Cítíte, že potřebujete lépe namotivovat svůj tým do práce? Chybí vám jejich větší iniciativa, proaktivita a zapojení do firemního dění? Právě proto jsme sestavili tohle desatero, které je založené na naší zkušenosti se stovkami firem. Přejeme vám, aby přineslo inspiraci a výsledky i vám. 


Chcete obdržet kompletní desatero? 

PRAVIDLO ČÍSLO 1: Každý zaměstnanec ví, proč svou práci dělá

Většina šikovných pracovitých lidí potřebuje vidět, že dělají něco, co má smysl. No, a smysl naší práce většinou velmi trefně vystihuje účel společnosti. Co je to účel? Je to jednoduše odpověď na otázky typu: Proč jsme na trhu? Proč přežíváme? A čím jsme pro našeho zákazníka prospěšní?

Nejedná se o popis organizace, ale o jakýsi druh pomoci, kterou svým zákazníkům přinášíme. Jako příklad nám může posloužit účel společnosti Performia:

Firmám s hodnotnými produkty pomáháme budovat úspěšné týmy, díky kterým rostou, dosahují svých cílů a prosperují. Produktivním lidem tak zároveň zajišťujme skvělou kariéru a férové pracovní prostředí, do kterého mohou chodit s radostí. Jsme tu proto, aby práce byla obecně vnímána jako chtěná a pozitivní součást života.

Pokud chcete, aby vaši lidé viděli ve své činnosti smysl, je třeba jim neustále opakovat účel vaší firmy a předkládat důkazy o jeho naplnění. Nejednou se stává, že dělník ve výrobě několik let něco montuje a neví, kam jeho výtvor putuje a jakou má funkčnost. Jak chcete vytvořit spojení s firmou, když chybí tak zásadní informace? 

Hledejte cesty, jak vaše spolupracovníky neustále napojovat na účel, abyste jejich motivaci udrželi na vysoké úrovni. A také jim nezapomeňte ukazovat, jak ze své pozice pomáhají k naplnění společného účelu. Slovy klasika: „Není malých rolí.“. Nebojte se tedy svým lidem ukazovat dosah jejich práce. Odměnou vám může být vyšší angažovanost a hrdost na společnost, pro kterou pracují. 

Nevíte, jak uchopit sestavení účelu vaší firmy a jak s tím pracovat jako s motivačním nástrojem? Navštivte seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým. 

PRAVIDLO Č. 2: Každý zaměstnanec ví, jak se firmě daří 

Každý člověk se více či méně zajímá o svou budoucnost. Pokud tedy chcete, aby spojili svou budoucnost s tou vaší, je třeba jim k tomu dávat prostor. Ne zřídka se stává, že všichni zaměstnanci neví, jak se firmě daří. Plníme? Neplníme? Jaké máme plány, kdyby dorazila další krize? 

To jsou informace, které ocení každý alespoň trochu zainteresovaný pracovník. Samozřejmě je důležité vždy volit správnou formu komunikace a předávat ty informace tak, aby to druhé straně bylo jasné. Předkládat výroční zprávu o několika stránkách asi nemusí být pro každého snadno uchopitelné. 

Transparentnost firmy a dostatečná komunikace od vedení k podřízeným je jedním z důležitých motivačních nástrojů. Jak chcete vytvořit sounáležitost s firmou, když lidé neví, jak na tom jejich zaměstnavatel je? Hledejte cesty, jak pracovníkům lidskou řečí odprezentovat, jak se firmě daří a jaké jsou plány do budoucnosti. 

Co je třeba ještě lidem komunikovat, abyste podpořili sounáležitost s firmou? To se dozvíte na specializovaném workshopu Interní PR a firemní kultura

PRAVIDLO ČÍSLO 3: Netoleruji hvězdné manýry 

Možná jste někdy zažili velmi produktivní jedince, kterým jejich úspěch začal trochu přerůstat přes hlavu. Co mám na mysli? Postoj ve stylu: „Mám výsledky, takže si v podstatě mohu dovolit cokoliv.“ Tito lidé mohou mít pocit, že pravidla firmy pro ně neplatí. Chodí třeba pozdě na porady, kde na ně čeká zbytek týmu, neúčastní se společných akcí a podobně.

...

Zdroj fotografií: Freepik.com

Stáhněte si kompletní desatero!

Po vyplnění formuláře vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletního desatera.

 

ILONA JOHNOVÁ KOUKALOVÁ Z MPSV: Nově podpoříme dotacemi firmy zaměřené na flexibilitu, různorodost a zmírňování předsudků


Nově spuštěný Operační program Zaměstnanost Plus má za cíl podpořit dotacemi české firmy v oblasti flexibility, různorodosti a zmírňování předsudků. Ačkoliv si to neradi přiznáváme, česká společnost je předsudky ohledně zaměstnávání mužů a žen doslova zamořena. Jak a proč se takových stereotypů zbavit? Co vše se pod operačním programem skrývá? A jak konkrétně může zaměstnavatel tuto dotaci získat? Na to, i mnoho dalšího, jsme se ptali Ilony Johnové Koukalové z Ministerstva práce a sociálních věcí. 

celý článek

Z PRAXE: Jak vidí české firmy budoucnost nejen v oblasti HR


Nikdy jsme nezažili tak intenzivní využití moderních technologií a internetu jako v době „koronavirové krize“. Jak to ovlivnilo a ovlivní české firmy a jak v budoucnu udržet krok nejen v oblasti personální takovým způsobem, abychom nebyli překvapeni? Na to jsme se podívali s těmi, kteří to zažívají přímo v praxi.

celý článek

Zkrácená pracovní doba. Krok k efektivitě, nebo do pekel?


V poslední době se u firem čím dál častěji setkáváme s úvahami o zkrácené pracovní době pro zaměstnance. Několik z nich už se do toho rovnou v praxi pustilo. Otázkou ale je, komu to ve výsledku doopravdy pomohlo – pracovitým tahounům nebo těm, kteří se ani před tím moc nepředřeli?

celý článek

Mårten Runow: Novodobý HR manažer by se měl zaměřit na produktivitu personálu


Mårten Runow zakladatelem společnosti Performia International působící ve Švédsku se snaží vnášet do oblasti HR zdravý rozum. Letos v květnu přijel do Prahy na konferenci Moderní trendy HR a hovořil o tom, jak uplynulé roky změnily práci v HR a o tom, jaká bude budoucnost HR a jaké místo v ní zaujme tzv. Personnel Productivity Management™.

celý článek