5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

V současné době se u klientů nezřídka setkáváme s nedostatkem uchazečů na dělnické pozice. Je pro ně obtížné sehnat nové kandidáty a někteří dlouholetí pracovníci jim odchází. Mám tu pro Vás proto 5 tipů, které mohou tuto fluktuaci omezit, a to nejen ve firmě s dělnickými pozicemi.


1.

Vedoucí pracovníci, kteří řídí skupinu dělníků (např. směnový mistři, teamleadeři apod.) musí být ze své podstaty výkonní a loajální pracovníci, kteří vždy dodrží své slovo. Jsou pro své podřízené čitelní a vnímají, že tu pro ně vždy jejich nadřízený je.

2.

Nezapomeňte na spravedlivé finanční ohodnocení na základě reálných výsledků každého jednotlivce. Tuto stránku má většina firem podchycenou. S čím se ale setkávám, jsou různé nástupní platy. Některý kandidát si „vyhádá“ větší nástupní mzdu než jiný. Toto je faktor, který může zapříčinit rozbroje ve Vašich týmech. Finanční ohodnocení by mělo být vždy spravedlivé a transparentní. Všichni pracovníci by měli mít stejné startovací podmínky.

3.

 Pravidelná anketa spokojenosti Vám pomůže vytvořit lepší interní PR mezi Vašimi zaměstnanci. Dozvíte se z ní názory na Vaši firmu, co Vaše lidi tíží a na čem byste měli zapracovat, aby se tam Vaši pracovníci cítili lépe. Vaši zaměstnanci budou vnímat, že se o ně zajímáte a snažíte se pro ně udělat maximum.

Performia-5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

4.

 Pochvala za dobře odvedenou práci někdy udělá více než pětistovka navíc na výplatní pásce. Vedoucí pracovníci jsou ve své práci zahlceni problémy svých podřízených a potažmo problémy celé firmy. Celou svou energii věnují těmto záležitostem a trochu zapomínají na to dobré, co se u Vás ve firmě děje. Trochu se odsouvají na druhou kolej tiší pracovití lidé. Tato ignorace produktivních zaměstnanců může zapříčinit jejich odchod.

5.

 Tolerance neproduktivních jedinců v týmu, kteří navíc vytváří na pracovišti špatnou atmosféru, způsobuje demotivaci ostatních členů skupiny a může to eskalovat až v odchod pracovitých lidí z Vaší společnosti.

Přeji Vám, ať se u Vás šikovní zaměstnanci cítí dobře a dýchají za firmu spolu s Vámi. Hana Hladká

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak udržet skvělý tým?
 

Pokud si nejste jisti, jak tyto kroky reálně aplikovat ve své společnosti, navštivte náš seminář
Jak vytvořit a udržet skvělý tým, kde se těmto tématům věnujeme velice podrobně.


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů vůbec nemaže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí.

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty


Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?

celý článek

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí


V době, kdy se čím dál výrazněji pracuje na tom, aby šikovní lidé z firmy neodcházeli, ještě mnohem více rezonuje téma testování osobnostního potenciálu. Schopnost porozumět lidem se rázem přesouvá na první koleje zájmu nejen českých firem. Protože jsme známí naším U-testem, který se na osobnost velmi podrobně dívá, rozhodli jsme se tuto rubriku věnovat právě jemu. A věřím, že ač je to trochu jednostranné, dozvíte se velmi zajímavé informace.

celý článek