Cítíte, že potřebujete lépe namotivovat svůj tým do práce? Chybí vám jejich větší iniciativa, proaktivita a zapojení do firemního dění? Právě proto jsme sestavili tohle desatero, které je založené na naší zkušenosti se stovkami firem. Přejeme vám, aby přineslo inspiraci a výsledky i vám. 


Chcete obdržet kompletní desatero? 

PRAVIDLO ČÍSLO 1: Každý zaměstnanec ví, proč svou práci dělá

Většina šikovných pracovitých lidí potřebuje vidět, že dělají něco, co má smysl. No, a smysl naší práce většinou velmi trefně vystihuje účel společnosti. Co je to účel? Je to jednoduše odpověď na otázky typu: Proč jsme na trhu? Proč přežíváme? A čím jsme pro našeho zákazníka prospěšní?

Nejedná se o popis organizace, ale o jakýsi druh pomoci, kterou svým zákazníkům přinášíme. Jako příklad nám může posloužit účel společnosti Performia:

Firmám s hodnotnými produkty pomáháme budovat úspěšné týmy, díky kterým rostou, dosahují svých cílů a prosperují. Produktivním lidem tak zároveň zajišťujme skvělou kariéru a férové pracovní prostředí, do kterého mohou chodit s radostí. Jsme tu proto, aby práce byla obecně vnímána jako chtěná a pozitivní součást života.

Pokud chcete, aby vaši lidé viděli ve své činnosti smysl, je třeba jim neustále opakovat účel vaší firmy a předkládat důkazy o jeho naplnění. Nejednou se stává, že dělník ve výrobě několik let něco montuje a neví, kam jeho výtvor putuje a jakou má funkčnost. Jak chcete vytvořit spojení s firmou, když chybí tak zásadní informace? 

Hledejte cesty, jak vaše spolupracovníky neustále napojovat na účel, abyste jejich motivaci udrželi na vysoké úrovni. A také jim nezapomeňte ukazovat, jak ze své pozice pomáhají k naplnění společného účelu. Slovy klasika: „Není malých rolí.“. Nebojte se tedy svým lidem ukazovat dosah jejich práce. Odměnou vám může být vyšší angažovanost a hrdost na společnost, pro kterou pracují. 

Nevíte, jak uchopit sestavení účelu vaší firmy a jak s tím pracovat jako s motivačním nástrojem? Navštivte seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým. 

PRAVIDLO Č. 2: Každý zaměstnanec ví, jak se firmě daří 

Každý člověk se více či méně zajímá o svou budoucnost. Pokud tedy chcete, aby spojili svou budoucnost s tou vaší, je třeba jim k tomu dávat prostor. Ne zřídka se stává, že všichni zaměstnanci neví, jak se firmě daří. Plníme? Neplníme? Jaké máme plány, kdyby dorazila další krize? 

To jsou informace, které ocení každý alespoň trochu zainteresovaný pracovník. Samozřejmě je důležité vždy volit správnou formu komunikace a předávat ty informace tak, aby to druhé straně bylo jasné. Předkládat výroční zprávu o několika stránkách asi nemusí být pro každého snadno uchopitelné. 

Transparentnost firmy a dostatečná komunikace od vedení k podřízeným je jedním z důležitých motivačních nástrojů. Jak chcete vytvořit sounáležitost s firmou, když lidé neví, jak na tom jejich zaměstnavatel je? Hledejte cesty, jak pracovníkům lidskou řečí odprezentovat, jak se firmě daří a jaké jsou plány do budoucnosti. 

Co je třeba ještě lidem komunikovat, abyste podpořili sounáležitost s firmou? To se dozvíte na specializovaném workshopu Interní PR a firemní kultura

PRAVIDLO ČÍSLO 3: Netoleruji hvězdné manýry 

Možná jste někdy zažili velmi produktivní jedince, kterým jejich úspěch začal trochu přerůstat přes hlavu. Co mám na mysli? Postoj ve stylu: „Mám výsledky, takže si v podstatě mohu dovolit cokoliv.“ Tito lidé mohou mít pocit, že pravidla firmy pro ně neplatí. Chodí třeba pozdě na porady, kde na ně čeká zbytek týmu, neúčastní se společných akcí a podobně.

...

Zdroj fotografií: Freepik.com

Stáhněte si kompletní desatero!

Po vyplnění formuláře vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletního desatera.

 

Flexibilita je téma dneška! Rozhodovat bude, jestli se s ní správně vypořádáme


Home office, sdílená pracovní místa, měnící se pracovní doba nebo práce ze zahraničí. To jsou témata současného světa byznysu, která se skloňují až příliš často na to, abychom je mohli ignorovat. A všechna kladou na firmy stejný nárok – flexibilitu. Proto jsme se podívali do dvou českých firem, abychom viděli, jak se s ní vypořádávají. V obou případech jde evidentně o úspěšný model plný inspirace.

celý článek

Dnešní firmy velmi často neví, co vlastně od personalisty očekávat


Role HR oddělení ve firmě je až příliš často špatně pochopená. A možná právě proto nejen v Česku, ale po celém světě mnohdy slýcháme od šéfů firem otázku: „Kdy je ten správný čas na to mít personalistu?“ Pojďme se na to podívat z mezinárodní perspektivy.

celý článek

Nové trendy, kam se podíváš. Jak neriskovat a zároveň nezaspat?


Také jste si všimli, že není dne, kdy by na vás neútočily nabídky k využití všech těch moderních vymožeností dneška? Měli byste být na sociálních sítích, měli byste automatizovat a také digitalizovat, měli byste kvalifikovat personál skrze virtuální realitu a možná byste měli zaměstnávat lidi jen na čtyři dny v týdnu. Něco, co znělo před lety jako sci-fi, je dnes už běžně používáno. Jak ale neriskovat a zároveň nezaspat? Nesnadná otázka, že? Pojďme se podívat na to, na čem doopravdy záleží.

celý článek

Jak zajistit psychické zdraví zaměstnanců? Možná stačí jen práce


Asi nikdo už dnes nevěří v život bez mráčku. Chápeme, že problémy k životu patří. Navíc pocit štěstí samotný je vlastně založen na tom, že takové problémy překonáváme. Abychom byli šťastní, potřebujeme problémy, protože život bez jakékoli překážky k překonání by byl vlastně jen „suše spokojený“. Jak ale přistupovat k problémům našich zaměstnanců? Jak jim pomoct, aby byli co nejvíce v pohodě a mohli pracovat?

celý článek