Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Ať už u vás vládne dobrá nálada, práce lidi baví a v neposlední řadě jim navíc dává smysl, nebo naopak vaši lidé řeší žabomyší války, chodí do práce s nechutí a v podstatě ani neví, proč tam jsou, tématu interní PR se nevyhnete. A jedním ze základních nástrojů pro posílení interního PR je opravdový zájem o zaměstnance (myšleno jednotlivce). Člověk je tvor, který vyžaduje pozornost, ať už jakoukoli. Hlavně stojíme o pozornost pozitivní, kdy nás třeba někdo pochválí nebo se prostě zajímá čistě o nás.

Již v minulých článcích o sociálních sítích jsme se bavili o tom, že je dobré prezentovat na sociálních sítích nejen produkty a volné pozice, ale celou firmu včetně jejího běžného dění. A to je spojené i s prezentací jednotlivců a potažmo celých týmů. Patří sem třeba příběhy úspěšných zaměstnanců, kteří se u vás vypracovali na vyšší pozice nebo se stali většími odborníky.

Rozhovor s Lenkou Komorousovou, která u nás pracuje už více než 10 let, je pro ni určitě odměnou.

Takový druh prezentace je pozitivní zpětnou vazbou pro vaše lidi, protože nejen všichni vaši sledující, ale také ostatní spolupracovníci vidí, že si jich skutečně vážíte a oceňujete jejich dobrou práci. Asi nemusím říkat, že to celkově zvyšuje jejich loajalitu a pro některé to může být až pocit zadostiučinění za jejich píli a ochotu přispívat týmu, jehož jsou součástí.

Kromě ocenění dobré práce jednotlivců touto cestou se také zvyšuje informovanost v týmech o tom, co kdo dělá a má na starosti. Nezřídka se stává, že třeba marketingové oddělení nemá představu o tom, co dělá personální oddělní a naopak. Tato neinformovanost pak může vést k domněnkám, že ten druhý nic nedělá, a to pak může samozřejmě vytvářet nepřátelské prostředí a narušovat interní PR.

Proto zajistěte, aby vaši lidé sledovali firemní sociální sítě a propagujte tam práci jednotlivců i celých oddělení. K vašim zaměstnancům se tak dostane více informací o tom, jak to u vás funguje a s tím se přímo úměrně zvýší i celkové vzájemné porozumění.

Přeji vám, ať vám to dobře funguje

PS: Možná vás napadlo, že ne každý je se chce takto prezentovat na sociální sítích. Určitě je to něco, co bychom u lidí měli akceptovat a do ničeho je nenutit, věřím však, že pár jednotlivců přes počáteční ostych ochotno bude. Začněte s nimi a uvidíte, že se postupně začnou přidávat i ostatní – vždyť kdo by nechtěl pozitivní pozornost a obdiv ostatních.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek