JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec, nebo skvělý uchazeč?

Seděl vám na pohovoru někdy kandidát, ze kterého jste byli nadšení? Uměl velmi působivě hovořit a dokonce vypadal jako opravdový profesionál? Občas jste se ale ztratili v jeho výkladu a měli jste pocit, že toho ví více než vy, a tak už nebylo třeba se na nic víc ptát? Nenechte se oklamat krásnými slovy. I tyto "pohovorové profesionály" můžete mít pod kontrolou. Můžete jednoduše zjistit, jestli před vámi sedí šampion, nebo herec.


Čeho si všímat při pracovním pohovoru?

  • Je velmi důležité vzít v úvahu „skutečné výsledky“ uchazeče. To, že už v minulosti pracoval a může to prokázat, je mimořádně důležité. Proto v této oblasti ověřování musíte být i vy mimořádně zvědaví. Neklaďte zvědavosti hranice.
  • Vyvarujte se těch, kteří nedokážou poskytnout žádný důkaz o svém úspěchu v předcházejících zaměstnáních a nedosáhli žádných dobrých výsledků.

Když je člověk opravdu produktivní, v popisu své produkce nemá žádná „bílá místa“, která nejsou jednoduše vysvětlitelná. Produktivní lidé si většinou velmi dobře pamatují svoje výsledky a odpovědi se vám od nich dostane jednoduše.

O dobré produkci určitě svědčí, když člověk nemá žádné problémy prokázat, že v předcházejících zaměstnáních měl vysokou úroveň produkce. Jasně vám popíše, jak se k výsledku dostal a kolik akcí pro tento výsledek musel udělat. Dobrým ukazatelem je, když se v průběhu let jeho osobní produkce zvyšovala. Je dobré si všímat i toho, zda kandidát zvládal v minulosti složité situace.

Performia- jak vést pohovor

Jak u pohovoru rozeznat "herce" od opravdu skvělého uchazeče?

  1. Pokud kandidát velkoryse odpovídá, že díky němu fungoval systém, fungoval tým, fungovala firma, zeptejte se: „Když bychom přišli do vaší firmy, jak bychom zjistili, že to funguje?" Šampión vám přesně popíše, jak se k tomu dostal a jaká čísla musel generovat. „Herec“, který za sebou výsledky nemá, bude mít problém.
  2. Pokud vám kandidát utíká od tématu, opakujte otázku do té doby, dokud nedostanete odpověď. I když se vám bude zdát, že to není vhodné.
  3. Pokud uchazeč často používá cizí slova, nechte si je vysvětlit tak, abyste je plně pochopili. Nebojte se zeptat. Někteří kandidáti spoléhají na to, že se nezeptáte.
  4. Pokud nechápete, co vám říká, zeptejte se: „Jak to myslíte?“ Buďte v roli „zjišťovatele“.

Na konci pohovoru musíte mít jasnou představu o tom, co hodnotného kandidát vytvořil. Pokud nic takového nenajdete, pravděpodobně máte před sebou „herce“.

Nikdo nechce do svého mužstva najmout útočníka, který nikdy nedal gól!

Zdroj fotografií: Thinkstock

Necítíte se stále při ověřování produktivity jistí a máte otazníky?


Přijďte si k nám ověřování natrénovat a získat si tak jistotu ve vedení výběrového řízení.
Seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým je právě pro toto určen.


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek

5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu


Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky.

celý článek