Cítíte, že potřebujete lépe namotivovat svůj tým do práce? Chybí vám jejich větší iniciativa, proaktivita a zapojení do firemního dění? Právě proto jsme sestavili tohle desatero, které je založené na naší zkušenosti se stovkami firem. Přejeme vám, aby přineslo inspiraci a výsledky i vám. 


Chcete obdržet kompletní desatero? 

PRAVIDLO ČÍSLO 1: Každý zaměstnanec ví, proč svou práci dělá

Většina šikovných pracovitých lidí potřebuje vidět, že dělají něco, co má smysl. No, a smysl naší práce většinou velmi trefně vystihuje účel společnosti. Co je to účel? Je to jednoduše odpověď na otázky typu: Proč jsme na trhu? Proč přežíváme? A čím jsme pro našeho zákazníka prospěšní?

Nejedná se o popis organizace, ale o jakýsi druh pomoci, kterou svým zákazníkům přinášíme. Jako příklad nám může posloužit účel společnosti Performia:

Firmám s hodnotnými produkty pomáháme budovat úspěšné týmy, díky kterým rostou, dosahují svých cílů a prosperují. Produktivním lidem tak zároveň zajišťujme skvělou kariéru a férové pracovní prostředí, do kterého mohou chodit s radostí. Jsme tu proto, aby práce byla obecně vnímána jako chtěná a pozitivní součást života.

Pokud chcete, aby vaši lidé viděli ve své činnosti smysl, je třeba jim neustále opakovat účel vaší firmy a předkládat důkazy o jeho naplnění. Nejednou se stává, že dělník ve výrobě několik let něco montuje a neví, kam jeho výtvor putuje a jakou má funkčnost. Jak chcete vytvořit spojení s firmou, když chybí tak zásadní informace? 

Hledejte cesty, jak vaše spolupracovníky neustále napojovat na účel, abyste jejich motivaci udrželi na vysoké úrovni. A také jim nezapomeňte ukazovat, jak ze své pozice pomáhají k naplnění společného účelu. Slovy klasika: „Není malých rolí.“. Nebojte se tedy svým lidem ukazovat dosah jejich práce. Odměnou vám může být vyšší angažovanost a hrdost na společnost, pro kterou pracují. 

Nevíte, jak uchopit sestavení účelu vaší firmy a jak s tím pracovat jako s motivačním nástrojem? Navštivte seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým. 

PRAVIDLO Č. 2: Každý zaměstnanec ví, jak se firmě daří 

Každý člověk se více či méně zajímá o svou budoucnost. Pokud tedy chcete, aby spojili svou budoucnost s tou vaší, je třeba jim k tomu dávat prostor. Ne zřídka se stává, že všichni zaměstnanci neví, jak se firmě daří. Plníme? Neplníme? Jaké máme plány, kdyby dorazila další krize? 

To jsou informace, které ocení každý alespoň trochu zainteresovaný pracovník. Samozřejmě je důležité vždy volit správnou formu komunikace a předávat ty informace tak, aby to druhé straně bylo jasné. Předkládat výroční zprávu o několika stránkách asi nemusí být pro každého snadno uchopitelné. 

Transparentnost firmy a dostatečná komunikace od vedení k podřízeným je jedním z důležitých motivačních nástrojů. Jak chcete vytvořit sounáležitost s firmou, když lidé neví, jak na tom jejich zaměstnavatel je? Hledejte cesty, jak pracovníkům lidskou řečí odprezentovat, jak se firmě daří a jaké jsou plány do budoucnosti. 

Co je třeba ještě lidem komunikovat, abyste podpořili sounáležitost s firmou? To se dozvíte na specializovaném workshopu Interní PR a firemní kultura

PRAVIDLO ČÍSLO 3: Netoleruji hvězdné manýry 

Možná jste někdy zažili velmi produktivní jedince, kterým jejich úspěch začal trochu přerůstat přes hlavu. Co mám na mysli? Postoj ve stylu: „Mám výsledky, takže si v podstatě mohu dovolit cokoliv.“ Tito lidé mohou mít pocit, že pravidla firmy pro ně neplatí. Chodí třeba pozdě na porady, kde na ně čeká zbytek týmu, neúčastní se společných akcí a podobně.

...

BONUS NAVÍC: Každé dva týdny Vám do Vaší e-mailové schránky přijdou tipy a triky z oblasti HR a vedení lidí. Kdykoli se z nich samozřejmě můžete odhlásit.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Stáhněte si kompletní desatero!

Po vyplnění formuláře vám do e-mailu přijde odkaz na stažení e-booku a každý druhý týden vám začnou chodit do e-mailu naše tipy a triky. Z těch se můžete kdykoli odhlásit.

 

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek

Jak v lidech vzbudit chuť se rozvíjet


Máte ambice svou firmu rozvíjet? Pak vám je asi jasné, že bez toho, aby se rozvíjeli také lidé uvnitř ní, to nepůjde. Rozvoj je přirozený, pokud vychází z nějaké potřeby – to je v nás tak nějak odjakživa. Nezřídka se ale stává, že je ve firmě potřebný intenzivnější či rychlejší rozvoj jednotlivců nebo konkrétní skupiny. Když vám jde váš člověk naproti, a dokonce se na svůj posun těší, je to snadné, pokud se ale brání, nemáte velkou šanci.

celý článek

Z PRAXE: Ovlivňuje interní komunikace spokojenost zaměstnanců?


Interní komunikaci se v poslední době věnuje stále více pozornosti a je pravda, že díky ní můžete přímo ovlivnit firemní kulturu i to, jak se lidem u vás ve firmě pracuje. Navíc existují různé kanály pro interní komunikaci. Co funguje ve firmách našich klientů? Nechte se inspirovat.

celý článek

Předsudků je na českém pracovním trhu ještě velmi mnoho


Čísla z nejrůznějších průzkumů bohužel ukazují, že předsudky u nás stále přetrvávají. Na druhou stranu stále častěji pozorujeme, že se v tom firmy pomalu zlepšují. Ti, kdo už dnes předsudky nemají nebo je postupně bourají, mají a budou mít velký náskok. Mohou totiž pro sebe získat výjimečné a loajální zaměstnance, které jinde kvůli některému z předsudků nechtěli. Podívejte se na jednotlivá čísla a zamyslete se u každého nad tím, jak jej ovlivňujete zrovna vy.

celý článek