Občas se k vám donese nějaká dílčí informace od zaměstnanců o jejich
(ne)spokojenosti, ale víte, jak je to doopravdy a u všech? Měli byste rádi v rukou opravdu užitečné podklady pro výroční pohovory? Zajímá vás, jak vidí vaši firmu zaměstnanci a co se jim honí hlavou? Máme pro Vás konkrétní otázky pro průzkum spokojenosti.


Kvalitní zpětná vazba a možnost analyzovat současný stav je nutná, pokud chcete pracovat na zlepšení čehokoli. To je důvod, proč stojí za to udělat průzkum.

Důležité je vědět, na co a jak se ptát, a také mít možnost dobře výsledky vyhodnotit. Aby vaši zaměstnanci průzkumy vyplňovat chtěli, měly by být otázky dobře položené a zaměstnanci by také měli vidět, že to k něčemu bylo.

Pokud máte dobře zpracované výsledky průzkumů, můžete je zaměstnancům prezentovat a navíc použít při prosazování vašich plánů do budoucna.

Začněte tedy s průzkumy ihned a rovnou ve vysoké kvalitě.

Jaké otázky pro průzkum spokojenosti zvolit?

Připravili jsme pro vás vzorový dotazník, který si podle svých potřeb můžete upravit či doplnit o další otázky. Tady jsou první 4 otázky. Po vyplnění formuláře níže, získáte dalších 8. Budete mít tedy 12 přesných otázek.
 

1. Jste dobře informován/a o cílech a poslání společnosti?

  • Určitě ano - Spíše ano - Spíše ne - Určitě ne 

2. Víte, co je cílem Vaší pracovní pozice? Uměl/a byste to charakterizovat dvěma větami?

  • Cílem je ...

3. Co potřebujete a nemáte, abyste dosáhl/a svých profesních cílů?

  • Další vzdělávání – Lepší organizaci práce – Lepší pracovní podmínky – Jiné

4. Co byste změnil/a v organizaci své práce, abyste dosáhl svých cílů?

  • Odstranil/a bych ... – Přidal/a bych ... – Upravil/a bych ... – Jiné

PS: Nevíte, jaký nástroj použít pro realizaci průzkumu? My už průzkumy od roku 2012 realizujeme v systému Quanda a můžeme jej jen doporučit.

Zdroj fotografií: Thinkstock, Freepik

Stáhněte si všech 12 otázek do průzkumu spokojenosti zaměstnanců


Po vyplnění formuláře Vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletního průzkumu.

 

O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek