Občas se k vám donese nějaká dílčí informace od zaměstnanců o jejich
(ne)spokojenosti, ale víte, jak je to doopravdy a u všech? Měli byste rádi v rukou opravdu užitečné podklady pro výroční pohovory? Zajímá vás, jak vidí vaši firmu zaměstnanci a co se jim honí hlavou? Máme pro Vás konkrétní otázky pro průzkum spokojenosti.


Kvalitní zpětná vazba a možnost analyzovat současný stav je nutná, pokud chcete pracovat na zlepšení čehokoli. To je důvod, proč stojí za to udělat průzkum.

Důležité je vědět, na co a jak se ptát, a také mít možnost dobře výsledky vyhodnotit. Aby vaši zaměstnanci průzkumy vyplňovat chtěli, měly by být otázky dobře položené a zaměstnanci by také měli vidět, že to k něčemu bylo.

Pokud máte dobře zpracované výsledky průzkumů, můžete je zaměstnancům prezentovat a navíc použít při prosazování vašich plánů do budoucna.

Začněte tedy s průzkumy ihned a rovnou ve vysoké kvalitě.

Jaké otázky pro průzkum spokojenosti zvolit?

Připravili jsme pro vás vzorový dotazník, který si podle svých potřeb můžete upravit či doplnit o další otázky. Tady jsou první 4 otázky. Po vyplnění formuláře níže, získáte dalších 8. Budete mít tedy 12 přesných otázek.
 

1. Jste dobře informován/a o cílech a poslání společnosti?

  • Určitě ano - Spíše ano - Spíše ne - Určitě ne 

2. Víte, co je cílem Vaší pracovní pozice? Uměl/a byste to charakterizovat dvěma větami?

  • Cílem je ...

3. Co potřebujete a nemáte, abyste dosáhl/a svých profesních cílů?

  • Další vzdělávání – Lepší organizaci práce – Lepší pracovní podmínky – Jiné

4. Co byste změnil/a v organizaci své práce, abyste dosáhl svých cílů?

  • Odstranil/a bych ... – Přidal/a bych ... – Upravil/a bych ... – Jiné

PS: Nevíte, jaký nástroj použít pro realizaci průzkumu? My už průzkumy od roku 2012 realizujeme v systému Quanda a můžeme jej jen doporučit.

Zdroj fotografií: Thinkstock, Freepik

Stáhněte si všech 12 otázek do průzkumu spokojenosti zaměstnanců


Po vyplnění formuláře Vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletního průzkumu.

 

O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Václav a Barbora z VASKY: Mladá generace si často neuvědomuje, jak se má dobře


Oba už v teenagerovském věku lákal svět podnikání. On založil v osmnácti letech svou vlastní firmu na výrobu bot, která má dnes stamilionový roční obrat. Ona od svých devatenácti vyzkoušela nemálo různých prací a dnes je srdcem Vaškovy firmy. „Kéž bych byla v jejich věku tak uvědomělá jako oni,“ řekla jsem si po rozhovoru s nimi. O koho jde? O Václava Staňka, majitele obuvnické značky Vasky, a Barboru Čápkovou, jeho personalistku.

celý článek

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru


Jak by mělo personální oddělení komunikovat s vedoucími, když vybírá nové zaměstnance do jejich týmu? Máme pro vás 5 tipů.

celý článek

Víte, kdo brzdí vaši firmu?


Brzdič, skrytý nepřítel, had, travič studní – to všechno jsou výrazy (a zazněly i peprnější), které popisují člověka, který rozkládá firmu zevnitř. Bývá těžké ho objevit, protože se dokáže umně skrýt. Čím vyšší IQ má, tím lépe umí všechno kolem sebe zkomplikovat. Těžko se tak rozplétá klubko zmatených informací, které se po firmě šíří. Jak někoho takového rozpoznat a nesplést si ho s někým, kdo prostě jen občas nemá svůj den?

celý článek