Motivačním systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout

Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

Co je pro zaměstnance
MOTIVUJÍCÍ  
 

Co je pro zaměstnance
DEMOTIVUJÍCÍ

 pochvala za dobré výsledky a úspěchy
 

ignorace nebo postoj „to je u něj standard“

 rychlé zvládnutí neprodukce a brzdičů

 tolerování neprodukce nebo "brzdičů"

 odměňování závislé na osobních výsledcích      

 fixní plat, který osoba nemůže nijak ovlivnit

 odměňování za iniciativu a nápady

odměna podle osobních sympatií nebo jen proto, že pracuje pro firmu dlouho

 vedení se samo řídí tím, co vyžaduje

 vedení dělá věci jinak, než vyžaduje po ostatních

 zaměstnanec zná účel svého postu a celé firmy

 neví, proč má tvrdě pracovat; zdá se mu, že jen proto, aby majitel měl více peněz

 pozornost šéfa v případě dobrých výsledků

pozornost šéfa je věnovaná hlavně těm, kteří vytvářejí problémy

 vedení se zajímá o jeho názory a nápady

 vedení pokládá jeho nápady za "otravné" a zbytečně, odmítá je

Jak to vypadá po přijetí nového zaměstnance?

Motivovaný člověk je příjemně překvapený, že práce není tak náročná, jak mu bylo řečeno. Nemotivovaného nebo nízce motivovaného člověka čeká velkké zklamání, protože mu bylo řečeno něco jiného, než ve skutečnosti je.
 Má jasný plán zaškolování a má na koho se obrátit.  Bezprizorně se potuluje firmou a připadá si zbytečný.

Motivační systém by měl VŽDY ochraňovat a povzbuzovat ty produktivní a šikovné pracovníky ve vašem týmu, ne je znechucovat!

Zdroj fotografií: Thinkstock

Víte, že motivace má 4 stupně?

Jak je u zaměstnance poznat už při jeho výběru zjistíte na našem klíčovém semináři Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek

5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu


Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky.

celý článek

Sociální sítě jako podpora interního PR?


Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?

celý článek