5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

V současné době se u klientů nezřídka setkáváme s nedostatkem uchazečů na dělnické pozice. Je pro ně obtížné sehnat nové kandidáty a někteří dlouholetí pracovníci jim odchází. Mám tu pro Vás proto 5 tipů, které mohou tuto fluktuaci omezit, a to nejen ve firmě s dělnickými pozicemi.


1. Vedoucí pracovníci

Vedoucí pracovníci, kteří řídí skupinu dělníků (např. směnový mistři, teamleadeři apod.) musí být ze své podstaty výkonní a loajální pracovníci, kteří vždy dodrží své slovo. Jsou pro své podřízené čitelní a vnímají, že tu pro ně vždy jejich nadřízený je.

2. Finanční ohodnocení 

Nezapomeňte na spravedlivé finanční ohodnocení na základě reálných výsledků každého jednotlivce. Tuto stránku má většina firem podchycenou. S čím se ale setkávám, jsou různé nástupní platy. Některý kandidát si „vyhádá“ větší nástupní mzdu než jiný. Toto je faktor, který může zapříčinit rozbroje ve vašich týmech. Finanční ohodnocení by mělo být vždy spravedlivé a transparentní. Všichni pracovníci by měli mít stejné startovací podmínky.

3. Anketa spokojenosti zaměstnanců

Pravidelná anketa spokojenosti vám pomůže vytvořit lepší interní PR mezi vašimi zaměstnanci. Dozvíte se z ní názory na vaši firmu, co vaše lidi tíží a na čem byste měli zapracovat, aby se tam vaši pracovníci cítili lépe. Vaši zaměstnanci budou vnímat, že se o ně zajímáte a snažíte se pro ně udělat maximum.

Performia-5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

4. Pochvala 

Pochvala za dobře odvedenou práci někdy udělá více než pětistovka navíc na výplatní pásce. Vedoucí pracovníci jsou ve své práci zahlceni problémy svých podřízených a potažmo problémy celé firmy. Celou svou energii věnují těmto záležitostem a trochu zapomínají na to dobré, co se u vás ve firmě děje. Trochu se odsouvají na druhou kolej tiší pracovití lidé. Tato ignorace produktivních zaměstnanců může zapříčinit jejich odchod.

5. Tolerance neproduktivních jedinců

Tolerance neproduktivních jedinců v týmu, kteří navíc vytváří na pracovišti špatnou atmosféru, způsobuje demotivaci ostatních členů skupiny a může to eskalovat až v odchod pracovitých lidí z vaší společnosti.

Přeji vám, ať se u vás šikovní zaměstnanci cítí dobře a dýchají za firmu spolu s vámi.

Text připravila: Hana Slačálková

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak udržet skvělý tým?
 

Pokud si nejste jisti, jak tyto kroky reálně aplikovat ve své společnosti, navštivte náš seminář


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny


Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.

celý článek

JANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem


Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.

celý článek

Hledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů


Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.

celý článek

MÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy


Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.

celý článek