5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

V současné době se u klientů nezřídka setkáváme s nedostatkem uchazečů na dělnické pozice. Je pro ně obtížné sehnat nové kandidáty a někteří dlouholetí pracovníci jim odchází. Mám tu pro Vás proto 5 tipů, které mohou tuto fluktuaci omezit, a to nejen ve firmě s dělnickými pozicemi.


1.

Vedoucí pracovníci, kteří řídí skupinu dělníků (např. směnový mistři, teamleadeři apod.) musí být ze své podstaty výkonní a loajální pracovníci, kteří vždy dodrží své slovo. Jsou pro své podřízené čitelní a vnímají, že tu pro ně vždy jejich nadřízený je.

2.

Nezapomeňte na spravedlivé finanční ohodnocení na základě reálných výsledků každého jednotlivce. Tuto stránku má většina firem podchycenou. S čím se ale setkávám, jsou různé nástupní platy. Některý kandidát si „vyhádá“ větší nástupní mzdu než jiný. Toto je faktor, který může zapříčinit rozbroje ve Vašich týmech. Finanční ohodnocení by mělo být vždy spravedlivé a transparentní. Všichni pracovníci by měli mít stejné startovací podmínky.

3.

 Pravidelná anketa spokojenosti Vám pomůže vytvořit lepší interní PR mezi Vašimi zaměstnanci. Dozvíte se z ní názory na Vaši firmu, co Vaše lidi tíží a na čem byste měli zapracovat, aby se tam Vaši pracovníci cítili lépe. Vaši zaměstnanci budou vnímat, že se o ně zajímáte a snažíte se pro ně udělat maximum.

Performia-5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

4.

 Pochvala za dobře odvedenou práci někdy udělá více než pětistovka navíc na výplatní pásce. Vedoucí pracovníci jsou ve své práci zahlceni problémy svých podřízených a potažmo problémy celé firmy. Celou svou energii věnují těmto záležitostem a trochu zapomínají na to dobré, co se u Vás ve firmě děje. Trochu se odsouvají na druhou kolej tiší pracovití lidé. Tato ignorace produktivních zaměstnanců může zapříčinit jejich odchod.

5.

 Tolerance neproduktivních jedinců v týmu, kteří navíc vytváří na pracovišti špatnou atmosféru, způsobuje demotivaci ostatních členů skupiny a může to eskalovat až v odchod pracovitých lidí z Vaší společnosti.

Přeji Vám, ať se u Vás šikovní zaměstnanci cítí dobře a dýchají za firmu spolu s Vámi. Hana Hladká

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak udržet skvělý tým?
 

Pokud si nejste jisti, jak tyto kroky reálně aplikovat ve své společnosti, navštivte náš seminář
Jak vytvořit a udržet skvělý tým, kde se těmto tématům věnujeme velice podrobně.


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek