Přestože ještě před pár týdny jsme měli ohledně budoucnosti jasno, dnes je vše jinak a vy jste se možná dostali do situace, kdy nevíte, jestli nového zaměstnance přijmout. Musíte zvážit nové faktory a různé otázky, které dosud nebyly aktuální. Jak si s tím poradit?
 

Publikováno: 31. března 2020


Vše má svá rizika a čekání při výběrovém řízení není výjimkou. Co se teď ohledně "výběrka" může stát, když budete přešlapovat na místě a vyčkávat?

  • Než se rozhodnete, budou ti nejlepší kandidáti pryč.
  • Výběr budete muset dělat od začátku, což bude nákladné jak časově, tak i finančně.
  • Necháte si uniknout člověka, který by vám mohl výrazně pomoct v náročné době.

Máme pro vás několik rad, jak se v této situaci zachovat.

Zeptejte se kandidáta

  • Můžete nastoupit později?
  • Můžete nastoupit na částečný úvazek?
  • Jste ochoten dělat i jinou práci na přechodnou dobu, než ve firmě zvládneme, co je potřeba?


Zeptejte se sami sebe

  • Jak vybraný člověk firmě v budoucnu pomůže?
  • Mohu jeho potenciál v současnosti využít?
  • Je jeho nástup spíše závazek nebo investice do budoucna?
  • Když ho teď nepřijmu, opravdu ho za pár týdnů nebudu potřebovat?
  • Co nejhoršího se může stát, když ho přijmu?
  • Co nejlepšího se může stát, když ho přijmu?

Proč se nezapomenout ptát?

Získáte odpovědi, které vám pomohou se rychleji a lépe rozhodnout. Díky vaší otevřenosti rovnou uvidíte přístup kandidáta k nestandardní situaci. Možná získáte více než jste očekávali a najdete nové možnosti. A v každém případě otázkami neuděláte chybu.

PS: Více jistoty vám také dodá online „bezkontaktní“ testování pracovního potenciálu, ověření produktivity a referencí.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Ještě nevíte, jak s jistotou rozlišit mezi produktivními a destruktivními lidmi v týmu?


Objednejte si naši online přednášku.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Václav a Barbora z VASKY: Mladá generace si často neuvědomuje, jak se má dobře


Oba už v teenagerovském věku lákal svět podnikání. On založil v osmnácti letech svou vlastní firmu na výrobu bot, která má dnes stamilionový roční obrat. Ona od svých devatenácti vyzkoušela nemálo různých prací a dnes je srdcem Vaškovy firmy. „Kéž bych byla v jejich věku tak uvědomělá jako oni,“ řekla jsem si po rozhovoru s nimi. O koho jde? O Václava Staňka, majitele obuvnické značky Vasky, a Barboru Čápkovou, jeho personalistku.

celý článek

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru


Jak by mělo personální oddělení komunikovat s vedoucími, když vybírá nové zaměstnance do jejich týmu? Máme pro vás 5 tipů.

celý článek

Víte, kdo brzdí vaši firmu?


Brzdič, skrytý nepřítel, had, travič studní – to všechno jsou výrazy (a zazněly i peprnější), které popisují člověka, který rozkládá firmu zevnitř. Bývá těžké ho objevit, protože se dokáže umně skrýt. Čím vyšší IQ má, tím lépe umí všechno kolem sebe zkomplikovat. Těžko se tak rozplétá klubko zmatených informací, které se po firmě šíří. Jak někoho takového rozpoznat a nesplést si ho s někým, kdo prostě jen občas nemá svůj den?

celý článek