Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Ať už u vás vládne dobrá nálada, práce lidi baví a v neposlední řadě jim navíc dává smysl, nebo naopak vaši lidé řeší žabomyší války, chodí do práce s nechutí a v podstatě ani neví, proč tam jsou, tématu interní PR se nevyhnete. A jedním ze základních nástrojů pro posílení interního PR je opravdový zájem o zaměstnance (myšleno jednotlivce). Člověk je tvor, který vyžaduje pozornost, ať už jakoukoli. Hlavně stojíme o pozornost pozitivní, kdy nás třeba někdo pochválí nebo se prostě zajímá čistě o nás.

Již v minulých článcích o sociálních sítích jsme se bavili o tom, že je dobré prezentovat na sociálních sítích nejen produkty a volné pozice, ale celou firmu včetně jejího běžného dění. A to je spojené i s prezentací jednotlivců a potažmo celých týmů. Patří sem třeba příběhy úspěšných zaměstnanců, kteří se u vás vypracovali na vyšší pozice nebo se stali většími odborníky.

Rozhovor s Lenkou Komorousovou, která u nás pracuje už více než 10 let, je pro ni určitě odměnou.

Takový druh prezentace je pozitivní zpětnou vazbou pro vaše lidi, protože nejen všichni vaši sledující, ale také ostatní spolupracovníci vidí, že si jich skutečně vážíte a oceňujete jejich dobrou práci. Asi nemusím říkat, že to celkově zvyšuje jejich loajalitu a pro některé to může být až pocit zadostiučinění za jejich píli a ochotu přispívat týmu, jehož jsou součástí.

Kromě ocenění dobré práce jednotlivců touto cestou se také zvyšuje informovanost v týmech o tom, co kdo dělá a má na starosti. Nezřídka se stává, že třeba marketingové oddělení nemá představu o tom, co dělá personální oddělní a naopak. Tato neinformovanost pak může vést k domněnkám, že ten druhý nic nedělá, a to pak může samozřejmě vytvářet nepřátelské prostředí a narušovat interní PR.

Proto zajistěte, aby vaši lidé sledovali firemní sociální sítě a propagujte tam práci jednotlivců i celých oddělení. K vašim zaměstnancům se tak dostane více informací o tom, jak to u vás funguje a s tím se přímo úměrně zvýší i celkové vzájemné porozumění.

Přeji vám, ať vám to dobře funguje

PS: Možná vás napadlo, že ne každý je se chce takto prezentovat na sociální sítích. Určitě je to něco, co bychom u lidí měli akceptovat a do ničeho je nenutit, věřím však, že pár jednotlivců přes počáteční ostych ochotno bude. Začněte s nimi a uvidíte, že se postupně začnou přidávat i ostatní – vždyť kdo by nechtěl pozitivní pozornost a obdiv ostatních.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech


Přibližně před dvěma lety jsme pomáhali ve společnosti Emco najít toho správného člověka na pozici finančního ředitele. To, že je produktivní, má dobrou motivaci a skvělý osobnostní potenciál tehdy ještě dovršil tím, že byl ochotný dělat telefonický pohovor o víkendu v sedm ráno. Mezi 180 kandidáty jsme vybrali Tomáše Trčku a sami sobě teď gratulujeme. Tento skromný profík je dnes totiž pro společnost Emco důležitým pevným bodem.

celý článek

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí


Někdy se u klientů setkávám s tím, že je pro ně těžké najít skutečně dobrého obchodníka. Jeho prací je „prodávat“ se a takto k tomu často přistupuje i při samotném pohovoru. Proto může být těžší rozklíčovat, zda dotyčný bude pro firmu přínosem a opravdu bude přinášet nové obchody.

celý článek

Nejdražší chyby při reorganizaci firmy


Současná situace donutila spoustu firem zamyslet se nad tím, zda lze dělat věci lépe a efektivněji v menším počtu zaměstnanců. Některé jsou třeba donuceny propouštět, aby se udržel chod společnosti. Vždy když přichází čas reorganizace či restrukturalizace, vyvstává otázka: Koho si v týmu nechat?

celý článek

KATEŘINA GRYGOVÁ: Zaměstnanci jsou jako moje děti. Snažím se zjistit, co by je naplňovalo


Pokud chcete mít úspěšnou firmu, musíte mít ty správné lidi. To Vám opakujeme pořád dokola. Poznat, kdo je jaký a kdo se hodí na jakou pozici, je ale často nelehký úkol. Výrazně Vám v tom může pomoci personální audit, díky kterému své lidi opravdu poznáte. Objevit potenciál svých zaměstnanců se rozhodla i Kateřina Grygová, jednatelka ve společnosti BENKO KLIMA s.r.o., která měla jasný cíl – zjistit, jak své zaměstnance dále posunout.

celý článek