Eva Belicová: Práce od devíti do pěti by mě nebavila

Eva Belicová ve společnosti pracuje již řadu let. Začínala jako obchodnice, později se z ní stala konzultantka a trenérka, díky čemuž se s ní můžete potkat na našich seminářích. Co ji k personalistice přivedlo a co má na své práci ráda? 


Jak ses dostala do Performie?
Vrátila jsem se z Londýna a byla jsem na obědě se svým bývalým šéfem, který mi řekl, že byl v Performii na přednášce, a jestli chci dělat personalistiku, tak jedině v Performii. Poslala jsem Lucii Spáčilové (jednatelka společnosti) životopis a napsala jsem jí, proč chci ve firmě pracovat. Ona mě pozvala na pohovor a za několik dní jsem nastoupila.

Pracovala jsi předtím v oblasti personalistiky?
Studovala jsem personalistiku na vysoké škole. Zároveň jsem chodila na brigádu k jednomu mobilnímu operátorovi, kde jsem se personalistice věnovala. Následně jsem odešla do Londýna, kde jsem pracovala v lékárně na recepci a okrajově se zabývala personalistikou.

Čím tě personalistika zaujala?
Vždy jsem měla velmi dobrý odhad na lidi, bavila mě psychologie, lidské vztahy, vlastnosti lidí. Chtěla jsem zjistit, proč se lidé chovají tak, jak se chovají. A tady to mohu uplatnit.

"Když děláš trenéra a přednášíš, jsi schopný lidem nejvíce pomoct."
Eva Belicová, trenérka seminářů a Performia partner Čechy

Jak dlouho pracuješ v Performii? Jaké byly tvé začátky?
V Performii pracuji šest let. První půlrok jsem pomáhala s administrativou, a pak už to šlo rychle. Začala jsem obtelefonovávat klienty, chodit na schůzky. Za další tři měsíce jsem domluvila první velké kšechty. Začala jsem dělat konzultanta, regionálního partnera a po dvou letech jsem začala přednášet.

Jaké jsou specifikace tvých pozic? A v čem se cítíš nejkomfortněji?
Jako obchodník si člověk najde firmu, jde na schůzku a tam obchoduje. Tohle mě osobně nebaví, to je pro mě osobně ta nejhorší pozice. Takže já všem svým klientům vysvětluji, že já nejsem obchodník. Já v tom neumím chodit.
Jako konzultant věci dodáváš, to znamená, děláš pohovory, vyhodnocuješ testy, děláš personální audit. A pak je tu trenér, který je prostě nejlepší. Tady můžeš zužitkovat všechny znalosti. Samozřejmě je náročné tolik hodit stát před lidmi, ale mě to baví. Když děláš trenéra a přednášíš, jsi schopný lidem nejvíce pomoct.

S Evou se můžete setkat na několika naších seminářích, například 
Poznej svůj skutečný potenciál 

Jaké jsou nejčastější potíže, které ve firmách řešíš?
Číslo jedna už nějakou dobu je, že nemají dostatek kvalitních kandidátů. Tam je nejčastější problém, že výběr dělá personalistka, která není dostatečně kvalitní, nebo to nedělá dobře. Další možností je špatně napsaný inzerát. Často řeší, že nefungují interně. A já osobně se šéfy řeším jejich osobní rozvoj, aby se dále posouvali.

A přemýšlela jsi někdy nad změnou? Měnila bys?
Ne, to určitě ne. Když začneš dělat práci, kde máš rozeběhlou „velkou hru“, řešíš zásadní a velké problémy, nespokojíš se s prací od devíti do pěti. To už by tě nebavilo.

Znáte potenciál Vašich lidí? 

Poznejte Vaše zaměstnance a zefektivněte chod firmy. 


Před prvním seminářem jsem chtěla utéct domů, říká Hana Slačálková


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Uspořádali jsme webinář pro licencované klienty. Tématem byla motivace


Webinářů není nikdy dost, a tak jsme se rozhodli udělat i speciální webinář pro naše „VIP klienty“, tedy ty, kteří neomezeně využívají online nástrojů Performie. O čem se konkrétně mluvilo?

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek