O lidech: Delegování práce

„Nejlíp to stejně udělám já.“ Je vám tahle věta povědomá? Pak vás možná bude zajímat, jak předejít frustraci z delegování práce na jiné nebo jak zvolit míru kontroly poté, co už jste nějakou práci předali. Jak delegovat tak, abyste udrželi kvalitu toho, co jste vybudovali? Proč je tak podstatné rozumět lidem, kterým svou práci předáváte? A jak jako ten, kdo práci od někoho přebírá, udělat pro hladký průběh co nejvíce?

O tom mluvila Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou.



„Člověk nepřevezme zodpovědnost, pokud dané věci dobře nerozumí. Takže mít očekávání, že se pak postaví čelem chybám a nedokonalostem, je naivní. Proto je opravdu potřeba dát si tu práci s předáváním postu. Můžete nastavit i určitou "dobu hájení", kdy se domluvíte, že třeba první měsíc se ještě může doptat a nebude za tuto práci hodnocen. Potom, když uvidíte, že práci na postu zvládá a rozumí jí, můžete ho začít hodnotit a brát to tak, že je za tuto práci stoprocentně zodpovědný.“
Lucie Spáčilová

Zajímá vás téma onboardingu (zaškolení nováčka)?

Máme pro vás několik dalších článků a epizod podcastu přímo na toto téma:

O LIDECH: Jak nastartovat nováčka?

Když naloďování nefunguje

6 nejčastějších chyb, které děláme při onboardingu


Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Znáte své lidi tak dobře, že víte, jak na ně delegovat práci?

Využijte k tomu náš U-test osobnostního potenciálu.
 


Ivana Drábková: Bezpečné prostředí ve firmě může někdy znamenat i vyhazov společníka


Ivana Drábková léta jako krizová manažerka pomáhala šéfům a personalistům vytvořit v jejich firmě bezpečné a produktivní prostředí. Dnes své zkušenosti, které byly někdy opravdu drsné, využívá ve společnosti Performia jako konzultantka pro firmy na Severní Moravě. Barbora Hartmannová si s ní povídala o tom, jaké nejtěžší situace ve firmách řešila, co je podle ní největší „Achillovou patou“ šéfů českých firem a jak s nimi vytváří spravedlivé prostředí pro práci, díky kterému si šéfové nenosí starosti se zaměstnanci domů.

celý článek

O lidech: Problémoví zaměstnanci: Kdy to stojí za námahu a kdy je čas se rozloučit?


Představte si člověka, který chvíli skvěle pracuje, ale pak má najednou období, kdy se mu nic nedaří, dělá chyby, zapomíná. Střídají se chvíle, kdy ho chválíte, a chvíle, kdy ho spíše křísíte. Čím to vlastně je a jak se takový člověk liší od někoho, komu stačí se jen dovzdělat? Jak poznat opravdu problémového zaměstnance?

celý článek

Martin Chrt: Jako nový šéf jsem prošel údolím smrti


Když Martin Chrt jako jednatel nastoupil do LB Cemix, ještě netušil, že ho čeká „procházka údolím smrti“, jak tuhle etapu sám s úsměvem popisuje. Od té doby vyměnil významnou část zaměstnanců a změnil velké množství procesů. Jak to dokázal ustát a co ho drželo nad vodou?

celý článek

O lidech: Kdo kolik bere? Jak se pozná férová mzda a jak si říct o zvýšení


Čeho se bojí firmy, které zakazují o mzdách mluvit? Proč stejná mzda na podobné pozici není fér a v čem ta férovost vlastně spočívá? Jak mají nastavené odměny ve firmách, které jsou dlouhodobě úspěšné? Proč dobré peníze někdy lidem jako odměna za dobrou práci nestačí? A jak by si sám zaměstnanec měl říct o zvýšení mzdy?

celý článek