Vidíte u vašich dlouholetých zaměstnanců, že jim pomalu klesá výkon? Máte pocit, že se vám něčím vzdalují? Na změny u vás reagují negativním postojem? Jejich aktivita byla kdysi na vysoké úrovni a dnes mají své vlastní pohodlné tempo? Vidíte na nich, že jsou nespokojení a rozladění? Pozorujete, že stále méně o věcech komunikují? Nespolupracují tolik, jako předtím?


Dlouholetí zaměstnanci se někdy mohou tvářit, že opravdu VĚDÍ vše. Při detailním pozorování však zjistíme, že se velmi často odchylují od ideální scény (představy, jak by jejich práce měla ideálně fungovat a co by měla přinášet).

Co s tím? Je to otázka, ve které hraje roli několik faktorů

Podívejte se na 4 faktory - PRODUKTIVITA, MOTIVACE, OSOBNOST A ZNALOSTI
- postupně a odpovězte si na otázky:

  1. Ví, co je jeho produktem? Rozumí tomu? Ví, jaké podprodukty jsou neefektivnější pro cestu k cíli – finálnímu produktu?
  2. Je si stále vědom účelu firmy? Jak se na něm podílí? Vidíte jeho vlastní příspěvek k naplnění účelu?
  3. Rozumíte jeho osobnosti a víte, které vlastnosti mu pomáhají a které brání v dosahování dobré produkce?
  4. Je dostatečně kvalifikovaný? Má dostatek správných informací ke své práci?

Jestliže jste při odpovědích váhali nebo jste došli k závěru, že je na čem pracovat, doporučuji udělat správnou akci:

  • Proberte s ním odpovědi, týkající se jeho vlastních produktů (výsledků práce).
  • Zopakujte mu, proč vaše firma existuje, co je účelem jeho pozice, jak hodnotná je a jak moc přispívá firmě i týmu.
  • Zaměřte se na indikátory, které ukazují na překážky v dobré produkci. Pomůže vám osobnostní test, který dodá jistotu vašemu pozorování a plně porozumíte danému člověku, „jak to vlastně dnes má“.
  • Sepište si termíny a obsah jeho pravidelné kvalifikace.


A ještě rada na závěr:

Dojděte při všech bodech společně k SOUHLASU, tím si zaměstnance získáte a rozjedete své akce naplno. Když budou mít vaši lidé stále na paměti výše zmíněné, je to záruka dobrého a spokojeného fungování.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Potřebujete pomoc s motivací zaměstnanců?
 

Pokud budete cítit, že jste na to sami, ozvěte se nám a společně najdeme to nejlepší řešení!


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

3 důvody, proč přes všechny snahy nábor nových lidí nefunguje


Možná jste někdy byli v situaci, kdy jste se snažili všemožnými cestami získat do své společnosti kvalitní pracovníky. Inzerovali jste na všech možných i nemožných pracovních portálech, spolupracovali se školami, aktivně využívali sociálních sítí, ale dlouhodobě bez pořádného výsledku, tedy bez nového šikovného kolegy na palubě. Čím to může být? Mám pro vás tři možnosti.

celý článek

V ČÍSLECH: Jak se české firmy starají o psychické a fyzické zdraví lidí na home officu


Legislativa a bezpečnost práce je jeden rozměr, druhý je ten obyčejně lidský. Jak pečujeme o zdraví lidí na home officu a děláme toho opravdu dost? Přinášíme aktuální čísla a praktické tipy od reálných firem, které můžete ihned použít.

celý článek

Testování na covid a GDPR. Jak na to?


Není testování jako testování. Momentálně budeme mluvit o testování na koronavirus. To je povinné i pro firmy, které mají nad 10 zaměstnanců. Jak ale výsledky testů uchovat tak, aby nedošlo k porušení GDPR?

celý článek

Chcete znát budoucnost? Prozkoumejte minulost!


Představa, že dáme šanci někomu, jehož přínos byl doposud téměř mizivý, nebo dokonce mínusový, s tím, že právě u nás změní svůj postoj a produktivní začne být, je velmi romantická, ale také vysoce nepravděpodobná. Možná právě proto o takových příbězích natáčí Hollywood své filmy, protože jsou tak výjimečné. Pojďme opustit Hollywood a oblíbené happy endy“ a podívejme se na to, jak je to doopravdy a co si z toho můžeme vytěžit pro svůj tým.

celý článek