Vzít či nevzít? Aneb co s již vybraným kandidátem?
Přestože ještě před pár týdny jsme měli ohledně budoucnosti jasno, dnes je vše jinak a vy jste se možná dostali do situace, kdy nevíte, jestli nového zaměstnance přijmout. Musíte zvážit nové faktory a různé otázky, které dosud nebyly aktuální. Jak si s tím poradit?
Publikováno: 31. března 2020
Vše má svá rizika a čekání při výběrovém řízení není výjimkou. Co se teď ohledně "výběrka" může stát, když budete přešlapovat na místě a vyčkávat?
- Než se rozhodnete, budou ti nejlepší kandidáti pryč.
- Výběr budete muset dělat od začátku, což bude nákladné jak časově, tak i finančně.
- Necháte si uniknout člověka, který by vám mohl výrazně pomoct v náročné době.
Máme pro vás několik rad, jak se v této situaci zachovat.
Zeptejte se kandidáta
- Můžete nastoupit později?
- Můžete nastoupit na částečný úvazek?
- Jste ochoten dělat i jinou práci na přechodnou dobu, než ve firmě zvládneme, co je potřeba?
Zeptejte se sami sebe
- Jak vybraný člověk firmě v budoucnu pomůže?
- Mohu jeho potenciál v současnosti využít?
- Je jeho nástup spíše závazek nebo investice do budoucna?
- Když ho teď nepřijmu, opravdu ho za pár týdnů nebudu potřebovat?
- Co nejhoršího se může stát, když ho přijmu?
- Co nejlepšího se může stát, když ho přijmu?
Proč se nezapomenout ptát?
Získáte odpovědi, které vám pomohou se rychleji a lépe rozhodnout. Díky vaší otevřenosti rovnou uvidíte přístup kandidáta k nestandardní situaci. Možná získáte více než jste očekávali a najdete nové možnosti. A v každém případě otázkami neuděláte chybu.
PS: Více jistoty vám také dodá online „bezkontaktní“ testování pracovního potenciálu, ověření produktivity a referencí.
Zdroj fotografií: Freepik.com
Ještě nevíte, jak s jistotou rozlišit mezi produktivními a destruktivními lidmi v týmu?
Objednejte si naši online přednášku.
Další články
DANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší
Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.
celý článekTéměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO
Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízda na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny a inzerce nás navíc stála necelou pětistovku.
celý článekOLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné
Z receptů ve starých kuchařských knihách vytvořili skvělé produkty a založili rodinnou konzervárnu Via Delicia v Zábřehu na Moravě. Oba jsou srdcaři, kteří svou práci milují. O to horší bylo období, kdy se museli rozloučit s neproduktivními zaměstnanci a s těmi, kdo firmu záměrně brzdili. Jak náročné to bylo a jak takovou situaci zvládnout? O tom jsem si povídala s manželi Oldřichem a Marcelou Bezchlebovými, ředitelem a ekonomkou rodinné firmy Via Delicia.
celý článek6 věcí, které by měl manažer o svých lidech vědět
Když jste šéf a vedete lidi, máte dvě možnosti, jak k vedení přistoupit. Buď budete souhlasit s tím, že lidé jsou komplikovaní a vést je, že je těžká a nevděčná práce, nebo se rozhodnete lidem lépe porozumět, aby bylo společné fungování pro vás i pro ně snazší a třeba vám přinášelo i radost. Pokud jste se rozhodli pro druhou variantu, najdete tu pár základních věcí, které byste měli o svých lidech vědět, a zdroje, kde se můžete případně dozvědět ještě víc.
celý článek