Hana Slačálková: Sociální sítě nejsou inzertní portál, ale nové kolegy tu najdete
Hana Slačálková je trenérka, konzultantka, personalistka a specialistka na výběr zaměstnanců pro naše klienty v jedné osobě. Specialuzuje se ale také na personální marketing a sociální sítě, které jsou důležité pro příval nových a kvalitních lidí do firmy. Jaké je její pozorování ohledně toho, co dnes firmy na sociálních sítích nejvíce zanedbávají nebo co jim naopak nejvíce funguje?
1. Co je největší chybou firem v tom, co dělají na sociálních sítích?
Dělají si z firemních profilů na sociálních sítích druhý inzertní portál. Dají tam jeden příspěvek za týden, což bývá právě pracovní inzerát, a diví se, že to nefunguje. Budování značky zaměstnavatele a tvorba personálního marketingu je dlouhodobá systematická práce, která ale nese své ovoce.
2. Co se nejvíce ohledně firemních sociálních sítí v současné dobře řeší?
Nejvíce se řeší uveřejňování fotografií členů týmu na sociálních sítích v souvislosti s GDPR nebo také strach z negativních odezev současných či bývalých zaměstnanců. Určitě jsou to oprávněné obavy, ale dá se jim samozřejmě předejít. Strach by určitě neměl být něco, co nás zastaví na cestě k vysněnému cíli - ať už je to dobré jméno firmy na trhu, nebo příliv nových kvalitních lidí.
3. Co v oblasti firemních sociálních sítí nejvíce funguje?
Nejvíce fungují příspěvky "ze zákulisí". Zaměstnanci si dnes mohou vybírat, ke komu půjdou pracovat, a jsou ve výběru mnohem pečlivější než dříve. Je pro ně důležitý kolektiv, pracovní prostředí a firemní kultura. Takže pokud v jakémkoliv příspěvku mohou potenciální noví kolegové nahlédnout "pod pokličku", uvidíte, že se dosahy příspěvků na sociálních sítích mnohonásobně zvýší.
Zdroj fotografií: archiv Performia
Chcete se dozvědět více o tom, jak komunikovat na sociálních sítích a přitáhnout tak do svého týmu kvalitní kolegy?
Nespoléhejte se na pouhou inzerci na pracovních portálech! Běžte tam, kde kandidáti opravdu jsou. Využijte sociální sítě ve svůj prospěch – a zdarma!
Další články
KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem
Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.
celý článekZ PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti
Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?
celý článekJak ztratit kandidáta v deseti krocích
Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.
celý článek5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci
Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.
celý článek