Můžete zaměstnat kohokoli, ale když se podíváte na nejloajálnější lidi ve svém týmu, zjistíte, že jejich motivace je zpravidla vysoká. A to je ten důvod, proč se vám s nimi tak dobře pracuje.

Jak můžete získat více těchto „srdcařů“?


Chcete mít přehledně pohromadě všech 5 tipů? Kompletní materiály si můžete stáhnout zde

1) Vytyčte si základní účel.

Účelem je míněn ten nejzákladnější důvod, proč vaše společnost nebo jakákoli skupina funguje a existuje. Pokud chybí její účel, firma nebo skupina rychle zanikne. Čím silnější a hodnotnější důvod existence má, tím životaschopnější potenciál se v ní skrývá. A to je to, co je opravdu lákavé pro velké bytosti, srdcaře.

Účely jsou nižší cíle. Toto je definice, ze které vycházíme.

Pokud si vezmeme za příklad situaci, kdy cílem cesty je město Brno, pak účelem bude to, že v Brně chci navštívit tetu, divadelní představení a zažít pěkné chvíle. Účelem je tedy "proč" má být cíl naplněn. Pokud by nebyly účely, pak by cesta do Brna byla zbytečná a jedinec by nejspíš při sebemenší překážce nebo komplikaci změnil svůj cíl.

 Čím silnější, hodnotnější a reálnější je účel, tím snadněji skupina nebo jednotlivec může cíle dosáhnout i přes bariéry, které daný cíl přináší.

2) Formulujte účel své firmy - "proč existujete", "proč byste měli přežívat".

Pokud si nejste jisti tím, jaký skutečný účel vaše společnost má, zjistěte to od vedení společnosti nebo se zeptejte zakladatele společnosti. Účel by neměl být složitý a neměl by obsahovat slova, která by mohla být nepochopena. Také dejte pozor na to, aby to nebylo jen „motto“ firmy. Motto není účel.

 Rozdíly mezi pojmem motto a účel – příklad:

Moto: „Našim zákazníkům jen to nejlepší.“ – toto není účel firmy, ale její marketing!

Účel: „Nokia usiluje o zlepšení života lidí a zvýšení jejich produktivity tím, že nabízí snadno ovladatelné a bezpečné produkty, jako jsou mobilní telefony, a řešení pro podniky a poskytovatele obrazového obsahu, her, médií a mobilních sítí.“

Chcete mít všech 5 tipů kompletních? Stáhněte si zbylé tři tipy níže

Zdroj fotografií: Freepik.com

Stáhněte si kompletních 5 tipů! 

Po vyplnění formuláře Vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletních materiálů.

 

MARKÉTA SOUHRADOVÁ: I když jsme korporát, daří se nám neztrácet lidský přístup


Když se řekne „korporát“, nemálo z nás si kromě benefitů a dobrého zápisu do životopisu vybaví i nemožnost věci flexibilně měnit, hromadu procesů a směrnic nebo malý zájem o názory jednotlivce. Ale když se řekne Wienerberger s.r.o., napadne mě téměř přesný opak. Více jsem si o tom všem povídala s country HR manažerkou firmy s více než tisícovkou zaměstnanců Markétou Souhradovou. Jsem zvědavá, co si o korporátech budete po přečtení myslet vy.

celý článek

ALŽBĚTA TRUPAROVÁ: Pocitům při návratu domů z náročné mise se nic nevyrovná


Personální a finanční manažerka Lékařů bez hranic Alžběta Truparová má za sebou devět misí. Působila v různých zemích, od Mexika, Ukrajiny a Iráku až po Súdán nebo Jemen. Samotných lékařů či zdravotnických pozic je v organizaci, která poskytuje zdravotnickou a humanitární pomoc v konfliktních oblastech, po přírodních katastrofách a při epidemiích, asi jen polovina. Bez odborníků v oblasti lidských zdrojů, financí, zásobování a bez dalších technických profesí by se totiž projekty ve více než sedmdesáti zemích světa neobešly.

celý článek

VERONIKA KALLAUSCHOVÁ: Když je někdo produktivní a chce, vše ho naučíme


Představte si firmu plnou techniků. Máte? A teď si představte drobnou mladou holčinu, která rozhoduje o jejich přijetí do firmy, zaškolování a progresu. Jestli se vám to aspoň trochu povedlo, pak máte obrázek společnosti Backbone s.r.o. a její personalistky Veroniky Kallauschové, která je sama živým důkazem toho, že zdání klame a předsudky je lepší raději hodit do koše.

celý článek

Ztracená generace nebo skrytý potenciál? Co s dětmi, které se nedostaly na střední


Nadcházející generace, která právě skončila základní školu, se ocitá v obtížné situaci. Mnoho z nich se totiž z důvodu nedostatku kapacit nedostalo na střední školy s maturitou, což jim odepře možnost získat tradiční vysokoškolské vzdělání. Na trhu práce se tak v budoucnu objeví značné množství mladých lidí, kteří nebudou disponovat vysokoškolskými tituly. Tento vývoj vyvolává otázku: Není na čase změnit náš pohled na důležitost dosaženého vzdělání?

celý článek