5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

V současné době se u klientů nezřídka setkáváme s nedostatkem uchazečů na dělnické pozice. Je pro ně obtížné sehnat nové kandidáty a někteří dlouholetí pracovníci jim odchází. Mám tu pro Vás proto 5 tipů, které mohou tuto fluktuaci omezit, a to nejen ve firmě s dělnickými pozicemi.


1.

Vedoucí pracovníci, kteří řídí skupinu dělníků (např. směnový mistři, teamleadeři apod.) musí být ze své podstaty výkonní a loajální pracovníci, kteří vždy dodrží své slovo. Jsou pro své podřízené čitelní a vnímají, že tu pro ně vždy jejich nadřízený je.

2.

Nezapomeňte na spravedlivé finanční ohodnocení na základě reálných výsledků každého jednotlivce. Tuto stránku má většina firem podchycenou. S čím se ale setkávám, jsou různé nástupní platy. Některý kandidát si „vyhádá“ větší nástupní mzdu než jiný. Toto je faktor, který může zapříčinit rozbroje ve Vašich týmech. Finanční ohodnocení by mělo být vždy spravedlivé a transparentní. Všichni pracovníci by měli mít stejné startovací podmínky.

3.

 Pravidelná anketa spokojenosti Vám pomůže vytvořit lepší interní PR mezi Vašimi zaměstnanci. Dozvíte se z ní názory na Vaši firmu, co Vaše lidi tíží a na čem byste měli zapracovat, aby se tam Vaši pracovníci cítili lépe. Vaši zaměstnanci budou vnímat, že se o ně zajímáte a snažíte se pro ně udělat maximum.

Performia-5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

4.

 Pochvala za dobře odvedenou práci někdy udělá více než pětistovka navíc na výplatní pásce. Vedoucí pracovníci jsou ve své práci zahlceni problémy svých podřízených a potažmo problémy celé firmy. Celou svou energii věnují těmto záležitostem a trochu zapomínají na to dobré, co se u Vás ve firmě děje. Trochu se odsouvají na druhou kolej tiší pracovití lidé. Tato ignorace produktivních zaměstnanců může zapříčinit jejich odchod.

5.

 Tolerance neproduktivních jedinců v týmu, kteří navíc vytváří na pracovišti špatnou atmosféru, způsobuje demotivaci ostatních členů skupiny a může to eskalovat až v odchod pracovitých lidí z Vaší společnosti.

Přeji Vám, ať se u Vás šikovní zaměstnanci cítí dobře a dýchají za firmu spolu s Vámi. Hana Hladká

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak udržet skvělý tým?
 

Pokud si nejste jisti, jak tyto kroky reálně aplikovat ve své společnosti, navštivte náš seminář
Jak vytvořit a udržet skvělý tým, kde se těmto tématům věnujeme velice podrobně.


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

KATEŘINA GRYGOVÁ: Zaměstnanci jsou jako moje děti. Snažím se zjistit, co by je naplňovalo


Pokud chcete mít úspěšnou firmu, musíte mít ty správné lidi. To Vám opakujeme pořád dokola. Poznat, kdo je jaký a kdo se hodí na jakou pozici, je ale často nelehký úkol. Výrazně Vám v tom může pomoci personální audit, díky kterému své lidi opravdu poznáte. Objevit potenciál svých zaměstnanců se rozhodla i Kateřina Grygová, jednatelka ve společnosti BENKO KLIMA s.r.o., která měla jasný cíl – zjistit, jak své zaměstnance dále posunout.

celý článek

Znát potenciál svých lidí? Nezbytné!


Možná více než kdy jindy firmy začínají zkoumat efektivitu jednotlivých členů týmu. Doba si žádá pracovat více a tvrději za stejné nebo dokonce menší peníze. Takto se firmy snaží udržet nad vodou v současné nestandardní situaci. Je to doba, která se více či méně dotkla všech a její dozvuky tu s námi ještě chvíli zřejmě budou.

celý článek

Uspěje manažer doby pohodové i v době krizové?


Současná doba mi připomíná klasický začátek amerického akčního filmu. Z naprosto standardní rutiny se najednou hlavní hrdinové ocitnou uprostřed katastrofy. A právě v této šílené době se přede všechny postaví někdo, kdo ostatní vede a díky komu je zachráněn celý svět. Nebo alespoň jeho část. Existuje vůbec takový hrdina v našem reálném světě?

celý článek

RADKA TESAŘÍKOVÁ: Dobrý nábor je trvalé vytváření kvalitního pracovního prostředí


Radka Tesaříková pracuje ve společnosti Karel Kaňák, s.r.o. už od roku 2017. Její přístup k zaměstnancům a náboru jako takovému velmi přesně koresponduje s tím, jak se firmě daří. V současné době patří k předním českým výrobcům výsekových strojů a lídrům v oblasti opracovávání materiálů. Jak do tak specifického oboru hledají zaměstnance a do jaké míry reputace firmy dokáže ovlivnit rozhodnutí uchazečů?

celý článek