Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.


Vidíte v dálce nějaké řešení vaší situace?

(Klikněte na jednu z možností a pokračujte dál v odpovídání.)


ODPOVĚDĚLI JSTE: "ANO, vidím v dálce řešení"

Můžete se spolehnout na lidi, které máte v týmu? 

ANO

NE


Dokážete vidět řešení vaší situace, a navíc máte tým, na který se můžete spolehnout? Tak to jste na tom velmi dobře.

Nezapomeňte svou strategii představit celému týmu. Lidé budou fungovat ještě lépe, když budou vědět, proč a kam jdou. Určete cíle a průběžně vyhodnocujte, jak se daří je naplňovat. Nezapomeňte průběžné úspěchy chválit a také o nich dávat vědět veřejnosti. Dobrá práce, která je také dobře prezentovaná, vám přinese ještě více podpory, přátel a nové příležitosti.

Neberte skvělý tým jako běžnou věc, oceňte jejich nasazení a projevte svůj obdiv.


Dokážete vidět řešení vaší situace, ale na lidi, které máte v týmu, není takové spolehnutí, jaké byste si představovali? Musíte vědět jednu důležitou věci, na kterou je třeba se dívat.

Ať už je vaše strategie o přežití, udržení nebo využití nových příležitostí, vždy využijete jen ty, kteří vám v tom pomohou. Dobrá zpráva je, že opravdu problémových lidí je pouze 20 % a s ostatními se dá dobře pracovat. Analyzujte tedy svůj tým s co nejmenším zatížením osobních vazeb nebo historie. Podpoříte-li teď ty nejlepší z týmu, podpoří oni zase vás. Nechte jít ty problémové a uvolněte místo novým. Pusťte se do výběru opravdu výkonných a loajálních lidí. Teď je ten pravý čas, a pokud máte jasnou strategii, tím spíš máte co nabídnout.


ODPOVĚDĚLI JSTE: "NE, nevidím v dálce řešení"

Můžete se spolehnout na lidi, které máte v týmu? 

ANO

NE



V tuto chvíli nevidíte řešení vaší situace, ale máte tým, na který se můžete spolehnout? To není vůbec špatný odrazový můstek!

Velmi důkladně analyzujte všechny prostředky, které máte k dispozici. Využijte své nejlepší lidi a dejte se s nimi do diskuse. Komunikujte o každé možnosti a jakýkoli nápad rozpracujte. Díky tomu přijdete na nějaké řešení a pak i celou strategii. Tu už potom stačí jen zveřejnit, vyhrnout si rukávy a pustit se do toho. Dejte prostor svým nejlepším lidem, oni to ocení. Je možné, že to bude začátek něčeho velkého.

V tuto chvíli nevidíte řešení vaší situace a neumíte si představit, že vám v tom pomohou vaši lidé? Nebudeme si nalhávat, že je to dobré, ale podívat se na to tak, jak to je, je první bod úspěchu. Pojďme se podívat na to, co s tímhle můžete udělat.

Možná nemáte spolehlivý celý tým, ale rozhodně máte alespoň jednoho člověka, na kterého se polehnout můžete. Vyčleňte si spolu den na intenzivní bojovou poradu, kde si odpovíte na otázky, jako jsou ty následující: V čem jsme opravdu dobří? Co umíme? Co na nás oceňují naši zákazníci? Co máme k dispozici (prostory, nástroje, know-how, materiál, lidi)? Jaké máme závazky, bariéry a výzvy? Možná to nebude snadné, ale nakonec vymyslíte nějakou dobrou strategii, která vás nejen z této „prekérky“ vyvede, ale zároveň určitě hodně posílí.

Zdroj fotografií: freepik, shutterstock

Chcete mít v týmu jen ty správné lidi? 
 

Pak potřebujete náš klíčový seminář "Jak vytvořit a udržet skvělý tým".


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek