Je najímání v současné době bláznivý nápad?
I když je dnes náročné myslet na něco jiného než na to všudypřítomné téma, ne všechny firmy musí nutně zastavit veškerou svou aktivitu a přestat se dívat do budoucnosti.
Starat se o ni je totiž teď velmi důležité.
Publikováno: 17. března 2020
Prozatím není nic jisté. Nevíme, co bude za týden nebo za měsíc. Ale rozhodně víme, že pokud nebudeme nějak produkovat, bude budoucnost velmi krušná.
A to je většinou to, co vedení firem řeší. Jak fungování společnosti nastavit tak, aby omezení nebylo likvidační a aby firma stále maximálně naplňovala svůj účel? Je to hodně práce a spousta rozhodování a organizování. Ale je možné, že za pár dnů se vše ustálí a my získáme více prostoru dívat se do budoucna.
A budoucnost firmy je vždy spojená s lidmi. Pokud v týmu máte šikovné a ochotné pracovníky, bude snazší dohnat to, co je potřeba, a třeba se i vyškrábat z propadů a mínusů. Proto najímat nové zaměstnance není tak bláznivý nápad, jak se na první pohled může zdát.
3 důvody proč nepřestat s najímáním:
- Mnoho firem váhá a čeká, někteří pozastavují výběrová řízení, a tak máte možnost jako zaměstnavatel vyniknout. Máte příležitost získat pro sebe skvělé lidi.
- Protože jsou osobní pohovory omezeny, kandidáti jsou vděční za jinou formu komunikace (Skype pohovory nebo online dotazníky) a jsou ochotnější testy vyplňovat.
- Až bude po všem a budete potřebovat naplno zabrat, bude fajn mít kvalitní posilu. Ostatní možná teprve začnou hledat, a vy tak budete mít náskok.
Nezapomeňte však, že stále platí, že je potřeba dělat výběr kvalitně, bez určitých kompromisů. Rádi Vám v tom budeme nápomocni.
Zdroj fotografií: Freepik.com
Víte s jistotou, jak rozlišit mezi produktivními a destruktivními?
Máme tu pro Vás zbrusu novou online přednášku, která Vám jistotu dodá.
Další články
Z PRAXE: Co způsobuje koncept PPM v českých firmách
Koncept PPM pokrývá mnoho oblastí, a když s ním začínáte, je téměř nemožné věnovat se všem najednou. Už teď ale známe české firmy, které koncept PPM zavedly, a právě v těch jsme se zeptali, jak jim v praxi funguje a jaké další kroky chystají.
celý článekKdo vás připraví o nejlepší kandidáty? Vaše vlastní předsudky!
Od té doby, co na většinu pozic nečekají za vraty firem zástupy kandidátů, jsou předsudky nevděčným luxusem. Některé jsou už tak zažité, že je lidé pokládají za platné zákonitosti, se kterými je prostě potřeba počítat. Například takový věk. Spousta lidí je opravdu přesvědčena, že mladý člověk má v sobě automaticky více pracovního entusiasmu nežli lidé starší. Vychází to ze zkušenosti, ze sociologického výzkumu nebo je to jen chybná domněnka? Pojďme se na to podívat blíže.
celý článekInzerce: Co přitáhne ty nejlepší uchazeče
Ačkoli se může zdát, že inzerát není ve výběrovém řízení tak důležitý prvek, je to možná právě naopak. Možná se nám ti nejšikovnější ani nepřihlásí, protože je inzerát nezaujme nebo v něm požadujeme něco, bez čeho bychom se možná klidně obešli. Abychom se na to podívali z jiné perspektivy, zeptali jsme se úspěšných uchazečů, kteří už dnes jsou velmi hodnotným článkem firmy, jak inzerci vnímají oni.
celý článekNábor lidí do výroby? Mission possible!
Vhodného kandidáta aby dnes člověk pohledal a u pozic ve výrobě to platí dvojnásob. Nedávno jsme pomáhali jedné naší klientce přenastavit náborový proces, a protože se nám tato strategie vydařila a vhodného zaměstnance jsme nakonec našli, rádi bychom se s vámi o celý proces a změny v něm podělili. Někdy se totiž může zdát, že najít vhodného člověka je doslova mission impossible neboli nemožná mise. My vám však chceme ukázat, jak z mission impossible pár kroky udělat mission possible. Zkrátka, že uspět je možné.
celý článek