I když je dnes náročné myslet na něco jiného než na to všudypřítomné téma, ne všechny firmy musí nutně zastavit veškerou svou aktivitu a přestat se dívat do budoucnosti.
Starat se o ni je totiž teď velmi důležité.

Publikováno: 17. března 2020


Prozatím není nic jisté. Nevíme, co bude za týden nebo za měsíc. Ale rozhodně víme, že pokud nebudeme nějak produkovat, bude budoucnost velmi krušná.

A to je většinou to, co vedení firem řeší. Jak fungování společnosti nastavit tak, aby omezení nebylo likvidační a aby firma stále maximálně naplňovala svůj účel? Je to hodně práce a spousta rozhodování a organizování. Ale je možné, že za pár dnů se vše ustálí a my získáme více prostoru dívat se do budoucna.

A budoucnost firmy je vždy spojená s lidmi. Pokud v týmu máte šikovné a ochotné pracovníky, bude snazší dohnat to, co je potřeba, a třeba se i vyškrábat z propadů a mínusů. Proto najímat nové zaměstnance není tak bláznivý nápad, jak se na první pohled může zdát.

3 důvody proč nepřestat s najímáním: 

  1. Mnoho firem váhá a čeká, někteří pozastavují výběrová řízení, a tak máte možnost jako zaměstnavatel vyniknout. Máte příležitost získat pro sebe skvělé lidi.
  2. Protože jsou osobní pohovory omezeny, kandidáti jsou vděční za jinou formu komunikace (Skype pohovory nebo online dotazníky) a jsou ochotnější testy vyplňovat.
  3. Až bude po všem a budete potřebovat naplno zabrat, bude fajn mít kvalitní posilu. Ostatní možná teprve začnou hledat, a vy tak budete mít náskok.

Nezapomeňte však, že stále platí, že je potřeba dělat výběr kvalitně, bez určitých kompromisů. Rádi Vám v tom budeme nápomocni.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Víte s jistotou, jak rozlišit mezi produktivními a destruktivními?


Máme tu pro Vás zbrusu novou online přednášku, která Vám jistotu dodá.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Když se v náboru nedaří, většinou je to proto, že jste špatně začali, říká Ivar Bruvoll


Umíte si představit, že uděláte 2 500 výběrových řízení a v každém z nich jste maximálně soustředění na to, aby se vše povedlo a na konci jste měli produktivního a loajálního nováčka do týmu? V české Performii za sebou máme “výběrek” už také dlouhou řádku, ale určitě většinu neudělal jeden člověk. O kom je řeč? O šéfovi norské pobočky společnosti Performia Ivaru Bruvollovi, který začal pomáhat firmám v najímání přesně před třiceti lety. A protože má tolik zkušeností, byl pro pohled zvenčí ideálním kandidátem.

celý článek

Značka zaměstnavatele bez živých sociálních sítí? To je bláznovství!


Je možné, že jste si na našich stránkách už o „employer branding“ (budování značky zaměstnavatele) něco přečetli. Jak ale souvisí s náborem a přitahováním kvalitních zaměstnanců a proč je naprosto pošetilé nebýt v dnešní době aktivní na sociálních sítích? A na co si dát na sociálních sítích pozor a kde brát pořád inspiraci pro nové a nové příspěvky?

celý článek

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek