JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec, nebo skvělý uchazeč?

Seděl vám na pohovoru někdy kandidát, ze kterého jste byli nadšení? Uměl velmi působivě hovořit a dokonce vypadal jako opravdový profesionál? Občas jste se ale ztratili v jeho výkladu a měli jste pocit, že toho ví více než vy, a tak už nebylo třeba se na nic víc ptát? Nenechte se oklamat krásnými slovy. I tyto "pohovorové profesionály" můžete mít pod kontrolou. Můžete jednoduše zjistit, jestli před vámi sedí šampion, nebo herec.


Čeho si všímat při pracovním pohovoru?

  • Je velmi důležité vzít v úvahu „skutečné výsledky“ uchazeče. To, že už v minulosti pracoval a může to prokázat, je mimořádně důležité. Proto v této oblasti ověřování musíte být i vy mimořádně zvědaví. Neklaďte zvědavosti hranice.
  • Vyvarujte se těch, kteří nedokážou poskytnout žádný důkaz o svém úspěchu v předcházejících zaměstnáních a nedosáhli žádných dobrých výsledků.

Když je člověk opravdu produktivní, v popisu své produkce nemá žádná „bílá místa“, která nejsou jednoduše vysvětlitelná. Produktivní lidé si většinou velmi dobře pamatují svoje výsledky a odpovědi se vám od nich dostane jednoduše.

O dobré produkci určitě svědčí, když člověk nemá žádné problémy prokázat, že v předcházejících zaměstnáních měl vysokou úroveň produkce. Jasně vám popíše, jak se k výsledku dostal a kolik akcí pro tento výsledek musel udělat. Dobrým ukazatelem je, když se v průběhu let jeho osobní produkce zvyšovala. Je dobré si všímat i toho, zda kandidát zvládal v minulosti složité situace.

Performia- jak vést pohovor

Jak u pohovoru rozeznat "herce" od opravdu skvělého uchazeče?

  1. Pokud kandidát velkoryse odpovídá, že díky němu fungoval systém, fungoval tým, fungovala firma, zeptejte se: „Když bychom přišli do vaší firmy, jak bychom zjistili, že to funguje?" Šampión vám přesně popíše, jak se k tomu dostal a jaká čísla musel generovat. „Herec“, který za sebou výsledky nemá, bude mít problém.
  2. Pokud vám kandidát utíká od tématu, opakujte otázku do té doby, dokud nedostanete odpověď. I když se vám bude zdát, že to není vhodné.
  3. Pokud uchazeč často používá cizí slova, nechte si je vysvětlit tak, abyste je plně pochopili. Nebojte se zeptat. Někteří kandidáti spoléhají na to, že se nezeptáte.
  4. Pokud nechápete, co vám říká, zeptejte se: „Jak to myslíte?“ Buďte v roli „zjišťovatele“.

Na konci pohovoru musíte mít jasnou představu o tom, co hodnotného kandidát vytvořil. Pokud nic takového nenajdete, pravděpodobně máte před sebou „herce“.

Nikdo nechce do svého mužstva najmout útočníka, který nikdy nedal gól!

Zdroj fotografií: Thinkstock

Necítíte se stále při ověřování produktivity jistí a máte otazníky?


Přijďte si k nám ověřování natrénovat a získat si tak jistotu ve vedení výběrového řízení.
Seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým je právě pro toto určen.


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech


Přibližně před dvěma lety jsme pomáhali ve společnosti Emco najít toho správného člověka na pozici finančního ředitele. To, že je produktivní, má dobrou motivaci a skvělý osobnostní potenciál tehdy ještě dovršil tím, že byl ochotný dělat telefonický pohovor o víkendu v sedm ráno. Mezi 180 kandidáty jsme vybrali Tomáše Trčku a sami sobě teď gratulujeme. Tento skromný profík je dnes totiž pro společnost Emco důležitým pevným bodem.

celý článek

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí


Někdy se u klientů setkávám s tím, že je pro ně těžké najít skutečně dobrého obchodníka. Jeho prací je „prodávat“ se a takto k tomu často přistupuje i při samotném pohovoru. Proto může být těžší rozklíčovat, zda dotyčný bude pro firmu přínosem a opravdu bude přinášet nové obchody.

celý článek

Nejdražší chyby při reorganizaci firmy


Současná situace donutila spoustu firem zamyslet se nad tím, zda lze dělat věci lépe a efektivněji v menším počtu zaměstnanců. Některé jsou třeba donuceny propouštět, aby se udržel chod společnosti. Vždy když přichází čas reorganizace či restrukturalizace, vyvstává otázka: Koho si v týmu nechat?

celý článek

KATEŘINA GRYGOVÁ: Zaměstnanci jsou jako moje děti. Snažím se zjistit, co by je naplňovalo


Pokud chcete mít úspěšnou firmu, musíte mít ty správné lidi. To Vám opakujeme pořád dokola. Poznat, kdo je jaký a kdo se hodí na jakou pozici, je ale často nelehký úkol. Výrazně Vám v tom může pomoci personální audit, díky kterému své lidi opravdu poznáte. Objevit potenciál svých zaměstnanců se rozhodla i Kateřina Grygová, jednatelka ve společnosti BENKO KLIMA s.r.o., která měla jasný cíl – zjistit, jak své zaměstnance dále posunout.

celý článek