5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu

Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky. 

1. Nenajímejte na "slepou objednávku"

Momentální přetížení nebo signály ze strany personálu, že "nestíhá", není vždy tím správným ukazatelem, na základě kterého bychom měli přijímat nové lidi. Pravidlo efektivity zde zní: Tam, kde potřebujete 2,5 člověka, je lepší mít spíše 2 než 3. 

Rozhodnutí o přijetí "posily" udělejte vždy po osobní návštěvě konkrétního oddělení nebo pozice. Zaměřte se na konkrétní výsledky, objemy, fakta a zohledněte také budoucnost.

2. Dvakrát organizuj a jednou řeš

Zorganizujte svou společnost tak, aby bylo zřejmé, kdo za co zodpovídá a co má na starosti. Lidé často ztrácejí až příliš mnoho času tím, že se snaží zjistit, kdo má vlastně danou činnost vykonat. Takováto organizační struktura by měla být vždy k dispozici k nahlédnutí každému pracovníkovi. Kvalitní a propracovanou organizací získáte minimum prostojů. 

Dvakrát organizuj a jednou řeš

3. Plaťte za to, co opravdu dostáváte

Málokterá firma si dnes může dovolit platit lidi za snahu nebo jen za to, že tráví čas v práci. V současné době je vše orientované na výkon, na výsledky. Když se zaměříte na tuto oblast, zjistíte, že nastavit odměňování motivačně - na výkon, je možné nejen u prodejců, ale u valné většiny ostatních pozic. 

4. Nespokojte se s průměrem

Je na vás, co budete ve svém týmu tolerovat. Nedivte se ale později, že se z toho stane standard. Pokud například tolerujete slabé výsledky u některého vašeho pracovníka dlouhodobě, dáváte tím najevo, že "to nevadí". To není právě motivující pro ty opravdu produktivní. Tvoření týmu je věc, která vlastně nikdy nekončí. Stále máte prostor pro to, nahradit ten nejslabší článek lepším. Tím doopravdy posouváte většinu týmu kupředu a to je velmi žádoucí. Nepřestaňte tedy hledat a najímat nadprůměrné členy týmu.

5. Nechte své lidi pravidelně prezentovat své výkony

Zaveďte pro své členy pravidelnou, velmi stručnou prezentaci svých osobních výsledků a plánu na další období. Toto bude mít dva efekty:

A) Lidé neradi prezentují klesající výkony nebo červená čísla, a tak často překonají sami sebe, aby mohli prezentovat lepší výsledek.

B) Existuje skupina lidí, kteří nedovedou běžně prezentovat své skvělé výsledky, a toto je skvělá příležitost, kdy se to od nich vyloženě očekává. Zachytíte tak opravdové hvězdy týmu. A naopak, někdo, kdo dokáže velmi dobře "mlžit" a vymlouvat se, bude velmi rychle odhalen. 

Chcete do týmu najímat jen opravdu produktivní zaměstnance?
Staňte se profesionálem na ověřování produktivity! 

Přijďte na náš klíčový seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Zaměstnanec, kterého nechcete i chcete zároveň


Lidé nejsou stroje. To víme. A zaměstnanci bez chyb neexistují. To taky víme. Kde je ale přesně ta hranice, kdy je jasné, že konkrétní zaměstnanec přináší více problémů než hodnotných výsledků a je na čase se s ním rozloučit?

celý článek

Z PRAXE: Proč a jak sestavují úspěšné firmy personální strategii


Tentokrát jsme naše klienty vyzpovídali ohledně toho, jak to mají ve firmách s personální strategií a co je na té strategii vlastně tak podstatného. Najdete v tom inspiraci i pro sebe?

celý článek

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek