Vidíte u vašich dlouholetých zaměstnanců, že jim pomalu klesá výkon? Máte pocit, že se vám něčím vzdalují? Na změny u vás reagují negativním postojem? Jejich aktivita byla kdysi na vysoké úrovni a dnes mají své vlastní pohodlné tempo? Vidíte na nich, že jsou nespokojení a rozladění? Pozorujete, že stále méně o věcech komunikují? Nespolupracují tolik, jako předtím?


Dlouholetí zaměstnanci se někdy mohou tvářit, že opravdu VĚDÍ vše. Při detailním pozorování však zjistíme, že se velmi často odchylují od ideální scény (představy, jak by jejich práce měla ideálně fungovat a co by měla přinášet).

Co s tím? Je to otázka, ve které hraje roli několik faktorů

Podívejte se na 4 faktory - PRODUKTIVITA, MOTIVACE, OSOBNOST A ZNALOSTI
- postupně a odpovězte si na otázky:

  1. Ví, co je jeho produktem? Rozumí tomu? Ví, jaké podprodukty jsou neefektivnější pro cestu k cíli – finálnímu produktu?
  2. Je si stále vědom účelu firmy? Jak se na něm podílí? Vidíte jeho vlastní příspěvek k naplnění účelu?
  3. Rozumíte jeho osobnosti a víte, které vlastnosti mu pomáhají a které brání v dosahování dobré produkce?
  4. Je dostatečně kvalifikovaný? Má dostatek správných informací ke své práci?

Jestliže jste při odpovědích váhali nebo jste došli k závěru, že je na čem pracovat, doporučuji udělat správnou akci:

  • Proberte s ním odpovědi, týkající se jeho vlastních produktů (výsledků práce).
  • Zopakujte mu, proč vaše firma existuje, co je účelem jeho pozice, jak hodnotná je a jak moc přispívá firmě i týmu.
  • Zaměřte se na indikátory, které ukazují na překážky v dobré produkci. Pomůže vám osobnostní test, který dodá jistotu vašemu pozorování a plně porozumíte danému člověku, „jak to vlastně dnes má“.
  • Sepište si termíny a obsah jeho pravidelné kvalifikace.


A ještě rada na závěr:

Dojděte při všech bodech společně k SOUHLASU, tím si zaměstnance získáte a rozjedete své akce naplno. Když budou mít vaši lidé stále na paměti výše zmíněné, je to záruka dobrého a spokojeného fungování.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Potřebujete pomoc s motivací zaměstnanců?
 

Pokud budete cítit, že jste na to sami, ozvěte se nám a společně najdeme to nejlepší řešení!


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

Čas hraje ve vedení firmy obrovskou roli, shoduje se šéf a personalistka


V práci se neuvěřitelně doplňují, vzájemně si šetří čas a mají podobný pohled na věc. On je ředitel, ona jeho asistentka a personalistka v jedné osobě. Oba si jsou vědomí, že právě jejich čas ovlivňuje to, zda a jak se firmě podaří dosáhnout vysněných cílů. Máme tu pro vás, tentokrát trochu netypicky, dvojrozhovor s Jaroslavem Vondřičkou a Eliškou Jiráskovou ze společnosti V Invest Development s.r.o.

celý článek

Slovník pojmů z oblasti HR


Protože chceme, abyste se v moderní „džungli“ pojmů neztratili, připravili jsme pro vás slovníček pojmů z oblasti personalistiky.

celý článek

Jak na náborové video?


Podle průzkumů vnímáme až 80 % všech informací zrakem a 94 % lidí si pamatuje obrázek lépe než text. A v době, kdy světem vládnou Youtubeři a Insta stories (krátká videa na sociální síti Instagram), je více než jasné, že díky náborovým videím můžeme velmi efektivně oslovit požadovanou cílovou skupinu. Jak konkrétně mohou taková videa pomoci náboru?

celý článek

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty


Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?

celý článek