5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu

Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky. 

1. Nenajímejte na "slepou objednávku"

Momentální přetížení nebo signály ze strany personálu, že "nestíhá", není vždy tím správným ukazatelem, na základě kterého bychom měli přijímat nové lidi. Pravidlo efektivity zde zní: Tam, kde potřebujete 2,5 člověka, je lepší mít spíše 2 než 3. 

Rozhodnutí o přijetí "posily" udělejte vždy po osobní návštěvě konkrétního oddělení nebo pozice. Zaměřte se na konkrétní výsledky, objemy, fakta a zohledněte také budoucnost.

2. Dvakrát organizuj a jednou řeš

Zorganizujte svou společnost tak, aby bylo zřejmé, kdo za co zodpovídá a co má na starosti. Lidé často ztrácejí až příliš mnoho času tím, že se snaží zjistit, kdo má vlastně danou činnost vykonat. Takováto organizační struktura by měla být vždy k dispozici k nahlédnutí každému pracovníkovi. Kvalitní a propracovanou organizací získáte minimum prostojů. 

Dvakrát organizuj a jednou řeš

3. Plaťte za to, co opravdu dostáváte

Málokterá firma si dnes může dovolit platit lidi za snahu nebo jen za to, že tráví čas v práci. V současné době je vše orientované na výkon, na výsledky. Když se zaměříte na tuto oblast, zjistíte, že nastavit odměňování motivačně - na výkon, je možné nejen u prodejců, ale u valné většiny ostatních pozic. 

4. Nespokojte se s průměrem

Je na vás, co budete ve svém týmu tolerovat. Nedivte se ale později, že se z toho stane standard. Pokud například tolerujete slabé výsledky u některého vašeho pracovníka dlouhodobě, dáváte tím najevo, že "to nevadí". To není právě motivující pro ty opravdu produktivní. Tvoření týmu je věc, která vlastně nikdy nekončí. Stále máte prostor pro to, nahradit ten nejslabší článek lepším. Tím doopravdy posouváte většinu týmu kupředu a to je velmi žádoucí. Nepřestaňte tedy hledat a najímat nadprůměrné členy týmu.


Ještě od nás nedostáváte každé dva týdny odborné tipy z oblasti budování týmu a výběru zaměstnanců?


5. Nechte své lidi pravidelně prezentovat své výkony

Zaveďte pro své členy pravidelnou, velmi stručnou prezentaci svých osobních výsledků a plánu na další období. Toto bude mít dva efekty:

A) Lidé neradi prezentují klesající výkony nebo červená čísla, a tak často překonají sami sebe, aby mohli prezentovat lepší výsledek.

B) Existuje skupina lidí, kteří nedovedou běžně prezentovat své skvělé výsledky, a toto je skvělá příležitost, kdy se to od nich vyloženě očekává. Zachytíte tak opravdové hvězdy týmu. A naopak, někdo, kdo dokáže velmi dobře "mlžit" a vymlouvat se, bude velmi rychle odhalen. 

Chcete do týmu najímat jen opravdu produktivní zaměstnance?
Staňte se profesionálem na ověřování produktivity! 

Přijďte na náš klíčový seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Z PRAXE: Jak může změna inzerce vylepšit nábor?


„Požadujeme/nabízíme“ už v inzerátech na obsazované pozice dávno patří do starého železa, dá-li se to tak říct. Inzerce může vypadat úplně jinak a při jejím šíření jsou nejúspěšnější ti, kdo neztrácejí kreativitu. Podívali jsme se na to s těmi, kdo před nějakou dobou svůj přístup k inzerování volných pozic ve firmě změnili. Co jim to přineslo a co je podle nich to nejzásadnější? To se dozvíte v jejich odpovědích na následující otázky.

celý článek

Když nemáte dobře motivované lidi, žádné benefity to nezachrání


Práce se pořád ještě z velké části bez lidí prostě neudělá, a tak je tu jeden nástroj, který vám jako manažerovi může výrazně pomoci, když víte, jak s ním zacházet – motivace. I proto jsem pro vás vytáhli z našich nejčtenějších článků o motivaci to nejpodstatnější. Věříme, že vám to bude k užitku.

celý článek

Úzké propojení HR a vedení je pro úspěch zásadní, shodují se ředitelé českých firem


I když se koncept PPM jeví jako nový a moderní, neznamená to, že už jej v některých firmách přirozeně nepoužívají. Právě takové firmy jsme pro vás našli a já jsem zvědavá, jak to máte v porovnání s nimi vy. Jsou tam podobné znaky? Pak vám gratuluji! Máte na čem pracovat? To je normální, vždy je co zlepšovat.

celý článek

Flexibilita je téma dneška! Rozhodovat bude, jestli se s ní správně vypořádáme


Home office, sdílená pracovní místa, měnící se pracovní doba nebo práce ze zahraničí. To jsou témata současného světa byznysu, která se skloňují až příliš často na to, abychom je mohli ignorovat. A všechna kladou na firmy stejný nárok – flexibilitu. Proto jsme se podívali do dvou českých firem, abychom viděli, jak se s ní vypořádávají. V obou případech jde evidentně o úspěšný model plný inspirace.

celý článek