Hana Slačálková: Sociální sítě nejsou inzertní portál, ale nové kolegy tu najdete
Hana Slačálková je trenérka, konzultantka, personalistka a specialistka na výběr zaměstnanců pro naše klienty v jedné osobě. Specialuzuje se ale také na personální marketing a sociální sítě, které jsou důležité pro příval nových a kvalitních lidí do firmy. Jaké je její pozorování ohledně toho, co dnes firmy na sociálních sítích nejvíce zanedbávají nebo co jim naopak nejvíce funguje?
1. Co je největší chybou firem v tom, co dělají na sociálních sítích?
Dělají si z firemních profilů na sociálních sítích druhý inzertní portál. Dají tam jeden příspěvek za týden, což bývá právě pracovní inzerát, a diví se, že to nefunguje. Budování značky zaměstnavatele a tvorba personálního marketingu je dlouhodobá systematická práce, která ale nese své ovoce.
2. Co se nejvíce ohledně firemních sociálních sítí v současné dobře řeší?
Nejvíce se řeší uveřejňování fotografií členů týmu na sociálních sítích v souvislosti s GDPR nebo také strach z negativních odezev současných či bývalých zaměstnanců. Určitě jsou to oprávněné obavy, ale dá se jim samozřejmě předejít. Strach by určitě neměl být něco, co nás zastaví na cestě k vysněnému cíli - ať už je to dobré jméno firmy na trhu, nebo příliv nových kvalitních lidí.
3. Co v oblasti firemních sociálních sítí nejvíce funguje?
Nejvíce fungují příspěvky "ze zákulisí". Zaměstnanci si dnes mohou vybírat, ke komu půjdou pracovat, a jsou ve výběru mnohem pečlivější než dříve. Je pro ně důležitý kolektiv, pracovní prostředí a firemní kultura. Takže pokud v jakémkoliv příspěvku mohou potenciální noví kolegové nahlédnout "pod pokličku", uvidíte, že se dosahy příspěvků na sociálních sítích mnohonásobně zvýší.
Zdroj fotografií: archiv Performia
Chcete se dozvědět více o tom, jak komunikovat na sociálních sítích a přitáhnout tak do svého týmu kvalitní kolegy?
Nespoléhejte se na pouhou inzerci na pracovních portálech! Běžte tam, kde kandidáti opravdu jsou. Využijte sociální sítě ve svůj prospěch – a zdarma!
Další články
Jak ztratit kandidáta v deseti krocích
Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.
celý článek5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci
Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.
celý článekJak v lidech vzbudit chuť se rozvíjet
Máte ambice svou firmu rozvíjet? Pak vám je asi jasné, že bez toho, aby se rozvíjeli také lidé uvnitř ní, to nepůjde. Rozvoj je přirozený, pokud vychází z nějaké potřeby – to je v nás tak nějak odjakživa. Nezřídka se ale stává, že je ve firmě potřebný intenzivnější či rychlejší rozvoj jednotlivců nebo konkrétní skupiny. Když vám jde váš člověk naproti, a dokonce se na svůj posun těší, je to snadné, pokud se ale brání, nemáte velkou šanci.
celý článekZ PRAXE: Ovlivňuje interní komunikace spokojenost zaměstnanců?
Interní komunikaci se v poslední době věnuje stále více pozornosti a je pravda, že díky ní můžete přímo ovlivnit firemní kulturu i to, jak se lidem u vás ve firmě pracuje. Navíc existují různé kanály pro interní komunikaci. Co funguje ve firmách našich klientů? Nechte se inspirovat.
celý článek