Zamýšleli jste se někdy nad tím, proč některý obchodník dosahuje výborných výsledků a druhý ne, i když mají v podstatě srovnatelné podmínky?
Možná na to přijdete v našem článku.


Za úspěchem se vždy skrývá něco konkrétního, co jej způsobilo, co můžeme pojmenovat a také posílit. Pokud znáte konkrétní věci nebo akce, které ovlivňují úspěch vašeho obchodníka, potom víte:

  • co nesmí chybět novému obchodníkovi a na co tedy klást důraz při prověřování kandidátů
  • na co se zaměřit při tréninku a kvalifikaci stávajících obchodníků
  • co prověřit a čemu dát pozornost u těch, kteří nejsou momentálně tolik úspěšní 
Performia- Poznejte potensíál ochodnícho týmu

Toto vědět pro vás může být velmi hodnotné, protože ušetříte za zbytečná školení a efektivně zvýšíte výkony obchodního týmu! ANALÝZA PRODEJCE hodnotí například tyto oblasti:

MANAGEMENT ENERGIE


Ukazuje na úroveň osobní organizace prodejce. Odpoví vám například na tyto otázky: Plánuje si přesně svoje prodejní aktivity na následující týden? Neztrácí příliš mnoho času nad neočekávanými problémy nebo okolnostmi?

STRATEGIE PRODEJE

Prozkoumává to, jak zná konkurenci, potřeby trhu a trendy a jak tyto informace využívá. Je také dobrým indikátorem jeho jistoty týkající se konkurenční výhody jeho produktu na trhu. Tato vlastnost spolu s následující jsou rozhodující. Poukazují na to, kolik toho osoba ví a nakolik se zajímá o trh, na kterém se pohybuje.

POZNÁNÍ PRODUKTU

Ukazuje, zda osoba chápe základy toho, co prodává, co je přidaná hodnota atd. Základní nepochopení produktu může člověku zabránit, aby byl při prodeji efektivní.

Analýzou zjistíte mimo jiného také schopnost prodejce najít nové klienty, schopnost udržet stálé, schopnost uzavírat obchod nebo ochotu pracovat na svých dovednostech.

Tuto analýzu doporučujeme kombinovat vždyU-testem. Je určena již zapracovaným prodejcům a vždy ji vyplňuje prodejce sám za sebe a také šéf prodeje na konkrétního prodejce. Tím získáte nejen přesnější informace, ale také můžete odhalit možná nedorozumění nebo zbytečné zádrhely.

Zdroj fotografií: Thinkshock

Máte velké prodejní plány?
 

Pak je analýza současného stavu členů týmu tím dobrým prvním krokem. Budete pak velmi efektivní v naplnění svých cílů.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Vzít či nevzít? Aneb co s již vybraným kandidátem?


Přestože ještě před pár týdny jsme měli jasno ohledně budoucnosti, dnes je vše jinak a vy jste se možná dostali do situace, kdy nevíte, jestli nového zaměstnance přijmout. Musíte zvážit nové faktory a různé otázky, které dosud nebyly aktuální. Co s tím?

celý článek

Klepat se doma strachy, nebo se stát hrdinou? Jak to vidí jedna šéfka


Nechci šířit paniku, nechci nadávat na vládu a ani se nechci doma klepat strachy. Chci se k věcem postavit čelem a udělat to nejlepší pro co nejvíce lidí. Toto jsou tipy od jedné šéfky, která nerada poslouchá televizní zprávy, dělá to, co jí dává smysl, a nestahuje gatě ještě před brodem.

celý článek

Máte rozjeté "výběrko"? Pokračujte online


„Zrušili jsme pohovory, protože se s kandidáty vzhledem k situaci nemůžeme potkat,“ říká mi do telefonu klientka, když jsem se jí ptala, jak se jim nyní daří. Trochu mě to zaskočilo a nedovedla jsem si představit, že bych udělala to samé.

celý článek

Když naloďování nefunguje


Určitě to znáte. Máte konečně vybráno a kandidát se vám podpisem pracovní smlouvy dostává do fáze zaškolování (dnes často pojmenovávané jako onboarding – tedy jakési naloďování). Protože nováček si na sebe na začátku ještě úplně nevydělává, snažíte se tuto „dobu zaškolovací“ co nejvíce zkrátit. Postupně ale zjišťujete, že to na nováčka nějak nefunguje. Kde se stala chyba?

celý článek