Klientovi ušetřím až osmdesát procent času, říká Lenka Komorousová

Jméno Lenka Komorousová znají hlavně naši top klienti, o které se stará. V Performii pracuje už pořádnou řádku let a své zkušenosti využívá také při výběrových řízeních pro zaneprázdněné klienty. Co má na Performii nejradši a jak přesně může s náborem pomoci třeba i vám?


Leni, prozraď nám, proč zrovna Performia? Jak ses o firmě dozvěděla?
Mám moc ráda účel Performie. Pomáháme lidem, aby dokázali ještě lépe a efektivněji přijímat nové lidi, vytvářet své týmy a pracovat s nimi. Díky tomu si plní sny, mohou expandovat a rozvíjet svoji firmu. Když jsem byla na mateřské, dozvěděla jsem se, že se zakládá Performia v Čechách. Když jsem si pak vybírala pracovní místo, volba byla jasná.

Kolik let pracuješ v Performii?
Letos to bude 15 let, je to kus života, na druhou stranu stále překračuji svou komfortní zónu a posouvám své schopnosti, učím se nové věci. A to mě baví.

Na jaké pozici jsi začínala? A jak ses vypracovala?
Začínala jsem jako prodejce, po sedmi letech jsem začala klientům pomáhat s výběrem nových zaměstnanců, postupně jsem se vypracovala do vedoucí pozice. Vedu tým šesti moc šikovných kolegyň. Mou klíčovou pozicí je podpora pro naše VIP klienty.

Lenka při zaškolování naší nové kolegyně Ivany

Celkově jsme úspěšně udělali 382 výběrových řízení, což představuje přibližně 22 920 kandidátů

V Performii se mimo jiné soustředíš na službu 3P (pronájem profesionálního personalisty)? Co přesně si pod tímto názvem máme představit?
Jde hlavně o selekci kandidátů podle dosažených pracovních výsledků. Klientovi zasíláme kandidáty, kteří se na danou pozici nejvíce hodí. Poskytujeme odborné rady a tím klientům šetříme čas.

V praxi to znamená, že po dobu jednoho měsíce má k dispozici odborníka s hromadou zkušeností, který společně s klientem přesně definuje danou pozici, vytvoří inzerát na míru a následně ho vydá. Poté, co se ozvou potenciální kandidáti, se s nimi ještě ten den spojí (protože víme, že ti šikovní dlouho volní nezůstanou). Pak jim zašle dotazníky a z jejich výsledků vybírá ty nejvhodnější, které klientovi představí.

Sama jsem zpracovala už 138 projektů, což je přibližně 6 900 kandidátů. Celkově jsme úspěšně udělali 382 výběrových řízení, což představuje přibližně 22 920 kandidátů. Kromě mě tuhle službu pravidelně dodávají moje kolegyně Iva Schulzová, Hana Slačálková a Martina Rancová.

Celou touto službou chceme ukázat, že výběrové řízení může být rychlé a efektivní, že se tento postup může klient naučit sám a může mít celé výběrové řízení sám plně pod kontrolou. On sám nejlíp ví, jak jeho firma funguje a jaké lidi potřebuje.

V jaké situaci se klient rozhodne pro službu 3P (Pronájem profesionálního personalisty)?
Je to ve chvíli, kdy má klient plné ruce práce a výběrovému řízení by nemohl věnovat plnou pozornost. Takže naše selekce kandidátů a odborná pomoc mu ušetří plno času.

Kromě práce stíháme i zábavu a dokončení kurzu komunikace u nás občas vypadá i takhle

Jsou různé typy zaměstnání, některé více specifické než druhé. Je u některých povolání těžké 3P uskutečnit, nebo si poradíš se vším?
Pro tuto službu jsou vhodné například pozice personální, administrativní, střední management, vedoucí pozice, pozice bez nároku na odborné znalosti, nákupčí, obchodní referentka atd. Pozice, které touto službou nehledáme, jsou z oblasti IT, technické a odborné pozice, servisní technici, dělníci, makléři, pojišťovací konzultanti atd.

3P není výběrové řízení, které je pouze na tobě a na nikom jiném. Co je na dodávání výběrového řízení tímto způsobem těžké?
Vždy je moc důležitá rychlost (a my jsme opravdu hodně rychlé) klíčová je také spolupráce s klientem, aby se nechal vést a přijal naše odborné rady. Pokud ta souhra drhne, pak je spolupráce těžká pro obě strany a nezáleží na tom, o jakou se jedná pozici. V průběhu výběrového řízení jsme tým a je nutné „táhnout za jeden provaz“, prostě spolupracovat. Není to jen na nás.

Celou touto službou chceme ukázat, že výběrové řízení může být rychlé a efektivní, že se tento postup může klient naučit sám a může mít celé výběrové řízení sám plně pod kontrolou. On sám nejlíp ví, jak jeho firma funguje a jaké lidi potřebuje.

Můžeš říct, kolik času může tenhle „pronájem“ ušetřit?
Klienti v našich dotaznících po službě uvádějí, že ušetří průměrně 50 % až 80 % času, který by normálně výběrovému řízení věnovali.

Jaká je podle tebe největší výhoda 3P?
Mohu říci, čeho si klienti na této službě nejvíce cení a co vyplývá z našich průzkumů:

  • Odbornosti, komunikace, profesionality
  • Efektivnosti a ušetření času
  • Správné selekce kandidátů

I Vás čeká výběrové řízení, na které nemáte čas nebo byste potřebovali dobře vyselektovat ty s největším potenciálem?
 

Dejte nám vědět, můžeme Vám s tím pomoci.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Máme nový Performia Space, užijte si ho taky


Asi každý člověk má rád hezké prostředí, nějakou pěknou místnost, ze které pohoda a inspirace přímo křičí. To se pak pracuje samo a nápady Vám jen skáčou na papír. I my takovou místnost chtěli, a tak jsme si ji vytvořili. Užijte si ji taky.

celý článek

RADKA TESAŘÍKOVÁ: Dobrý nábor je trvalé vytváření kvalitního pracovního prostředí


Radka Tesaříková pracuje ve společnosti Karel Kaňák, s.r.o. už od roku 2017. Její přístup k zaměstnancům a náboru jako takovému velmi přesně koresponduje s tím, jak se firmě daří. V současné době patří k předním českým výrobcům výsekových strojů a lídrům v oblasti opracovávání materiálů. Jak do tak specifického oboru hledají zaměstnance a do jaké míry reputace firmy dokáže ovlivnit rozhodnutí uchazečů?

celý článek

Jsme v top desítce nejlepších zaměstnavatelů. Mít skvělý tým není sci-fi


Každého potěší, když někdo ocení jeho tvrdou práci. A nás to těší o to víc, když jde o potvrzení dovednosti, kterou denně předáváme našim klientům. Za rok 2019 jsme na serveru Vimvic.cz byli nejlepším zaměstnavatelem a v roce 2020 se stále držíme v top desítce nejlepších zaměstnavatelů.

celý článek

V dalším webináři jsme spojili firmy napříč celou republikou


Říká se jednou a dost! Ale co když pouze jednou nestačí? Náš první webinář měl velký úspěch, a tak jsme na Vaši žádost vytvořili další. V úterý 5. května v 18:00 jsme spustili druhý webinář s názvem Kdo pomáhá a kdo se veze.

celý článek