4 zásady pro přijetí rodinného příslušníka do firmy

Uvažujete o tom, že do týmu přijmete rodinného příslušníka? Pak vám vřele doporučujeme řídit se zásadami, které najdete v tomto článku. Můžete díky nim předejít pozdějšímu rozladění nebo dokonce táhnoucím se neřešitelným situacím.


1. Nezříkejte se práva si vybírat, s kým budete spolupracovat

Prvním klíčovým parametrem tady bude kladná odpověď na tyto otázky:

  • Má za sebou tato osoba nějaké dobré výsledky?
  • Je její pracovní snažení završováno obvykle úspěchy?
  • Dařilo se dobře tam, kde byla zapojena?

Obvykle se nestává, že by někdo doposud neúspěšný najednou úspěšný začal být. Dejte šanci těm, kteří už předvedli, že šance dokáží využít.

Druhým klíčovým parametrem bude nalezení odpovědi na tuto otázku:

  • Chce tato osoba prioritně pomoci mně a mojí aktivitě, nebo spíše očekává, že jí „bude pomoženo“?

Pomáhejte, ale raději těm, kteří jsou připraveni a ochotni pomoct vám. Jinak to nedopadne dobře. Proto doporučujeme mít jasnou strategii a postup pro výběr nových členů týmu a toho se držet, ať už u neznámých, nebo známých kandidátů.

Performia 4 zásady pro přijeti rodinného příslušnika do firmy

2. Nespoléhejte se, ani příbuzní nedokáží číst vaše myšlenky

Hned na začátku si ujasněte role a to, za co je kdo konkrétně zodpovědný. Není nic horšího, než se spoléhat a pak být zklamaný. Nebo z neustálých obav nebýt schopen nic nikdy delegovat.

Rozdělte si práci. Definujte si, co má být hotovo, kvóty či představy. Přiřaďte odpovídající pravomoce a zodpovědnost. A nakonec nastavte spravedlivé odměny v souvislosti s reálnými výsledky. Díky tomu vytvoříte zdravé a fér prostředí, kde se bude dobře dařit všem produktivním členům týmu. A to je ta nejlepší věc pro vaši expanzi.

3. Komunikujte dostatečně i se zbytkem týmu

Abyste předešli domněnkám nebo spekulacím v rámci týmu na způsob „je to příbuzný, tak má výhody“ a podobně, dostatečně komunikujte. Tyto spekulace nijak nepodporují spolupráci ani výkonnost, ale naopak. Ideální je, pokud výsledky jednotlivců můžete pravidelně zveřejňovat. Pokud budou výsledky černé na bílém, není o čem dál polemizovat.

Performia- 4 zásady pro přijeti rodinného příslušníka do firmy

4. Nenechávejte si je za každou cenu

Buďte připraveni změnit své rozhodnutí o spolupráci, a to vždy na základě reálného přínosu konkrétního člověka. Odměňujte, povyšujte nebo propouštějte osoby podle dosažených osobních výsledků. Není rozhodující to, jak dlouho pro vás nebo s vámi pracuje, nebo koho byste si rozhněvali, kdybyste s ním spolupráci přerušili. Důležitá je budoucnost a to, zda bude úspěšnější a snazší s touto osobou nebo
spíše bez ní.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Jste si jistí v tom, že máte opravdu dobrý tým,
který může být úspěšný?
 

 Pořádáme pro vás klíčový seminář s názvem Jak vytvoři ta udržet skvělý tým, kde jistoty
můžete nabýt, nebo se v tomto směru zdokonalit.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Václav a Barbora z VASKY: Mladá generace si často neuvědomuje, jak se má dobře


Oba už v teenagerovském věku lákal svět podnikání. On založil v osmnácti letech svou vlastní firmu na výrobu bot, která má dnes stamilionový roční obrat. Ona od svých devatenácti vyzkoušela nemálo různých prací a dnes je srdcem Vaškovy firmy. „Kéž bych byla v jejich věku tak uvědomělá jako oni,“ řekla jsem si po rozhovoru s nimi. O koho jde? O Václava Staňka, majitele obuvnické značky Vasky, a Barboru Čápkovou, jeho personalistku.

celý článek

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru


Jak by mělo personální oddělení komunikovat s vedoucími, když vybírá nové zaměstnance do jejich týmu? Máme pro vás 5 tipů.

celý článek

Víte, kdo brzdí vaši firmu?


Brzdič, skrytý nepřítel, had, travič studní – to všechno jsou výrazy (a zazněly i peprnější), které popisují člověka, který rozkládá firmu zevnitř. Bývá těžké ho objevit, protože se dokáže umně skrýt. Čím vyšší IQ má, tím lépe umí všechno kolem sebe zkomplikovat. Těžko se tak rozplétá klubko zmatených informací, které se po firmě šíří. Jak někoho takového rozpoznat a nesplést si ho s někým, kdo prostě jen občas nemá svůj den?

celý článek