Motivačním systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout

Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

Co je pro zaměstnance
MOTIVUJÍCÍ  
 

Co je pro zaměstnance
DEMOTIVUJÍCÍ

 pochvala za dobré výsledky a úspěchy
 

ignorace nebo postoj „to je u něj standard“

 rychlé zvládnutí neprodukce a brzdičů

 tolerování neprodukce nebo "brzdičů"

 odměňování závislé na osobních výsledcích      

 fixní plat, který osoba nemůže nijak ovlivnit

 odměňování za iniciativu a nápady

odměna podle osobních sympatií nebo jen proto, že pracuje pro firmu dlouho

 vedení se samo řídí tím, co vyžaduje

 vedení dělá věci jinak, než vyžaduje po ostatních

 zaměstnanec zná účel svého postu a celé firmy

 neví, proč má tvrdě pracovat; zdá se mu, že jen proto, aby majitel měl více peněz

 pozornost šéfa v případě dobrých výsledků

pozornost šéfa je věnovaná hlavně těm, kteří vytvářejí problémy

 vedení se zajímá o jeho názory a nápady

 vedení pokládá jeho nápady za "otravné" a zbytečně, odmítá je

Jak to vypadá po přijetí nového zaměstnance?

Motivovaný člověk je příjemně překvapený, že práce není tak náročná, jak mu bylo řečeno. Nemotivovaného nebo nízce motivovaného člověka čeká velkké zklamání, protože mu bylo řečeno něco jiného, než ve skutečnosti je.
 Má jasný plán zaškolování a má na koho se obrátit.  Bezprizorně se potuluje firmou a připadá si zbytečný.

Motivační systém by měl VŽDY ochraňovat a povzbuzovat ty produktivní a šikovné pracovníky ve vašem týmu, ne je znechucovat!

Zdroj fotografií: Thinkstock

Víte, že motivace má 4 stupně?

Jak je u zaměstnance poznat už při jeho výběru zjistíte na našem klíčovém semináři Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Jana Poulíková: Lidé dnes hodně dají na doporučení, tak se to snažíme co nejvíce podporovat


Jana Poulíková přiskočila na palubu společnosti AHORN, která dnes nejen na českém trhu udává trendy v oblasti spaní, v listopadu 2007 a od té doby jí na pohovorech prošla rukami dlouhá řada lidí, z nichž velká část ve firmě pořád pracuje. Ač má obrovskou řadu zkušeností, bude se vám možná z rozhovoru zdát, že vše jde tak nějak samo. Nevěřte tomu a čtěte tipy a inspiraci také mezi řádky.

celý článek

Marketing a HR na sociálních sítích: Jak to jde dohromady?


V praxi se často setkáváme s tím, že firmy mají aktivní stránky na sociálních sítích, ale využívají je pouze ke klasickému marketingu, tedy k oslovování potenciálních zákazníků. Ve chvíli, kdy se společnost rozhodne, že tu začne budovat i HR marketing (personální marketing) a značku zaměstnavatele, vzniká nezřídka neochota marketingového oddělení s touto komunikací vůbec začít. Co s tím a jak z toho vytěžit na obou stranách maximum?

celý článek

Teorie je skvělá, ale jak to chodí v praxi?


Tentokrát se s našimi klienty podíváme na to, jak a čím se jim daří udržet v týmu šikovné a výkonné zaměstnance a netradičně se zeptáme i zaměstnanců, co je drží ve firmě, co je motivuje a co naopak jejich motivaci podrývá.

celý článek

Vladislav Polášek: Zaměstnanci jsou klíčovým faktorem úspěchu každé firmy


Vladislav Polášek je prototypem šéfa, kterého by si přála většina zaměstnanců. Prošel ve firmě Karel Kaňák, s.r.o. více pozicemi, a tak poznal, s jakými problémy se lidé na různých pracovištích mohou potýkat. Zároveň si velmi váží svých zaměstnanců a je si vědom toho, že úspěch firmy neleží ve skvěle vypracovaném podnikatelském plánu. V rozhovoru mimo jiné mluvil o tom, jak důležitá je role personalisty ve firmě.

celý článek