Personalista je jedna z klíčových postav firmy. A proto se v tomto článku podíváme na jeho kompletní anatomii, na vlastnosti, které by mu neměly chybět.

Usmívající se žena, která drží v ruce diář

Tento článek vyšel ve 28. čísle časopisu DOBRODRUŽSTVÍ PERSONALISTIKY.


Pojďme se na to podívat postupně.

  1. Srdce – je to srdcař a má opravdu rád lidi

    Jeho přístup k lidem, vztahům a sestavování týmu je tvořivý. Být součástí skupiny a vytvářet ji, je pro něj naprosto přirozená věc. Věří v lidi, ale není to naivka.

  2. Mozek – velmi pečlivě promýšlí celkovou personální strategii

    Je to vizionář. Vytváří budoucnost spolu s vedením firmy. Chápe, že chytrá a reálná strategie, která je dlouhodobě následovaná, je lepší než momentální nahodilá řešení různých problémů.

  3. Oči – dokáže velmi dobře vypozorovat, kdo má jaký potenciál

    Bez předsudků, podceňování a přeceňování dokáže vidět opravdový potenciál lidí. K výběru využívá nástroje, které mu poskytují nestrannost, jako je ověření produktivity, reference od nadřízených, osobnostní testy a praktické zkoušky.

  4. Uši – má schopnost velmi trpělivě naslouchat lidem i vedení firmy

    Důležitým aspektem dobré komunikace je schopnost naslouchat bez předjímání a nechtěných emocí. Řešení jakéhokoli problému se vždy ukrývá v opravdovém porozumění zdroji tohoto problému. Trpělivý posluchač pak s velkým zájmem o podstatu věci nemusí mnoho mluvit a dojde k pravdě.

Ilustrace hlavy s mozkem, obrázek srdce nad hlavou s blesky okolo.

Dobrý personalista by měl umět propojit lidskost se strategickým myšlením.

 
  1. Nos – má nos na opravdové tahouny

    Jako ten nejlepší detektor kovů dokáže zachytit produktivní kandidáty, ví, jak je do firmy přitáhnout, i to, jak je udržet. Stejně tak mapuje stávající tým. Díky tomu se zvyšuje efektivita celé firmy a morálka je přirozeně vysoká.

  2. Plíce – je jedním z těch, kteří za firmu dýchají

    Vnímá účel a poslání firmy, podporuje ho a sdílí s ostatními. Zajímá se o to, jak firmě a kolegům opravdu pomoct.

  3. Ruce – nebojí se přiložit ruku k dílu

    Pod jeho rukama se rodí ukončené hodnotné produkty. Nic nezůstává jen v rovině nápadů a vizí. Je vysoce aktivní a efektivní, a když je to třeba, nebojí se přiložit ruku k dílu i v oblastech, které nemá na starosti.

  4. Žaludek – zvládá i nepříjemné rozhovory se zaměstnanci

    Komunikovat o pěkných věcech je snadné, ale zvládnout těžké chvilky, a dokonce pomoct při komunikaci druhým, aby na konci došlo ke znatelnému posunu, je známkou vysoké úrovně komunikace.

Ruce držící obrázek plic.

Dýchat za firmu a umět podat pomocnou ruku, to jsou přednosti správného personalisty.

  1. Svaly – má velkou sílu a dokáže věcmi ve firmě pohnout

    Chápe, že některé věci potřebují svůj čas, a nevzdává se při prvních nezdarech. Je přesvědčivý a příjemně urputný, když vidí, že to firma potřebuje.

  2. Achillova pata – citlivě vidí to, co ve firmě nefunguje, a snaží se to napravit

    Zvládnout se dá všechno, čemu jsme schopni čelit. Jeho schopnost pozorovat, vidět a pojmenovat zásadní outpointy (věci, které nejsou v pořádku) pomáhá firmě, aby se neustále zlepšovala.

Text: Barbora Hartmannová a Lucie Spáčilová
Zdroj fotografií: canva.com

Chystáte se najmout personalistu?

Chcete si být jistí, že bude přesně takový, jakého jsme tady popsali?
Ozvěte se nám. Velmi rádi vám ho pomůžeme najít.

Autor článku

Barbora Boháčková

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.