I když je dnes náročné myslet na něco jiného než na to všudypřítomné téma, ne všechny firmy musí nutně zastavit veškerou svou aktivitu a přestat se dívat do budoucnosti.
Starat se o ni je totiž teď velmi důležité.

Publikováno: 17. března 2020


Prozatím není nic jisté. Nevíme, co bude za týden nebo za měsíc. Ale rozhodně víme, že pokud nebudeme nějak produkovat, bude budoucnost velmi krušná.

A to je většinou to, co vedení firem řeší. Jak fungování společnosti nastavit tak, aby omezení nebylo likvidační a aby firma stále maximálně naplňovala svůj účel? Je to hodně práce a spousta rozhodování a organizování. Ale je možné, že za pár dnů se vše ustálí a my získáme více prostoru dívat se do budoucna.

A budoucnost firmy je vždy spojená s lidmi. Pokud v týmu máte šikovné a ochotné pracovníky, bude snazší dohnat to, co je potřeba, a třeba se i vyškrábat z propadů a mínusů. Proto najímat nové zaměstnance není tak bláznivý nápad, jak se na první pohled může zdát.

3 důvody proč nepřestat s najímáním: 

  1. Mnoho firem váhá a čeká, někteří pozastavují výběrová řízení, a tak máte možnost jako zaměstnavatel vyniknout. Máte příležitost získat pro sebe skvělé lidi.
  2. Protože jsou osobní pohovory omezeny, kandidáti jsou vděční za jinou formu komunikace (Skype pohovory nebo online dotazníky) a jsou ochotnější testy vyplňovat.
  3. Až bude po všem a budete potřebovat naplno zabrat, bude fajn mít kvalitní posilu. Ostatní možná teprve začnou hledat, a vy tak budete mít náskok.

Nezapomeňte však, že stále platí, že je potřeba dělat výběr kvalitně, bez určitých kompromisů. Rádi Vám v tom budeme nápomocni.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Víte s jistotou, jak rozlišit mezi produktivními a destruktivními?


Máme tu pro Vás zbrusu novou online přednášku, která Vám jistotu dodá.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Nábor v krizi? Změňte přístup ke kandidátům


Ať už potřebujete doplnit tým o jednoho schopného člověka, nebo se pouštíte do rozsáhlého najímání, vždy potřebujete být efektivní a úspěšní. Nikdo patrně nestojí o dlouhé a drahé výběrové řízení, dlouhé a drahé zaškolování, dlouhé a drahé propouštění, aby později začal znovu od nuly. Změnila současná doba nějak charakteristiku uchazečů? A jak být dnes maximálně efektivní a úspěšný v oblasti náboru?

celý článek

3 důvody, proč přes všechny snahy nábor nových lidí nefunguje


Možná jste někdy byli v situaci, kdy jste se snažili všemožnými cestami získat do své společnosti kvalitní pracovníky. Inzerovali jste na všech možných i nemožných pracovních portálech, spolupracovali se školami, aktivně využívali sociálních sítí, ale dlouhodobě bez pořádného výsledku, tedy bez nového šikovného kolegy na palubě. Čím to může být? Mám pro vás tři možnosti.

celý článek

V ČÍSLECH: Jak se české firmy starají o psychické a fyzické zdraví lidí na home officu


Legislativa a bezpečnost práce je jeden rozměr, druhý je ten obyčejně lidský. Jak pečujeme o zdraví lidí na home officu a děláme toho opravdu dost? Přinášíme aktuální čísla a praktické tipy od reálných firem, které můžete ihned použít.

celý článek

Testování na covid a GDPR. Jak na to?


Není testování jako testování. Momentálně budeme mluvit o testování na koronavirus. To je povinné i pro firmy, které mají nad 10 zaměstnanců. Jak ale výsledky testů uchovat tak, aby nedošlo k porušení GDPR?

celý článek