TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?
Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.
Vidíte v dálce nějaké řešení vaší situace?
(Klikněte na jednu z možností a pokračujte dál v odpovídání.)

ODPOVĚDĚLI JSTE: "ANO, vidím v dálce řešení"
Můžete se spolehnout na lidi, které máte v týmu?
ANO
NE
Dokážete vidět řešení vaší situace, a navíc máte tým, na který se můžete spolehnout? Tak to jste na tom velmi dobře.
Nezapomeňte svou strategii představit celému týmu. Lidé budou fungovat ještě lépe, když budou vědět, proč a kam jdou. Určete cíle a průběžně vyhodnocujte, jak se daří je naplňovat. Nezapomeňte průběžné úspěchy chválit a také o nich dávat vědět veřejnosti. Dobrá práce, která je také dobře prezentovaná, vám přinese ještě více podpory, přátel a nové příležitosti.
Neberte skvělý tým jako běžnou věc, oceňte jejich nasazení a projevte svůj obdiv.
Dokážete vidět řešení vaší situace, ale na lidi, které máte v týmu, není takové spolehnutí, jaké byste si představovali? Musíte vědět jednu důležitou věci, na kterou je třeba se dívat.
Ať už je vaše strategie o přežití, udržení nebo využití nových příležitostí, vždy využijete jen ty, kteří vám v tom pomohou. Dobrá zpráva je, že opravdu problémových lidí je pouze 20 % a s ostatními se dá dobře pracovat. Analyzujte tedy svůj tým s co nejmenším zatížením osobních vazeb nebo historie. Podpoříte-li teď ty nejlepší z týmu, podpoří oni zase vás. Nechte jít ty problémové a uvolněte místo novým. Pusťte se do výběru opravdu výkonných a loajálních lidí. Teď je ten pravý čas, a pokud máte jasnou strategii, tím spíš máte co nabídnout.
ODPOVĚDĚLI JSTE: "NE, nevidím v dálce řešení"
Můžete se spolehnout na lidi, které máte v týmu?
ANO
NE
V tuto chvíli nevidíte řešení vaší situace, ale máte tým, na který se můžete spolehnout? To není vůbec špatný odrazový můstek!
Velmi důkladně analyzujte všechny prostředky, které máte k dispozici. Využijte své nejlepší lidi a dejte se s nimi do diskuse. Komunikujte o každé možnosti a jakýkoli nápad rozpracujte. Díky tomu přijdete na nějaké řešení a pak i celou strategii. Tu už potom stačí jen zveřejnit, vyhrnout si rukávy a pustit se do toho. Dejte prostor svým nejlepším lidem, oni to ocení. Je možné, že to bude začátek něčeho velkého.
V tuto chvíli nevidíte řešení vaší situace a neumíte si představit, že vám v tom pomohou vaši lidé? Nebudeme si nalhávat, že je to dobré, ale podívat se na to tak, jak to je, je první bod úspěchu. Pojďme se podívat na to, co s tímhle můžete udělat.
Možná nemáte spolehlivý celý tým, ale rozhodně máte alespoň jednoho člověka, na kterého se polehnout můžete. Vyčleňte si spolu den na intenzivní bojovou poradu, kde si odpovíte na otázky, jako jsou ty následující: V čem jsme opravdu dobří? Co umíme? Co na nás oceňují naši zákazníci? Co máme k dispozici (prostory, nástroje, know-how, materiál, lidi)? Jaké máme závazky, bariéry a výzvy? Možná to nebude snadné, ale nakonec vymyslíte nějakou dobrou strategii, která vás nejen z této „prekérky“ vyvede, ale zároveň určitě hodně posílí.
Chcete mít v týmu jen ty správné lidi?
Pak potřebujete náš klíčový seminář "Jak vytvořit a udržet skvělý tým".
Další články
Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny
Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.
celý článekJANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem
Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.
celý článekHledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů
Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.
celý článekMÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy
Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.
celý článek