Můžete zaměstnat kohokoli, ale když se podíváte na nejloajálnější lidi ve svém týmu, zjistíte, že jejich motivace je zpravidla vysoká. A to je ten důvod, proč se vám s nimi tak dobře pracuje.

Jak můžete získat více těchto „srdcařů“?


Chcete mít přehledně pohromadě všech 5 tipů? Kompletní materiály si můžete stáhnout zde

1) Vytyčte si základní účel.

Účelem je míněn ten nejzákladnější důvod, proč vaše společnost nebo jakákoli skupina funguje a existuje. Pokud chybí její účel, firma nebo skupina rychle zanikne. Čím silnější a hodnotnější důvod existence má, tím životaschopnější potenciál se v ní skrývá. A to je to, co je opravdu lákavé pro velké bytosti, srdcaře.

Účely jsou nižší cíle. Toto je definice, ze které vycházíme.

Pokud si vezmeme za příklad situaci, kdy cílem cesty je město Brno, pak účelem bude to, že v Brně chci navštívit tetu, divadelní představení a zažít pěkné chvíle. Účelem je tedy "proč" má být cíl naplněn. Pokud by nebyly účely, pak by cesta do Brna byla zbytečná a jedinec by nejspíš při sebemenší překážce nebo komplikaci změnil svůj cíl.

 Čím silnější, hodnotnější a reálnější je účel, tím snadněji skupina nebo jednotlivec může cíle dosáhnout i přes bariéry, které daný cíl přináší.

2) Formulujte účel své firmy - "proč existujete", "proč byste měli přežívat".

Pokud si nejste jisti tím, jaký skutečný účel vaše společnost má, zjistěte to od vedení společnosti nebo se zeptejte zakladatele společnosti. Účel by neměl být složitý a neměl by obsahovat slova, která by mohla být nepochopena. Také dejte pozor na to, aby to nebylo jen „motto“ firmy. Motto není účel.

 Rozdíly mezi pojmem motto a účel – příklad:

Moto: „Našim zákazníkům jen to nejlepší.“ – toto není účel firmy, ale její marketing!

Účel: „Nokia usiluje o zlepšení života lidí a zvýšení jejich produktivity tím, že nabízí snadno ovladatelné a bezpečné produkty, jako jsou mobilní telefony, a řešení pro podniky a poskytovatele obrazového obsahu, her, médií a mobilních sítí.“

Chcete mít všech 5 tipů kompletních? Stáhněte si zbylé tři tipy níže

Zdroj fotografií: Freepik.com

Po vyplnění formuláře Vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletních materiálů.

 

Z PRAXE: Jak vidí české firmy budoucnost nejen v oblasti HR


Nikdy jsme nezažili tak intenzivní využití moderních technologií a internetu jako v době „koronavirové krize“. Jak to ovlivnilo a ovlivní české firmy a jak v budoucnu udržet krok nejen v oblasti personální takovým způsobem, abychom nebyli překvapeni? Na to jsme se podívali s těmi, kteří to zažívají přímo v praxi.

celý článek

Zkrácená pracovní doba. Krok k efektivitě, nebo do pekel?


V poslední době se u firem čím dál častěji setkáváme s úvahami o zkrácené pracovní době pro zaměstnance. Několik z nich už se do toho rovnou v praxi pustilo. Otázkou ale je, komu to ve výsledku doopravdy pomohlo – pracovitým tahounům nebo těm, kteří se ani před tím moc nepředřeli?

celý článek

Mårten Runow: Novodobý HR manažer by se měl zaměřit na produktivitu personálu


Mårten Runow zakladatelem společnosti Performia International působící ve Švédsku se snaží vnášet do oblasti HR zdravý rozum. Letos v květnu přijel do Prahy na konferenci Moderní trendy HR a hovořil o tom, jak uplynulé roky změnily práci v HR a o tom, jaká bude budoucnost HR a jaké místo v ní zaujme tzv. Personnel Productivity Management™.

celý článek

6 nejčastějších chyb, které děláme při onboardingu


Proces etablování nováčka na nový post, moderně nazývaný onboarding, je velmi klíčové období nejen pro samotného pracovníka, ale i pro celou firmu. V době, kdy firmám často chybí pracovní síla, jsou současní pracovníci mnohokrát přetěžovaní a čekají na nového člena týmu jako na spásu.

celý článek