JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec, nebo skvělý uchazeč?

Seděl vám na pohovoru někdy kandidát, ze kterého jste byli nadšení? Uměl velmi působivě hovořit a dokonce vypadal jako opravdový profesionál? Občas jste se ale ztratili v jeho výkladu a měli jste pocit, že toho ví více než vy, a tak už nebylo třeba se na nic víc ptát? Nenechte se oklamat krásnými slovy. I tyto "pohovorové profesionály" můžete mít pod kontrolou. Můžete jednoduše zjistit, jestli před vámi sedí šampion, nebo herec.


Čeho si všímat při pracovním pohovoru?

  • Je velmi důležité vzít v úvahu „skutečné výsledky“ uchazeče. To, že už v minulosti pracoval a může to prokázat, je mimořádně důležité. Proto v této oblasti ověřování musíte být i vy mimořádně zvědaví. Neklaďte zvědavosti hranice.
  • Vyvarujte se těch, kteří nedokážou poskytnout žádný důkaz o svém úspěchu v předcházejících zaměstnáních a nedosáhli žádných dobrých výsledků.

Když je člověk opravdu produktivní, v popisu své produkce nemá žádná „bílá místa“, která nejsou jednoduše vysvětlitelná. Produktivní lidé si většinou velmi dobře pamatují svoje výsledky a odpovědi se vám od nich dostane jednoduše.

O dobré produkci určitě svědčí, když člověk nemá žádné problémy prokázat, že v předcházejících zaměstnáních měl vysokou úroveň produkce. Jasně vám popíše, jak se k výsledku dostal a kolik akcí pro tento výsledek musel udělat. Dobrým ukazatelem je, když se v průběhu let jeho osobní produkce zvyšovala. Je dobré si všímat i toho, zda kandidát zvládal v minulosti složité situace.

Performia- jak vést pohovor

Jak u pohovoru rozeznat "herce" od opravdu skvělého uchazeče?

  1. Pokud kandidát velkoryse odpovídá, že díky němu fungoval systém, fungoval tým, fungovala firma, zeptejte se: „Když bychom přišli do vaší firmy, jak bychom zjistili, že to funguje?" Šampión vám přesně popíše, jak se k tomu dostal a jaká čísla musel generovat. „Herec“, který za sebou výsledky nemá, bude mít problém.
  2. Pokud vám kandidát utíká od tématu, opakujte otázku do té doby, dokud nedostanete odpověď. I když se vám bude zdát, že to není vhodné.
  3. Pokud uchazeč často používá cizí slova, nechte si je vysvětlit tak, abyste je plně pochopili. Nebojte se zeptat. Někteří kandidáti spoléhají na to, že se nezeptáte.
  4. Pokud nechápete, co vám říká, zeptejte se: „Jak to myslíte?“ Buďte v roli „zjišťovatele“.

Na konci pohovoru musíte mít jasnou představu o tom, co hodnotného kandidát vytvořil. Pokud nic takového nenajdete, pravděpodobně máte před sebou „herce“.

Nikdo nechce do svého mužstva najmout útočníka, který nikdy nedal gól!

Zdroj fotografií: Thinkstock

Necítíte se stále při ověřování produktivity jistí a máte otazníky?


Přijďte si k nám ověřování natrénovat a získat si tak jistotu ve vedení výběrového řízení.
Seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým je právě pro toto určen.


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

KAVALIERGLASS: Může firma s 1500 zaměstnanci udržet rodinnou atmosféru?


Před více než 180 lety na místě dění nebylo nic. Pouze prázdné louky a v dáli se kroutila řeka Sázava. Jak plynul čas, změnil se nejen pohled na okolí, ale také střed města Sázava. Kolem firmy KAVALIERGLASS vzniklo město a společnost se dostala do středu celého města a navázala na českou sklářskou tradici v Česku.

celý článek

Mileniálové a jim podobná „sebranka“


Dnes už je téměř nemožné, abyste alespoň jednou neslyšeli něco o generaci takzvaných mileniálů. Co to ale vlastně ve skutečnosti znamená, jak se liší od ostatních generací, jak se projevují na trhu práce a proč se o nich dnes tak moc mluví?

celý článek

Proč je důležité motivovat své zaměstnance? A jak to udělat správně?


Když chceme, aby nás život bavil, potřebujeme motivaci téměř ke každé naší činnosti. Pro někoho ale nemusí být snadné ji najít. Motivovat sám sebe může být mnohdy těžší než motivovat své okolí. Jak motivaci vlastně definovat? Co lidi demotivuje? A jak motivaci najít sám pro sebe? O to se s námi podělili tři úspěšní ředitelé českých firem.

celý článek

MICHAL KABELKA: Chceš být odolnější? Dostaň se do průšvihu a vytáhni se z něj


Když je řeč o odolnosti, nemohli jsme si k rozhovoru vybrat mezi našimi klienty nikoho lepšího. Michal Kabelka, dnes vedoucí lidských zdrojů ve společnosti KAVALIERGLASS, a.s., byl úspěšný podnikatel, který si prošel nemalými potížemi a rozhodl se je přetavit ve svou vlastní imunitu. Dnes své zkušenosti s věčně dobrou náladou předává jako běžný zaměstnanec, který pro velkou výrobní firmu doslova dýchá.

celý článek