Můžete zaměstnat kohokoli, ale když se podíváte na nejloajálnější lidi ve svém týmu, zjistíte, že jejich motivace je zpravidla vysoká. A to je ten důvod, proč se vám s nimi tak dobře pracuje.

Jak můžete získat více těchto „srdcařů“?


Chcete mít přehledně pohromadě všech 5 tipů? Kompletní materiály si můžete stáhnout zde

1) Vytyčte si základní účel.

Účelem je míněn ten nejzákladnější důvod, proč vaše společnost nebo jakákoli skupina funguje a existuje. Pokud chybí její účel, firma nebo skupina rychle zanikne. Čím silnější a hodnotnější důvod existence má, tím životaschopnější potenciál se v ní skrývá. A to je to, co je opravdu lákavé pro velké bytosti, srdcaře.

Účely jsou nižší cíle. Toto je definice, ze které vycházíme.

Pokud si vezmeme za příklad situaci, kdy cílem cesty je město Brno, pak účelem bude to, že v Brně chci navštívit tetu, divadelní představení a zažít pěkné chvíle. Účelem je tedy "proč" má být cíl naplněn. Pokud by nebyly účely, pak by cesta do Brna byla zbytečná a jedinec by nejspíš při sebemenší překážce nebo komplikaci změnil svůj cíl.

 Čím silnější, hodnotnější a reálnější je účel, tím snadněji skupina nebo jednotlivec může cíle dosáhnout i přes bariéry, které daný cíl přináší.

2) Formulujte účel své firmy - "proč existujete", "proč byste měli přežívat".

Pokud si nejste jisti tím, jaký skutečný účel vaše společnost má, zjistěte to od vedení společnosti nebo se zeptejte zakladatele společnosti. Účel by neměl být složitý a neměl by obsahovat slova, která by mohla být nepochopena. Také dejte pozor na to, aby to nebylo jen „motto“ firmy. Motto není účel.

 Rozdíly mezi pojmem motto a účel – příklad:

Moto: „Našim zákazníkům jen to nejlepší.“ – toto není účel firmy, ale její marketing!

Účel: „Nokia usiluje o zlepšení života lidí a zvýšení jejich produktivity tím, že nabízí snadno ovladatelné a bezpečné produkty, jako jsou mobilní telefony, a řešení pro podniky a poskytovatele obrazového obsahu, her, médií a mobilních sítí.“

Chcete mít všech 5 tipů kompletních? Stáhněte si zbylé tři tipy níže

Nechejte se také inspirovat krátkými Tipy a triky z HR praxe, které posíláme jednou za 14 dní.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Stáhněte si kompletních 5 tipů! 

Po vyplnění formuláře Vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletních materiálů. A každý druhý týden vám začnou chodit do e-mailu naše tipy a triky. Z těch se můžete kdykoli odhlásit.

 

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek

Jak v lidech vzbudit chuť se rozvíjet


Máte ambice svou firmu rozvíjet? Pak vám je asi jasné, že bez toho, aby se rozvíjeli také lidé uvnitř ní, to nepůjde. Rozvoj je přirozený, pokud vychází z nějaké potřeby – to je v nás tak nějak odjakživa. Nezřídka se ale stává, že je ve firmě potřebný intenzivnější či rychlejší rozvoj jednotlivců nebo konkrétní skupiny. Když vám jde váš člověk naproti, a dokonce se na svůj posun těší, je to snadné, pokud se ale brání, nemáte velkou šanci.

celý článek

Z PRAXE: Ovlivňuje interní komunikace spokojenost zaměstnanců?


Interní komunikaci se v poslední době věnuje stále více pozornosti a je pravda, že díky ní můžete přímo ovlivnit firemní kulturu i to, jak se lidem u vás ve firmě pracuje. Navíc existují různé kanály pro interní komunikaci. Co funguje ve firmách našich klientů? Nechte se inspirovat.

celý článek

Předsudků je na českém pracovním trhu ještě velmi mnoho


Čísla z nejrůznějších průzkumů bohužel ukazují, že předsudky u nás stále přetrvávají. Na druhou stranu stále častěji pozorujeme, že se v tom firmy pomalu zlepšují. Ti, kdo už dnes předsudky nemají nebo je postupně bourají, mají a budou mít velký náskok. Mohou totiž pro sebe získat výjimečné a loajální zaměstnance, které jinde kvůli některému z předsudků nechtěli. Podívejte se na jednotlivá čísla a zamyslete se u každého nad tím, jak jej ovlivňujete zrovna vy.

celý článek