Můžete zaměstnat kohokoli, ale když se podíváte na nejloajálnější lidi ve svém týmu, zjistíte, že jejich motivace je zpravidla vysoká. A to je ten důvod, proč se vám s nimi tak dobře pracuje.

Jak můžete získat více těchto „srdcařů“?


Chcete mít přehledně pohromadě všech 5 tipů? Kompletní materiály si můžete stáhnout zde

1) Vytyčte si základní účel.

Účelem je míněn ten nejzákladnější důvod, proč vaše společnost nebo jakákoli skupina funguje a existuje. Pokud chybí její účel, firma nebo skupina rychle zanikne. Čím silnější a hodnotnější důvod existence má, tím životaschopnější potenciál se v ní skrývá. A to je to, co je opravdu lákavé pro velké bytosti, srdcaře.

Účely jsou nižší cíle. Toto je definice, ze které vycházíme.

Pokud si vezmeme za příklad situaci, kdy cílem cesty je město Brno, pak účelem bude to, že v Brně chci navštívit tetu, divadelní představení a zažít pěkné chvíle. Účelem je tedy "proč" má být cíl naplněn. Pokud by nebyly účely, pak by cesta do Brna byla zbytečná a jedinec by nejspíš při sebemenší překážce nebo komplikaci změnil svůj cíl.

 Čím silnější, hodnotnější a reálnější je účel, tím snadněji skupina nebo jednotlivec může cíle dosáhnout i přes bariéry, které daný cíl přináší.

2) Formulujte účel své firmy - "proč existujete", "proč byste měli přežívat".

Pokud si nejste jisti tím, jaký skutečný účel vaše společnost má, zjistěte to od vedení společnosti nebo se zeptejte zakladatele společnosti. Účel by neměl být složitý a neměl by obsahovat slova, která by mohla být nepochopena. Také dejte pozor na to, aby to nebylo jen „motto“ firmy. Motto není účel.

 Rozdíly mezi pojmem motto a účel – příklad:

Moto: „Našim zákazníkům jen to nejlepší.“ – toto není účel firmy, ale její marketing!

Účel: „Nokia usiluje o zlepšení života lidí a zvýšení jejich produktivity tím, že nabízí snadno ovladatelné a bezpečné produkty, jako jsou mobilní telefony, a řešení pro podniky a poskytovatele obrazového obsahu, her, médií a mobilních sítí.“

Chcete mít všech 5 tipů kompletních? Stáhněte si zbylé tři tipy níže

Zdroj fotografií: Freepik.com

Po vyplnění formuláře Vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletních materiálů.

 

Největší mýty o moderní motivaci zaměstnanců


Nejspíš jste toho o motivaci už slyšeli a četli mnoho. A když se v nějaké oblasti hodně napíše, vzniká v ní také hodně mýtů. Pojďme se podívat na to, jaké mýty se o motivaci šíří nejvíce a jak mohly překroutit náš celkový pohled na to, jak vlastně motivovat své lidi nebo sebe sama.

celý článek

Jak mít dobré vztahy na pracovišti?


Dobré vztahy na pracovišti chce asi každý. Podívejme se společně na zásadní faktory, které vztahy výrazně ovlivňují a na které se ve firmách docela často zapomíná. 

celý článek

Petr Havlík: Ohlédnout se za kolemjedoucím autem a vidět výsledek svojí práce je rozhodně silný pocit


Petr Havlík, výkonný ředitel firmy SWELL, je jedním z těch, kteří ušli kus obdivuhodné cesty a stále jsou si vědomi, jak důležití jsou pro firmu lidé. V rozhovoru jsme si mimo jiné povídali o tom, jakým způsobem hledají do firmy ty správné „srdcaře“ a v čem jsou technické pozice kreativní.

celý článek

Sdílená pracovní místa. Pro někoho výhoda, pro někoho peklo


Doba covidová nám ukázala, že home office je možný na více pozicích, než jsme si mysleli. Firmy byly do značné míry donuceny vzhledem k okolnostem přejít na tento styl práce bez ohledu na to, zda se jim to líbí, či nikoliv.

celý článek