HR versus ostatní oddělení firmy: Jak jsou vlastně propojená?

To, že jednotlivé části firmy spolu musí kooperovat, je asi jasná věc. Avšak to, že právě oddělení HR má samo o sobě důležitou roli v této kooperaci až donedávna tak jasné nebylo. V čem a jak nejčastěji spolupracuje personální oddělení s dalšími částmi firmy? Podívejte se na to s námi.


VEDENÍ


Když jsou jasné cíle a hlavní strategie firmy, velmi rychle následuje otázka: „Kdo to udělá?“. Dostatečná komunikace o lidských zdrojích, které zabezpečí naplnění cílů, a jasně formulované očekávání ze strany vedení by byla rozhodně chytrá akce. Stejně tak jako vzít v úvahu situaci na trhu práce, dosavadní vývoj příjmu personálu, fluktuaci nebo celkovou spokojenost zaměstnanců. Pohled shora je zde na místě a minimálně na hlavních oblastech, jako je strategie najímání a udržení zaměstnanců, musí vedení a HR oddělení pracovat společně.

MARKETING A OBCHOD


Právě tato část firmy kontroluje ty nejlepší a největší komunikační kanály v oblasti, kde podnikáte. Ať už to jsou to firemní webové stránky, prezentační materiály nebo online kampaně. Toto vše potřebuje také HR oddělení, aby mohlo účinně působit na dostatečně velkou skupinu lidí a tím podpořit úspěch v najímání. Bez personálního marketingu a dostatečného „outflow“ (komunikace směrem ven) to už dnes jednoduše nepůjde.

VEŘEJNOST A PR


PR a HR spolu zdánlivě vůbec nesouvisí a budí dojem, že si každý tvoří na tom svém. Dnes ale ještě více než kdy jindy je i zde nutná kooperace. Jako zaměstnavatel má každá firma také svou konkurenci, musí se zviditelnit a tvořit své dobré jméno. Oddělení pro styk s veřejností má přístup v rámci své práce k věcem, které HR může, vlastně dnes musí hojně využívat. Například stávající zaměstnanci jsou specifickou skupinou veřejnosti, a třeba i u ní chceme být jako zaměstnavatel na dobré úrovni. Pro HR bude toto oddělení určitě inspirací a hodnotným partnerem v jejich snažení.

PRODUKCE


Když chybí lidé, a zejména kvalifikovaní lidé, trpí tím celá firma a cíle firmy jsou ohroženy. Proto je na místě poměrně intenzivní komunikace HR právě s tímto oddělením. Nestačí jen přehledy o tom, kde je koho potřeba doplnit nebo vyměnit, ale potřeba je také neustálá diskuse nad tím, jaký typ lidí je potřeba a kteří pracovníci se nejvíce osvědčili a proč. Čím více toto HR chápe, tím více dokáže vidět různé další souvislosti a je připravenější následně, když je potřeba, udělat ty pravé akce se skvělými výsledky.

KVALITA A KVALIFIKACE

Ne všechny společnosti mají velké oddělení kvality nebo kvalifikace lidí. Někdy je to jen malá součást produkce, která se na to specializuje. V rámci udržení a zvýšení kvality toto oddělení ověřuje produkty nebo služby, které společnost vytváří, nebo také trénuje personál. Zde je ještě mnoho prostoru, který není využitý, a HR pozornost sem určitě patří. Je dobré vědět, jaké jsou možnosti interní kvalifikace, ať už pro zvýšení úrovně znalostí stávajících pracovníků, nebo pro ty, kteří teprve nastoupí a potřebují kvalifikaci doplnit.

Zdroj fotografií: Pixabay

Chcete ušetřit  svůj čas při najímání?
 

Přijďte na naší odbornou přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli, kde vám rádi předáme naše několikaleté know-how.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí


V době, kdy se čím dál výrazněji pracuje na tom, aby šikovní lidé z firmy neodcházeli, ještě mnohem více rezonuje téma testování osobnostního potenciálu. Schopnost porozumět lidem se rázem přesouvá na první koleje zájmu nejen českých firem. Protože jsme známí naším U-testem, který se na osobnost velmi podrobně dívá, rozhodli jsme se tuto rubriku věnovat právě jemu. A věřím, že ač je to trochu jednostranné, dozvíte se velmi zajímavé informace.

celý článek

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?


Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.

celý článek