5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu

Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky. 

1. Nenajímejte na "slepou objednávku"

Momentální přetížení nebo signály ze strany personálu, že "nestíhá", není vždy tím správným ukazatelem, na základě kterého bychom měli přijímat nové lidi. Pravidlo efektivity zde zní: Tam, kde potřebujete 2,5 člověka, je lepší mít spíše 2 než 3. 

Rozhodnutí o přijetí "posily" udělejte vždy po osobní návštěvě konkrétního oddělení nebo pozice. Zaměřte se na konkrétní výsledky, objemy, fakta a zohledněte také budoucnost.

2. Dvakrát organizuj a jednou řeš

Zorganizujte svou společnost tak, aby bylo zřejmé, kdo za co zodpovídá a co má na starosti. Lidé často ztrácejí až příliš mnoho času tím, že se snaží zjistit, kdo má vlastně danou činnost vykonat. Takováto organizační struktura by měla být vždy k dispozici k nahlédnutí každému pracovníkovi. Kvalitní a propracovanou organizací získáte minimum prostojů. 

Dvakrát organizuj a jednou řeš

3. Plaťte za to, co opravdu dostáváte

Málokterá firma si dnes může dovolit platit lidi za snahu nebo jen za to, že tráví čas v práci. V současné době je vše orientované na výkon, na výsledky. Když se zaměříte na tuto oblast, zjistíte, že nastavit odměňování motivačně - na výkon, je možné nejen u prodejců, ale u valné většiny ostatních pozic. 

4. Nespokojte se s průměrem

Je na vás, co budete ve svém týmu tolerovat. Nedivte se ale později, že se z toho stane standard. Pokud například tolerujete slabé výsledky u některého vašeho pracovníka dlouhodobě, dáváte tím najevo, že "to nevadí". To není právě motivující pro ty opravdu produktivní. Tvoření týmu je věc, která vlastně nikdy nekončí. Stále máte prostor pro to, nahradit ten nejslabší článek lepším. Tím doopravdy posouváte většinu týmu kupředu a to je velmi žádoucí. Nepřestaňte tedy hledat a najímat nadprůměrné členy týmu.


Ještě od nás nedostáváte každé dva týdny odborné tipy z oblasti budování týmu a výběru zaměstnanců?


5. Nechte své lidi pravidelně prezentovat své výkony

Zaveďte pro své členy pravidelnou, velmi stručnou prezentaci svých osobních výsledků a plánu na další období. Toto bude mít dva efekty:

A) Lidé neradi prezentují klesající výkony nebo červená čísla, a tak často překonají sami sebe, aby mohli prezentovat lepší výsledek.

B) Existuje skupina lidí, kteří nedovedou běžně prezentovat své skvělé výsledky, a toto je skvělá příležitost, kdy se to od nich vyloženě očekává. Zachytíte tak opravdové hvězdy týmu. A naopak, někdo, kdo dokáže velmi dobře "mlžit" a vymlouvat se, bude velmi rychle odhalen. 

Chcete do týmu najímat jen opravdu produktivní zaměstnance?
Staňte se profesionálem na ověřování produktivity! 

Přijďte na náš klíčový seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek