Průzkum spokojenosti zaměstnanců. Proč průzkum dělat a jak na něj?
Občas se k vám donese nějaká dílčí informace od zaměstnanců o jejich
(ne)spokojenosti, ale víte, jak je to doopravdy a u všech? Měli byste rádi v rukou opravdu užitečné podklady pro výroční pohovory? Zajímá vás, jak vidí vaši firmu zaměstnanci a co se jim honí hlavou? Máme pro Vás konkrétní otázky pro průzkum spokojenosti.
Kvalitní zpětná vazba a možnost analyzovat současný stav je nutná, pokud chcete pracovat na zlepšení čehokoli. To je důvod, proč stojí za to udělat průzkum.
Důležité je vědět, na co a jak se ptát, a také mít možnost dobře výsledky vyhodnotit. Aby vaši zaměstnanci průzkumy vyplňovat chtěli, měly by být otázky dobře položené a zaměstnanci by také měli vidět, že to k něčemu bylo.
Pokud máte dobře zpracované výsledky průzkumů, můžete je zaměstnancům prezentovat a navíc použít při prosazování vašich plánů do budoucna.
Začněte tedy s průzkumy ihned a rovnou ve vysoké kvalitě.
Jaké otázky pro průzkum spokojenosti zvolit?
Připravili jsme pro vás vzorový dotazník, který si podle svých potřeb můžete upravit či doplnit o další otázky. Tady jsou první 4 otázky. Po vyplnění formuláře níže, získáte dalších 8. Budete mít tedy 12 přesných otázek.
1. Jste dobře informován/a o cílech a poslání společnosti?
- Určitě ano - Spíše ano - Spíše ne - Určitě ne
2. Víte, co je cílem Vaší pracovní pozice? Uměl/a byste to charakterizovat dvěma větami?
- Cílem je ...
3. Co potřebujete a nemáte, abyste dosáhl/a svých profesních cílů?
- Další vzdělávání – Lepší organizaci práce – Lepší pracovní podmínky – Jiné
4. Co byste změnil/a v organizaci své práce, abyste dosáhl svých cílů?
- Odstranil/a bych ... – Přidal/a bych ... – Upravil/a bych ... – Jiné
Dalších 8 otázek si můžete stáhnout skrze formulář níže. Získáte navíc i pravidelné Tipy a triky z oblasti budování týmů, které zasíláme jednou za 14 dní.
Zdroj fotografií: Thinkstock, FreepikStáhněte si všech 12 otázek do průzkumu spokojenosti zaměstnanců
Po vyplnění formuláře Vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletního průzkumu. A každý druhý týden vám začnou chodit do e-mailu naše tipy a triky. Z těch se můžete kdykoli odhlásit.
Další články
KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem
Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.
celý článekZ PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti
Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?
celý článekJak ztratit kandidáta v deseti krocích
Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.
celý článek5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci
Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.
celý článek