Vidíte u vašich dlouholetých zaměstnanců, že jim pomalu klesá výkon? Máte pocit, že se vám něčím vzdalují? Na změny u vás reagují negativním postojem? Jejich aktivita byla kdysi na vysoké úrovni a dnes mají své vlastní pohodlné tempo? Vidíte na nich, že jsou nespokojení a rozladění? Pozorujete, že stále méně o věcech komunikují? Nespolupracují tolik, jako předtím?


Dlouholetí zaměstnanci se někdy mohou tvářit, že opravdu VĚDÍ vše. Při detailním pozorování však zjistíme, že se velmi často odchylují od ideální scény (představy, jak by jejich práce měla ideálně fungovat a co by měla přinášet).

Co s tím? Je to otázka, ve které hraje roli několik faktorů

Podívejte se na 4 faktory - PRODUKTIVITA, MOTIVACE, OSOBNOST A ZNALOSTI
- postupně a odpovězte si na otázky:

  1. Ví, co je jeho produktem? Rozumí tomu? Ví, jaké podprodukty jsou neefektivnější pro cestu k cíli – finálnímu produktu?
  2. Je si stále vědom účelu firmy? Jak se na něm podílí? Vidíte jeho vlastní příspěvek k naplnění účelu?
  3. Rozumíte jeho osobnosti a víte, které vlastnosti mu pomáhají a které brání v dosahování dobré produkce?
  4. Je dostatečně kvalifikovaný? Má dostatek správných informací ke své práci?

Jestliže jste při odpovědích váhali nebo jste došli k závěru, že je na čem pracovat, doporučuji udělat správnou akci:

  • Proberte s ním odpovědi, týkající se jeho vlastních produktů (výsledků práce).
  • Zopakujte mu, proč vaše firma existuje, co je účelem jeho pozice, jak hodnotná je a jak moc přispívá firmě i týmu.
  • Zaměřte se na indikátory, které ukazují na překážky v dobré produkci. Pomůže vám osobnostní test, který dodá jistotu vašemu pozorování a plně porozumíte danému člověku, „jak to vlastně dnes má“.
  • Sepište si termíny a obsah jeho pravidelné kvalifikace.


A ještě rada na závěr:

Dojděte při všech bodech společně k SOUHLASU, tím si zaměstnance získáte a rozjedete své akce naplno. Když budou mít vaši lidé stále na paměti výše zmíněné, je to záruka dobrého a spokojeného fungování.
 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Potřebujete pomoc s motivací zaměstnanců?
 

Pokud budete cítit, že jste na to sami, ozvěte se nám a společně najdeme to nejlepší řešení!


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

Z PRAXE: Jak může změna inzerce vylepšit nábor?


„Požadujeme/nabízíme“ už v inzerátech na obsazované pozice dávno patří do starého železa, dá-li se to tak říct. Inzerce může vypadat úplně jinak a při jejím šíření jsou nejúspěšnější ti, kdo neztrácejí kreativitu. Podívali jsme se na to s těmi, kdo před nějakou dobou svůj přístup k inzerování volných pozic ve firmě změnili. Co jim to přineslo a co je podle nich to nejzásadnější? To se dozvíte v jejich odpovědích na následující otázky.

celý článek

Když nemáte dobře motivované lidi, žádné benefity to nezachrání


Práce se pořád ještě z velké části bez lidí prostě neudělá, a tak je tu jeden nástroj, který vám jako manažerovi může výrazně pomoci, když víte, jak s ním zacházet – motivace. I proto jsem pro vás vytáhli z našich nejčtenějších článků o motivaci to nejpodstatnější. Věříme, že vám to bude k užitku.

celý článek

Úzké propojení HR a vedení je pro úspěch zásadní, shodují se ředitelé českých firem


I když se koncept PPM jeví jako nový a moderní, neznamená to, že už jej v některých firmách přirozeně nepoužívají. Právě takové firmy jsme pro vás našli a já jsem zvědavá, jak to máte v porovnání s nimi vy. Jsou tam podobné znaky? Pak vám gratuluji! Máte na čem pracovat? To je normální, vždy je co zlepšovat.

celý článek

Flexibilita je téma dneška! Rozhodovat bude, jestli se s ní správně vypořádáme


Home office, sdílená pracovní místa, měnící se pracovní doba nebo práce ze zahraničí. To jsou témata současného světa byznysu, která se skloňují až příliš často na to, abychom je mohli ignorovat. A všechna kladou na firmy stejný nárok – flexibilitu. Proto jsme se podívali do dvou českých firem, abychom viděli, jak se s ní vypořádávají. V obou případech jde evidentně o úspěšný model plný inspirace.

celý článek