Co se u nás údálo v na podzim roku 2022? Co nového pro vás chystáme a co jsme pro vás napsali nebo natočili? A jaké jsou novinky a zajímavosti ve světě personalistů a managementu? To vám přinášíme v tomto přehledu.
Známe téma a termín konference Performia 2023!
Byli jste na květnové konferenci s rekordním počtem účastníků? Pak se nejspíš už těšíte na další ročník, protože atmosféra spojená se skvělými informacemi a tipy z praxe byla prostě jedinečná.
A máme pro vás dobrou zprávu. Témata i termín konference už známe a postupně budeme doplňovat detaily!
Máte v týmu šikovné lidi, ale pořád máte pocit, že je co zlepšovat? Hledáte cesty, jak s lidmi lépe komunikovat, jak je pro práci nadchnout a lépe motivovat a jak zvýšit jejich zodpovědnost, tak aby tým nakonec fungoval jako namazaný stroj? Víme, není to jednoduché! A proto pro vás chystáme konferenci plnou inspirace přesně pro tyto oblasti. Doufáme, že na ní nebudete chybět.
Sejdeme se 17. a 18. května v Praze. A místa si raději rezervujte už dnes. I když program není ještě finální, máme už několik přihlášených za tu nejlepší cenu. Zjistěte o konferenci více.
Na co dalšího se můžete těšit v oblasti vzdělávání?
Je tu pár vzdělávacích akcí, které chystáme na úplný konec tohoto nebo začátek příštího roku. A protože zdražování dostihlo i nás a ceny budeme muset od ledna 2023 trochu upravit, rozhodně se vyplatí se přihlásit ještě v roce 2022.
WEBINÁŘ: Pravidelné hodnotící rozhovory
ONLINE WORKSHOP:
Personální strategie
Poznej svůj skutečný potenciál
Jak se na výroční hodnotící pohovor připravit? Na jaké nejčastější chyby si dát pozor a jak to celé pojmout, aby to nebylo jen plytké povídání bez posunu? Na webinář s Lucií Spáčilovou, který se bude konat 18. ledna 2023, se můžete přihlásit zdarma už teď.
Chcete patřit mezi ty nejúspěšnější? Na 2 klíčových seminářích o budování týmu získáte kompletní, jednoduché a efektivní know-how, jak s jistotou rozlišit mezi produktivními a destruktivními lidmi a jak nejlépe využít jejich potenciál.
Chcete doopravdy porozumět lidem a ještě více proniknout do toho, jak je úspěšně a s lehkostí vést? A máte odvahu s tím začít u sebe? Nebo máte v týmu někoho, kdo by potřeboval zapracovat sám na sobě? Pak si rezervujte svá místa radši hned.
Aktuální termíny všech našich akcí najdete tady.
Chcete být stále v obraze a vědět, co pro vás chystáme nového?
Sledujte nás na sociálních sítích:
Co hýbe světem personalistů a managementu?
Pravidelně pro vás zkoumáme hluboké vody internetu, aychom vám mohli přetlumočit, jaká témata jsou ve světě personalistiky a managementu právě aktuální. Přinášíme vám tedy nově ty nejzajímavější aktuality.
Zpět do kanceláře? Raději výpověď
Mnoho zaměstnanců si zvyklo na práci z domova a s tím spojenou flexibilitu času i místa pro výkon práce. České firmy však s koncem covidové pandemie ruší home office a volají své zaměstnance zpět do společných kanceláří a na offline schůzky. Přibývá však zaměstnanců, kteří namísto návratu do kanceláře raději podají výpověď a ve firmě skončí. Poukazuje na to tedy článek na serveru seznamzpravy.cz
NÁŠ TIP: Úspěch firmy stojí a padá na lidech, na tom se pravděpodobně již shodneme. Pokud máte ve svém týmu někoho, kdo odmítá návrat k pracovnímu režimu v kancelářích, i když s ním při nástupu do své práce souhlasil, možná se jedná o člověka, kterého ve své firmě tak úplně mít nechcete. A jaké lidi tedy chcete? Jak je rozeznat a jakou příležitost jim nabídnout? Tím se zabýváme na klíčovém semináři Jak vytvořit a udržet skvělý tým.
Mladý perspektivní kolektiv minulostí?
Na webu časopisu HR Forum najdeme článek na téma 50ka není stopka aneb jak podpořit věkovou diverzitu?. Z výzkumů, na které se autorka článku odvolává, jasně vyplývá, že populace stárne. Blíží se tedy doba, kdy budou zaměstnanci 50+ nejpočetnější pracovní silou. Některé analýzy dokonce predikují průměrný věk zaměstnanců ještě vyšší, to ale ukáže až čas. Faktem však zůstává, že by se měl pracovní trh připravit na úbytek lidí v produktivním věku tak, jak jsme na něj nyní zvyklí. Výzvou tedy bude udržet zaměstnance na jejich pracovních místech a motivovat je k tomu, aby v práci zůstávali.
NÁŠ TIP: O generacích, jejich definicích a podskupinách toho bylo řečeno už mnoho. I my jsme se tomuto tématu věnovali například v článku Mileniálové a jim podobná „sebranka“. Faktem ale je, že firmy potřebují produktivní srdcaře, kteří pro ně budou dýchat, a ty můžete najít všude napříč tímto generačním spektrem. O tom, jak rozeznat produktivní lidi od těch destruktivních, a to v jakémkoliv věku, můžete kromě semináře Jak vytvořit a udržet skvělý tým slyšet i na naší přednášce Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli.
Deprese a wellbeing zas a znovu
Server CzechCrunch nedávno připravil dvouminutové čtení na téma deprese a rozhodně není jediným médiem, které se zabývá psychickým zdravím zaměstnanců. V tomto případě jde především o to, kolik stojí podceněný wellbeing (blaho člověka) na pracovišti. Autor zde apeluje na firmy, aby se nezapomínaly starat o psychické zdraví svých zaměstnanců. Zaměstnanci jsou samozřejmě ve firmě velmi důležitou složkou, o kterou bychom se měli náležitě starat. Ne vždy je ale touto cestou psycholog, či neomezená dovolená a podobné benefity.
NÁŠ TIP: Starat se o zaměstnance? Rozhodně ano. Důležité je však zvolit tu správnou cestu. Chápeme, že po návratu z home office do kanceláře může chvíli trvat, než si zaměstnanec opět zvykne na ruch a pohyb kolegů kolem. Nevidíme však důvod, proč by z návratu mezi kolegy měly vznikat jakékoliv psychické problémy. Jak psala Lucie Spáčilová v jednom z článků, možná stačí jen práce.
PODCAST "O lidech" má další 4 nové díly
Za poslední dva měsíce vyšly čtyři nové epizody podcastu O lidech:
- Lenost
- HANA SLAČÁLKOVÁ: Největší chyby v onboardingu
- Předsudky v náboru
- MILAN DROZEN: Úspěch firmy spočívá v produktivitě a zájmu o lidi
Všechny díly a odkazy na podcastové aplikace najdete na jednom místě.
Napsali jsme e-book a ještě něco...
Největší publikační událostí u nás bylo na podzim vydání nového e-booku o onboardingu. A mimo to jsme napsali a publikovali několik nových článků.
-
V časopisu TRADE NEWS vyšel článek do Lucie Spáčilové na téma:
Chce zvýšit plat? Pak máte šanci zvýšit jeho zodpovědnost -
Pro server HRNews.cz pak vyšel článek na téma
ONBOARDING: Největší chyby, které v něm české firmy dělají -
A na našich stránkách si také přečtete dva nově zveřejněné články ze starších čísel našeho časopisu:
Flexibilita je téma dneška! Rozhodovat bude, jestli se s ní správně vypořádáme
Dnešní firmy velmi často neví, co vlastně od personalisty očekávat
Jak se přidat k top klientům, kteří se pravidelně setkávají?
Už jsme vám říkali, že máme skupinu aktuálně 120 firem, které mají neomezenou licenci k našim online nástrojům a kompletní know-how, díky kterému vědí, jak vybudovat skvělý tým?
Zajímá vás, v čem se tyhle firmy liší od ostatních? O tom zjistíte víc tady.
Chcete být odborníky na budování úspěšných týmů?
A už dostáváte do e-mailu pravidelné tipy z praxe?
Další články
Historický první Nebuď HRrr brunch je úspěšně za námi. Jaký byl?
Historicky první Nebuď HRrr brunch s Hankou Slačálkovou proběhl v úterý 11. června a byl naprosto skvělý. Setkání komunity, která se vytvořila kolem našich krátkých videí, přilákalo 19 účastníků. Celé dopoledne bylo naplněno inspirací, živou debatou nad příběhy z praxe, skvělým občerstvením a vynikající kávou.
celý článekCo se děje v Performii 6-2024
Co se v Performii událo na jaře roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto nabitém shrnutí.
celý článekKonference 2024 je za námi
Největší akce roku 2024 je za námi. Konference na téma Vybudujte vítezný tým hostila více než 180 účastníků. Proběhla i oslava 20. výročí Performie v České Republice.
celý článekCo se děje v Performii 3-2024
Co se v Performii událo na začátku roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto shrnutí.
celý článek