4 zásady pro přijetí rodinného příslušníka do firmy

Uvažujete o tom, že do týmu přijmete rodinného příslušníka? Pak vám vřele doporučujeme řídit se zásadami, které najdete v tomto článku. Můžete díky nim předejít pozdějšímu rozladění nebo dokonce táhnoucím se neřešitelným situacím.


1. Nezříkejte se práva si vybírat, s kým budete spolupracovat

Prvním klíčovým parametrem tady bude kladná odpověď na tyto otázky:

  • Má za sebou tato osoba nějaké dobré výsledky?
  • Je její pracovní snažení završováno obvykle úspěchy?
  • Dařilo se dobře tam, kde byla zapojena?

Obvykle se nestává, že by někdo doposud neúspěšný najednou úspěšný začal být. Dejte šanci těm, kteří už předvedli, že šance dokáží využít.

Druhým klíčovým parametrem bude nalezení odpovědi na tuto otázku:

  • Chce tato osoba prioritně pomoci mně a mojí aktivitě, nebo spíše očekává, že jí „bude pomoženo“?

Pomáhejte, ale raději těm, kteří jsou připraveni a ochotni pomoct vám. Jinak to nedopadne dobře. Proto doporučujeme mít jasnou strategii a postup pro výběr nových členů týmu a toho se držet, ať už u neznámých, nebo známých kandidátů.

Performia 4 zásady pro přijeti rodinného příslušnika do firmy

2. Nespoléhejte se, ani příbuzní nedokáží číst vaše myšlenky

Hned na začátku si ujasněte role a to, za co je kdo konkrétně zodpovědný. Není nic horšího, než se spoléhat a pak být zklamaný. Nebo z neustálých obav nebýt schopen nic nikdy delegovat.

Rozdělte si práci. Definujte si, co má být hotovo, kvóty či představy. Přiřaďte odpovídající pravomoce a zodpovědnost. A nakonec nastavte spravedlivé odměny v souvislosti s reálnými výsledky. Díky tomu vytvoříte zdravé a fér prostředí, kde se bude dobře dařit všem produktivním členům týmu. A to je ta nejlepší věc pro vaši expanzi.

3. Komunikujte dostatečně i se zbytkem týmu

Abyste předešli domněnkám nebo spekulacím v rámci týmu na způsob „je to příbuzný, tak má výhody“ a podobně, dostatečně komunikujte. Tyto spekulace nijak nepodporují spolupráci ani výkonnost, ale naopak. Ideální je, pokud výsledky jednotlivců můžete pravidelně zveřejňovat. Pokud budou výsledky černé na bílém, není o čem dál polemizovat.

Performia- 4 zásady pro přijeti rodinného příslušníka do firmy

4. Nenechávejte si je za každou cenu

Buďte připraveni změnit své rozhodnutí o spolupráci, a to vždy na základě reálného přínosu konkrétního člověka. Odměňujte, povyšujte nebo propouštějte osoby podle dosažených osobních výsledků. Není rozhodující to, jak dlouho pro vás nebo s vámi pracuje, nebo koho byste si rozhněvali, kdybyste s ním spolupráci přerušili. Důležitá je budoucnost a to, zda bude úspěšnější a snazší s touto osobou nebo
spíše bez ní.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Jste si jistí v tom, že máte opravdu dobrý tým,
který může být úspěšný?
 

 Pořádáme pro vás klíčový seminář s názvem Jak vytvoři ta udržet skvělý tým, kde jistoty
můžete nabýt, nebo se v tomto směru zdokonalit.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek