SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Neignorujte další zdroj Vašich nových kolegů

Spolu s růstem ekonomiky se nezaměstnanost výrazně snižuje a v takovém případě časy, kdy jsme vydali inzerát na pracovních portálech a pak si mohli vybírat z hromady obdržených životopisů, mizí nenávratně pryč. Tomuto trendu je tedy potom třeba přizpůsobit náborový proces a celkový přístup k získávání nových potenciálních uchazečů. Řešením této situace může být mimo jiné aktivní účast a prezentace firmy na sociálních sítích (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter apod.).


Ať chceme, nebo ne, sociální sítě jsou pevně spojeny se současným životem. Důkazem toho jsou téměř 3 miliardy aktivních uživatelů sociální sítě Facebook. Dle průzkumů jsou i tací, kteří se na sociální sítě přihlásí až desetkrát za den. Samozřejmě s rozšířením tzv. chytrých telefonů se toto číslo mění na neustálé připojení na sociální sítě, kdy jim mobilní telefon hlásí jakékoliv změny v dané síti. A tento trend můžeme využít ve svůj prospěch. Sociální sítě nám totiž dávají možnost zdarma propagovat naši firmu a ukázat klientům i potenciálním uchazečům, jaká u nás vládne atmosféra.

Performia- Sociální sítě

Zkrátka kdo v dnešní době není na sociálních sítích a aktivně tam nepřispívá, jako by snad ani nebyl. Chcete-li se tedy dostat do povědomí veřejnosti a potenciálních uchazečů, je třeba si založit firemní profily na sociálních sítích. Skrze tyto profily můžete budovat takzvaný zaměstnavatelský brand (tedy budovat značku zaměstnavatele) a ukazovat vaše interní PR, které je pro lidi v dnešní době velice důležité. Díky vysoké poptávce ze strany zaměstnavatelů si dnešní uchazeči mají možnost opravdu vybírat. Ukažte jim, že právě vy máte co nabídnout.

Čím zaujmout kvalitní uchazeče?

Inzeráty

První, co sociální sítě nabízí v rámci náboru nových pracovníků, jsou samozřejmě inzeráty. Avšak není inzerát jako inzerát. Sociální sítě jsou hravé médium, a proto je tomu třeba také přizpůsobit styl a formu komunikace. Klasickým nabízíme/poptáváme nikoho nenadchnete. Největší úspěch ve sledovanosti a sdílení příspěvků mají na sociálních sítích obrázky a videa. Popusťte tedy uzdu fantazii a vytvořte originální obrázkový inzerát nebo natočte zajímavé náborové video.

Profily členů týmu

Seznamte uživatele sociálních sítí se svými zaměstnanci. Vytvořte album fotek členů vašeho týmu. Ke každému jednotlivci uveďte, o co se ve vaší firmě stará a čeho si na něm nejvíce vážíte. Nevynechejte nikoho – vždyť i bez paní uklízečky by se ostatním členům týmu tak dobře nepracovalo, kdyby byl kolem nich nepořádek. Dejte důležitost každé pozici ve firmě a ukažte skrze sociální sítě, že si jejich práce vážíte. Častým důvodem odchodu produktivních lidí ze současného zaměstnání bývá nezájem a ignorace šéfa o jejich práci a samotnou osobu. Vy zde máte prostor ukázat, že pozornost dáváte opravdu všem a výsledky dokážete náležitě ocenit. Toto pak může být pro někoho šikovného rozhodujícím faktorem, díky kterému vaši firmu osloví a přihlásí se k vám.

Pravidelná školení zaměstnanců

Snad každá firma, která chce nadále růst a expandovat, nějakým způsobem školí své zaměstnance (ať už externím, či interním způsobem). Vždyť je v našem zájmu posouvat naše lidi kupředu, aby pracovali lépe, rychleji a efektivněji. Ukazujte formou fotografií a příspěvků, že své lidi školíte a posouváte je kupředu. Je to něco, co je pro ně opravdu důležité. Dle jednoho průzkumu nejsou nejčastějším důvodem odchodu ze zaměstnání peníze, ale osobní a profesní růst. Tím, že skrze sociální sítě předložíte formou fotografií důkazy, že u vás mají lidé prostor osobně i profesně růst, získáváte na atraktivitě.

Příběhy úspěšných zaměstnanců

Připojte příběhy úspěšných zaměstnanců. Není pro nás nic inspirativnějšího než úspěch skutečného člověka, který se dokázal vypracovat z řadového dělníka na vedoucí pozici. Máte ve firmě takového člověka? Udělejte s ním krátký rozhovor, kde dotyčný shrne zkušenosti s vaší firmou, a zpropagujte ho na sociálních sítích. Tímto krokem získáváte na důvěryhodnosti, jelikož už vy sami o sobě neříkáte, že jste dobrý zaměstnavatel, ale říká to někdo jiný o vás.

Společné akce

Samozřejmě k práci patří také někdy zábava, někdy je třeba „vypnout“ a odreagovat se. Dostat se s pracovníky do komunikace v neformální rovině. Tomuto slouží tzv. „team building“ nebo vánoční večírky. Většina firem se těmto aktivitám více či méně věnuje pro posílení interního PR. Určitě byste tyto akce měli zaznamenávat (fotit, natáčet) a propagovat na sociálních sítích (samozřejmě v rozumné míře). Opět tím získáváte na atraktivitě.

Samozřejmě je mnohem více možností toho, co a jak propagovat na sociálních sítích. A na to konto jsme sestavili půldenní online workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů, kde vás krok po kroku seznámíme s využíváním těchto médií ve svůj prospěch. A navíc vás seznámíme s jedním důležitým „ale“, na které si dát pozor při zveřejňování jakýchkoli příspěvků podporujících PR firmy vůči uchazečům.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom jak a co propagovat na sociálních sítí?

Sestavili jsme pro Vás půldenní online workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů, kde vás krok po kroku seznámíme s využíváním těchto médií ve svůj prospěch.


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku. Do každé práce se vrhá s nováčkovským nadšením, i když už je ostříleným profesionálem. Její agenda je široká, nejčastěji ale přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Její přednášky jsou opravdovým zážitkem – Hanka totiž do nich vkládá energii sobě vlastní a účastníci seminářů oceňují její upřímnost a otevřenost, se kterou s nimi jedná. Kromě přednášek a seminářů také pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty správné kolegy nebo nastavit fungující personální oddělení.

DANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší


Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.

celý článek

Téměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO


Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízda na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny a inzerce nás navíc stála necelou pětistovku.

celý článek

OLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné


Z receptů ve starých kuchařských knihách vytvořili skvělé produkty a založili rodinnou konzervárnu Via Delicia v Zábřehu na Moravě. Oba jsou srdcaři, kteří svou práci milují. O to horší bylo období, kdy se museli rozloučit s neproduktivními zaměstnanci a s těmi, kdo firmu záměrně brzdili. Jak náročné to bylo a jak takovou situaci zvládnout? O tom jsem si povídala s manželi Oldřichem a Marcelou Bezchlebovými, ředitelem a ekonomkou rodinné firmy Via Delicia.

celý článek

6 věcí, které by měl manažer o svých lidech vědět


Když jste šéf a vedete lidi, máte dvě možnosti, jak k vedení přistoupit. Buď budete souhlasit s tím, že lidé jsou komplikovaní a vést je, že je těžká a nevděčná práce, nebo se rozhodnete lidem lépe porozumět, aby bylo společné fungování pro vás i pro ně snazší a třeba vám přinášelo i radost. Pokud jste se rozhodli pro druhou variantu, najdete tu pár základních věcí, které byste měli o svých lidech vědět, a zdroje, kde se můžete případně dozvědět ještě víc.

celý článek