10 klíčových vlastností dobrého personalisty
Personalista je jedna z klíčových postav firmy. A proto se v tomto článku podíváme na jeho kompletní anatomii, na vlastnosti, které by mu neměly chybět.
Tento článek vyšel ve 28. čísle časopisu DOBRODRUŽSTVÍ PERSONALISTIKY.
Pojďme se na to podívat postupně.
Srdce – je to srdcař a má opravdu rád lidi
Jeho přístup k lidem, vztahům a sestavování týmu je tvořivý. Být součástí skupiny a vytvářet ji, je pro něj naprosto přirozená věc. Věří v lidi, ale není to naivka.
Mozek – velmi pečlivě promýšlí celkovou personální strategii
Je to vizionář. Vytváří budoucnost spolu s vedením firmy. Chápe, že chytrá a reálná strategie, která je dlouhodobě následovaná, je lepší než momentální nahodilá řešení různých problémů.
Oči – dokáže velmi dobře vypozorovat, kdo má jaký potenciál
Bez předsudků, podceňování a přeceňování dokáže vidět opravdový potenciál lidí. K výběru využívá nástroje, které mu poskytují nestrannost, jako je ověření produktivity, reference od nadřízených, osobnostní testy a praktické zkoušky.
Uši – má schopnost velmi trpělivě naslouchat lidem i vedení firmy
Důležitým aspektem dobré komunikace je schopnost naslouchat bez předjímání a nechtěných emocí. Řešení jakéhokoli problému se vždy ukrývá v opravdovém porozumění zdroji tohoto problému. Trpělivý posluchač pak s velkým zájmem o podstatu věci nemusí mnoho mluvit a dojde k pravdě.

Dobrý personalista by měl umět propojit lidskost se strategickým myšlením.
Nos – má nos na opravdové tahouny
Jako ten nejlepší detektor kovů dokáže zachytit produktivní kandidáty, ví, jak je do firmy přitáhnout, i to, jak je udržet. Stejně tak mapuje stávající tým. Díky tomu se zvyšuje efektivita celé firmy a morálka je přirozeně vysoká.
Plíce – je jedním z těch, kteří za firmu dýchají
Vnímá účel a poslání firmy, podporuje ho a sdílí s ostatními. Zajímá se o to, jak firmě a kolegům opravdu pomoct.
Ruce – nebojí se přiložit ruku k dílu
Pod jeho rukama se rodí ukončené hodnotné produkty. Nic nezůstává jen v rovině nápadů a vizí. Je vysoce aktivní a efektivní, a když je to třeba, nebojí se přiložit ruku k dílu i v oblastech, které nemá na starosti.
Žaludek – zvládá i nepříjemné rozhovory se zaměstnanci
Komunikovat o pěkných věcech je snadné, ale zvládnout těžké chvilky, a dokonce pomoct při komunikaci druhým, aby na konci došlo ke znatelnému posunu, je známkou vysoké úrovně komunikace.

Dýchat za firmu a umět podat pomocnou ruku, to jsou přednosti správného personalisty.
Svaly – má velkou sílu a dokáže věcmi ve firmě pohnout
Chápe, že některé věci potřebují svůj čas, a nevzdává se při prvních nezdarech. Je přesvědčivý a příjemně urputný, když vidí, že to firma potřebuje.
Achillova pata – citlivě vidí to, co ve firmě nefunguje, a snaží se to napravit
Zvládnout se dá všechno, čemu jsme schopni čelit. Jeho schopnost pozorovat, vidět a pojmenovat zásadní outpointy (věci, které nejsou v pořádku) pomáhá firmě, aby se neustále zlepšovala.
Text: Barbora Hartmannová a Lucie Spáčilová
Zdroj fotografií: canva.com
Chystáte se najmout personalistu?
Chcete si být jistí, že bude přesně takový, jakého jsme tady popsali?
Ozvěte se nám. Velmi rádi vám ho pomůžeme najít.