4 zásady pro přijetí rodinného příslušníka do firmy

Uvažujete o tom, že do týmu přijmete rodinného příslušníka? Pak vám vřele doporučujeme řídit se zásadami, které najdete v tomto článku. Můžete díky nim předejít pozdějšímu rozladění nebo dokonce táhnoucím se neřešitelným situacím.


1. Nezříkejte se práva si vybírat, s kým budete spolupracovat

Prvním klíčovým parametrem tady bude kladná odpověď na tyto otázky:

  • Má za sebou tato osoba nějaké dobré výsledky?
  • Je její pracovní snažení završováno obvykle úspěchy?
  • Dařilo se dobře tam, kde byla zapojena?

Obvykle se nestává, že by někdo doposud neúspěšný najednou úspěšný začal být. Dejte šanci těm, kteří už předvedli, že šance dokáží využít.

Druhým klíčovým parametrem bude nalezení odpovědi na tuto otázku:

  • Chce tato osoba prioritně pomoci mně a mojí aktivitě, nebo spíše očekává, že jí „bude pomoženo“?

Pomáhejte, ale raději těm, kteří jsou připraveni a ochotni pomoct vám. Jinak to nedopadne dobře. Proto doporučujeme mít jasnou strategii a postup pro výběr nových členů týmu a toho se držet, ať už u neznámých, nebo známých kandidátů.

Performia 4 zásady pro přijeti rodinného příslušnika do firmy

2. Nespoléhejte se, ani příbuzní nedokáží číst vaše myšlenky

Hned na začátku si ujasněte role a to, za co je kdo konkrétně zodpovědný. Není nic horšího, než se spoléhat a pak být zklamaný. Nebo z neustálých obav nebýt schopen nic nikdy delegovat.

Rozdělte si práci. Definujte si, co má být hotovo, kvóty či představy. Přiřaďte odpovídající pravomoce a zodpovědnost. A nakonec nastavte spravedlivé odměny v souvislosti s reálnými výsledky. Díky tomu vytvoříte zdravé a fér prostředí, kde se bude dobře dařit všem produktivním členům týmu. A to je ta nejlepší věc pro vaši expanzi.

3. Komunikujte dostatečně i se zbytkem týmu

Abyste předešli domněnkám nebo spekulacím v rámci týmu na způsob „je to příbuzný, tak má výhody“ a podobně, dostatečně komunikujte. Tyto spekulace nijak nepodporují spolupráci ani výkonnost, ale naopak. Ideální je, pokud výsledky jednotlivců můžete pravidelně zveřejňovat. Pokud budou výsledky černé na bílém, není o čem dál polemizovat.

Performia- 4 zásady pro přijeti rodinného příslušníka do firmy

4. Nenechávejte si je za každou cenu

Buďte připraveni změnit své rozhodnutí o spolupráci, a to vždy na základě reálného přínosu konkrétního člověka. Odměňujte, povyšujte nebo propouštějte osoby podle dosažených osobních výsledků. Není rozhodující to, jak dlouho pro vás nebo s vámi pracuje, nebo koho byste si rozhněvali, kdybyste s ním spolupráci přerušili. Důležitá je budoucnost a to, zda bude úspěšnější a snazší s touto osobou nebo
spíše bez ní.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Jste si jistí v tom, že máte opravdu dobrý tým,
který může být úspěšný?
 

 Pořádáme pro vás klíčový seminář s názvem Jak vytvořit a udržet skvělý tým, kde jistoty
můžete nabýt, nebo se v tomto směru zdokonalit.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek