Motivačním systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout

Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

Co je pro zaměstnance
MOTIVUJÍCÍ  
 

Co je pro zaměstnance
DEMOTIVUJÍCÍ

 pochvala za dobré výsledky a úspěchy
 

ignorace nebo postoj „to je u něj standard“

 rychlé zvládnutí neprodukce a brzdičů

 tolerování neprodukce nebo "brzdičů"

 odměňování závislé na osobních výsledcích      

 fixní plat, který osoba nemůže nijak ovlivnit

 odměňování za iniciativu a nápady

odměna podle osobních sympatií nebo jen proto, že pracuje pro firmu dlouho

 vedení se samo řídí tím, co vyžaduje

 vedení dělá věci jinak, než vyžaduje po ostatních

 zaměstnanec zná účel svého postu a celé firmy

 neví, proč má tvrdě pracovat; zdá se mu, že jen proto, aby majitel měl více peněz

 pozornost šéfa v případě dobrých výsledků

pozornost šéfa je věnovaná hlavně těm, kteří vytvářejí problémy

 vedení se zajímá o jeho názory a nápady

 vedení pokládá jeho nápady za "otravné" a zbytečně, odmítá je

Jak to vypadá po přijetí nového zaměstnance?

Motivovaný člověk je příjemně překvapený, že práce není tak náročná, jak mu bylo řečeno. Nemotivovaného nebo nízce motivovaného člověka čeká velkké zklamání, protože mu bylo řečeno něco jiného, než ve skutečnosti je.
 Má jasný plán zaškolování a má na koho se obrátit.  Bezprizorně se potuluje firmou a připadá si zbytečný.

Motivační systém by měl VŽDY ochraňovat a povzbuzovat ty produktivní a šikovné pracovníky ve vašem týmu, ne je znechucovat!

Zdroj fotografií: Thinkstock

Víte, že motivace má 4 stupně?

Jak je u zaměstnance poznat už při jeho výběru zjistíte na našem klíčovém semináři Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty


Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?

celý článek

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí


V době, kdy se čím dál výrazněji pracuje na tom, aby šikovní lidé z firmy neodcházeli, ještě mnohem více rezonuje téma testování osobnostního potenciálu. Schopnost porozumět lidem se rázem přesouvá na první koleje zájmu nejen českých firem. Protože jsme známí naším U-testem, který se na osobnost velmi podrobně dívá, rozhodli jsme se tuto rubriku věnovat právě jemu. A věřím, že ač je to trochu jednostranné, dozvíte se velmi zajímavé informace.

celý článek