Desatero pro skvěle motivovaný tým
Cítíte, že potřebujete lépe namotivovat svůj tým do práce? Chybí vám jejich větší iniciativa, proaktivita a zapojení do firemního dění? Právě proto jsme sestavili tohle desatero, které je založené na naší zkušenosti se stovkami firem. Přejeme vám, aby přineslo inspiraci a výsledky i vám.
Chcete obdržet kompletní desatero?
PRAVIDLO ČÍSLO 1: Každý zaměstnanec ví, proč svou práci dělá
Většina šikovných pracovitých lidí potřebuje vidět, že dělají něco, co má smysl. No, a smysl naší práce většinou velmi trefně vystihuje účel společnosti. Co je to účel? Je to jednoduše odpověď na otázky typu: Proč jsme na trhu? Proč přežíváme? A čím jsme pro našeho zákazníka prospěšní?
Nejedná se o popis organizace, ale o jakýsi druh pomoci, kterou svým zákazníkům přinášíme. Jako příklad nám může posloužit účel společnosti Performia:
Firmám s hodnotnými produkty pomáháme budovat úspěšné týmy, díky kterým rostou, dosahují svých cílů a prosperují. Produktivním lidem tak zároveň zajišťujme skvělou kariéru a férové pracovní prostředí, do kterého mohou chodit s radostí. Jsme tu proto, aby práce byla obecně vnímána jako chtěná a pozitivní součást života.
Pokud chcete, aby vaši lidé viděli ve své činnosti smysl, je třeba jim neustále opakovat účel vaší firmy a předkládat důkazy o jeho naplnění. Nejednou se stává, že dělník ve výrobě několik let něco montuje a neví, kam jeho výtvor putuje a jakou má funkčnost. Jak chcete vytvořit spojení s firmou, když chybí tak zásadní informace?
Hledejte cesty, jak vaše spolupracovníky neustále napojovat na účel, abyste jejich motivaci udrželi na vysoké úrovni. A také jim nezapomeňte ukazovat, jak ze své pozice pomáhají k naplnění společného účelu. Slovy klasika: „Není malých rolí.“. Nebojte se tedy svým lidem ukazovat dosah jejich práce. Odměnou vám může být vyšší angažovanost a hrdost na společnost, pro kterou pracují.
Nevíte, jak uchopit sestavení účelu vaší firmy a jak s tím pracovat jako s motivačním nástrojem? Navštivte seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.

PRAVIDLO Č. 2: Každý zaměstnanec ví, jak se firmě daří
Každý člověk se více či méně zajímá o svou budoucnost. Pokud tedy chcete, aby spojili svou budoucnost s tou vaší, je třeba jim k tomu dávat prostor. Ne zřídka se stává, že všichni zaměstnanci neví, jak se firmě daří. Plníme? Neplníme? Jaké máme plány, kdyby dorazila další krize?
To jsou informace, které ocení každý alespoň trochu zainteresovaný pracovník. Samozřejmě je důležité vždy volit správnou formu komunikace a předávat ty informace tak, aby to druhé straně bylo jasné. Předkládat výroční zprávu o několika stránkách asi nemusí být pro každého snadno uchopitelné.
Transparentnost firmy a dostatečná komunikace od vedení k podřízeným je jedním z důležitých motivačních nástrojů. Jak chcete vytvořit sounáležitost s firmou, když lidé neví, jak na tom jejich zaměstnavatel je? Hledejte cesty, jak pracovníkům lidskou řečí odprezentovat, jak se firmě daří a jaké jsou plány do budoucnosti.
Co je třeba ještě lidem komunikovat, abyste podpořili sounáležitost s firmou? To se dozvíte na specializovaném workshopu Interní PR a firemní kultura.
PRAVIDLO ČÍSLO 3: Netoleruji hvězdné manýry
Možná jste někdy zažili velmi produktivní jedince, kterým jejich úspěch začal trochu přerůstat přes hlavu. Co mám na mysli? Postoj ve stylu: „Mám výsledky, takže si v podstatě mohu dovolit cokoliv.“ Tito lidé mohou mít pocit, že pravidla firmy pro ně neplatí. Chodí třeba pozdě na porady, kde na ně čeká zbytek týmu, neúčastní se společných akcí a podobně.
...
Zdroj fotografií: Freepik.com
Stáhněte si kompletní desatero!
Po vyplnění formuláře vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletního desatera.
Další články
Nábor lidí do výroby? Mission possible!
Vhodného kandidáta aby dnes člověk pohledal a u pozic ve výrobě to platí dvojnásob. Nedávno jsme pomáhali jedné naší klientce přenastavit náborový proces, a protože se nám tato strategie vydařila a vhodného zaměstnance jsme nakonec našli, rádi bychom se s vámi o celý proces a změny v něm podělili. Někdy se totiž může zdát, že najít vhodného člověka je doslova mission impossible neboli nemožná mise. My vám však chceme ukázat, jak z mission impossible pár kroky udělat mission possible. Zkrátka, že uspět je možné.
celý článekALENA JETELINOVÁ: Když chci, aby byli lidé produktivní, sama pro ně tu energii musím mít
Za půl roku práce se jí podařilo obsadit deset klíčových pozic. Nové kolegy získala třeba přes doporučení na LinkedInu, obsadila pozici řidiče, která byla volná několik měsíců, a o hledaných pozicích bylo díky ní slyšet třeba i v lokálních rozhlasech. To všechno se zanedbatelnými náklady na inzerci. Pokud chcete argumentovat, že to není možné, připravte se, že při čtení rozhovoru s velmi šikovnou, kreativní a zároveň skromnou personalistkou společnosti STAVOSPOL, s.r.o., Alenou Jetelinovou možná změníte názor.
celý článekJak dnes posilovat loajalitu zaměstnanců
Když už někoho do firmy seženeme, on projde zaškolením a vydrží první rok nebo dva, nechceme o něj přijít. Úkol je tedy jasný – posilovat loajalitu zaměstnanců. Jak ale na to v době, kdy jsme si zaměstnance rozmazlili a teď nevíme co s tím?
celý článek6 znaků, které by měl mít moderní zaměstnavatel
Úspěch v náboru se skrývá hlavně ve vašem postoji a několika základních krocích z vaší strany. Pokud byste tedy rádi změnili postoj z „Nejsou lidi, s tím nic nenadělám.“ na „I kdyby lidi nebyli, my to nějak zvládneme.“, máme pro vás dávku inspirace.
celý článek