O lidech: Práce s lidmi: Kdo se na ni vlastně hodí?

 „Mám rád práci s lidmi,“ slýcháme často od uchazečů na pohovorech. Co to ale doopravdy znamená, to už tak jasné není. Jde o práci, kde na mě denně mluví desítky cizích lidí, nebo o práci v menším týmu v kanceláři? Jak u sebe poznat, jestli jsem doopravdy typ člověka stavěného na práci s lidmi? Co dělat, když jsme z lidí vyčerpaní? Jaké vlastnosti by měli mít ti, kdo se na práci s lidmi hodí, a proč by měl každý manažer mít rád lidi? O tom si s Lucií Spáčilovou povídala Barbora Hartmannová.



„Existuje spousta manažerů, kteří chtějí mít tým, chtějí mít skvělé lidi, ale vnitřně ty lidi nemají rádi. A to opravdu nejde dohromady. Pokud člověk nemá rád lidi, tak je vlastně nemůže mít, protože o ně nedokáže pečovat a zajímat se o ně. Zkuste se zajímat o člověka, kterého nemůžete vystát. To prostě nejde. Proto je pro manažery a personalisty důležitá empatie a komunikace, protože právě tyto vlastnosti pomáhají člověku vytvářet a udržet vztahy.“
Lucie Spáčilová

Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Chcete lépe rozumět lidem a jejich motivaci?

Pak by vás mohl zajímat seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým nebo Jak se vyznat v lidech a využít jejich potenciál.


Ivana Drábková: Bezpečné prostředí ve firmě může někdy znamenat i vyhazov společníka


Ivana Drábková léta jako krizová manažerka pomáhala šéfům a personalistům vytvořit v jejich firmě bezpečné a produktivní prostředí. Dnes své zkušenosti, které byly někdy opravdu drsné, využívá ve společnosti Performia jako konzultantka pro firmy na Severní Moravě. Barbora Hartmannová si s ní povídala o tom, jaké nejtěžší situace ve firmách řešila, co je podle ní největší „Achillovou patou“ šéfů českých firem a jak s nimi vytváří spravedlivé prostředí pro práci, díky kterému si šéfové nenosí starosti se zaměstnanci domů.

celý článek

O lidech: Problémoví zaměstnanci: Kdy to stojí za námahu a kdy je čas se rozloučit?


Představte si člověka, který chvíli skvěle pracuje, ale pak má najednou období, kdy se mu nic nedaří, dělá chyby, zapomíná. Střídají se chvíle, kdy ho chválíte, a chvíle, kdy ho spíše křísíte. Čím to vlastně je a jak se takový člověk liší od někoho, komu stačí se jen dovzdělat? Jak poznat opravdu problémového zaměstnance?

celý článek

Martin Chrt: Jako nový šéf jsem prošel údolím smrti


Když Martin Chrt jako jednatel nastoupil do LB Cemix, ještě netušil, že ho čeká „procházka údolím smrti“, jak tuhle etapu sám s úsměvem popisuje. Od té doby vyměnil významnou část zaměstnanců a změnil velké množství procesů. Jak to dokázal ustát a co ho drželo nad vodou?

celý článek

O lidech: Kdo kolik bere? Jak se pozná férová mzda a jak si říct o zvýšení


Čeho se bojí firmy, které zakazují o mzdách mluvit? Proč stejná mzda na podobné pozici není fér a v čem ta férovost vlastně spočívá? Jak mají nastavené odměny ve firmách, které jsou dlouhodobě úspěšné? Proč dobré peníze někdy lidem jako odměna za dobrou práci nestačí? A jak by si sám zaměstnanec měl říct o zvýšení mzdy?

celý článek