I když je dnes náročné myslet na něco jiného než na to všudypřítomné téma, ne všechny firmy musí nutně zastavit veškerou svou aktivitu a přestat se dívat do budoucnosti.
Starat se o ni je totiž teď velmi důležité.

Publikováno: 17. března 2020


Prozatím není nic jisté. Nevíme, co bude za týden nebo za měsíc. Ale rozhodně víme, že pokud nebudeme nějak produkovat, bude budoucnost velmi krušná.

A to je většinou to, co vedení firem řeší. Jak fungování společnosti nastavit tak, aby omezení nebylo likvidační a aby firma stále maximálně naplňovala svůj účel? Je to hodně práce a spousta rozhodování a organizování. Ale je možné, že za pár dnů se vše ustálí a my získáme více prostoru dívat se do budoucna.

A budoucnost firmy je vždy spojená s lidmi. Pokud v týmu máte šikovné a ochotné pracovníky, bude snazší dohnat to, co je potřeba, a třeba se i vyškrábat z propadů a mínusů. Proto najímat nové zaměstnance není tak bláznivý nápad, jak se na první pohled může zdát.

3 důvody proč nepřestat s najímáním: 

  1. Mnoho firem váhá a čeká, někteří pozastavují výběrová řízení, a tak máte možnost jako zaměstnavatel vyniknout. Máte příležitost získat pro sebe skvělé lidi.
  2. Protože jsou osobní pohovory omezeny, kandidáti jsou vděční za jinou formu komunikace (Skype pohovory nebo online dotazníky) a jsou ochotnější testy vyplňovat.
  3. Až bude po všem a budete potřebovat naplno zabrat, bude fajn mít kvalitní posilu. Ostatní možná teprve začnou hledat, a vy tak budete mít náskok.

Nezapomeňte však, že stále platí, že je potřeba dělat výběr kvalitně, bez určitých kompromisů. Rádi Vám v tom budeme nápomocni.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Víte s jistotou, jak rozlišit mezi produktivními a destruktivními?


Máme tu pro Vás zbrusu novou online přednášku, která Vám jistotu dodá.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech


Přibližně před dvěma lety jsme pomáhali ve společnosti Emco najít toho správného člověka na pozici finančního ředitele. To, že je produktivní, má dobrou motivaci a skvělý osobnostní potenciál tehdy ještě dovršil tím, že byl ochotný dělat telefonický pohovor o víkendu v sedm ráno. Mezi 180 kandidáty jsme vybrali Tomáše Trčku a sami sobě teď gratulujeme. Tento skromný profík je dnes totiž pro společnost Emco důležitým pevným bodem.

celý článek

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí


Někdy se u klientů setkávám s tím, že je pro ně těžké najít skutečně dobrého obchodníka. Jeho prací je „prodávat“ se a takto k tomu často přistupuje i při samotném pohovoru. Proto může být těžší rozklíčovat, zda dotyčný bude pro firmu přínosem a opravdu bude přinášet nové obchody.

celý článek

Nejdražší chyby při reorganizaci firmy


Současná situace donutila spoustu firem zamyslet se nad tím, zda lze dělat věci lépe a efektivněji v menším počtu zaměstnanců. Některé jsou třeba donuceny propouštět, aby se udržel chod společnosti. Vždy když přichází čas reorganizace či restrukturalizace, vyvstává otázka: Koho si v týmu nechat?

celý článek

KATEŘINA GRYGOVÁ: Zaměstnanci jsou jako moje děti. Snažím se zjistit, co by je naplňovalo


Pokud chcete mít úspěšnou firmu, musíte mít ty správné lidi. To Vám opakujeme pořád dokola. Poznat, kdo je jaký a kdo se hodí na jakou pozici, je ale často nelehký úkol. Výrazně Vám v tom může pomoci personální audit, díky kterému své lidi opravdu poznáte. Objevit potenciál svých zaměstnanců se rozhodla i Kateřina Grygová, jednatelka ve společnosti BENKO KLIMA s.r.o., která měla jasný cíl – zjistit, jak své zaměstnance dále posunout.

celý článek