Jak rozpohybovat dlouholeté zaměstnance
Vidíte u vašich dlouholetých zaměstnanců, že jim pomalu klesá výkon? Máte pocit, že se vám něčím vzdalují? Na změny u vás reagují negativním postojem? Jejich aktivita byla kdysi na vysoké úrovni a dnes mají své vlastní pohodlné tempo? Vidíte na nich, že jsou nespokojení a rozladění? Pozorujete, že stále méně o věcech komunikují? Nespolupracují tolik, jako předtím?
Dlouholetí zaměstnanci se někdy mohou tvářit, že opravdu VĚDÍ vše. Při detailním pozorování však zjistíme, že se velmi často odchylují od ideální scény (představy, jak by jejich práce měla ideálně fungovat a co by měla přinášet).
Co s tím? Je to otázka, ve které hraje roli několik faktorů
Podívejte se na 4 faktory - PRODUKTIVITA, MOTIVACE, OSOBNOST A ZNALOSTI
- postupně a odpovězte si na otázky:
- Ví, co je jeho produktem? Rozumí tomu? Ví, jaké podprodukty jsou neefektivnější pro cestu k cíli – finálnímu produktu?
- Je si stále vědom účelu firmy? Jak se na něm podílí? Vidíte jeho vlastní příspěvek k naplnění účelu?
- Rozumíte jeho osobnosti a víte, které vlastnosti mu pomáhají a které brání v dosahování dobré produkce?
- Je dostatečně kvalifikovaný? Má dostatek správných informací ke své práci?
Jestliže jste při odpovědích váhali nebo jste došli k závěru, že je na čem pracovat, doporučuji udělat správnou akci:
- Proberte s ním odpovědi, týkající se jeho vlastních produktů (výsledků práce).
- Zopakujte mu, proč vaše firma existuje, co je účelem jeho pozice, jak hodnotná je a jak moc přispívá firmě i týmu.
- Zaměřte se na indikátory, které ukazují na překážky v dobré produkci. Pomůže vám osobnostní test, který dodá jistotu vašemu pozorování a plně porozumíte danému člověku, „jak to vlastně dnes má“.
- Sepište si termíny a obsah jeho pravidelné kvalifikace.
A ještě rada na závěr:
Dojděte při všech bodech společně k SOUHLASU, tím si zaměstnance získáte a rozjedete své akce naplno. Když budou mít vaši lidé stále na paměti výše zmíněné, je to záruka dobrého a spokojeného fungování.
Zdroj fotografií: Thinkstock
Potřebujete pomoc s motivací zaměstnanců?
Pokud budete cítit, že jste na to sami, ozvěte se nám a společně najdeme to nejlepší řešení!
Další články
Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny
Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.
celý článekJANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem
Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.
celý článekHledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů
Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.
celý článekMÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy
Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.
celý článek