Téměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO
Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízdu na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny s inzercí za necelou pětistovku.

„Hanko, potřebujeme co nejdříve alespoň šest brigádníků pro dlouhodobou spolupráci. Chceme ideálně lidi, kteří se pohybují ve světě psích sportů, a baví je to,“ řekla mi do telefonu Barbora Levíčková, spoluzakladatelka společnosti MushGO. Jejímu projektu velmi fandím, protože miluji psy. Souhlasila jsem, že jí v tom pomůžu, ona byla nadšená a já se začala těšit na nový projekt. S jejími kolegy jsme začali specifikací pozice, ze které vznikla tato kritéria:
Název pozice: Specialista/ka prodeje
Typ pracovního vztahu: Brigáda nebo práce na zkrácený úvazek (dlouhodobá spolupráce – nejen na léto)
Místo výkonu práce: Prodejna v Brně + občasné víkendové výjezdy po celé ČR v rámci MushGO Tour
Odměna: 170 až 220 Kč/hod
Hlavní pracovní náplň: Odborné poradenství zákazníkům při výběru vhodného psího vybavení

MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing
Inzerce za pětistovku a průběh „výběrka“
Začala jsem tvorbou inzerátu na míru, který jsem zadala jako brigádu na portály práce.cz, pracezarohem.cz a na fajn-brigady.cz. Pozici jsme navíc propagovali na webových stránkách a sociálních sítích společnosti MushGO. Celkové náklady na inzerci byly 462 Kč.
Tahle aktivita nám za prvních 14 dní aktivní inzerce vygenerovala 191 kandidátů. Klíčová pro nás byla (jak už to tak v Performii bývá) produktivita a motivace, až druhé místo obsadily zkušenosti v oboru psích sportů. Proto jsme v prvním kole výběrového řízení rozesílali všem kandidátům dotazníky pracovního potenciálu a životopis nebyl podstatný.
Rozeslané dotazníky vyplnilo 87 kandidátů, z nichž jsem jako potenciálně produktivní doporučila k pohovoru 27 lidí. Vedení MushGO se nakonec osobně potkalo s 22 z nich a během osobních schůzek se ředitelka MushGO zaměřila na podrobné ověření produktivity, motivace, odborných znalostí a prodejních schopností uchazečů. Společně si vyjasnili vzájemná očekávání a 12 lidí postoupilo do finále.
Ty jsme ještě prověřili U-testem – dotazníkem osobnosti, abychom měli jistotu, že pro ně pozice specialisty prodeje bude opravdu to pravé, a také aby manažeři následně znali potenciál svých lidí a mohli je lépe zaškolit a vést. Když si u vybraných uchazečů v MushGO ověřili reference, nastoupilo na pozici nakonec 8 nových brigádníků!

Chcete vidět, jak vypadal inzerát, který přiměl 191 lidí se přihlásit?
Osm brigádníků za 4 týdny
Na začátku byla potřeba rychle sehnat alespoň 6 brigádníků pro dlouhodobou spolupráci na pozici specialista/ka prodeje. Ačkoliv se na to naší klientce Barboře Levíčkové zdálo nemožné, během 4 týdnů se díky poutavému inzerátu, rychlé komunikaci a aktivnímu přístupu vedení společnosti podařilo najmout dokonce 8 produktivních brigádníků. Do výběrového řízení se přihlásilo 191 zájemců a inzerce celkově stála pouhých 462 korun.
Co stojí za úspěchem tohoto „výběrka“?
Co vidím, že stálo za úspěchem tohoto výběrového řízení? Určitě je to:
poutavý inzerát,
rychlé průběžné vyhodnocování přihlášených kandidátů
(do 24 hodin byli vždy informováni o dalším kroku výběrového řízení)a hlavně ochota vedení MushGO dát náboru skutečnou prioritu i přes velké pracovní vytížení.

"Jestli bych spolupráci s Hankou a Performií doporučila? Tisíckrát ANO! A dělám to, kam přijdu. Nábor a zaučování nových lidí je vždy velmi nákladný proces, a když se výběr nepovede, je nutné začít od začátku. Díky spolupráci vím, že jen tak od znovu začínat nebudu.“
Co na to říkají v MushGO?
Jak průběh výběrového řízení vnímá sama spoluzakladatelka společnosti MushGO Barbora Levíčková?
„Spolupracovat s Hankou i s Performií je prostě radost. Pamatuji si, když jsme seděli na poradě s vedením MushGO a rozhodovali se, kdo se o výběrové řízení postará. Poslední týdny byly velmi náročné, protože se zaučoval nový vedoucí a zároveň bylo potřeba co nejvíce času věnovat prodeji, proto i přes na první oko vysokou cenu jsme šli do spolupráce a se vším všudy! Podklady jsem Hance posílala na poslední chvíli a to, co ona dokázala vytvořit, nám sebralo dech...

Spoluzakladatelka společnosti MushGO Barbora Levíčková
Inzerát se zveřejnil a já si pamatuju, jak mi během prvního večera jelo jedno upozornění za druhým, další a další životopisy přicházely do inboxu. Když jsem je letmo prolétla, hned jsem věděla, že bylo velmi moudré rozhodnutí nechat předvýběr na profesionálce. Nedovedu si představit, jak bych tím procházela.
A přišlo první doporučení na kandidátku, a další, a další. Už podle dotazníků a životopisů bylo jasné, že výběr nebude lehký. Jozef (provozní ředitel) vedl pohovory, my s Helou (spoluzakladatelkou) jsme byly přísedící a poslouchaly.
Hned po každém pohovoru jsme si udělali sumárum a uchazeče jsme pak vyhodnocovali v rámci celého týdne, až na pár výjimek, které hned po pohovoru byly "jasné ano". Následoval osobnostní test, bez kterého už v MushGO ani ránu, máme ho všichni a je to jedna z nejlepších investic. Poté bylo na řadě finální rozhodnutí – vybrat 6 kandidátů. To se nám po delších debatách povedlo. Ale na poslední chvíli přišly ještě 2 kandidátky a ty byly "jasné ano", potvrdily to i testy a najednou se podepisovalo 8 dohod.
Hanka nám po celou dobu stála za zády, byla na telefonu a naše hovory probíhaly většinou v podvečerních hodinách, ale vždy mi byla k ruce, s radou nebo ujištěním co a jak. Její e-maily byly průvodcem celého řízení včetně zaškolování, kde nám stručně radila co a jak.
Když jsem toto výběrové řízení zadávala, bála jsem se. Bála jsem se, že nabízím málo peněz, že máme velké požadavky na kandidáty a že už to nemá smysl hledat. Hanka mě vyvedla z omylu a díky ní máme v týmu novou energii, nový dech a chuť jít zase dál."
Chcete znát znění inzerátu, který přiměl 191 lidí se přihlásit? Stáhněte si jej a získejte k tomu pravidelný příliv inspirace v podobě tipů a triků o budování úspěšných týmů, které vám do e-mailové schránky přijdou každý druhý čtvrtek.
Text: Hana Slačálková, Barbora Hartmannová
Zdroj fotografií: canva.com, archiv MushGO
Chcete znát znění inzerátu, který tak dobře fungoval?
Stáhněte si jej a získejte k tomu pravidelný příliv inspirace v podobě tipů a triků o budování úspěšných týmů, které vám do e-mailové schránky přijdou každý druhý čtvrtek.