s názvem
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů.
Další články
Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny
Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.
celý článekJANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem
Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.
celý článekHledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů
Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.
celý článekMÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy
Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.
celý článek