Doba covidová nám ukázala, že home office je možný na více pozicích, než jsme si mysleli. Firmy byly do značné míry donuceny vzhledem k okolnostem přejít na tento styl práce bez ohledu na to, zda se jim to líbí, či nikoliv. Jak na to ale reagují zaměstnanci a jaká mohou mít sdílená pracovní místa úskalí?


Samozřejmě zde nemluvíme o pracovních místech, kde je nutná fyzická přítomnost na pracovišti (např. výroba, sklady apod.). Během této poslední doby některé organizace vycítily příležitost k jistému zefektivnění a úspoře prostředků. Proč platit zbytečně za kanceláře, když mí lidé mohou pracovat z domova? A tak posílil trend sdílených pracovních míst.

Tato myšlenka je každopádně dobrá a každá firma toho do určité míry může využít. Je však třeba brát v potaz potřeby zaměstnanců. Ne každému totiž vyhovuje, že nemá své pevně přidělené pracovní místo. Není to o neochotě daného jedince se přizpůsobit novým podmínkám, ale o osobnostním nastavení. 

Existuje totiž skupina zaměstnanců, kteří si libují v ustálené náplni práce a stabilním prostředí kolem sebe. Každá změna je pro ně náročná, protože obsahuje návyky na něco nového. Potřebují cítit obrovskou vnitřní jistotu v tom, co dělají a kde se pohybují, a i drobná změna v týmu či pracovním místě je pro ně rušivým elementem. Rozhodně o tomto typu osobnosti nemůžeme říct, že je to špatný pracovník. Jen má své potřeby, a pokud je firma nebude brát v potaz, může se stát, že dojde k zaměstnancovu odchodu.  

Také je třeba brát v potaz stmelování kolektivu, které bude díky sdílení pracovních míst náročnější. Část zaměstnanců bude stále na home officu a je dost možné, že někteří lidé se nikdy osobně nepotkají. Toto je jedna z velkých výzev pro management a HR, se kterou se musí do budoucna vypořádat. Jinak je zde totiž riziko, že se z naší firmy stane skupina individualit, která si chodí do práce odpracovat jen nutnou pracovní dobu a to bez zájmu o ostatní členy týmu či jiná oddělení. 

Takže sdílená pracovní místa mají určitě své nesporné výhody a je škoda jich nevyužít. Jen je třeba brát v potaz potřeby jednotlivců a klást velký důraz na aktivity, které podpoří týmovou spolupráci a ochotu táhnout za jeden provaz. Než podlehnete svodům tohoto trendu, zaměřte se na to, co na to vaši lidé a jak jste schopni tento způsob práce ukočírovat. 

Zdroj fotografií: Freepik.com

Chcete vědět, jak poznat a správně využít potenciál svých zaměstnanců? 


Co lidi na jejich šéfech nejvíc štve a kdo za to může?


Nevyvážený work-life balance, neférové odměňování, špatná firemní kultura, nemožnost růstu, pocit nedoceněnosti, nesoulad s firemními hodnotami. To jsou nejčastější důvody k odchodu ze zaměstnání, které uvádějí zahraniční i české průzkumy. Jedna dlouholetá stálice mezi nimi ještě chybí – špatný šéf či vedení. Co ale ten „špatný šéf“ pro lidi vlastně znamená?

celý článek

Role šéfa je čím dál náročnější, ale řešení existuje


Všimli jste si v posledních letech toho, že když nějaký lídr něco vyhlásí či rozhodne, je velmi často spíše zpochybňován než následován? Lidé tráví čas diskusí, zda je jeho rozhodnutí správné, a často se přiklánějí k názorům amatérů či ke zdrojům, které jsou pro danou oblast nekompetentní. Čím to je? A vede z toho nějaká cesta ven?

celý článek

7 největších chyb v inzerci a jak je napravit


Pokud vám inzerce na volné pozice nefunguje, je nejspíš něco špatně. Ale také máte určitě možnost to nějak změnit a tím to zlepšit. Jaké největší chyby v inzerátech nejčastěji vídáme? A jak si s nimi poradit, abyste měli šanci přitáhnout ty pravé kolegy? K těm největším chybám jsme vám připravili i konkrétní příklady z praxe. Autory inzerátů záměrně neuvádíme, protože každý má šanci se zlepšit, že?

celý článek

Předsudky snižují šanci získat do týmu ty nejlepší


Matky po rodičovské budou pořád doma s nemocnými dětmi. Starší lidé nestíhají tempo mladého týmu. Člověk bez zkušeností v oboru nám toho moc nepřinese. Lidé těsně po škole k nám půjdou jen načerpat zkušenosti do dalších zaměstnání. Je vám to povědomé? A víte, že kvůli předsudkům pro sebe možná nezískáte ty nejlepší?

celý článek