Zamýšleli jste se někdy nad tím, proč některý obchodník dosahuje výborných výsledků a druhý ne, i když mají v podstatě srovnatelné podmínky?
Možná na to přijdete v našem článku.


Za úspěchem se vždy skrývá něco konkrétního, co jej způsobilo, co můžeme pojmenovat a také posílit. Pokud znáte konkrétní věci nebo akce, které ovlivňují úspěch vašeho obchodníka, potom víte:

  • co nesmí chybět novému obchodníkovi a na co tedy klást důraz při prověřování kandidátů
  • na co se zaměřit při tréninku a kvalifikaci stávajících obchodníků
  • co prověřit a čemu dát pozornost u těch, kteří nejsou momentálně tolik úspěšní 
Performia- Poznejte potensíál ochodnícho týmu

Toto vědět pro vás může být velmi hodnotné, protože ušetříte za zbytečná školení a efektivně zvýšíte výkony obchodního týmu! ANALÝZA PRODEJCE hodnotí například tyto oblasti:

MANAGEMENT ENERGIE


Ukazuje na úroveň osobní organizace prodejce. Odpoví vám například na tyto otázky: Plánuje si přesně svoje prodejní aktivity na následující týden? Neztrácí příliš mnoho času nad neočekávanými problémy nebo okolnostmi?

STRATEGIE PRODEJE

Prozkoumává to, jak zná konkurenci, potřeby trhu a trendy a jak tyto informace využívá. Je také dobrým indikátorem jeho jistoty týkající se konkurenční výhody jeho produktu na trhu. Tato vlastnost spolu s následující jsou rozhodující. Poukazují na to, kolik toho osoba ví a nakolik se zajímá o trh, na kterém se pohybuje.

POZNÁNÍ PRODUKTU

Ukazuje, zda osoba chápe základy toho, co prodává, co je přidaná hodnota atd. Základní nepochopení produktu může člověku zabránit, aby byl při prodeji efektivní.

Analýzou zjistíte mimo jiného také schopnost prodejce najít nové klienty, schopnost udržet stálé, schopnost uzavírat obchod nebo ochotu pracovat na svých dovednostech.

Tuto analýzu doporučujeme kombinovat vždyU-testem. Je určena již zapracovaným prodejcům a vždy ji vyplňuje prodejce sám za sebe a také šéf prodeje na konkrétního prodejce. Tím získáte nejen přesnější informace, ale také můžete odhalit možná nedorozumění nebo zbytečné zádrhely.

Zdroj fotografií: Thinkshock

Máte velké prodejní plány?
 

Pak je analýza současného stavu členů týmu tím dobrým prvním krokem. Budete pak velmi efektivní v naplnění svých cílů.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek