Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Ať už u vás vládne dobrá nálada, práce lidi baví a v neposlední řadě jim navíc dává smysl, nebo naopak vaši lidé řeší žabomyší války, chodí do práce s nechutí a v podstatě ani neví, proč tam jsou, tématu interní PR se nevyhnete. A jedním ze základních nástrojů pro posílení interního PR je opravdový zájem o zaměstnance (myšleno jednotlivce). Člověk je tvor, který vyžaduje pozornost, ať už jakoukoli. Hlavně stojíme o pozornost pozitivní, kdy nás třeba někdo pochválí nebo se prostě zajímá čistě o nás.

Již v minulých článcích o sociálních sítích jsme se bavili o tom, že je dobré prezentovat na sociálních sítích nejen produkty a volné pozice, ale celou firmu včetně jejího běžného dění. A to je spojené i s prezentací jednotlivců a potažmo celých týmů. Patří sem třeba příběhy úspěšných zaměstnanců, kteří se u vás vypracovali na vyšší pozice nebo se stali většími odborníky.

Rozhovor s Lenkou Komorousovou, která u nás pracuje už více než 10 let, je pro ni určitě odměnou.

Takový druh prezentace je pozitivní zpětnou vazbou pro vaše lidi, protože nejen všichni vaši sledující, ale také ostatní spolupracovníci vidí, že si jich skutečně vážíte a oceňujete jejich dobrou práci. Asi nemusím říkat, že to celkově zvyšuje jejich loajalitu a pro některé to může být až pocit zadostiučinění za jejich píli a ochotu přispívat týmu, jehož jsou součástí.

Kromě ocenění dobré práce jednotlivců touto cestou se také zvyšuje informovanost v týmech o tom, co kdo dělá a má na starosti. Nezřídka se stává, že třeba marketingové oddělení nemá představu o tom, co dělá personální oddělní a naopak. Tato neinformovanost pak může vést k domněnkám, že ten druhý nic nedělá, a to pak může samozřejmě vytvářet nepřátelské prostředí a narušovat interní PR.

Proto zajistěte, aby vaši lidé sledovali firemní sociální sítě a propagujte tam práci jednotlivců i celých oddělení. K vašim zaměstnancům se tak dostane více informací o tom, jak to u vás funguje a s tím se přímo úměrně zvýší i celkové vzájemné porozumění.

Přeji vám, ať vám to dobře funguje

PS: Možná vás napadlo, že ne každý je se chce takto prezentovat na sociální sítích. Určitě je to něco, co bychom u lidí měli akceptovat a do ničeho je nenutit, věřím však, že pár jednotlivců přes počáteční ostych ochotno bude. Začněte s nimi a uvidíte, že se postupně začnou přidávat i ostatní – vždyť kdo by nechtěl pozitivní pozornost a obdiv ostatních.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku. Do každé práce se vrhá s nováčkovským nadšením, i když už je ostříleným profesionálem. Její agenda je široká, nejčastěji ale přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Její přednášky jsou opravdovým zážitkem – Hanka totiž do nich vkládá energii sobě vlastní a účastníci seminářů oceňují její upřímnost a otevřenost, se kterou s nimi jedná. Kromě přednášek a seminářů také pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty správné kolegy nebo nastavit fungující personální oddělení.

Přehled klíčových změn v zákoníku práce: Na co se připravit v roce 2025


Rok 2025 přinese několik změn v zákoníku práce, které mají za cíl zjednodušit administrativní procesy a zvýšit flexibilitu pracovních vztahů. Díky Petře Kubáčové z Accace Legal s.r.o. jsme připravili článek, který přináší přehled nejvýznamnějších změn, které nás čekají od ledna 2025, a zejména navrhovaných úprav, které se (k 1.12.2024) stále nacházejí v legislativním procesu.

celý článek

DANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší


Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.

celý článek

Téměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO


Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízda na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny a inzerce nás navíc stála necelou pětistovku.

celý článek

OLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné


Z receptů ve starých kuchařských knihách vytvořili skvělé produkty a založili rodinnou konzervárnu Via Delicia v Zábřehu na Moravě. Oba jsou srdcaři, kteří svou práci milují. O to horší bylo období, kdy se museli rozloučit s neproduktivními zaměstnanci a s těmi, kdo firmu záměrně brzdili. Jak náročné to bylo a jak takovou situaci zvládnout? O tom jsem si povídala s manželi Oldřichem a Marcelou Bezchlebovými, ředitelem a ekonomkou rodinné firmy Via Delicia.

celý článek