I když je dnes náročné myslet na něco jiného než na to všudypřítomné téma, ne všechny firmy musí nutně zastavit veškerou svou aktivitu a přestat se dívat do budoucnosti.
Starat se o ni je totiž teď velmi důležité.

Publikováno: 17. března 2020


Prozatím není nic jisté. Nevíme, co bude za týden nebo za měsíc. Ale rozhodně víme, že pokud nebudeme nějak produkovat, bude budoucnost velmi krušná.

A to je většinou to, co vedení firem řeší. Jak fungování společnosti nastavit tak, aby omezení nebylo likvidační a aby firma stále maximálně naplňovala svůj účel? Je to hodně práce a spousta rozhodování a organizování. Ale je možné, že za pár dnů se vše ustálí a my získáme více prostoru dívat se do budoucna.

A budoucnost firmy je vždy spojená s lidmi. Pokud v týmu máte šikovné a ochotné pracovníky, bude snazší dohnat to, co je potřeba, a třeba se i vyškrábat z propadů a mínusů. Proto najímat nové zaměstnance není tak bláznivý nápad, jak se na první pohled může zdát.

3 důvody proč nepřestat s najímáním: 

  1. Mnoho firem váhá a čeká, někteří pozastavují výběrová řízení, a tak máte možnost jako zaměstnavatel vyniknout. Máte příležitost získat pro sebe skvělé lidi.
  2. Protože jsou osobní pohovory omezeny, kandidáti jsou vděční za jinou formu komunikace (Skype pohovory nebo online dotazníky) a jsou ochotnější testy vyplňovat.
  3. Až bude po všem a budete potřebovat naplno zabrat, bude fajn mít kvalitní posilu. Ostatní možná teprve začnou hledat, a vy tak budete mít náskok.

Nezapomeňte však, že stále platí, že je potřeba dělat výběr kvalitně, bez určitých kompromisů. Rádi Vám v tom budeme nápomocni.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Víte s jistotou, jak rozlišit mezi produktivními a destruktivními?


Máme tu pro Vás zbrusu novou online přednášku, která Vám jistotu dodá.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Z PRAXE: Jak může změna inzerce vylepšit nábor?


„Požadujeme/nabízíme“ už v inzerátech na obsazované pozice dávno patří do starého železa, dá-li se to tak říct. Inzerce může vypadat úplně jinak a při jejím šíření jsou nejúspěšnější ti, kdo neztrácejí kreativitu. Podívali jsme se na to s těmi, kdo před nějakou dobou svůj přístup k inzerování volných pozic ve firmě změnili. Co jim to přineslo a co je podle nich to nejzásadnější? To se dozvíte v jejich odpovědích na následující otázky.

celý článek

Když nemáte dobře motivované lidi, žádné benefity to nezachrání


Práce se pořád ještě z velké části bez lidí prostě neudělá, a tak je tu jeden nástroj, který vám jako manažerovi může výrazně pomoci, když víte, jak s ním zacházet – motivace. I proto jsem pro vás vytáhli z našich nejčtenějších článků o motivaci to nejpodstatnější. Věříme, že vám to bude k užitku.

celý článek

Úzké propojení HR a vedení je pro úspěch zásadní, shodují se ředitelé českých firem


I když se koncept PPM jeví jako nový a moderní, neznamená to, že už jej v některých firmách přirozeně nepoužívají. Právě takové firmy jsme pro vás našli a já jsem zvědavá, jak to máte v porovnání s nimi vy. Jsou tam podobné znaky? Pak vám gratuluji! Máte na čem pracovat? To je normální, vždy je co zlepšovat.

celý článek

Flexibilita je téma dneška! Rozhodovat bude, jestli se s ní správně vypořádáme


Home office, sdílená pracovní místa, měnící se pracovní doba nebo práce ze zahraničí. To jsou témata současného světa byznysu, která se skloňují až příliš často na to, abychom je mohli ignorovat. A všechna kladou na firmy stejný nárok – flexibilitu. Proto jsme se podívali do dvou českých firem, abychom viděli, jak se s ní vypořádávají. V obou případech jde evidentně o úspěšný model plný inspirace.

celý článek