4 zásady pro přijetí rodinného příslušníka do firmy

Uvažujete o tom, že do týmu přijmete rodinného příslušníka? Pak vám vřele doporučujeme řídit se zásadami, které najdete v tomto článku. Můžete díky nim předejít pozdějšímu rozladění nebo dokonce táhnoucím se neřešitelným situacím.


1. Nezříkejte se práva si vybírat, s kým budete spolupracovat

Prvním klíčovým parametrem tady bude kladná odpověď na tyto otázky:

  • Má za sebou tato osoba nějaké dobré výsledky?
  • Je její pracovní snažení završováno obvykle úspěchy?
  • Dařilo se dobře tam, kde byla zapojena?

Obvykle se nestává, že by někdo doposud neúspěšný najednou úspěšný začal být. Dejte šanci těm, kteří už předvedli, že šance dokáží využít.

Druhým klíčovým parametrem bude nalezení odpovědi na tuto otázku:

  • Chce tato osoba prioritně pomoci mně a mojí aktivitě, nebo spíše očekává, že jí „bude pomoženo“?

Pomáhejte, ale raději těm, kteří jsou připraveni a ochotni pomoct vám. Jinak to nedopadne dobře. Proto doporučujeme mít jasnou strategii a postup pro výběr nových členů týmu a toho se držet, ať už u neznámých, nebo známých kandidátů.

Performia 4 zásady pro přijeti rodinného příslušnika do firmy

2. Nespoléhejte se, ani příbuzní nedokáží číst vaše myšlenky

Hned na začátku si ujasněte role a to, za co je kdo konkrétně zodpovědný. Není nic horšího, než se spoléhat a pak být zklamaný. Nebo z neustálých obav nebýt schopen nic nikdy delegovat.

Rozdělte si práci. Definujte si, co má být hotovo, kvóty či představy. Přiřaďte odpovídající pravomoce a zodpovědnost. A nakonec nastavte spravedlivé odměny v souvislosti s reálnými výsledky. Díky tomu vytvoříte zdravé a fér prostředí, kde se bude dobře dařit všem produktivním členům týmu. A to je ta nejlepší věc pro vaši expanzi.

3. Komunikujte dostatečně i se zbytkem týmu

Abyste předešli domněnkám nebo spekulacím v rámci týmu na způsob „je to příbuzný, tak má výhody“ a podobně, dostatečně komunikujte. Tyto spekulace nijak nepodporují spolupráci ani výkonnost, ale naopak. Ideální je, pokud výsledky jednotlivců můžete pravidelně zveřejňovat. Pokud budou výsledky černé na bílém, není o čem dál polemizovat.

Performia- 4 zásady pro přijeti rodinného příslušníka do firmy

4. Nenechávejte si je za každou cenu

Buďte připraveni změnit své rozhodnutí o spolupráci, a to vždy na základě reálného přínosu konkrétního člověka. Odměňujte, povyšujte nebo propouštějte osoby podle dosažených osobních výsledků. Není rozhodující to, jak dlouho pro vás nebo s vámi pracuje, nebo koho byste si rozhněvali, kdybyste s ním spolupráci přerušili. Důležitá je budoucnost a to, zda bude úspěšnější a snazší s touto osobou nebo
spíše bez ní.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Jste si jistí v tom, že máte opravdu dobrý tým,
který může být úspěšný?
 

 Pořádáme pro vás klíčový seminář s názvem Jak vytvoři ta udržet skvělý tým, kde jistoty
můžete nabýt, nebo se v tomto směru zdokonalit.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí


V době, kdy se čím dál výrazněji pracuje na tom, aby šikovní lidé z firmy neodcházeli, ještě mnohem více rezonuje téma testování osobnostního potenciálu. Schopnost porozumět lidem se rázem přesouvá na první koleje zájmu nejen českých firem. Protože jsme známí naším U-testem, který se na osobnost velmi podrobně dívá, rozhodli jsme se tuto rubriku věnovat právě jemu. A věřím, že ač je to trochu jednostranné, dozvíte se velmi zajímavé informace.

celý článek

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?


Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.

celý článek