5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

V současné době se u klientů nezřídka setkáváme s nedostatkem uchazečů na dělnické pozice. Je pro ně obtížné sehnat nové kandidáty a někteří dlouholetí pracovníci jim odchází. Mám tu pro Vás proto 5 tipů, které mohou tuto fluktuaci omezit, a to nejen ve firmě s dělnickými pozicemi.


1.

Vedoucí pracovníci, kteří řídí skupinu dělníků (např. směnový mistři, teamleadeři apod.) musí být ze své podstaty výkonní a loajální pracovníci, kteří vždy dodrží své slovo. Jsou pro své podřízené čitelní a vnímají, že tu pro ně vždy jejich nadřízený je.

2.

Nezapomeňte na spravedlivé finanční ohodnocení na základě reálných výsledků každého jednotlivce. Tuto stránku má většina firem podchycenou. S čím se ale setkávám, jsou různé nástupní platy. Některý kandidát si „vyhádá“ větší nástupní mzdu než jiný. Toto je faktor, který může zapříčinit rozbroje ve Vašich týmech. Finanční ohodnocení by mělo být vždy spravedlivé a transparentní. Všichni pracovníci by měli mít stejné startovací podmínky.

3.

 Pravidelná anketa spokojenosti Vám pomůže vytvořit lepší interní PR mezi Vašimi zaměstnanci. Dozvíte se z ní názory na Vaši firmu, co Vaše lidi tíží a na čem byste měli zapracovat, aby se tam Vaši pracovníci cítili lépe. Vaši zaměstnanci budou vnímat, že se o ně zajímáte a snažíte se pro ně udělat maximum.

Performia-5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

4.

 Pochvala za dobře odvedenou práci někdy udělá více než pětistovka navíc na výplatní pásce. Vedoucí pracovníci jsou ve své práci zahlceni problémy svých podřízených a potažmo problémy celé firmy. Celou svou energii věnují těmto záležitostem a trochu zapomínají na to dobré, co se u Vás ve firmě děje. Trochu se odsouvají na druhou kolej tiší pracovití lidé. Tato ignorace produktivních zaměstnanců může zapříčinit jejich odchod.

5.

 Tolerance neproduktivních jedinců v týmu, kteří navíc vytváří na pracovišti špatnou atmosféru, způsobuje demotivaci ostatních členů skupiny a může to eskalovat až v odchod pracovitých lidí z Vaší společnosti.

Přeji Vám, ať se u Vás šikovní zaměstnanci cítí dobře a dýchají za firmu spolu s Vámi. Hana Hladká

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak udržet skvělý tým?
 

Pokud si nejste jisti, jak tyto kroky reálně aplikovat ve své společnosti, navštivte náš seminář
Jak vytvořit a udržet skvělý tým, kde se těmto tématům věnujeme velice podrobně.


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek