Téměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO

Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízdu na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny s inzercí za necelou pětistovku.

„Hanko, potřebujeme co nejdříve alespoň šest brigádníků pro dlouhodobou spolupráci. Chceme ideálně lidi, kteří se pohybují ve světě psích sportů, a baví je to,“ řekla mi do telefonu Barbora Levíčková, spoluzakladatelka společnosti MushGO. Jejímu projektu velmi fandím, protože miluji psy. Souhlasila jsem, že jí v tom pomůžu, ona byla nadšená a já se začala těšit na nový projekt. S jejími kolegy jsme začali specifikací pozice, ze které vznikla tato kritéria:

Název pozice: Specialista/ka prodeje
Typ pracovního vztahu: Brigáda nebo práce na zkrácený úvazek (dlouhodobá spolupráce – nejen na léto)
Místo výkonu práce: Prodejna v Brně + občasné víkendové výjezdy po celé ČR v rámci MushGO Tour
Odměna: 170 až 220 Kč/hod
Hlavní pracovní náplň: Odborné poradenství zákazníkům při výběru vhodného psího vybavení

MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing

Inzerce za pětistovku a průběh „výběrka“

Začala jsem tvorbou inzerátu na míru, který jsem zadala jako brigádu na portály práce.cz, pracezarohem.cz a na fajn-brigady.cz. Pozici jsme navíc propagovali na webových stránkách a sociálních sítích společnosti MushGO. Celkové náklady na inzerci byly 462 Kč.

Tahle aktivita nám za prvních 14 dní aktivní inzerce vygenerovala 191 kandidátů. Klíčová pro nás byla (jak už to tak v Performii bývá) produktivita a motivace, až druhé místo obsadily zkušenosti v oboru psích sportů. Proto jsme v prvním kole výběrového řízení rozesílali všem kandidátům dotazníky pracovního potenciálu a životopis nebyl podstatný.

Rozeslané dotazníky vyplnilo 87 kandidátů, z nichž jsem jako potenciálně produktivní doporučila k pohovoru 27 lidí. Vedení MushGO se nakonec osobně potkalo s 22 z nich a během osobních schůzek se ředitelka MushGO zaměřila na podrobné ověření produktivity, motivace, odborných znalostí a prodejních schopností uchazečů. Společně si vyjasnili vzájemná očekávání a 12 lidí postoupilo do finále.  

Ty jsme ještě prověřili U-testem – dotazníkem osobnosti, abychom měli jistotu, že pro ně pozice specialisty prodeje bude opravdu to pravé, a také aby manažeři následně znali potenciál svých lidí a mohli je lépe zaškolit a vést. Když si u vybraných uchazečů v MushGO ověřili reference, nastoupilo na pozici nakonec 8 nových brigádníků!

Chcete vidět, jak vypadal inzerát, který přiměl 191 lidí se přihlásit?


Osm brigádníků za 4 týdny

Na začátku byla potřeba rychle sehnat alespoň 6 brigádníků pro dlouhodobou spolupráci na pozici specialista/ka prodeje. Ačkoliv se na to naší klientce Barboře Levíčkové zdálo nemožné, během 4 týdnů se díky poutavému inzerátu, rychlé komunikaci a aktivnímu přístupu vedení společnosti podařilo najmout dokonce 8 produktivních brigádníků. Do výběrového řízení se přihlásilo 191 zájemců a inzerce celkově stála pouhých 462 korun.

Co stojí za úspěchem tohoto „výběrka“?

Co vidím, že stálo za úspěchem tohoto výběrového řízení? Určitě je to:

  1. poutavý inzerát,
  2. rychlé průběžné vyhodnocování přihlášených kandidátů
    (do 24 hodin byli vždy informováni o dalším kroku výběrového řízení)
  3. a hlavně ochota vedení MushGO dát náboru skutečnou prioritu i přes velké pracovní vytížení.

"Jestli bych spolupráci s Hankou a Performií doporučila? Tisíckrát ANO! A dělám to, kam přijdu. Nábor a zaučování nových lidí je vždy velmi nákladný proces, a když se výběr nepovede, je nutné začít od začátku. Díky spolupráci vím, že jen tak od znovu začínat nebudu.“
Barbora Levíčková, spoluzakladatelka MushGO

Co na to říkají v MushGO?

Jak průběh výběrového řízení vnímá sama spoluzakladatelka společnosti MushGO Barbora Levíčková?

„Spolupracovat s Hankou i s Performií je prostě radost. Pamatuji si, když jsme seděli na poradě s vedením MushGO a rozhodovali se, kdo se o výběrové řízení postará. Poslední týdny byly velmi náročné, protože se zaučoval nový vedoucí a zároveň bylo potřeba co nejvíce času věnovat prodeji, proto i přes na první oko vysokou cenu jsme šli do spolupráce a se vším všudy! Podklady jsem Hance posílala na poslední chvíli a to, co ona dokázala vytvořit, nám sebralo dech...

Spoluzakladatelka společnosti MushGO Barbora Levíčková

Inzerát se zveřejnil a já si pamatuju, jak mi během prvního večera jelo jedno upozornění za druhým, další a další životopisy přicházely do inboxu. Když jsem je letmo prolétla, hned jsem věděla, že bylo velmi moudré rozhodnutí nechat předvýběr na profesionálce. Nedovedu si představit, jak bych tím procházela.

A přišlo první doporučení na kandidátku, a další, a další. Už podle dotazníků a životopisů bylo jasné, že výběr nebude lehký. Jozef (provozní ředitel) vedl pohovory, my s Helou (spoluzakladatelkou) jsme byly přísedící a poslouchaly.

Hned po každém pohovoru jsme si udělali sumárum a uchazeče jsme pak vyhodnocovali v rámci celého týdne, až na pár výjimek, které hned po pohovoru byly "jasné ano". Následoval osobnostní test, bez kterého už v MushGO ani ránu, máme ho všichni a je to jedna z nejlepších investic. Poté bylo na řadě finální rozhodnutí – vybrat 6 kandidátů. To se nám po delších debatách povedlo. Ale na poslední chvíli přišly ještě 2 kandidátky a ty byly "jasné ano", potvrdily to i testy a najednou se podepisovalo 8 dohod.

Hanka nám po celou dobu stála za zády, byla na telefonu a naše hovory probíhaly většinou v podvečerních hodinách, ale vždy mi byla k ruce, s radou nebo ujištěním co a jak. Její e-maily byly průvodcem celého řízení včetně zaškolování, kde nám stručně radila co a jak.

Když jsem toto výběrové řízení zadávala, bála jsem se. Bála jsem se, že nabízím málo peněz, že máme velké požadavky na kandidáty a že už to nemá smysl hledat. Hanka mě vyvedla z omylu a díky ní máme v týmu novou energii, nový dech a chuť jít zase dál."


Chcete znát znění inzerátu, který přiměl 191 lidí se přihlásit? Stáhněte si jej a získejte k tomu pravidelný příliv inspirace v podobě tipů a triků o budování úspěšných týmů, které vám do e-mailové schránky přijdou každý druhý čtvrtek.

Text: Hana Slačálková, Barbora Hartmannová
Zdroj fotografií: canva.com, archiv MushGO

Chcete znát znění inzerátu, který tak dobře fungoval?


Stáhněte si jej a získejte k tomu pravidelný příliv inspirace v podobě tipů a triků o budování úspěšných týmů, které vám do e-mailové schránky přijdou každý druhý čtvrtek.

 

O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku. Do každé práce se vrhá s nováčkovským nadšením, i když už je ostříleným profesionálem. Její agenda je široká, nejčastěji ale přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Její přednášky jsou opravdovým zážitkem – Hanka totiž do nich vkládá energii sobě vlastní a účastníci seminářů oceňují její upřímnost a otevřenost, se kterou s nimi jedná. Kromě přednášek a seminářů také pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty správné kolegy nebo nastavit fungující personální oddělení.

DANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší


Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.

celý článek

OLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné


Z receptů ve starých kuchařských knihách vytvořili skvělé produkty a založili rodinnou konzervárnu Via Delicia v Zábřehu na Moravě. Oba jsou srdcaři, kteří svou práci milují. O to horší bylo období, kdy se museli rozloučit s neproduktivními zaměstnanci a s těmi, kdo firmu záměrně brzdili. Jak náročné to bylo a jak takovou situaci zvládnout? O tom jsem si povídala s manželi Oldřichem a Marcelou Bezchlebovými, ředitelem a ekonomkou rodinné firmy Via Delicia.

celý článek

6 věcí, které by měl manažer o svých lidech vědět


Když jste šéf a vedete lidi, máte dvě možnosti, jak k vedení přistoupit. Buď budete souhlasit s tím, že lidé jsou komplikovaní a vést je, že je těžká a nevděčná práce, nebo se rozhodnete lidem lépe porozumět, aby bylo společné fungování pro vás i pro ně snazší a třeba vám přinášelo i radost. Pokud jste se rozhodli pro druhou variantu, najdete tu pár základních věcí, které byste měli o svých lidech vědět, a zdroje, kde se můžete případně dozvědět ještě víc.

celý článek

Co lidi na jejich šéfech nejvíc štve a kdo za to může?


Nevyvážený work-life balance, neférové odměňování, špatná firemní kultura, nemožnost růstu, pocit nedoceněnosti, nesoulad s firemními hodnotami. To jsou nejčastější důvody k odchodu ze zaměstnání, které uvádějí zahraniční i české průzkumy. Jedna dlouholetá stálice mezi nimi ještě chybí – špatný šéf či vedení. Co ale ten „špatný šéf“ pro lidi vlastně znamená?

celý článek