Přestože ještě před pár týdny jsme měli ohledně budoucnosti jasno, dnes je vše jinak a vy jste se možná dostali do situace, kdy nevíte, jestli nového zaměstnance přijmout. Musíte zvážit nové faktory a různé otázky, které dosud nebyly aktuální. Jak si s tím poradit?
 

Publikováno: 31. března 2020


Vše má svá rizika a čekání při výběrovém řízení není výjimkou. Co se teď ohledně "výběrka" může stát, když budete přešlapovat na místě a vyčkávat?

  • Než se rozhodnete, budou ti nejlepší kandidáti pryč.
  • Výběr budete muset dělat od začátku, což bude nákladné jak časově, tak i finančně.
  • Necháte si uniknout člověka, který by vám mohl výrazně pomoct v náročné době.

Máme pro vás několik rad, jak se v této situaci zachovat.

Zeptejte se kandidáta

  • Můžete nastoupit později?
  • Můžete nastoupit na částečný úvazek?
  • Jste ochoten dělat i jinou práci na přechodnou dobu, než ve firmě zvládneme, co je potřeba?


Zeptejte se sami sebe

  • Jak vybraný člověk firmě v budoucnu pomůže?
  • Mohu jeho potenciál v současnosti využít?
  • Je jeho nástup spíše závazek nebo investice do budoucna?
  • Když ho teď nepřijmu, opravdu ho za pár týdnů nebudu potřebovat?
  • Co nejhoršího se může stát, když ho přijmu?
  • Co nejlepšího se může stát, když ho přijmu?

Proč se nezapomenout ptát?

Získáte odpovědi, které vám pomohou se rychleji a lépe rozhodnout. Díky vaší otevřenosti rovnou uvidíte přístup kandidáta k nestandardní situaci. Možná získáte více než jste očekávali a najdete nové možnosti. A v každém případě otázkami neuděláte chybu.

PS: Více jistoty vám také dodá online „bezkontaktní“ testování pracovního potenciálu, ověření produktivity a referencí.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Ještě nevíte, jak s jistotou rozlišit mezi produktivními a destruktivními lidmi v týmu?


Objednejte si naši online přednášku.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Znát potenciál svých lidí? Nezbytné!


Možná více než kdy jindy firmy začínají zkoumat efektivitu jednotlivých členů týmu. Doba si žádá pracovat více a tvrději za stejné nebo dokonce menší peníze. Takto se firmy snaží udržet nad vodou v současné nestandardní situaci. Je to doba, která se více či méně dotkla všech a její dozvuky tu s námi ještě chvíli zřejmě budou.

celý článek

Uspěje manažer doby pohodové i v době krizové?


Současná doba mi připomíná klasický začátek amerického akčního filmu. Z naprosto standardní rutiny se najednou hlavní hrdinové ocitnou uprostřed katastrofy. A právě v této šílené době se přede všechny postaví někdo, kdo ostatní vede a díky komu je zachráněn celý svět. Nebo alespoň jeho část. Existuje vůbec takový hrdina v našem reálném světě?

celý článek

RADKA TESAŘÍKOVÁ: Dobrý nábor je trvalé vytváření kvalitního pracovního prostředí


Radka Tesaříková pracuje ve společnosti Karel Kaňák, s.r.o. už od roku 2017. Její přístup k zaměstnancům a náboru jako takovému velmi přesně koresponduje s tím, jak se firmě daří. V současné době patří k předním českým výrobcům výsekových strojů a lídrům v oblasti opracovávání materiálů. Jak do tak specifického oboru hledají zaměstnance a do jaké míry reputace firmy dokáže ovlivnit rozhodnutí uchazečů?

celý článek

Jaký vliv mají negativní emoce na výsledky firmy


Emoce v týmech zásadně ovlivňují nejen náladu, ale i samotný výkon vašich lidí. Určitě jste již měli možnost zpozorovat, že když je v týmu dobrá nálada, většinou je doprovázená vysokou produkcí a schopností řešit přicházející problémy s lehkostí a bez zaváhání. Naopak pokud jste zaznamenali v týmu špatnou náladu, většinou to šlo ruku v ruce s tím, že někteří lidé nebyli plně vytíženi a každý problém byl zbytečně dlouho "rozmazáván".

celý článek