Doba covidová nám ukázala, že home office je možný na více pozicích, než jsme si mysleli. Firmy byly do značné míry donuceny vzhledem k okolnostem přejít na tento styl práce bez ohledu na to, zda se jim to líbí, či nikoliv. Jak na to ale reagují zaměstnanci a jaká mohou mít sdílená pracovní místa úskalí?


Samozřejmě zde nemluvíme o pracovních místech, kde je nutná fyzická přítomnost na pracovišti (např. výroba, sklady apod.). Během této poslední doby některé organizace vycítily příležitost k jistému zefektivnění a úspoře prostředků. Proč platit zbytečně za kanceláře, když mí lidé mohou pracovat z domova? A tak posílil trend sdílených pracovních míst.

Tato myšlenka je každopádně dobrá a každá firma toho do určité míry může využít. Je však třeba brát v potaz potřeby zaměstnanců. Ne každému totiž vyhovuje, že nemá své pevně přidělené pracovní místo. Není to o neochotě daného jedince se přizpůsobit novým podmínkám, ale o osobnostním nastavení. 

Existuje totiž skupina zaměstnanců, kteří si libují v ustálené náplni práce a stabilním prostředí kolem sebe. Každá změna je pro ně náročná, protože obsahuje návyky na něco nového. Potřebují cítit obrovskou vnitřní jistotu v tom, co dělají a kde se pohybují, a i drobná změna v týmu či pracovním místě je pro ně rušivým elementem. Rozhodně o tomto typu osobnosti nemůžeme říct, že je to špatný pracovník. Jen má své potřeby, a pokud je firma nebude brát v potaz, může se stát, že dojde k zaměstnancovu odchodu.  

Také je třeba brát v potaz stmelování kolektivu, které bude díky sdílení pracovních míst náročnější. Část zaměstnanců bude stále na home officu a je dost možné, že někteří lidé se nikdy osobně nepotkají. Toto je jedna z velkých výzev pro management a HR, se kterou se musí do budoucna vypořádat. Jinak je zde totiž riziko, že se z naší firmy stane skupina individualit, která si chodí do práce odpracovat jen nutnou pracovní dobu a to bez zájmu o ostatní členy týmu či jiná oddělení. 

Takže sdílená pracovní místa mají určitě své nesporné výhody a je škoda jich nevyužít. Jen je třeba brát v potaz potřeby jednotlivců a klást velký důraz na aktivity, které podpoří týmovou spolupráci a ochotu táhnout za jeden provaz. Než podlehnete svodům tohoto trendu, zaměřte se na to, co na to vaši lidé a jak jste schopni tento způsob práce ukočírovat. 

Zdroj fotografií: Freepik.com

Chcete vědět, jak poznat a správně využít potenciál svých zaměstnanců? 


Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny


Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.

celý článek

JANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem


Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.

celý článek

Hledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů


Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.

celý článek

MÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy


Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.

celý článek