Přestože ještě před pár týdny jsme měli ohledně budoucnosti jasno, dnes je vše jinak a vy jste se možná dostali do situace, kdy nevíte, jestli nového zaměstnance přijmout. Musíte zvážit nové faktory a různé otázky, které dosud nebyly aktuální. Jak si s tím poradit?
 

Publikováno: 31. března 2020


Vše má svá rizika a čekání při výběrovém řízení není výjimkou. Co se teď ohledně "výběrka" může stát, když budete přešlapovat na místě a vyčkávat?

  • Než se rozhodnete, budou ti nejlepší kandidáti pryč.
  • Výběr budete muset dělat od začátku, což bude nákladné jak časově, tak i finančně.
  • Necháte si uniknout člověka, který by vám mohl výrazně pomoct v náročné době.

Máme pro vás několik rad, jak se v této situaci zachovat.

Zeptejte se kandidáta

  • Můžete nastoupit později?
  • Můžete nastoupit na částečný úvazek?
  • Jste ochoten dělat i jinou práci na přechodnou dobu, než ve firmě zvládneme, co je potřeba?


Zeptejte se sami sebe

  • Jak vybraný člověk firmě v budoucnu pomůže?
  • Mohu jeho potenciál v současnosti využít?
  • Je jeho nástup spíše závazek nebo investice do budoucna?
  • Když ho teď nepřijmu, opravdu ho za pár týdnů nebudu potřebovat?
  • Co nejhoršího se může stát, když ho přijmu?
  • Co nejlepšího se může stát, když ho přijmu?

Proč se nezapomenout ptát?

Získáte odpovědi, které vám pomohou se rychleji a lépe rozhodnout. Díky vaší otevřenosti rovnou uvidíte přístup kandidáta k nestandardní situaci. Možná získáte více než jste očekávali a najdete nové možnosti. A v každém případě otázkami neuděláte chybu.

PS: Více jistoty vám také dodá online „bezkontaktní“ testování pracovního potenciálu, ověření produktivity a referencí.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Ještě nevíte, jak s jistotou rozlišit mezi produktivními a destruktivními lidmi v týmu?


Objednejte si naši online přednášku.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek