Jak vzdělávat zaměstnance, jak vybrat ten správný seminář a kdy je na vzdělávání zaměstnance ta nejvhodnější doba? Na to jsme se zeptali dvou úspěšných žen z naší spřízněné firmy Business Success. Obě jsou na vedoucí pozici a ne zřídka řeší otázku koho a kdy vzdělávat - ať už interně nebo s klienty.


V Performia klientům pomáháme budovat tým, pomáháme vybírat kandidáty, hodnotit stávající personál za účelem jeho zlepšení a máme velkou radost, když se jim daří. Když do týmu přijmou schopného člověka, je to skvělé, ale rozhodně tím pro ně práce nekončí. I pracovník se skvělým potenciálem potřebuje správně nastartovat a řídit. Produktivní a dobře motivovaní lidé mají rádi fér ohodnocení, dobře zvládnutou organizaci a management, který ví, co dělá, a je inspirativní.

Právě v oblastech, které jsme popsali v poslední větě, máme velmi dobrou osobní zkušenost se vzdělávací a konzultační firmou Business Success. Spolu s nimi se staráme o desítky firem. My z hlediska získání kvalitních pracovníků a Business Success z hlediska vyladění firmy tak, aby byl úspěch jistý. Velké zkušenosti mají také se vzděláváním zaměstnanců, a proto jsme jim položili pár otázek, které by mohly přinést inspiraci i vám. Pokud budete mít dotaz nebo máte chuť zjistit, co pro vás mohou profesionálové z Business Success udělat, doporučujeme je kontaktovat.

Vzdělávání zaměstnanců: 3 otázky pro Vlastu Opelkovou

Vlasta Opelková

Je výkonnou ředitelkou společnosti Business Success již od roku 2011 a její hlavní náplní práce je strategické plánování, organizování a zvládání situací, lidí a produkce.
Kontakt: opelkova@success.cz

1. Jak vybrat, koho ve firmě trénovat/vzdělávat?

Z vlastní zkušenosti bych doporučila investovat do nejlepších lidí. To se týká nejen vzdělávání. Tím „nejlepší“ myslím ty, kteří mají skvělou produkci, jsou loajální a jakákoliv investice do vzdělání se firmě vrátí ve formě lepší produkce. Zachraňovat člověka, který je jednou nohou na odchodu, tím, že mu dáme tedy nějaký seminář, to není úplně nejlepší způsob, jak investovat.

2. Jak vybrat seminář a trenéra?

Určitě je dobré vědět, co seminářem chci u sebe nebo svého člověka zlepšit, v čem ho chci vzdělat. A podle toho vybrat seminář. Jít na seminář s postojem "tak já to zkusím, má zajímavý název" je trochu sázka do loterie. A jak vybrat trenéra? Doporučila bych vybrat někoho z praxe. Někoho, kdo bude přednášet na základě vlastních zkušeností, nejen na základě nastudovaných informací a dat.

3. Co je dle tvých zkušeností největším problémem při vzdělávání lidí?

Pro šéfa je někdy těžké rozhodnout se, do koho investovat. Zůstane mi ten člověk? Vrátí se mi investice do jeho vzdělávání? Bude to k něčemu? Proto je důležitý výběr nejen lidí, které chci vzdělat, ale i správného semináře. Vzdělání je investice. A šéf by měl mít představu, jak se mu taková investice vrátí.
 

Vzdělávání zaměstnanců: 3 otázky pro Danu Kudovou

Dana Kudová

Je šéfkou brněnské pobočky Business Success od roku 2010 a má mimo jiné na starosti také expanzi v moravském regionu. Jménem Business Success spolupracuje také s hospodářskými komorami.
Kontakt: kudova@brn.success.cz

1. Jak ve firmě vybrat, koho trénovat/vzdělávat?

Jednoznačně správným kandidátem na školení je člověk, který má výsledky. Tento člověk investované peníze i čas do školení přinese zpět. Často se potkávám s tvrzením: „Vyškolíme toho nejslabšího, aby se nakopl k lepším výkonům.“ Tito lidé většinou hledají spíše výmluvy, než řešení a investice do nich se buď nevrátí vůbec, nebo v nějaké minimální hodnotě. A ještě u toho můžete demotivovat ty výkonné, protože jako šéf věnujeme svou pozornost těm nevýkonným, a ne těm výkonným, kteří táhnou produkci kupředu.

2. Jak vybrat seminář a trenéra?

Vybírejte to školení, které přináší výsledky, na které se lidé opakovaně těší, s trenérem, který svou práci umí a má výsledky. Naši trenéři jsou často tak vytížení, že jim na ostatní aktivity zbývá doslova pár dní v měsíci. Mají neskutečný počet zkušeností a znalostí. Tedy školit lidi či oddělení, které prokázalo nějaké výsledky, lidi, kteří hledají spíše řešení, než překážky. Trenér by měl vědět, co dělá, a mít za sebou výsledky.

Co se týče výběru semináře, je na místě vyzdvihnout testy Performia, ty ukáží plusy a mínusy daného člověka a na základě toho se dá lépe vyhodnotit, který seminář či kurz daný člověk potřebuje, aby dosahoval ještě lepších výsledků.

3. Co je dle vašich zkušeností největším problémem při vzdělávání lidí?

Největším problém je neškolit vůbec, ukončením školy vzdělání člověka zdaleka nekončí, spíše začíná. Můžeme se vzdělávat v naší vlastní práci, od profesních školení, vlastního popisu své práce až k těm motivačním seminářům o mezilidských vztazích, prodejních dovednostech atd. Většina těchto témat se na školách neučí. Kvalifikací se zrychlí produkce ve firmě, a tím i příjem do firmy. Ze zkušenosti vím, že nejen nám samotným, ale i našim klientům z mnoha oborů, vždy po kvalifikaci stoupne statistika přijmu peněz do firmy.

Zdroj fotografií: archiv Business Success, Thinkstock

Chcete se dozvědět více o našich testech?
 

Přihláště se na náš klíčový seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Když se v náboru nedaří, většinou je to proto, že jste špatně začali, říká Ivar Bruvoll


Umíte si představit, že uděláte 2 500 výběrových řízení a v každém z nich jste maximálně soustředění na to, aby se vše povedlo a na konci jste měli produktivního a loajálního nováčka do týmu? V české Performii za sebou máme “výběrek” už také dlouhou řádku, ale určitě většinu neudělal jeden člověk. O kom je řeč? O šéfovi norské pobočky společnosti Performia Ivaru Bruvollovi, který začal pomáhat firmám v najímání přesně před třiceti lety. A protože má tolik zkušeností, byl pro pohled zvenčí ideálním kandidátem.

celý článek

Značka zaměstnavatele bez živých sociálních sítí? To je bláznovství!


Je možné, že jste si na našich stránkách už o „employer branding“ (budování značky zaměstnavatele) něco přečetli. Jak ale souvisí s náborem a přitahováním kvalitních zaměstnanců a proč je naprosto pošetilé nebýt v dnešní době aktivní na sociálních sítích? A na co si dát na sociálních sítích pozor a kde brát pořád inspiraci pro nové a nové příspěvky?

celý článek

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek