SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Neignorujte další zdroj Vašich nových kolegů

Spolu s růstem ekonomiky se nezaměstnanost výrazně snižuje a v takovém případě časy, kdy jsme vydali inzerát na pracovních portálech a pak si mohli vybírat z hromady obdržených životopisů, mizí nenávratně pryč. Tomuto trendu je tedy potom třeba přizpůsobit náborový proces a celkový přístup k získávání nových potenciálních uchazečů. Řešením této situace může být mimo jiné aktivní účast a prezentace firmy na sociálních sítích (Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+ apod.).


Ať chceme, nebo ne, sociální sítě jsou pevně spojeny se současným životem. Důkazem toho je téměř 1,4 miliardy aktivních uživatelů sociální sítě Facebook. Dle průzkumů jsou i tací, kteří se na sociální sítě přihlásí až desetkrát za den. Samozřejmě s rozšířením tzv. chytrých telefonů se toto číslo mění na neustálé připojení na sociální sítě, kdy jim mobilní telefon hlásí jakékoliv změny v dané síti. A tento trend můžeme využít ve svůj prospěch. Sociální sítě nám totiž dávají možnost zdarma propagovat naši firmu a ukázat klientům i potenciálním uchazečům, jaká u nás vládne atmosféra.

Performia- Sociální sítě

Zkrátka kdo v dnešní době není na sociálních sítích a aktivně tam nepřispívá, jako by snad ani nebyl. Chcete-li se tedy dostat do povědomí veřejnosti a potenciálních uchazečů, je třeba si založit firemní profily na sociálních sítích. Skrze tyto profily můžete budovat takzvaný zaměstnavatelský brand (tedy budovat značku zaměstnavatele) a ukazovat vaše interní PR, které je pro lidi v dnešní době velice důležité. Díky vysoké poptávce ze strany zaměstnavatelů si dnešní uchazeči mají možnost opravdu vybírat. Ukažte jim, že právě vy máte co nabídnout.

Čím zaujmout kvalitní uchazeče?

Inzeráty

První, co sociální sítě nabízí v rámci náboru nových pracovníků, jsou samozřejmě inzeráty. Avšak není inzerát jako inzerát. Sociální sítě jsou hravé médium, a proto je tomu třeba také přizpůsobit styl a formu komunikace. Klasickým nabízíme/poptáváme nikoho nenadchnete. Největší úspěch ve sledovanosti a sdílení příspěvků mají na sociálních sítích obrázky a videa. Popusťte tedy uzdu fantazii a vytvořte originální obrázkový inzerát nebo natočte zajímavé náborové video.

Profily členů týmu

Seznamte uživatele sociálních sítí se svými zaměstnanci. Vytvořte album fotek členů vašeho týmu. Ke každému jednotlivci uveďte, o co se ve vaší firmě stará a čeho si na něm nejvíce vážíte. Nevynechejte nikoho – vždyť i bez paní uklízečky by se ostatním členům týmu tak dobře nepracovalo, kdyby byl kolem nich nepořádek. Dejte důležitost každé pozici ve firmě a ukažte skrze sociální sítě, že si jejich práce vážíte. Častým důvodem odchodu produktivních lidí ze současného zaměstnání bývá nezájem a ignorace šéfa o jejich práci a samotnou osobu. Vy zde máte prostor ukázat, že pozornost dáváte opravdu všem a výsledky dokážete náležitě ocenit. Toto pak může být pro někoho šikovného rozhodujícím faktorem, díky kterému vaši firmu osloví a přihlásí se k vám.

Pravidelná školení zaměstnanců

Snad každá firma, která chce nadále růst a expandovat, nějakým způsobem školí své zaměstnance (ať už externím, či interním způsobem). Vždyť je v našem zájmu posouvat naše lidi kupředu, aby pracovali lépe, rychleji a efektivněji. Ukazujte formou fotografií a příspěvků, že své lidi školíte a posouváte je kupředu. Je to něco, co je pro ně opravdu důležité. Dle jednoho průzkumu nejsou nejčastějším důvodem odchodu ze zaměstnání peníze, ale osobní a profesní růst. Tím, že skrze sociální sítě předložíte formou fotografií důkazy, že u vás mají lidé prostor osobně i profesně růst, získáváte na atraktivitě.

Příběhy úspěšných zaměstnanců

Připojte příběhy úspěšných zaměstnanců. Není pro nás nic inspirativnějšího než úspěch skutečného člověka, který se dokázal vypracovat z řadového dělníka na vedoucí pozici. Máte ve firmě takového člověka? Udělejte s ním krátký rozhovor, kde dotyčný shrne zkušenosti s vaší firmou, a zpropagujte ho na sociálních sítích. Tímto krokem získáváte na důvěryhodnosti, jelikož už vy sami o sobě neříkáte, že jste dobrý zaměstnavatel, ale říká to někdo jiný o vás.

Společné akce

Samozřejmě k práci patří také někdy zábava, někdy je třeba „vypnout“ a odreagovat se. Dostat se s pracovníky do komunikace v neformální rovině. Tomuto slouží tzv. „team building“ nebo vánoční večírky. Většina firem se těmto aktivitám více či méně věnuje pro posílení interního PR. Určitě byste tyto akce měli zaznamenávat (fotit, natáčet) a propagovat na sociálních sítích (samozřejmě v rozumné míře). Opět tím získáváte na atraktivitě.

Samozřejmě je mnohem více možností toho, co a jak propagovat na sociálních sítích. A na to konto jsme sestavili půldenní workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů, kde vás krok po kroku seznámíme s využíváním těchto médií ve svůj prospěch. A navíc vás seznámíme s jedním důležitým „ale“, na které si dát pozor při zveřejňování jakýchkoli příspěvků podporujících PR firmy vůči uchazečům.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom jak a co propagovat na sociálních sítí?

Sestavili jsme pro Vás půldenní workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů, kde vás krok po kroku seznámíme s využíváním těchto médií ve svůj prospěch.


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů vůbec nemaže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí.

Teorie je skvělá, ale jak to chodí v praxi?


Tentokrát se s našimi klienty podíváme na to, jak a čím se jim daří udržet v týmu šikovné a výkonné zaměstnance a netradičně se zeptáme i zaměstnanců, co je drží ve firmě, co je motivuje a co naopak jejich motivaci podrývá.

celý článek

Vladislav Polášek: Zaměstnanci jsou klíčovým faktorem úspěchu každé firmy


Vladislav Polášek je prototypem šéfa, kterého by si přála většina zaměstnanců. Prošel ve firmě Karel Kaňák, s.r.o. více pozicemi, a tak poznal, s jakými problémy se lidé na různých pracovištích mohou potýkat. Zároveň si velmi váží svých zaměstnanců a je si vědom toho, že úspěch firmy neleží ve skvěle vypracovaném podnikatelském plánu. V rozhovoru mimo jiné mluvil o tom, jak důležitá je role personalisty ve firmě.

celý článek

Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?


Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb. Jak by správně měla vypadat prezentace firmy na sociálních sítích?

celý článek

Personalistu ve firmě běžně máte. Ať už chcete, nebo ne


Ve společnosti není konkrétní osoba, která by měla na starosti nábor nových pracovníků, jejich efektivní zapracování a kontrolu nad kvalitou zaměstnanců. Nicméně každý šéf divize, oddělení nebo například mistr jím částečně je. Ve chvíli, kdy mu vzniká potřeba najít zaměstnance, nebo má pod kontrolou zapracování nováčka či řeší kvalifikaci jednotlivce, je vlastně personalistou. Otázkou je, zda je to opravdu efektivní, funkční a finančně výhodnější, než si dopřát ten „luxus“ a mít vlastního personalistu. Pojďme se na toto podívat blíže.

celý článek