Co se u nás údálo v prvním čtvrtletí roku 2023? Co nového pro vás chystáme a co jsme pro vás napsali nebo natočili? A jaké jsou novinky a zajímavosti ve světě personalistů a managementu? To vám přinášíme v tomto přehledu.
Srdce od dětí je hotové! Podpořte ho svým hlasem
Možná patříte mezi ty šťastlivce, kteří od nás k Vánocům dostali "zavařenou motivaci". Pokud ano, asi víte, že jsme díky tomu podpořili dětskou soutěž Srdce s láskou darované a věříme, že jsme podpořili i Vás a že Vám každý týden motivace od dětí dělá radost.
Ať už od nás dárek máte, nebo ne, mrkněte se, o co jde, a hlasujte v soutěži třeba právě pro tento krásný projekt, pro děti, které na potěšení pro pracující rodiče pracovaly.
Konference Performia zná první vystupující z praxe
Jak zlepšit náladu celého týmu? Jak na úspěšnou interní komunikaci? Jak zvýšit zodpovědnost zaměstnanců? A jak využít hry pro motivaci týmu? Tato témata zazní 17. a 18. května v Praze na konferenci Perofrmia 2023. Čtyři vystupující budou z řad Performie, ale každé téma doplní i lidé z praxe českých firem. A my už známe tři z nich.
Staňte se součástí 1. ročníku Profi HR Awards 2023
Znáte časopis Profi HR? Tak ten slaví 10 let a při té příležitosti vyhlásil soutěž Profi HR Awards. A do 7. dubna máte šanci se přihlásit i vy. Třeba v kategorii HR manažer roku ve firmě do 500 zaměstnanců. Kromě nemalé šance na výhru (kterou podle nás rozhodně máte) budete mít možnost uvést medailonek o vás na www.profihr.cz nebo si přikoupit větší prezentaci přímo v časopise za výhodnou cenu (15 000 Kč za celou stranu při dodání podkladů do 3.4.2023).
Co vy na to? Nezkusíte to? Více o soutěži hledejte tady nebo se rovnou ozvěte Veronice Kozákové, která s vámi vše dotáhne na e-mail veronika.kozakova@a11.cz nebo na telefon 734 606 371.
Nové Dobrodružství personalistiky je tu
Věříme, že už jste to slyšeli, ale kdyby se to k vám ještě nedoneslo... Na světě je nové číslo časopisu Dobrodružství personalistiky. Celé je věnované konceptu PPM (Personnel Productivity Manager) a měl by si ho přečíst každý šéf a personalista, který chce být v obraze a pracovat s lidmi správně.
Pokud časopis nedostáváte do své schránky (dostávají ho pouze naši aktivní klienti), máte možnost si časopis předplatit nebo koupit pouze toto číslo.
Chcete být stále v obraze a vědět, co pro vás chystáme nového?
Sledujte nás na sociálních sítích:
Co hýbe světem personalistů a managementu?
Pravidelně pro vás zkoumáme hluboké vody internetu, aychom vám mohli přetlumočit, jaká témata jsou ve světě personalistiky a managementu právě aktuální. Přinášíme vám tedy nově ty nejzajímavější aktuality.
Tři ženy jako příklad ukázkového tahouna?
Často se nás ptáte, jak tedy poznat toho produktivce, tahouna, kterého potřebujeme do týmu, abychom mohli dál tvořit, produkovat a dosahovat výsledků. Pomoct vám samozřejmě může naše know-how společně s U-testem osobnosti. Díky tomu totiž můžete s velkou jistotou říct, jak silně motivovaný a pracovitý člověk se k vám do firmy hlásí. Nejspíš už vás od nás nepřekvapí naše zaměření na předešlé výsledky, a to i ty mimopracovní. Posuďte sami, jestli by měly šanci třeba tyhle ženy z Amazonu.
NÁŠ TIP: Rozpoznat, jaký kandidát před vámi na pohovoru sedí, a dokázat určit, jak přínosný bude pro vaši firmu, je pro funkční výběr zaměstnanců zásadní. Pokud ještě neznáte naše klíčové semináře, možná je na ně právě teď čas.
Work-life balance bude už i v zákoníku práce
V letošním roce napjatě čekáme na změnu zákoníku práce na základě nařízení Evropské unie, konkrétně směrnice o rovnováze pracovního a osobního života (tzv. wellbeing). Její původní termín přijetí loni na podzim bylo odsunuto, avšak teď už na nás tlačí podmínky a výhrůžka nemalé pokuty. Přijaté změny v zákoníku práce se dotknout například nároku rodičů na práci z domova, hrazení nákladů právě při práci z domova, nároku „dohodářů“ na dovolenou, digitalizace i nové povinnosti zaměstnavatelů informovat zaměstnance o podmínkách a pracovní době včetně předpokládaných přesčasů. Více o všech změnách se dočtete zde.
NÁŠ TIP: Zákoníkem práce se musí samozřejmě každý zaměstnavatel řídit. Faktem ale je, že když máte v týmu ty správné lidi, kteří s vámi jednají férově, máte i vy jim jako zaměstnavatel v tomto ohledu chuť jim s mnohým vyhovět. Kdyby to tak bylo všude, nebylo by ale potřeba zákonů, že?
Čtyřdenní pracovní týden sbírá první úspěchy
Na základě výzkumu agentury Reuters vznikl článek na serveru Novinky.cz. Ten se zabývá čtyřdenním pracovním týdnem, konkrétně experimentem, do kterého se pustilo 61 britských firem. 56 z nich se po skončení experimentu rozhodlo v tomto pracovním tempu pokračovat. Jedná se podle nich o průlom v rovnováze mezi pracovním a osobním životem. Firmy uvádí, že zkrácená pracovní doba neměla vliv na jejich produktivitu. Tu prý udrželi na stejné úrovni jako při pětidenním pracovním týdnu. Takový režim práce vyhovuje i samotným zaměstnancům, 15 % z nich totiž uvedlo, že by se k pětidennímu pracovnímu týdnu nevrátili za žádné peníze. Celý článek si můžete přečíst tady.
NÁŠ TIP: Čtyřdenní pracovní týden zní lákavě hlavně pro zaměstnance a rozhodně to není nereálné ani pro firmy, ale prvním krokem je mít tým plný tahounů a ochotných vykonavačů. No, a potom firmu na to celé připravit. Na toto téma brzy vyjde díl podcastu O lidech s Janem Klusoněm z Welcome to the Jungle, ale i s Lucií Spáčilovou (o benefitech). Sledujte podcast na některé z podcastových platforem nebo na YouTube.
PODCAST "O lidech" má dalších 7 epizod
Za poslední tři měsíce vyšlo sem nových epizod podcastu O lidech:
Všechny díly a odkazy na podcastové aplikace najdete na jednom místě.
A JEŠTĚ NĚCO... naše Hanka Slačálková byla hostem podcastu BusinessTalks. Na díl o náboru ve výrobních firmách se můžete podívat třeba na YouTube.
Jak se přidat k top klientům, kteří se pravidelně setkávají?



Už jsme vám říkali, že máme skupinu aktuálně 120 firem, které mají neomezenou licenci k našim online nástrojům a kompletní know-how, díky kterému vědí, jak vybudovat skvělý tým?
Zajímá vás, v čem se tyhle firmy liší od ostatních? O tom zjistíte víc tady.
Chcete být odborníky na budování úspěšných týmů?
A už dostáváte do e-mailu pravidelné tipy z praxe?
Další články
Spustili jsme Performapku: Vše z Performie přehledně na jednom místě
Být VIP klientem Performie znamená využívat nespočet výhod a užívat si péče, kterou našim klientům věnujeme. Abychom vám práci s lidmi ještě více zpříjemnili, spustili jsme aplikaci Performapka.
celý článekCo se děje v Performii 12-2024
Co se v Performii událo na podzim roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto nabitém shrnutí.
celý článekCo v Performii chystáme na rok 2025?
Rok 2024 už se pomalu blíží ke svému konci. Byl opět plný seminářů, inspirativních setkání a schůzek s klienty. Opět se potvrzuje, že s Performií se prostě člověk nenudí. V tomto trendu hodláme pokračovat i v roce 2025. Abyste se na něj mohli těšit tolik, jako my, máme tu pro vás malou ochutnávku z toho, co všechno chystáme.
celý článekPrvní celodenní seminář v angličtině je za námi!
S velkou radostí a hrdostí oznamujeme, že naše kolegyně Hanka má za sebou svůj první celodenní seminář v angličtině! Tento významný milník nebyl jen o překonání jazykové bariéry, ale také o měsících intenzivních příprav.
celý článek