Jak vzdělávat zaměstnance, jak vybrat ten správný seminář a kdy je na vzdělávání zaměstnance ta nejvhodnější doba? Na to jsme se zeptali dvou úspěšných žen z naší spřízněné firmy Business Success. Obě jsou na vedoucí pozici a ne zřídka řeší otázku koho a kdy vzdělávat - ať už interně nebo s klienty.


V Performia klientům pomáháme budovat tým, pomáháme vybírat kandidáty, hodnotit stávající personál za účelem jeho zlepšení a máme velkou radost, když se jim daří. Když do týmu přijmou schopného člověka, je to skvělé, ale rozhodně tím pro ně práce nekončí. I pracovník se skvělým potenciálem potřebuje správně nastartovat a řídit. Produktivní a dobře motivovaní lidé mají rádi fér ohodnocení, dobře zvládnutou organizaci a management, který ví, co dělá, a je inspirativní.

Právě v oblastech, které jsme popsali v poslední větě, máme velmi dobrou osobní zkušenost se vzdělávací a konzultační firmou Business Success. Spolu s nimi se staráme o desítky firem. My z hlediska získání kvalitních pracovníků a Business Success z hlediska vyladění firmy tak, aby byl úspěch jistý. Velké zkušenosti mají také se vzděláváním zaměstnanců, a proto jsme jim položili pár otázek, které by mohly přinést inspiraci i vám. Pokud budete mít dotaz nebo máte chuť zjistit, co pro vás mohou profesionálové z Business Success udělat, doporučujeme je kontaktovat.

Vzdělávání zaměstnanců: 3 otázky pro Vlastu Opelkovou

Vlasta Opelková

Je výkonnou ředitelkou společnosti Business Success již od roku 2011 a její hlavní náplní práce je strategické plánování, organizování a zvládání situací, lidí a produkce.
Kontakt: opelkova@success.cz

1. Jak vybrat, koho ve firmě trénovat/vzdělávat?

Z vlastní zkušenosti bych doporučila investovat do nejlepších lidí. To se týká nejen vzdělávání. Tím „nejlepší“ myslím ty, kteří mají skvělou produkci, jsou loajální a jakákoliv investice do vzdělání se firmě vrátí ve formě lepší produkce. Zachraňovat člověka, který je jednou nohou na odchodu, tím, že mu dáme tedy nějaký seminář, to není úplně nejlepší způsob, jak investovat.

2. Jak vybrat seminář a trenéra?

Určitě je dobré vědět, co seminářem chci u sebe nebo svého člověka zlepšit, v čem ho chci vzdělat. A podle toho vybrat seminář. Jít na seminář s postojem "tak já to zkusím, má zajímavý název" je trochu sázka do loterie. A jak vybrat trenéra? Doporučila bych vybrat někoho z praxe. Někoho, kdo bude přednášet na základě vlastních zkušeností, nejen na základě nastudovaných informací a dat.

3. Co je dle tvých zkušeností největším problémem při vzdělávání lidí?

Pro šéfa je někdy těžké rozhodnout se, do koho investovat. Zůstane mi ten člověk? Vrátí se mi investice do jeho vzdělávání? Bude to k něčemu? Proto je důležitý výběr nejen lidí, které chci vzdělat, ale i správného semináře. Vzdělání je investice. A šéf by měl mít představu, jak se mu taková investice vrátí.
 

Vzdělávání zaměstnanců: 3 otázky pro Danu Kudovou

Dana Kudová

Je šéfkou brněnské pobočky Business Success od roku 2010 a má mimo jiné na starosti také expanzi v moravském regionu. Jménem Business Success spolupracuje také s hospodářskými komorami.
Kontakt: kudova@brn.success.cz

1. Jak ve firmě vybrat, koho trénovat/vzdělávat?

Jednoznačně správným kandidátem na školení je člověk, který má výsledky. Tento člověk investované peníze i čas do školení přinese zpět. Často se potkávám s tvrzením: „Vyškolíme toho nejslabšího, aby se nakopl k lepším výkonům.“ Tito lidé většinou hledají spíše výmluvy, než řešení a investice do nich se buď nevrátí vůbec, nebo v nějaké minimální hodnotě. A ještě u toho můžete demotivovat ty výkonné, protože jako šéf věnujeme svou pozornost těm nevýkonným, a ne těm výkonným, kteří táhnou produkci kupředu.

2. Jak vybrat seminář a trenéra?

Vybírejte to školení, které přináší výsledky, na které se lidé opakovaně těší, s trenérem, který svou práci umí a má výsledky. Naši trenéři jsou často tak vytížení, že jim na ostatní aktivity zbývá doslova pár dní v měsíci. Mají neskutečný počet zkušeností a znalostí. Tedy školit lidi či oddělení, které prokázalo nějaké výsledky, lidi, kteří hledají spíše řešení, než překážky. Trenér by měl vědět, co dělá, a mít za sebou výsledky.

Co se týče výběru semináře, je na místě vyzdvihnout testy Performia, ty ukáží plusy a mínusy daného člověka a na základě toho se dá lépe vyhodnotit, který seminář či kurz daný člověk potřebuje, aby dosahoval ještě lepších výsledků.

3. Co je dle vašich zkušeností největším problémem při vzdělávání lidí?

Největším problém je neškolit vůbec, ukončením školy vzdělání člověka zdaleka nekončí, spíše začíná. Můžeme se vzdělávat v naší vlastní práci, od profesních školení, vlastního popisu své práce až k těm motivačním seminářům o mezilidských vztazích, prodejních dovednostech atd. Většina těchto témat se na školách neučí. Kvalifikací se zrychlí produkce ve firmě, a tím i příjem do firmy. Ze zkušenosti vím, že nejen nám samotným, ale i našim klientům z mnoha oborů, vždy po kvalifikaci stoupne statistika přijmu peněz do firmy.

Zdroj fotografií: archiv Business Success, Thinkstock

Chcete se dozvědět více o našich testech?
 

Přihláště se na náš klíčový seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Flexibilita je téma dneška! Rozhodovat bude, jestli se s ní správně vypořádáme


Home office, sdílená pracovní místa, měnící se pracovní doba nebo práce ze zahraničí. To jsou témata současného světa byznysu, která se skloňují až příliš často na to, abychom je mohli ignorovat. A všechna kladou na firmy stejný nárok – flexibilitu. Proto jsme se podívali do dvou českých firem, abychom viděli, jak se s ní vypořádávají. V obou případech jde evidentně o úspěšný model plný inspirace.

celý článek

Dnešní firmy velmi často neví, co vlastně od personalisty očekávat


Role HR oddělení ve firmě je až příliš často špatně pochopená. A možná právě proto nejen v Česku, ale po celém světě mnohdy slýcháme od šéfů firem otázku: „Kdy je ten správný čas na to mít personalistu?“ Pojďme se na to podívat z mezinárodní perspektivy.

celý článek

Nové trendy, kam se podíváš. Jak neriskovat a zároveň nezaspat?


Také jste si všimli, že není dne, kdy by na vás neútočily nabídky k využití všech těch moderních vymožeností dneška? Měli byste být na sociálních sítích, měli byste automatizovat a také digitalizovat, měli byste kvalifikovat personál skrze virtuální realitu a možná byste měli zaměstnávat lidi jen na čtyři dny v týdnu. Něco, co znělo před lety jako sci-fi, je dnes už běžně používáno. Jak ale neriskovat a zároveň nezaspat? Nesnadná otázka, že? Pojďme se podívat na to, na čem doopravdy záleží.

celý článek

Jak zajistit psychické zdraví zaměstnanců? Možná stačí jen práce


Asi nikdo už dnes nevěří v život bez mráčku. Chápeme, že problémy k životu patří. Navíc pocit štěstí samotný je vlastně založen na tom, že takové problémy překonáváme. Abychom byli šťastní, potřebujeme problémy, protože život bez jakékoli překážky k překonání by byl vlastně jen „suše spokojený“. Jak ale přistupovat k problémům našich zaměstnanců? Jak jim pomoct, aby byli co nejvíce v pohodě a mohli pracovat?

celý článek