Průzkum spokojenosti zaměstnanců. Proč průzkum dělat a jak na něj?

Občas se k vám donese nějaká dílčí informace od zaměstnanců o jejich
(ne)spokojenosti, ale víte, jak je to doopravdy a u všech?
Měli byste rádi v rukou opravdu užitečné podklady pro výroční pohovory?
Zajímá vás, jak vidí vaši firmu její zaměstnanci a co se jim honí hlavou?


Kvalitní zpětná vazba a možnost analyzovat současný stav je nutná, pokud chcete pracovat na zlepšení čehokoli. To je důvod, proč stojí za to udělat průzkum.

Důležité je vědět, na co a jak se ptát, a také mít možnost dobře výsledky vyhodnotit. Aby vaši zaměstnanci průzkumy vyplňovat chtěli, měly by být otázky dobře položené a zaměstnanci by také měli vidět, že to k něčemu bylo.

Pokud máte dobře zpracované výsledky průzkumů, můžete je zaměstnancům prezentovat a navíc použít při prosazování vašich plánů do budoucna.

Začněte tedy s průzkumy ihned a rovnou ve vysoké kvalitě.


Jaké otázky pro průzkum spokojenosti zvolit?

Zde jsme pro vás připravili vzorový dotazník, který si samozřejmě podle svých potřeb můžete upravit či doplnit o další otázky.

1. Jste dobře informován/a o cílech a poslání společnosti?

- Určitě ano – Spíše ano – Spíše ne – Určitě ne

2. Víte, co je cílem Vaší pracovní pozice? Uměl/a byste to charakterizovat dvěma větami?

…………………………..

3. Co potřebujete a nemáte, abyste dosáhl/a svých profesních cílů?

- Další vzdělávání – Lepší organizaci práce – Lepší pracovní podmínky – Jiné …………….

4. Co byste změnil/a v organizaci své práce, abyste dosáhl svých cílů?

- Odstranil/a bych:…………………………………… - Přidal/a bych:………………………………….
- Upravil/a bych: …………………………………….. - Jiné: …………………………………………....

5. Když se zamyslíte, co Vás dnes nejvíce drží na Vašem pracovišti?

- Dobrá parta – Současná pracovní pozice – Dobrý výdělek – Blízkost bydliště – Setrvačnost – Jinde není lepší situace – Pracovní doba – Charakter práce – je zajímavá – Jiné ………………….

6. Jaká je celková atmosféra na Vašem pracovišti?

- Vynikající – Velmi dobrá – Dobrá – Normální – Spíše horší

7. Je Váš nadřízený připraven Vás vyslechnout, když to potřebujete?

- Ano – Spíše ano – Spíše ne – Ne

8. Dělají Vaši kolegové vše pro to, aby odváděli kvalitní práci?

- Určitě ano – Spíše ano – Spíše ne – Určitě ne

9. Víte, jakou práci a v jaké kvalitě od Vás ostatní očekávají?

- Určitě ano – Spíše ano – Spíše ne – Určitě ne

10. Představte si, že jste jmenován/a do funkce generálního ředitele, čemu byste věnoval/a nejdříve pozornost?

- možnosti podle vlastního uvážení

11. Jste spokojen/a s tím, jak tým funguje?

- Zcela spokojen/a – Spíše spokojen/a – Nespokojen/a

12. Máte zájem se zdokonalovat (vzdělávat) ve své profesi?

- Samovzděláváním – Účastí na seminářích ze svého oboru – Nemám zájem
 

Kdo vám s průzkumem může pomoci?

Již od léta 2012 využíváme průzkumů v systému Quandaa můžeme ho jen doporučit.
V čem vám systém usnadní práci?

- Vytvořený dotazník rozešlete svým zaměstnancům a výsledky se vám rovnou ukládají na jednom místě.

- Nemusíte složitě sčítat a sepisovat výsledky průzkumu po jednotlivých dotaznících, protože systém ProspecteaOne to udělá za vás.

- K jednotlivým bodům průzkumu můžete sepsat své vlastní hodnocení a shrnutí.

- Celkové výsledky průzkumu na závěr upravíte do jedné zprávy spolu s grafy a vyhodnoceními jednotlivých otázek a můžete je předat šéfovi či kolegům v podobě úhledné zprávy v pdf formátu.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Potřebujete systém, který vám usnadní práci?
 

Z vlastní zkušenosti doporučujeme společnost Quanda, která Vám s průzkumem může pomoci.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty


Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?

celý článek

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí


V době, kdy se čím dál výrazněji pracuje na tom, aby šikovní lidé z firmy neodcházeli, ještě mnohem více rezonuje téma testování osobnostního potenciálu. Schopnost porozumět lidem se rázem přesouvá na první koleje zájmu nejen českých firem. Protože jsme známí naším U-testem, který se na osobnost velmi podrobně dívá, rozhodli jsme se tuto rubriku věnovat právě jemu. A věřím, že ač je to trochu jednostranné, dozvíte se velmi zajímavé informace.

celý článek