Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.


Vidíte v dálce nějaké řešení vaší situace?

(Klikněte na jednu z možností a pokračujte dál v odpovídání.)


ODPOVĚDĚLI JSTE: "ANO, vidím v dálce řešení"

Můžete se spolehnout na lidi, které máte v týmu? 

ANO

NE


Dokážete vidět řešení vaší situace, a navíc máte tým, na který se můžete spolehnout? Tak to jste na tom velmi dobře.

Nezapomeňte svou strategii představit celému týmu. Lidé budou fungovat ještě lépe, když budou vědět, proč a kam jdou. Určete cíle a průběžně vyhodnocujte, jak se daří je naplňovat. Nezapomeňte průběžné úspěchy chválit a také o nich dávat vědět veřejnosti. Dobrá práce, která je také dobře prezentovaná, vám přinese ještě více podpory, přátel a nové příležitosti.

Neberte skvělý tým jako běžnou věc, oceňte jejich nasazení a projevte svůj obdiv.


Dokážete vidět řešení vaší situace, ale na lidi, které máte v týmu, není takové spolehnutí, jaké byste si představovali? Musíte vědět jednu důležitou věci, na kterou je třeba se dívat.

Ať už je vaše strategie o přežití, udržení nebo využití nových příležitostí, vždy využijete jen ty, kteří vám v tom pomohou. Dobrá zpráva je, že opravdu problémových lidí je pouze 20 % a s ostatními se dá dobře pracovat. Analyzujte tedy svůj tým s co nejmenším zatížením osobních vazeb nebo historie. Podpoříte-li teď ty nejlepší z týmu, podpoří oni zase vás. Nechte jít ty problémové a uvolněte místo novým. Pusťte se do výběru opravdu výkonných a loajálních lidí. Teď je ten pravý čas, a pokud máte jasnou strategii, tím spíš máte co nabídnout.


ODPOVĚDĚLI JSTE: "NE, nevidím v dálce řešení"

Můžete se spolehnout na lidi, které máte v týmu? 

ANO

NE



V tuto chvíli nevidíte řešení vaší situace, ale máte tým, na který se můžete spolehnout? To není vůbec špatný odrazový můstek!

Velmi důkladně analyzujte všechny prostředky, které máte k dispozici. Využijte své nejlepší lidi a dejte se s nimi do diskuse. Komunikujte o každé možnosti a jakýkoli nápad rozpracujte. Díky tomu přijdete na nějaké řešení a pak i celou strategii. Tu už potom stačí jen zveřejnit, vyhrnout si rukávy a pustit se do toho. Dejte prostor svým nejlepším lidem, oni to ocení. Je možné, že to bude začátek něčeho velkého.

V tuto chvíli nevidíte řešení vaší situace a neumíte si představit, že vám v tom pomohou vaši lidé? Nebudeme si nalhávat, že je to dobré, ale podívat se na to tak, jak to je, je první bod úspěchu. Pojďme se podívat na to, co s tímhle můžete udělat.

Možná nemáte spolehlivý celý tým, ale rozhodně máte alespoň jednoho člověka, na kterého se polehnout můžete. Vyčleňte si spolu den na intenzivní bojovou poradu, kde si odpovíte na otázky, jako jsou ty následující: V čem jsme opravdu dobří? Co umíme? Co na nás oceňují naši zákazníci? Co máme k dispozici (prostory, nástroje, know-how, materiál, lidi)? Jaké máme závazky, bariéry a výzvy? Možná to nebude snadné, ale nakonec vymyslíte nějakou dobrou strategii, která vás nejen z této „prekérky“ vyvede, ale zároveň určitě hodně posílí.

Zdroj fotografií: freepik, shutterstock

Chcete mít v týmu jen ty správné lidi? 
 

Pak potřebujete náš klíčový seminář "Jak vytvořit a udržet skvělý tým".


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek

Personalistka a šéf: Je důležité najít potenciál člověka a dále ho rozvíjet


Najít motivaci u svých lidí je základ úspěšného podnikání. Pokud zaměstnáváte zdravotně znevýhodněné osoby, může být hledání obtížnější. I přesto MYJÓMI družstvo invalidů, které se věnuje především ručním kompletačním a montážním pracím, zaměstnává bezmála čtyři stovky lidí s nějakým typem zdravotního znevýhodnění. Máme tu pro vás dvojrozhovor se spolumajitelem a současně předsedou představenstva MYJÓMI družstva invalidů Petrem Horkým a personalistkou společnosti Alenou Drábkovou.

celý článek