5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu

Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky. 

1. Nenajímejte na "slepou objednávku"

Momentální přetížení nebo signály ze strany personálu, že "nestíhá", není vždy tím správným ukazatelem, na základě kterého bychom měli přijímat nové lidi. Pravidlo efektivity zde zní: Tam, kde potřebujete 2,5 člověka, je lepší mít spíše 2 než 3. 

Rozhodnutí o přijetí "posily" udělejte vždy po osobní návštěvě konkrétního oddělení nebo pozice. Zaměřte se na konkrétní výsledky, objemy, fakta a zohledněte také budoucnost.

2. Dvakrát organizuj a jednou řeš

Zorganizujte svou společnost tak, aby bylo zřejmé, kdo za co zodpovídá a co má na starosti. Lidé často ztrácejí až příliš mnoho času tím, že se snaží zjistit, kdo má vlastně danou činnost vykonat. Takováto organizační struktura by měla být vždy k dispozici k nahlédnutí každému pracovníkovi. Kvalitní a propracovanou organizací získáte minimum prostojů. 

Dvakrát organizuj a jednou řeš

3. Plaťte za to, co opravdu dostáváte

Málokterá firma si dnes může dovolit platit lidi za snahu nebo jen za to, že tráví čas v práci. V současné době je vše orientované na výkon, na výsledky. Když se zaměříte na tuto oblast, zjistíte, že nastavit odměňování motivačně - na výkon, je možné nejen u prodejců, ale u valné většiny ostatních pozic. 

4. Nespokojte se s průměrem

Je na vás, co budete ve svém týmu tolerovat. Nedivte se ale později, že se z toho stane standard. Pokud například tolerujete slabé výsledky u některého vašeho pracovníka dlouhodobě, dáváte tím najevo, že "to nevadí". To není právě motivující pro ty opravdu produktivní. Tvoření týmu je věc, která vlastně nikdy nekončí. Stále máte prostor pro to, nahradit ten nejslabší článek lepším. Tím doopravdy posouváte většinu týmu kupředu a to je velmi žádoucí. Nepřestaňte tedy hledat a najímat nadprůměrné členy týmu.


Ještě od nás nedostáváte každé dva týdny odborné tipy z oblasti budování týmu a výběru zaměstnanců?


5. Nechte své lidi pravidelně prezentovat své výkony

Zaveďte pro své členy pravidelnou, velmi stručnou prezentaci svých osobních výsledků a plánu na další období. Toto bude mít dva efekty:

A) Lidé neradi prezentují klesající výkony nebo červená čísla, a tak často překonají sami sebe, aby mohli prezentovat lepší výsledek.

B) Existuje skupina lidí, kteří nedovedou běžně prezentovat své skvělé výsledky, a toto je skvělá příležitost, kdy se to od nich vyloženě očekává. Zachytíte tak opravdové hvězdy týmu. A naopak, někdo, kdo dokáže velmi dobře "mlžit" a vymlouvat se, bude velmi rychle odhalen. 

Chcete do týmu najímat jen opravdu produktivní zaměstnance?
Staňte se profesionálem na ověřování produktivity! 

Přijďte na náš klíčový seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek