5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu
Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky.
1. Nenajímejte na "slepou objednávku"
Momentální přetížení nebo signály ze strany personálu, že "nestíhá", není vždy tím správným ukazatelem, na základě kterého bychom měli přijímat nové lidi. Pravidlo efektivity zde zní: Tam, kde potřebujete 2,5 člověka, je lepší mít spíše 2 než 3.
Rozhodnutí o přijetí "posily" udělejte vždy po osobní návštěvě konkrétního oddělení nebo pozice. Zaměřte se na konkrétní výsledky, objemy, fakta a zohledněte také budoucnost.
2. Dvakrát organizuj a jednou řeš
Zorganizujte svou společnost tak, aby bylo zřejmé, kdo za co zodpovídá a co má na starosti. Lidé často ztrácejí až příliš mnoho času tím, že se snaží zjistit, kdo má vlastně danou činnost vykonat. Takováto organizační struktura by měla být vždy k dispozici k nahlédnutí každému pracovníkovi. Kvalitní a propracovanou organizací získáte minimum prostojů.

3. Plaťte za to, co opravdu dostáváte
Málokterá firma si dnes může dovolit platit lidi za snahu nebo jen za to, že tráví čas v práci. V současné době je vše orientované na výkon, na výsledky. Když se zaměříte na tuto oblast, zjistíte, že nastavit odměňování motivačně - na výkon, je možné nejen u prodejců, ale u valné většiny ostatních pozic.
4. Nespokojte se s průměrem
Je na vás, co budete ve svém týmu tolerovat. Nedivte se ale později, že se z toho stane standard. Pokud například tolerujete slabé výsledky u některého vašeho pracovníka dlouhodobě, dáváte tím najevo, že "to nevadí". To není právě motivující pro ty opravdu produktivní. Tvoření týmu je věc, která vlastně nikdy nekončí. Stále máte prostor pro to, nahradit ten nejslabší článek lepším. Tím doopravdy posouváte většinu týmu kupředu a to je velmi žádoucí. Nepřestaňte tedy hledat a najímat nadprůměrné členy týmu.
Ještě od nás nedostáváte každé dva týdny odborné tipy z oblasti budování týmu a výběru zaměstnanců?
5. Nechte své lidi pravidelně prezentovat své výkony
Zaveďte pro své členy pravidelnou, velmi stručnou prezentaci svých osobních výsledků a plánu na další období. Toto bude mít dva efekty:
A) Lidé neradi prezentují klesající výkony nebo červená čísla, a tak často překonají sami sebe, aby mohli prezentovat lepší výsledek.
B) Existuje skupina lidí, kteří nedovedou běžně prezentovat své skvělé výsledky, a toto je skvělá příležitost, kdy se to od nich vyloženě očekává. Zachytíte tak opravdové hvězdy týmu. A naopak, někdo, kdo dokáže velmi dobře "mlžit" a vymlouvat se, bude velmi rychle odhalen.
Chcete do týmu najímat jen opravdu produktivní zaměstnance?
Staňte se profesionálem na ověřování produktivity!
Přijďte na náš klíčový seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.
Další články
Z PRAXE: Co způsobuje koncept PPM v českých firmách
Koncept PPM pokrývá mnoho oblastí, a když s ním začínáte, je téměř nemožné věnovat se všem najednou. Už teď ale známe české firmy, které koncept PPM zavedly, a právě v těch jsme se zeptali, jak jim v praxi funguje a jaké další kroky chystají.
celý článekKdo vás připraví o nejlepší kandidáty? Vaše vlastní předsudky!
Od té doby, co na většinu pozic nečekají za vraty firem zástupy kandidátů, jsou předsudky nevděčným luxusem. Některé jsou už tak zažité, že je lidé pokládají za platné zákonitosti, se kterými je prostě potřeba počítat. Například takový věk. Spousta lidí je opravdu přesvědčena, že mladý člověk má v sobě automaticky více pracovního entusiasmu nežli lidé starší. Vychází to ze zkušenosti, ze sociologického výzkumu nebo je to jen chybná domněnka? Pojďme se na to podívat blíže.
celý článekInzerce: Co přitáhne ty nejlepší uchazeče
Ačkoli se může zdát, že inzerát není ve výběrovém řízení tak důležitý prvek, je to možná právě naopak. Možná se nám ti nejšikovnější ani nepřihlásí, protože je inzerát nezaujme nebo v něm požadujeme něco, bez čeho bychom se možná klidně obešli. Abychom se na to podívali z jiné perspektivy, zeptali jsme se úspěšných uchazečů, kteří už dnes jsou velmi hodnotným článkem firmy, jak inzerci vnímají oni.
celý článekNábor lidí do výroby? Mission possible!
Vhodného kandidáta aby dnes člověk pohledal a u pozic ve výrobě to platí dvojnásob. Nedávno jsme pomáhali jedné naší klientce přenastavit náborový proces, a protože se nám tato strategie vydařila a vhodného zaměstnance jsme nakonec našli, rádi bychom se s vámi o celý proces a změny v něm podělili. Někdy se totiž může zdát, že najít vhodného člověka je doslova mission impossible neboli nemožná mise. My vám však chceme ukázat, jak z mission impossible pár kroky udělat mission possible. Zkrátka, že uspět je možné.
celý článek