Přestože ještě před pár týdny jsme měli ohledně budoucnosti jasno, dnes je vše jinak a vy jste se možná dostali do situace, kdy nevíte, jestli nového zaměstnance přijmout. Musíte zvážit nové faktory a různé otázky, které dosud nebyly aktuální. Jak si s tím poradit?
 

Publikováno: 31. března 2020


Vše má svá rizika a čekání při výběrovém řízení není výjimkou. Co se teď ohledně "výběrka" může stát, když budete přešlapovat na místě a vyčkávat?

  • Než se rozhodnete, budou ti nejlepší kandidáti pryč.
  • Výběr budete muset dělat od začátku, což bude nákladné jak časově, tak i finančně.
  • Necháte si uniknout člověka, který by vám mohl výrazně pomoct v náročné době.

Máme pro vás několik rad, jak se v této situaci zachovat.

Zeptejte se kandidáta

  • Můžete nastoupit později?
  • Můžete nastoupit na částečný úvazek?
  • Jste ochoten dělat i jinou práci na přechodnou dobu, než ve firmě zvládneme, co je potřeba?


Zeptejte se sami sebe

  • Jak vybraný člověk firmě v budoucnu pomůže?
  • Mohu jeho potenciál v současnosti využít?
  • Je jeho nástup spíše závazek nebo investice do budoucna?
  • Když ho teď nepřijmu, opravdu ho za pár týdnů nebudu potřebovat?
  • Co nejhoršího se může stát, když ho přijmu?
  • Co nejlepšího se může stát, když ho přijmu?

Proč se nezapomenout ptát?

Získáte odpovědi, které vám pomohou se rychleji a lépe rozhodnout. Díky vaší otevřenosti rovnou uvidíte přístup kandidáta k nestandardní situaci. Možná získáte více než jste očekávali a najdete nové možnosti. A v každém případě otázkami neuděláte chybu.

PS: Více jistoty vám také dodá online „bezkontaktní“ testování pracovního potenciálu, ověření produktivity a referencí.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Ještě nevíte, jak s jistotou rozlišit mezi produktivními a destruktivními lidmi v týmu?


Objednejte si naši online přednášku.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek