Linked IN Facebook Twiter
Zavolejte nám: 242 447 688

Hana Slačálková: Sociální sítě nejsou inzertní portál, ale nové kolegy tu najdete

Téma: Výběr personálu,Lidské zdroje,pracovníků,Produktivita,Výběr zaměstnanců,Motivace,Efektivita práce,Inzerce volných pozic,Inzerce práce,Obchodníci,Výběr obchodního zástupce,Výkonnost obchodního týmu
Autor: Barbora Hartmannová

Hana Slačálková je trenérka, konzultantka, personalistka a specialistka na výběr zaměstnanců pro naše klienty v jedné osobě. Specialuzuje se ale také na personální marketing a sociální sítě, které jsou důležité pro příval nových a kvalitních lidí do firmy.  Jaké je její pozorování ohledně toho, co dnes firmy na sociálních sítích nejvíce zanedbávají nebo co jim naopak nejvíce funguje?

 

Hana Slačálková, Performia, spol. s r.o.

1. Co je největší chybou firem v tom, co dělají na sociálních sítích?

Dělají si z firemních profilů na sociálních sítích druhý inzertní portál. Dají tam jeden příspěvek za týden, což bývá právě pracovní inzerát, a diví se, že to nefunguje. Budování značky zaměstnavatele a tvorba personálního marketingu je dlouhodobá systematická práce, která ale nese své ovoce. 

„Strach by neměl být něco, co nás zastaví na cestě k vysněnému cíli.“




2. Co se nejvíce ohledně firemních sociálních sítí v současné dobře řeší?

Nejvíce se řeší uveřejňování fotografií členů týmu na sociálních sítích v souvislosti s GDPR nebo také strach z negativních odezev současných či bývalých zaměstnanců. Určitě jsou to oprávněné obavy, ale dá se jim samozřejmě předejít. Strach by určitě neměl být něco, co nás zastaví na cestě k vysněnému cíli - ať už je to dobré jméno firmy na trhu, nebo příliv nových kvalitních lidí.

3. Co v oblasti firemních sociálních sítí nejvíce funguje?

Nejvíce fungují příspěvky "ze zákulisí". Zaměstnanci si dnes mohou vybírat, ke komu půjdou pracovat, a jsou ve výběru mnohem pečlivější než dříve. Je pro ně důležitý kolektiv, pracovní prostředí a firemní kultura. Takže pokud v jakémkoliv příspěvku mohou potenciální noví kolegové nahlédnout "pod pokličku", uvidíte, že se dosahy příspěvků na sociálních sítích mnohonásobně zvýší. 


 

 

Sociální sítě jako zdroj nových lidí

 

Chcete se dozvědět více o tom, jak komunikovat na sociálních sítích a přitáhnout tak do svého týmu kvalitní kolegy?
Nespoléhejte se na pouhou inzerci na pracovních portálech! Běžte tam, kde kandidáti opravdu jsou. Využijte sociální sítě ve svůj prospěch – a zdarma!

Více informací o našich workshopech najdete ZDE.