Občas se k vám donese nějaká dílčí informace od zaměstnanců o jejich
(ne)spokojenosti, ale víte, jak je to doopravdy a u všech? Měli byste rádi v rukou opravdu užitečné podklady pro výroční pohovory? Zajímá vás, jak vidí vaši firmu zaměstnanci a co se jim honí hlavou? Máme pro Vás konkrétní otázky pro průzkum spokojenosti.


Kvalitní zpětná vazba a možnost analyzovat současný stav je nutná, pokud chcete pracovat na zlepšení čehokoli. To je důvod, proč stojí za to udělat průzkum.

Důležité je vědět, na co a jak se ptát, a také mít možnost dobře výsledky vyhodnotit. Aby vaši zaměstnanci průzkumy vyplňovat chtěli, měly by být otázky dobře položené a zaměstnanci by také měli vidět, že to k něčemu bylo.

Pokud máte dobře zpracované výsledky průzkumů, můžete je zaměstnancům prezentovat a navíc použít při prosazování vašich plánů do budoucna.

Začněte tedy s průzkumy ihned a rovnou ve vysoké kvalitě.

Jaké otázky pro průzkum spokojenosti zvolit?

Připravili jsme pro vás vzorový dotazník, který si podle svých potřeb můžete upravit či doplnit o další otázky. Tady jsou první 4 otázky. Po vyplnění formuláře níže, získáte dalších 8. Budete mít tedy 12 přesných otázek.
 

1. Jste dobře informován/a o cílech a poslání společnosti?

  • Určitě ano - Spíše ano - Spíše ne - Určitě ne 

2. Víte, co je cílem Vaší pracovní pozice? Uměl/a byste to charakterizovat dvěma větami?

  • Cílem je ...

3. Co potřebujete a nemáte, abyste dosáhl/a svých profesních cílů?

  • Další vzdělávání – Lepší organizaci práce – Lepší pracovní podmínky – Jiné

4. Co byste změnil/a v organizaci své práce, abyste dosáhl svých cílů?

  • Odstranil/a bych ... – Přidal/a bych ... – Upravil/a bych ... – Jiné

PS: Nevíte, jaký nástroj použít pro realizaci průzkumu? My už průzkumy od roku 2012 realizujeme v systému Quanda a můžeme jej jen doporučit.

Zdroj fotografií: Thinkstock, Freepik

Stáhněte si všech 12 otázek do průzkumu spokojenosti zaměstnanců


Po vyplnění formuláře Vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletního průzkumu.

 

O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Proč jsme tak fixovaní na první dojem?


Někteří personalisté mají tendenci klást velký důraz na první dojem, který z kandidáta mají. To ale někdy může být obrovská chyba. Neznamená to ale, že na prvním dojmu nikdy nezáleží, jen že se mnohdy přeceňuje. Nejen v HR. Proč to tak je a kdy si na to dát pozor? Tím se zabýval napsal Marten Runow, expert na budování produktivních týmů.

celý článek

Z PRAXE: Je produktivita opravdu tak důležitá?


Jak důležitá je produktivita pro významného výrobce obalů, profíka z oboru stavebního klempířství a výjimečnou reklamní agenturu? Proč a jak měří výsledky svých lidí a proč je podle nich právě sledování produktivity u lidí klíčové? Odpovědi jsme hledali u úspěšných českých firem, na které jsme náležitě pyšní.

celý článek

Co české firmy neví? Jak odhalit produktivitu při náboru


Při najímání nás některé specifické faktory kandidáta mohou ovlivnit a my se rozhodneme, že by do našeho týmu nezapadnul. Existují určité parametry, které u nového zaměstnance hledáme a které bychom potřebovaly. Může se ale stát, že nás ve výběru něco omezuje. A naše představy to nejsou.

celý článek

Největší bariéra při hledání zaměstnanců podle firem? Nedostatek kvalitních kandidátů


Jaké jsou největší bariéry při hledání nových zaměstnanců? A co firmy nejvíce odrazuje? Na to se zaměřili při průzkumu AMSP. Co české firmy nejvíce trápí?

celý článek